Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana EGR na używany RHR 136km  (Przeczytany 2081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Wymiana EGR na używany RHR 136km
« dnia: Sierpień 21, 2017, 11:26:47 »
Cześć!


Takie pytanie, mam u siebie wyprogramowany EGR, ale od pewnego czasu DB wskazuje że jest on uszkodzony i sypie błędami. Nic się poza tym nie dzieje. Samochód jeździ normalnie.
Niestety też od pewnego czasu (nie wiem czy to ma związek z EGR) mam mały problem ze sterowaniem skrzyni AM6, niechętnie załącza 6 bieg samoczynnie. Manualnie bez problemu. Tak jakby nie wszystkie parametry były sprzyjające do zmiany biegu. Skrzynia po kapitalnym remoncie, wszystko działa super, więc samą skrzynię wykluczam. Kilka mądrych głów już się nad tym problemem pochylało, zostało zmienione oprogramowanie skrzyni w ASO, został wymieniony pedał gazu na nowy w ASO (wywalał błąd), zostały wyeliminowane wszelkie błędy w komunikacji CAN, zostały wyczyszczone bieżnie czujników obrotów koła, czyli wszystko co mogło mieć wpływ na sterowanie skrzynią. Co ciekawe załączenie tempomatu eliminuje problem z prawidłowym wrzucaniem 6 biegu, więc tym bardziej jestem pewny że sama skrzynia jest ok. Wszelkie objawy wskazują na jakiś parametr, który błędnie "każe" skrzyni ciągnąć dłużej na 5 biegu.
Został mi zawór EGR czyli ostatni podejrzany, ostatni błąd jaki w ogóle wyskakuje. Może akurat to coś zmieni?


Stąd pytanie, czy jest sens kupować nowy zawór za 500zł, skoro i tak jest wyprogramowany? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanego? Czy kupić sam zawór czy taki w komplecie z chłodniczką spalin? Czytałem sporo postów, gdzie użytkownicy piszą że nowy EGR działał rok i padł. Tym bardziej odchodzi mi ochota na wywalenie 500zł, skoro zamienniki są tak słabe i myślę że używany oryginał dłużej pochodzi. Chodzi mi tylko o to żeby przestał sypać błędami, może to załatwi sprawę sterowania skrzynią...
Tylko jak sprawdzić używany czy jest sprawny? Wszyscy na Alle... piszą że technicznie ok, ale wiadomo jak to jest. Może ktoś z Was ma do odsprzedania sprawny używany EGR do 136km RHR?
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 21, 2017, 12:43:04 »
Pytanie, dlaczego dzieje się to tylko przy wrzucaniu 6-tki?! tak samo błąd egr-u wpływa przy wrzucaniu 5-tki, podobne wartości obciążeń silnika przekazywane do skrzyni.....trzeba "wymyślić" sposób diagnozy.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 21, 2017, 12:56:58 »
Będę się nad tym zastanawiał jak mu nie przejdzie po wymianie EGR, a nóż mu przejdzie?
Na tę chwilę zdecydowałem się wymienić EGR aby nie wyrzucał błędu i tyle. Dlatego proszę o podpowiedź w kwestii używanego
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2017, 15:24:14 »
Nie chce się wymądrzać ale moim zdaniem nie trzeba było go wywalać softowo a po prostu wymienić na nowy oryginał Delphi. Fabryka zakładała Delphi i taki sam kupisz na wolnym rynku jako nowy. W tych silnikach one nie są aż tak problemowe. Dostępne też są jakieś zamienniki ale te to lepiej omijać.
U mnie jest oryginał od nowości i ma 126tyś km. Raz na jakiś czas się przytknie powyżej 2000RPM ale mogę z tym żyć. Jak się to będzie nasilać to kupię nowy i wymienię.
A wracając do pytania to jeśli założysz inny (używany) EGR to czy ten ktoś kto ci wyprogramował ten zawór z powrotem go aktywuje?
Coś tam jest nie halo bo skoro został wyprogramowany to nie powinien sypać błędami.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2017, 16:06:20 »
Nie będę go aktywowal bo po jego softowym usunięciu (był sprawny) przez 20 tyś było ok. Szlag go trafił później. Chcę po prostu żeby nie generował błędów, a do tego musi być sprawny mimo że będzie wyłączony. A czy z EGR czy bez jest lepiej czy gorzej, to już inny temat.   

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2017, 19:28:55 »
A jakie konkretnie masz te błędy??
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2017, 20:52:39 »
Przypomnij "brzmienie błędu"....
Usunięcie pewnie polegało na "niesterowaniu" egr-em, pozostało niewyprogramowane kontrola położenia.
Spróbuj kupić nowy i nie "dokręcając do silnika" podepnij wtyczkę nowego, podwieś go i obserwuj. najwyżej oddasz po 3 dniach....

Edit: a co by było jakby adaptować "stary"?

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2017, 22:14:39 »
Nie pamiętam dokładnie brzmienia błędu a nie zrobiłem zdjęcia ekranu... Dobra, kupię jakiś używany i zobaczymy.
Pedal gazu wymieniony na nowy w aso, błąd związany z nim minął. Program w skrzyni wgrany nowy w aso, bez zmian. Program silnika oprócz jednej małej wartości zgadza się z tym co mi wygrali na chipie 1.5 roku temu. Nie wiemy co to za zmiana, będę w Rzeszowie to ma jeszcze raz wgrać mi dokładnie to samo co na chipowaniu. Tyle że do tego czasu chciałem mieć sprawny EGR

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 21, 2017, 22:22:27 »
Też mi się wydaję, że zawór EGR nie jest tu źródłem problemu. W pierwszej kolejności wymienił bym pedał gazu ale jak właśnie czytam już wymieniłeś...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 21, 2017, 23:04:10 »
Michał, "naprawiłeś" różnicę ciśnień doładowania , czytane i zadane? Choć sam w to nie wierzę....dzieje się tylko na 6-tce....

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: Wymiana EGR na używany RHR 136km
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 22, 2017, 01:28:02 »
Nic jeszcze nie ruszyłem od ostatniego razu. Chciałem zacząć od egr...
Sęk w tym że program, egr i dpf były robione razem 1.5 roku temu i auto przejechalo bezproblemowo 20 tyś. Potem przestała wchodzić 6 tka i zrobiłem remont skrzyni. Po remoncie skrzynia pracuje super ale 6 tka dalej nie lubi wchodzić.
   
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
FAP out, EGR off, POWER up :)