Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa  (Przeczytany 1945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbigniew Flaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Wiedeń
  • Posiadany samochód: C5 Break SX 2,0 HDI 2002;MKI
  • Miejscowość: Wiedeń
[MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« dnia: Październik 10, 2017, 19:26:49 »
cytrynka zgasla na drodze i nie zapalila mimo wielokrotnych prob. Odholowana pod dom, myslalem , ze moze sie zapowietrzyla (rezerwa sie swiecila),  dolane 20 litrow paliwa. Po godzinie zapalila i zrobilem kilka kilometrow. Na drugi dzien corka wyjechala  300m i znow stop. Pomyslalem o pompie, odkrylem siedzisko o po wlaczeniu stacyjki nie slychac pracy pompy. Prad do kostki dochodzi do kabli cienkich (czujnik) i grubszych (pompa). A wiec chyba pompa. Probuje ja wymontowac, ale nie moge ruszyc tej "zakkretki" od pompy. Wszystkie kable i przewody zdemontowalem. W ktora strone odkreca sie ta plastikowa zakretka? Tak jak w klasycznym sloiku, czy ma lewy gwint. I czym to ruszyc? Jak zaczne stukac mlotkiem to rozwale ten plastik. Zapieczone na amen. Moze czyms to polac?
zfla

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kuropatnik
  • Posiadany samochód: C5 HATCHBACK 5DRZW 2.2 HDi 136 BVM 5
  • Miejscowość: Kuropatnik
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2017, 19:59:12 »
Witaj, to jest taka konstrukcja. Gwint na zbiorniku jest po tzw stożku i czy będziesz odkręcał czy zakręcał efekt będzie ten sam (będzie ciężko się odkręcała. Ja o pobijałem drewniana listewka i powoli się odkręciła ,natomiast przy dokręcaniu na nakrętce jest znaczek i musisz go ustawić zgodnie z znakiem na pompie (strzałka na powrocie). Należy uważać na uszczelkę,musisz ja ustawić i docisnąć pompa a następnie dokręcać.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2017, 00:41:10 »
Niestety będziesz musiał użyć siły, albo masz specjalny klucz, albo tak jak napisał Marcin używasz młotka i drewnianej listewki lub coś innego co nie jest ostre i nie zniszczy nakrętki. U mnie mechanik dokładnie tak odkręcał.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Czelejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Skąd: zabrze
  • Posiadany samochód: Peugeot 307/607 Citroen C5
  • Miejscowość: zabrze
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2017, 08:50:21 »
no tak najlepiej klucz do zakrętek i da radę
DIAGNOSTYKA LEXIA/PP2000 ZABRZE 600601315

Offline Zbigniew Flaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Wiedeń
  • Posiadany samochód: C5 Break SX 2,0 HDI 2002;MKI
  • Miejscowość: Wiedeń
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2017, 18:20:05 »
Pompa przyszła,  Ale nie jest identyczna. To znaczy jakby dolna część pompy była  odwrócona o 180 stopni: przy prawidłowym ustawieniu króćcami do przodu ramię plywaka pokazuje w przeciwnym niż oryginał kierunku, dół pompy ( jest niepełnym cylindrem) wchodzi spłaszczon ą częścią odwrotnie niż oryginał,  wtyczkę od pompy też trzeba obrócić o 180 stopni, aby  ją włączyć  (styki pompa, czujnik są  wtedy prawidłowo. Wszystkie wymiary: wysokość przed i po ściśnięciu , średnice są prawidłowe. Również na pozycji i prawidłową szerokość ma plastikowa "szyna" na denku pompy służąca do  wsunięcia w wycięcie w baku.  Jedynie 3 plastikowe wypustki pod denkiem  mają  szerokość 18 mm zamiast 22 mm jak w oryginale. Nie wiem co robić. Czy w baku na dnie jest jakiś uchwyt,  w który  wchodzi pompa, czy pływak pracujący z drugiej strony pompy będzie miał dość miejsca w baku?  Po próbie montażu już nie oddam pompy. Może tak ma być  I to uniwersalny zamiennik. Oryginał to VDO, Nowa ma naklejkę Bosch 0 986 580 215. Może to do limuzyny, nie do Break'a?. Limuzyny miały mniejsze zbiorniki? Jak mi się uda dołączę zdjęcia. Piszę ze smartfony.
zfla

Offline Arkadiusz Kania

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG 2001r. Citroen C5 Break 2.0HDI 107KM FAP 2002r.
  • Zainteresowania: Militaria, mechanika, elektryka, elektronika, historia
  • Miejscowość: Malbork
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2017, 19:08:47 »
A może wystarczy tylko odwrócić ramię pływaka, już spotkałem się z takim przypadkiem

Offline Zbigniew Flaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Wiedeń
  • Posiadany samochód: C5 Break SX 2,0 HDI 2002;MKI
  • Miejscowość: Wiedeń
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2017, 20:23:00 »
Przepraszam. Wkurzylem sie, ze mimo zamowienia z dowodem rejestracyjnym prawdopodobnie przyslali nie to co trzeba. Plywak patrzac od tylu pompy  jest tez w lewo, tyle ze wychodzi z przodu pompy w nowej, a z tylu pompy w oryginalnej (przez to obrocenie dolnej czesci o 180 °.
zfla

Offline Zbigniew Flaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Wiedeń
  • Posiadany samochód: C5 Break SX 2,0 HDI 2002;MKI
  • Miejscowość: Wiedeń
Odp: [MKI 2,0 HDI] wymiana pompy paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2017, 08:30:18 »
Pompa zamontowana i działa. Inna Budowa pompy mnie rozkojarzyla. Wskaźnik paliwa pokazuje też prawidlowy poziom. Cytrynka zastartowala, silnik pracuje równo,  przyspieszenia dobre. Tylko świeci się engine check lampka, ale mam nadzieję,  ze to z powodu wcześniejszego  braku paliwa i powietrza, które dostało się do układu podczas demontażu i po pewnym czasie zgaśnie. Żeby to nie była  jakaś kolejna usterka.
zfla