Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty  (Przeczytany 31509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« dnia: Wrzesień 04, 2017, 15:21:24 »
Witam,


od miesiąca mam problem z moją cytryną. Co jakiś czas zapala się "check engine" i pojawia się komunikat "antipollution system faulty". Dzieje się tak w różnych okolicznościach. Czasem przy parkowaniu, czasem przy wyprzedzaniu ( niej przyjemna opcja bo na chwilę traci zupełnie moc ). Po kilku dniach gaśnie by ponownie pojawić się znienacka.
W parze z błędem idzie lekki szarpanie skrzyni automatycznej, ale wyłącznie podczas zmiany biegu od trzeciego w górę, czyli z 3 na 4 i wyżej. Szarpie tylko przy bardzo spokojnej jeździe kiedy zmiana jest w bliskich okolicach 2000 obrotów. Przy dynamicznej jeździe skrzynia zmienia prawidłowo, ale za to mocno kopci - gęsty szary a wręcz czarny dym.
Problemy FAP z góry możemy wykluczyć.


Błędy które pojawiały się w Diagbox-ie
P0100 Przepływomierz
P2563 Turbo o zmiennej geometrii
P0234 Regulacja ciśnienia doładowania
P1496 Turbo o zmiennej geometrii
P2562 Turbo o zmiennej geometrii
P1497 Turbo o zmiennej geometrii
P2566 Turbo o zmiennej geometrii



Z tego co udało mi się wyczytać na forum wynika, że powodem mogą być:
- wyryski
- przepływomierz
- zawór w turbinie
Czy macie może pomysł jak i gdzie sprawdzić rzeczywistą przyczynę ? ( mam dostęp do diagboxa )


Z góry dziękuję za podpowiedź i pomoc.
Łukasz

mati2642

  • Gość
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 04, 2017, 18:39:29 »
Poprostu go odepnij

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 04, 2017, 21:31:59 »
Czyli zacząć od najprostszej opcji. Czy test EGRa
 w Diagbox coś by pokazał? Czy nie zawracać sobie n głowy?

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2017, 11:35:10 »
Bardzo dziękuję za pomoc. Zgodnie z Waszymi sugestiami poszedłem po najmniejszej linii oporu i odłączyłem EGR-a. Jeżdżę tak ponad tydzień i dotychczasowe objawy ustąpiły. Tak więc mam pytanie: Czy odłączenie EGR w ten sposób i poprawa wskazuje bezwzględnie na awarie zaworu ? Pytam ponieważ doczytałem się, że EGR działa tak jakby w parze z przepływomierzem. Zastanawiam się może być tak że to ten drugi element jest uszkodzony. Tym bardziej, że przejechałem się z Diagboxem i zauważyłem że przez pewien czas zmierzony wydatek powietrza był stały bez względu na to czy przyspieszałem, jechałem czy też stałem na włączonym silnikiem. Wówczas wartość była 1500 ( max jaki widziałem ). Zakładam, że może tak było przy rozgrzewaniu się silnika ? Czy to możliwe ?


Po pewnym czasie zmieniły się wartości zmierzone na niże od zadanych o ok 200mg/wtrysk tzn zmierzone był np 260 a zadana ok 470 mg/wtrysk.


Objawy zniknęły za to pojawiło się ( bardzo rzadko ) mocne szarpania na niskich obrotach. Konkretnie w sytuacji po hamowaniu silnikiem kiedy zaczynam przyspieszać czasem zaczyna mocno szarpać. Zakładam, że jest to spowodowane odłączonym EGR-em i niedopełnieniem komory spalania, ale proszę Was o potwierdzenie.


Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2017, 15:15:06 »
Łukasz sprawdź czy nie masz opiłków we filtrze paliwa, a egr zaślep tak jak sugerowałem wcześniej
Pawle, czy sugerujesz że wina może leżeć po stronie wtryskow?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2017, 15:19:16 »
Pawle, czy sugerujesz że wina może leżeć po stronie wtryskow?

Raczej po stronie pompy paliwa jeśli chodzi o opiłkowanie.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2017, 20:29:12 wysłana przez Marek Bor »
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2017, 15:54:58 »
Kolego a ja bym raczej się pokłonił w stronę podciśnień. Proponuję bardzo dokladnie posprawdzać wszystkie połączenia.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2017, 16:15:08 »
Kolego a ja bym raczej się pokłonił w stronę podciśnień. Proponuję bardzo dokladnie posprawdzać wszystkie połączenia.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
Jakub, nie mam odniesienia do innego silnika RHH,  ale u mnie słychać dziwnie "cykanie" z okolic pompy vacum. Jest tak od początku kiedy jeżdżę tym samochodem.
Czy tak powinno być?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 29, 2017, 16:16:12 »
No a może bardziej z okolic pompy WC ? Bo są w zasadzie obok siebie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Pawel Zygmunt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: c5 X7
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2017, 00:06:17 »
Miałem ten sam błąd. po skasowaniu błędu przy szybkim przyspieszeniu ponownie wyskakiwal. Okazało się ze padł regulator wysokiego ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia. Po wymianie wszystko gra

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2017, 21:45:16 »
Najszybciej zaślep egr na próbę
Paweł ty mówisz o silniku RHR, a w silniku RHH EGR jest całkiem inny,i nie jest tak łatwo go zaślepić. Łukasz sprawdź , czy siłownik w puszce podciśnienia na zaworze EGR nie zawiesza się.Jest on dobrze widoczny po zdjęciu osłony silnika.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 16, 2017, 16:19:55 »
Poddałem się i wysłałem samochód do warsztatu. Sprawdzili i niestety wiadomości mnie dobiły.


Pierwsze to po podłączeniu kompa stwierdził, że uszkodzona jest sonda lambda, turbina, pompa wc i prawdopodobnie wtryski.
Niestety w filtrze paliwa z były opiłki, ale podobno nie było ich bardzo dużo. Filtr wymieniony i za jakiś czas sprawdzę czy dalej się pojawiają i ile ich jest.
Czy w takim przypadku od razu powinienem brać poważnie do uwagę wtryski ? Jak je sprawdzić bez demontażu ? Niestety tu są Delphi, a one potrafią się zapiec i urwać, więc wolę ich nie wykręcać bez pewności lub dużego prawdopodobieństwa.


Turbina to chyba najmniej kosztowna sprawa, więc ją zostawiam na koniec. Czy sprawdzenie jej to jak chodzą sztangi ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 16, 2017, 18:22:20 »
Hehe. Typowe. Jakbym slyszał tych różnych mechanów z programu serii "będzie Pan zadowolony..." najlepiej wszystko wymienić injest szansa że się trafi a klient niech płaci.

Miałem podczas wymiany filtra kilka opiłków w 406, w 407 też kilka było i nic wielkiego się nie działo. Auta jeżdżą do dzisiaj.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 17, 2017, 09:36:37 »
Wczoraj dotarłem do informacji jak sprawdzić geometrię w turbinie. Jechałem na biegu 6 (tryb manualny ) z bardzo niskimi obrotami. Po dodaniu gazu na maksa po raz pierwszy pojawiła się różnica między ciśnieniem zadanym a zmierzonym. Do tej pory nie było to widoczne. Tak więc obroty powoli zaczęły rosnąć a ciśnienie zadane 1700 mbar a zmierzone 1400 mbar. Różnica ok 20%. Podobna zmiana była była przy wyższych obrotach z tą różnicą, a że ciśnienie było wyższe. Zmierzone 2700 mbar zadane 2400 mbar tu różnica ok 12%. Czy Waszym zdaniem jest to powód do wyciągania i naprawy ?

Drugą sprawą jest problem z wtryskami. Diagbox ( ver 7,01 ) nie pokazuje danych z wtrysku. Bez względu na to co się dzieje czas wtrysku to 1ms. Czy podniesienie wersji diagboxa może rozwiązać problem ?

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 19, 2017, 21:06:21 »
Ja u siebie również nam podobny problem. Przy mocnym dodaniu gazu ciśnienie jest sporo większe od zadanego. Znajomy mechanik już sprawdził wiele opcji i powoli zaczyna rozkładać ręce. Wyjął turbinę, wyczyścił ją i dalej to samo. Podmieniał zawór ciśnienia i też nie przynosi to rezultati. Gdzie można szukać przyczyny?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline lukasz jaskowiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 163HP AM6C1
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2017, 01:02:26 »
Jestem po wizycie u mechanika. Co prawda pojechałem na olej, ale wymieniłem jeszcze zawór turbiny. Mechanik stwierdził, że to na pewno on jest winny i jeśli tak nie będzie zwróci kasę. W takiej sytuacji nie pozostało mi nic innego jak wymienić. Co prawda zapłaciłem nieco ponad 400 zł za zawór i wymianę, ale najważniejsze że auto wróciło do żywych. Przejechałem od tego czasu ponad 1000 km i nie miałem wcześniejszych objawów.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 10, 2017, 09:11:11 »

Drugą sprawą jest problem z wtryskami. Diagbox ( ver 7,01 ) nie pokazuje danych z wtrysku. Bez względu na to co się dzieje czas wtrysku to 1ms. Czy podniesienie wersji diagboxa może rozwiązać problem ?

Też mam 163km 2010r rhh i nie udało mi się podejrzeć korekt wtryskiwaczy. Instalowałem różne wersje diagboxa i nic to nie dało. Podpinałem się moim kabelkiem do rhr 140 km i tam pokazywało korekcję. Odpuściłem temat.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 10, 2017, 10:11:48 »

Drugą sprawą jest problem z wtryskami. Diagbox ( ver 7,01 ) nie pokazuje danych z wtrysku. Bez względu na to co się dzieje czas wtrysku to 1ms. Czy podniesienie wersji diagboxa może rozwiązać problem ?

Też mam 163km 2010r rhh i nie udało mi się podejrzeć korekt wtryskiwaczy. Instalowałem różne wersje diagboxa i nic to nie dało. Podpinałem się moim kabelkiem do rhr 140 km i tam pokazywało korekcję. Odpuściłem temat.
Na 100% pewności nie mam, ale w moim RHH chyba oglądałem korekty. Jutro sprawdzę i dam znać.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 10, 2017, 11:04:32 »
Również zdaje się że widziałem.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 10, 2017, 22:46:53 »
Koledzy borykam się z podobnym problemem z P11AA w RHH. Przy ostrym starcie wyrzuca Engine Fault i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma, samochód jedzie bardzo dobrze, pełna moc bez żadnych problemów. Sprawdzone przewody, podciśnienia, diagnostyka Lexią, FAP, wymieniony elektrozawór doładowania turbo i dalej błąd czasami wyskakuje. Rzadko, bo rzadko, ale jednak jest. Mechanicy rozkładają ręce i mówią, że pozostaje zrzucić cały dół i dostać się do turbo, bo być może przycinają się łopatki od zmiennej geometrii. Pierwszy raz mi się to pojawiło przy 95000 km i nie wiem czy to czas na turbo? Trochę wcześnie... Na co radzicie jeszcze zwrócić uwagę? Tylko dwa błędy - zbyt wysoka wartość doładowania i zmienna geometria.
Fantômas se déchaîne...

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 11, 2017, 05:03:13 »
Koledzy borykam się z podobnym problemem z P11AA w RHH. Przy ostrym starcie wyrzuca Engine Fault i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma, samochód jedzie bardzo dobrze, pełna moc bez żadnych problemów. Sprawdzone przewody, podciśnienia, diagnostyka Lexią, FAP, wymieniony elektrozawór doładowania turbo i dalej błąd czasami wyskakuje. Rzadko, bo rzadko, ale jednak jest. Mechanicy rozkładają ręce i mówią, że pozostaje zrzucić cały dół i dostać się do turbo, bo być może przycinają się łopatki od zmiennej geometrii. Pierwszy raz mi się to pojawiło przy 95000 km i nie wiem czy to czas na turbo? Trochę wcześnie... Na co radzicie jeszcze zwrócić uwagę? Tylko dwa błędy - zbyt wysoka wartość doładowania i zmienna geometria.
Gdybyś miał interfejs ELM327 i program FAP Citroen/Peugeot to mógłbyś jeździć z podpiętym interfejsem cały czas, zapisywać logi i w razie wystąpienia błędu przeanalizować wartości - z Lexią i laptopem trochę niewygodne. Program umożliwia monitorowanie ciśnienia doładowania oraz ustawiania łopatek - wystarczyłoby porównanie zadanych wartości z odczytanymi i miałbyś odpowiedź.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 11, 2017, 08:05:24 »
Dzięki, a znasz kogoś w śląskim kto mógłby to zrobić? Czytałem jeszcze, że winny takim objawom może być regulator ciśnienia paliwa, ale to kolejne 400 zł na chybił trafił.
Fantômas se déchaîne...

dziara

  • Gość
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 11, 2017, 12:49:02 »
Koledzy borykam się z podobnym problemem z P11AA w RHH. Przy ostrym starcie wyrzuca Engine Fault i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma, samochód jedzie bardzo dobrze, pełna moc bez żadnych problemów. Sprawdzone przewody, podciśnienia, diagnostyka Lexią, FAP, wymieniony elektrozawór doładowania turbo i dalej błąd czasami wyskakuje. Rzadko, bo rzadko, ale jednak jest. Mechanicy rozkładają ręce i mówią, że pozostaje zrzucić cały dół i dostać się do turbo, bo być może przycinają się łopatki od zmiennej geometrii. Pierwszy raz mi się to pojawiło przy 95000 km i nie wiem czy to czas na turbo? Trochę wcześnie... Na co radzicie jeszcze zwrócić uwagę? Tylko dwa błędy - zbyt wysoka wartość doładowania i zmienna geometria.
Kolego... Chyba miałem podobnie... Co jakiś czas przy ostrym deptaniu wywalało  engine faulty  i tryb awaryjny... Nie było reguly kiedy sam sobie z niego wychodził.. Mechanicy rozkładali ręce bo błąd w programie był tylko taki, że różnica w wartości ciśnienia zadanego,  a otrzymanego... W końcu w ASO doszli, że winowajcą był czujnik temperatury powietrza doładowanego do turbiny. Był strasznie brudny.. Już samo czyszczenie pomogło ale wymieniłem profilaktycznie. Od tamtej pory spokój. Koszt to 178 zł plus wymiana.... Może u Ciebie jest podobnie? Bo u nie nawet o Fapie zaczęli mi marudzić, że może on już blokuje spaliny i moc  mniejsza itd itp....

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 11, 2017, 15:55:38 »
Dzięki, a znasz kogoś w śląskim kto mógłby to zrobić? Czytałem jeszcze, że winny takim objawom może być regulator ciśnienia paliwa, ale to kolejne 400 zł na chybił trafił.
No ja jestem ze śląskiego, jeżeli wiesz jak wywołać błąd to podskocz do mnie i się przejedziemy. Jakby co to pisz na PW.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 11, 2017, 16:44:12 »
Koledzy borykam się z podobnym problemem z P11AA w RHH. Przy ostrym starcie wyrzuca Engine Fault i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma, samochód jedzie bardzo dobrze, pełna moc bez żadnych problemów. Sprawdzone przewody, podciśnienia, diagnostyka Lexią, FAP, wymieniony elektrozawór doładowania turbo i dalej błąd czasami wyskakuje. Rzadko, bo rzadko, ale jednak jest. Mechanicy rozkładają ręce i mówią, że pozostaje zrzucić cały dół i dostać się do turbo, bo być może przycinają się łopatki od zmiennej geometrii. Pierwszy raz mi się to pojawiło przy 95000 km i nie wiem czy to czas na turbo? Trochę wcześnie... Na co radzicie jeszcze zwrócić uwagę? Tylko dwa błędy - zbyt wysoka wartość doładowania i zmienna geometria.
Kolego... Chyba miałem podobnie... Co jakiś czas przy ostrym deptaniu wywalało  engine faulty  i tryb awaryjny... Nie było reguly kiedy sam sobie z niego wychodził.. Mechanicy rozkładali ręce bo błąd w programie był tylko taki, że różnica w wartości ciśnienia zadanego,  a otrzymanego... W końcu w ASO doszli, że winowajcą był czujnik temperatury powietrza doładowanego do turbiny. Był strasznie brudny.. Już samo czyszczenie pomogło ale wymieniłem profilaktycznie. Od tamtej pory spokój. Koszt to 178 zł plus wymiana.... Może u Ciebie jest podobnie? Bo u nie nawet o Fapie zaczęli mi marudzić, że może on już blokuje spaliny i moc  mniejsza itd itp....

Miałem te same opowieści - FAP blokuje spaliny i turbo się dławi. Nie sądzę, bo 95000 km to nie jest przebieg ani na FAP, ani na turbo. Który to czujnik czyściłeś, masz jakiś numer żebym mógł to podejrzeć na rysunkach technicznych?
Fantômas se déchaîne...