Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty  (Przeczytany 31562 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 11, 2017, 19:20:44 »
A w tym RHH nie ma jakiegoś wymiennika w układzie chłodzenia połączonego z powietrzem co idzie na kolektor ssący? Albo jakieś chłodzenie spalin płynem chłodniczym?? Mikro przeciek, wali płynem na turbinę i zacina kierownicę. Ubytek płynu może być rzędu 200ml na 6 miesięcy.

PS. C6 już Ci się znudził??
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

dziara

  • Gość
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 11, 2017, 20:05:45 »
Koledzy borykam się z podobnym problemem z P11AA w RHH. Przy ostrym starcie wyrzuca Engine Fault i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma, samochód jedzie bardzo dobrze, pełna moc bez żadnych problemów. Sprawdzone przewody, podciśnienia, diagnostyka Lexią, FAP, wymieniony elektrozawór doładowania turbo i dalej błąd czasami wyskakuje. Rzadko, bo rzadko, ale jednak jest. Mechanicy rozkładają ręce i mówią, że pozostaje zrzucić cały dół i dostać się do turbo, bo być może przycinają się łopatki od zmiennej geometrii. Pierwszy raz mi się to pojawiło przy 95000 km i nie wiem czy to czas na turbo? Trochę wcześnie... Na co radzicie jeszcze zwrócić uwagę? Tylko dwa błędy - zbyt wysoka wartość doładowania i zmienna geometria.
Kolego... Chyba miałem podobnie... Co jakiś czas przy ostrym deptaniu wywalało  engine faulty  i tryb awaryjny... Nie było reguly kiedy sam sobie z niego wychodził.. Mechanicy rozkładali ręce bo błąd w programie był tylko taki, że różnica w wartości ciśnienia zadanego,  a otrzymanego... W końcu w ASO doszli, że winowajcą był czujnik temperatury powietrza doładowanego do turbiny. Był strasznie brudny.. Już samo czyszczenie pomogło ale wymieniłem profilaktycznie. Od tamtej pory spokój. Koszt to 178 zł plus wymiana.... Może u Ciebie jest podobnie? Bo u nie nawet o Fapie zaczęli mi marudzić, że może on już blokuje spaliny i moc  mniejsza itd itp....

Miałem te same opowieści - FAP blokuje spaliny i turbo się dławi. Nie sądzę, bo 95000 km to nie jest przebieg ani na FAP, ani na turbo. Który to czujnik czyściłeś, masz jakiś numer żebym mógł to podejrzeć na rysunkach technicznych?
Czujnik temperatury powietrza dolotowego (kolektora ssącego na komp., jak stoi na FV z ASO) , nr 00001920QR. Ale co ten numer oznacza to Ci nie powiem....? Tak było na FV

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 11, 2017, 20:11:27 »
Ten numer to właśnie referencja. A znajduje się na kolektorze dolotowym tuż obok dozownika powietrza.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 12, 2017, 20:51:38 »
A w tym RHH nie ma jakiegoś wymiennika w układzie chłodzenia połączonego z powietrzem co idzie na kolektor ssący? Albo jakieś chłodzenie spalin płynem chłodniczym?? Mikro przeciek, wali płynem na turbinę i zacina kierownicę. Ubytek płynu może być rzędu 200ml na 6 miesięcy.

PS. C6 już Ci się znudził??

Właśnie nie wiem czy coś takiego może mieć miejsce... raczej nie, turbo nie jest w żaden sposób połączone z układem cieczy chłodzącej.

Koledzy borykam się z podobnym problemem z P11AA w RHH. Przy ostrym starcie wyrzuca Engine Fault i przechodzi w tryb awaryjny. Po ponownym odpaleniu błędu nie ma, samochód jedzie bardzo dobrze, pełna moc bez żadnych problemów. Sprawdzone przewody, podciśnienia, diagnostyka Lexią, FAP, wymieniony elektrozawór doładowania turbo i dalej błąd czasami wyskakuje. Rzadko, bo rzadko, ale jednak jest. Mechanicy rozkładają ręce i mówią, że pozostaje zrzucić cały dół i dostać się do turbo, bo być może przycinają się łopatki od zmiennej geometrii. Pierwszy raz mi się to pojawiło przy 95000 km i nie wiem czy to czas na turbo? Trochę wcześnie... Na co radzicie jeszcze zwrócić uwagę? Tylko dwa błędy - zbyt wysoka wartość doładowania i zmienna geometria.
Kolego... Chyba miałem podobnie... Co jakiś czas przy ostrym deptaniu wywalało  engine faulty  i tryb awaryjny... Nie było reguly kiedy sam sobie z niego wychodził.. Mechanicy rozkładali ręce bo błąd w programie był tylko taki, że różnica w wartości ciśnienia zadanego,  a otrzymanego... W końcu w ASO doszli, że winowajcą był czujnik temperatury powietrza doładowanego do turbiny. Był strasznie brudny.. Już samo czyszczenie pomogło ale wymieniłem profilaktycznie. Od tamtej pory spokój. Koszt to 178 zł plus wymiana.... Może u Ciebie jest podobnie? Bo u nie nawet o Fapie zaczęli mi marudzić, że może on już blokuje spaliny i moc  mniejsza itd itp....

Miałem te same opowieści - FAP blokuje spaliny i turbo się dławi. Nie sądzę, bo 95000 km to nie jest przebieg ani na FAP, ani na turbo. Który to czujnik czyściłeś, masz jakiś numer żebym mógł to podejrzeć na rysunkach technicznych?
Czujnik temperatury powietrza dolotowego (kolektora ssącego na komp., jak stoi na FV z ASO) , nr 00001920QR. Ale co ten numer oznacza to Ci nie powiem....? Tak było na FV

Dziękuję bardzo, będę szukał dalej. Na rysunku technicznym trochę mało dokładnie widać położenie tego czujnika... czy mógłbyś zrobić zdjęcie gdzie on się znajduje?
Fantômas se déchaîne...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 12, 2017, 21:15:10 »
Jutro rano cyknę Ci fotę

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 13, 2017, 16:13:23 »
Dziękuje, będę czekał!
Fantômas se déchaîne...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 14, 2017, 09:40:42 »
Dziękuje, będę czekał!

Wojtek - fotka w załączeniu

Ja na wiosnę będę zrzucał kolektor dolotowy i EGR aby to wszystko wyczyścić,
u mnie czujnik był mocno zasyfiony przy czym auto nie wykazywało problemów - ale umyłem go w benzynie ekstrakcyjnej więc w sumie to tylko profilaktyka
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2017, 12:51:24 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 14, 2017, 13:39:49 »
Dzięki serdeczne, też planuje taką operację jak już się ociepli!
Fantômas se déchaîne...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 17, 2017, 20:48:48 »
a to nie będą nasze korekty tylko zapisane inaczej ?


Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 17, 2017, 22:51:54 »
Jakub - odpinam wtyczkę i odkręcam śrubę? Tyle wystarczy?
Mam pojęcie o mechanice, ale żeby czegoś nie zepsuć wolę zapytać Ciebie, bo już to robiłeś.
Z góry dziękuję :)
Fantômas se déchaîne...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:16:13 »
Jakub - odpinam wtyczkę i odkręcam śrubę? Tyle wystarczy?
Mam pojęcie o mechanice, ale żeby czegoś nie zepsuć wolę zapytać Ciebie, bo już to robiłeś.
Z góry dziękuję :)

jest tak jak piszesz, trzeba go powolutku wyruszać (bo w środku jest go trochę) - u mnie dosyć ciężko siedział

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 23, 2018, 07:10:59 »
Witajcie!


Żeby nie zakładać nowego tematu, spotkaliśmy się wczoraj z kolegą Wojtkiem, aby przeanalizować jego problem opisany powyżej. Podłączyliśmy najpierw ELM327 z softem FAP Citroen/Peugeot aby zapisywać logi na bieżąco. Sporo czasu upłynęło zanim udało nam się zmusić turbinę do przeładowania. Przy okazji okazało się, iż pomimo tego że mamy te same silniki RHH ja z 2011 roku, Wojtek z 2012, to jednak sterownik bądź program nieco inny - ja posiadam DCM35v2 a Wojtek DCM35_BR2.
Ale wracając do przeładowania - analizując w domu na spokojnie logi, znalazłem dokładnie moment przeładowania i według mojej skromnej wiedzy wygląda na to że kierownica zmiany geometrii w tym konkretnym momencie nie zdążyła zmienić położenia aby obniżyć ciśnienie - widać to dokładnie na screenie poniżej.






Dwie ostatnie sekundy przed przeładowaniem i sam moment przeładowaia:
19:00:21 - sterownik oczekuje ustawienia geometri na 95%, wartość odczytana 99%, oczekiwane doładowanie 1935 MBar, odczytane 1572 MBar
19:00:22 - ponieważ ciśnienie doładowania szybko wzrosło, sterownik oczekuje ustawienia geometrii na poziomie 33%, kierownica w tym momencie ustawiona jest na poziomie 69%, oczekiwane doładowanie powinno być na poziomie 2404 MBar, natomiast odczytane jest już 2942 MBar - czyli już jest zbyt duże
19:00:23 - aby obniżyć zbyt wysokie ciśnienie doładowania, sterownik oczekuje położenia geomerti rzędu 3%, kierownica jest ustawiona w tej chwili na 48%, sterownik oczekiwał doładowania rzędu 2519 MBar natomiast zmierzone było już 3000 MBar - nastąpiło przeładowanie i silnik wpadł w tryb awaryjny.


Błąd odczytany później za pomocą Lexii potwierdza to co zapisał FAP Citroen/Peugeot:




Podczas jazdy zdziwił mnie jeden parametr EGRbypassPOS którego u mnie nie posiadam- wygląda na to że nasze silniki różnią się zaworem EGR, u Wojtka jest jakiś dodatkowe obejście zaworu lub czujnik. Parametr ten przez cały okres jazdy był na poziomie 100%. Po tym jak udało nam się wygenerować błąd zrobiliśmy jeszcze testy elementów wykonawczych - test zmiennej geometrii wypadł pozytywnie, natomiast podczas testu zaworu EGR wykazał błąd zaworu obejścia (bypass) - zacięty w pozycji otwartej. Chyba jeszcze podczas testu szczelności układu doładowania znaleźliśmy błąd - ale tylko raz - śmiem twierdzić że jest on też spowodowany otwartym zaworem bypass - reszta testów bez zarzutu.

I teraz pojawia się pytanie na które nie jestem w stanie odpowiedzieć - w jaki sposób sterowane są kierownice zmiennej geometri - czy za pomocą podciśnienia czy elektronicznie i czy otwarty zawór bypass na EGR'ze może mieć wpływ na zmianę geometri turbiny, bądź samo przeładowanie ?

Reasumując EGR na pewno do czyszczenia, być może po tej operacji przeładowanie nie będzie występować. Podczas całej naszej trasy geomertia oraz ciśnienie doładowania ustawiały się poprawnie, pomimo wielu naszych prób wygenerowania błędu. Czujnik temperatury przy dozowniku zachowuje normalne parametry pracy, różnica ciśnień przy filtrze FAP również w normie - maksymalną różnicę jaką udało nam się udało uzyskać to 213 mBar podczas przeładowania.

To chyba tyle w temacie naszych prób - pozdrawiam

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 24, 2018, 07:49:47 »
EGRbypass pozwala lub nie na cyrkulację wody w zaworze.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 24, 2018, 23:52:37 »
Dziękuję Ci serdecznie Tomku za całą operację! W pierwszych dniach lutego jestem umówiony na sprawdzenie zaworu EGR. Na pewno będziemy go demontować i dam znać w jakim był stanie i czy coś to zmieniło.

Czytałem wiele różnych for, w DS5 z RHH występował podobny problem - nic innego się nie działo tylko P11AA i takie same objawy "Engine Fault - Repair Needed", a samochód jeździ normalnie, pełna moc. Wymienione wszystkie czujniki, sprawdzona, wyjęta turbina i dopiero pomogła aktualizacja oprogramowania. Innym znowu pomogła wymiana jakiegoś czujnika, prawdopodobnie tego od temperatury montowanym na dozowniku.

Waldku czy po takim opisie i wrzuconych logach jesteś w stanie jeszcze podsunąć jakiś pomysł? Problem występuje jedynie po silnym rozgrzaniu jednostki - albo długa trasa, albo wysoka temperatura otoczenia, albo bezpośrednio po skończonej procedurze wypalania FAP (znów wysoka temperatura).
Fantômas se déchaîne...

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 25, 2018, 09:38:47 »
Opis błędu w załączniku. Dam znać jak mi coś do głowy wpadnie.

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:02:18 »
Jest taki prosty sposób na sprawdzenie geometrii turbiny, tzn. jeśli jest dojście to ręką poruszać sztangę gruchy(odpychać od gruchy) musi chodzić płynnie i do końca, czyli do ogranicznika. Turbina jest sterowana podciśnieniem i można też 2 sposobem sprawdzić działanie geometrii zdjąć wężyk przy zaworku n75, jak się nie  mylę w c5 jest umiejscowiony po prawej stronie silnika do góry przy rozrządzie, trzeba zdjąć wężyk idący do turbiny założyć na niego strzykawkę i zasysać powietrze w tym przypadku  sztanga ma się wciągać w stronę gruchy. Jeśli jest wszystko dobrze a przewody są szczelne to prawdopodobnie winny jest elektrozawór n75.
https://www.youtube.com/watch?v=IjT33KZk4EY

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:06:28 »
Jest taki prosty sposób na sprawdzenie geometrii turbiny, tzn. jeśli jest dojście to ręką poruszać sztangę gruchy(odpychać od gruchy) musi chodzić płynnie i do końca, czyli do ogranicznika. Turbina jest sterowana podciśnieniem i można też 2 sposobem sprawdzić działanie geometrii zdjąć wężyk przy zaworku n75, jak się nie  mylę w c5 jest umiejscowiony po prawej stronie silnika do góry przy rozrządzie, trzeba zdjąć wężyk idący do turbiny założyć na niego strzykawkę i zasysać powietrze w tym przypadku  sztanga ma się wciągać w stronę gruchy. Jeśli jest wszystko dobrze a przewody są szczelne to prawdopodobnie winny jest elektrozawór n75.
https://www.youtube.com/watch?v=IjT33KZk4EY
N75 to są w grupie VAG , ale poza tym wszystko się zgadza

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 25, 2018, 10:57:20 »
Opis błędu w załączniku. Dam znać jak mi coś do głowy wpadnie.
Biorąc pod uwagę powyższe informacje, praktycznie wszystkie strefy podejrzane można wyeliminować ponieważ przeładowanie występuje niezwykle rzadko i w ściśle określonych warunkach.
Analizując cały log z 20 minut jazdy, praktycznie w każdym innym momencie - oprócz wystąpienia przeładowania - wartości zadane jak i odczytane zarówno ciśnienia doładowania jak i geometri się pokrywają.
Geometria wielokrotnie ustawiona była ustawiona w skrajnym położeniu (podobnie jak to miało miejsce podczas przeładowania) i każdorazowo reagowała na wartości zadane.


W załączniku jest kompletny log - może Wam uda się dostrzec jakąś nieprawidłowość

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 25, 2018, 14:40:48 »
Jest taki prosty sposób na sprawdzenie geometrii turbiny, tzn. jeśli jest dojście to ręką poruszać sztangę gruchy(odpychać od gruchy) musi chodzić płynnie i do końca, czyli do ogranicznika. Turbina jest sterowana podciśnieniem i można też 2 sposobem sprawdzić działanie geometrii zdjąć wężyk przy zaworku n75, jak się nie  mylę w c5 jest umiejscowiony po prawej stronie silnika do góry przy rozrządzie, trzeba zdjąć wężyk idący do turbiny założyć na niego strzykawkę i zasysać powietrze w tym przypadku  sztanga ma się wciągać w stronę gruchy. Jeśli jest wszystko dobrze a przewody są szczelne to prawdopodobnie winny jest elektrozawór n75.
https://www.youtube.com/watch?v=IjT33KZk4EY


Pierwszą czynnością po wystąpieniu błędu była wymiana elektrozaworu/czujnika ciśnienia doładowania na nowy, co nic nie zmieniło.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2018, 20:26:57 wysłana przez Wojciech Kmera »
Fantômas se déchaîne...

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 26, 2018, 08:00:33 »
Jest jeszcze cień szansy że może chwilowo nie domagać pompa vacum, ale miał byś w tedy twardy pedał hamulca,  więc jeśli masz sprawne wężyki od podciśnienia to raczej zostaje zmienna geometria w turbinie.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 26, 2018, 13:46:26 »
Kierownica jest domyślnie otwarta, zatem ta teoria odpada. Ja nadal obstawiam mikro-przeciek, który powoduje przycinanie kierownicy.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 26, 2018, 21:55:54 »
Pedał hamulca w porządku, nie jest twardy.

Ale mikro-przeciek czego? Ciecz chłodząca raczej nie ma nic wspólnego z turbosprężarką.
Fantômas se déchaîne...

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 26, 2018, 22:09:08 »
Oj ma i to bardzo dużo. Rano Ci opiszę.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:05:23 »
Okej, czekam na informacje. Jak już zrzucimy cały dół, to będzie dostęp do wszystkiego co trzeba i sprawdzimy po kolei.
Fantômas se déchaîne...

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 27, 2018, 09:47:22 »
Wszelkie punkty styku spaliny - płyn chłodniczy. Piszesz, że jest tam chłodnica EGR, pierwszy podejrzany. Dalej, czy jest w RHH chłodzenie oleju silnikowego płynem, który z kolei jest chłodzony powietrzem? Taki wynalazek był w 4HX. Przecieki w tych urządzeniach powodują, że płyn jest porywany przez - spaliny w EGR, czy powietrze w chłodniczce oleju - do dolotu i dalej do wydechu po procesie spalania. Opary są w całym układzie, w tym również w turbinie na kierownicy. Silnik stygnie, a woda z płynu powolutku, sukcesywnie buduje kamień na kierownicy, która naturalnie się przycina.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.