Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty  (Przeczytany 31503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 27, 2018, 13:39:11 »
EGR muszę i tak otworzyć i wyczyścić bo wykazało brak możliwości przeprowadzenia testu ze względu na zabrudzenie.
Co do tego chłodzenia oleju silnikowego to ja nie wiem czy w RHH jest podobny wynalazek. Myślałem, że jesteś pewny i wskażesz mi miejsca, które muszę sprawdzić...
Fantômas se déchaîne...

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 424
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 31, 2019, 21:24:50 »
Był jakiś happy end? Mam dokładnie to samo :/

Offline Kuba Raube

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI 163 Aut.
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 11, 2019, 14:55:04 »
Podbijam temat, bo mam to samo. Jest jakieś rozwiązanie tego problemu?

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 08, 2020, 19:10:46 »
Mam to samo, zawór sterowania turbiną podmieniony, egr wyczszczony, potem również egr podmieniony na inny i bez efektu.
Objawy identyczne jak u założyciela tematu.

Udało się komuś to opanować?

Online Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 08, 2020, 19:58:19 »
U mnie np. winowajcą był przepływomierz, pokazywał większy przepływ powietrza niż był w rzeczywistości. Kupiłem używkę za 40zł i od tego momentu spokój. Brak błędów, brak pojedynczego szarpnięcia przy pierwszym wciśnięciu gazu i chwilowej utraty mocy. Tak więc jak praktycznie w każdym innym przypadku, najpierw diagnostyka. Macie jakiś błąd to db lub chociaż aplikacja na telefon i w drogę, podgląd parametrów w czasie jazdy to najlepszy sposób.

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 08, 2020, 21:27:28 »
U mnie np. winowajcą był przepływomierz, pokazywał większy przepływ powietrza niż był w rzeczywistości. Kupiłem używkę za 40zł i od tego momentu spokój. Brak błędów, brak pojedynczego szarpnięcia przy pierwszym wciśnięciu gazu i chwilowej utraty mocy. Tak więc jak praktycznie w każdym innym przypadku, najpierw diagnostyka. Macie jakiś błąd to db lub chociaż aplikacja na telefon i w drogę, podgląd parametrów w czasie jazdy to najlepszy sposób.

Też miałeś błąd z przeładowania turbiny?
Jak zweryfikowałeś że przepływka pokazuje więcej niż powinna?


U mnie o tyle trudno że mam checka raz/dwa na miesiąc,a nie codziennie, więc cieżko złapać logi w takim przypadku.

Online Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 08, 2020, 21:33:45 »


Też miałeś błąd z przeładowania turbiny?
Jak zweryfikowałeś że przepływka pokazuje więcej niż powinna?


U mnie o tyle trudno że mam checka raz/dwa na miesiąc,a nie codziennie, więc cieżko złapać logi w takim przypadku.
Tylko raz się pojawił. U mnie było tak, że np zaraz po wypalaniu filtra błąd się nie pojawiał, ale jak już zrobiłem 100-150km to przy pierwszym wciśnięciu gazu ponad połowę na sekundę tracił moc i wywalało apsf i checka.

Najłatwiej i najtaniej chyba moduł BT na OBD(ja kupiłem ICara na aliexpress) i aplikacja FAP Citroen/Peugeot z Amazona. Masz podgląd na żywo większości istotnych parametrów na telefonie.

Offline Rafal Kawulski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 44
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 HDI AM6 Excl.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 08, 2020, 21:51:44 »
Mam icara i faplite i wersje full fap, ale jeszcze nie używałem ;D , pokazuje tam jakie parametry są poprawne? Albo czy np odbiegają od normy jak np twoja przepływka?

Online Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Citroen C5 MK3 163KM antipollution system faulty
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 08, 2020, 22:06:12 »
No to polecam zacząć używać regularnie:) Aplikacja pokazuje wartości zadane oraz odczytane czyli w moim przypadku podczas przyspieszania AirFlowInstr(wartość zadana) miało wartość o jakieś 300mg/img mniejszą niż AirFlow(wartość odczytana). Czyli albo dziura w dolocie albo błąd odczytu przepływki.