Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi  (Przeczytany 4741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matil80

  • Gość
Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« dnia: Wrzesień 11, 2017, 21:24:16 »
Witam . Koledzy mam taki problem . Cytryna na wolnych obrotach jakby delikatnie falowała a co jakiś czas szarpnie a jak dodam gazu na 1200 obr  na postoju to już w ogóle faluje strasznie przy wyższych obrotach jest już ok . Korekcje niby ok ciśnienie mierzone a zadane też ok . Podczas jazdy jak zejde do  tych obrotów  1300-1500 to czuc przy równej jeżdzie jak delikatnie szarpie .Ma ktoś z kolegów jakieś pomysły ?

Offline Ryszard Daroszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.7HDI
  • Zainteresowania: T9A, Bushcraft
  • Miejscowość: Grudziądz
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2017, 21:43:04 »
Znajdź kostkę od EGR i odepnij - jak falowanie zniknie to znaczy że EGR padł

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2017, 11:17:54 »
Znajdź kostkę od EGR i odepnij - jak falowanie zniknie to znaczy że EGR padł

Dokladnie!, EGR to pierwszy przystanek na mapie... problemow z regulacja ukladu w zakresie obrotow okolo jalowych :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2017, 14:50:27 »
Ma DB, może podpatrzeć działanie, po 1 min na wolnych EGR powinien sie zamknąć. Sprawdzić procentowe otwarcie podczas ewentualnych wachań obrotów. Odpięcie wtyczki spowoduje ze 3 potencjalnie podejrzane elementy (EGR, przepustnica, przepływka) pojadą z map i możemy się przejechać na diagnostyce.

matil80

  • Gość
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2017, 20:02:45 »
Koledzy znalazlem prawdopodobnie przyczyne  . Na filtrze paliwowym lapie lewe powietrze na szybkozlaczce wezyka do filtra . Mam takie pytanie . Orientuje sie ktos jaki rozmiar tam maja oringi w obudowie filtra ? A czy w tej zlaczce wezyka co idzie od filtra do pompy tez sa jakies oringi ? Idzie to rozebrac ?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2017, 20:25:25 »
Koledzy znalazlem prawdopodobnie przyczyne  . Na filtrze paliwowym lapie lewe powietrze na szybkozlaczce wezyka do filtra . Mam takie pytanie . Orientuje sie ktos jaki rozmiar tam maja oringi w obudowie filtra ? A czy w tej zlaczce wezyka co idzie od filtra do pompy tez sa jakies oringi ? Idzie to rozebrac ?

Przerabiałem to.
w przewodzie paliwowym miałem mega bąble powietrza. Wymiana oringów na złączkach nic nie dała. Po spięciu na krótko przewodów (z pominięciem filtra) brak powietrza w paliwie. Problem rozwiązany wymianą obudowy filtra paliwa (na alle ok 190pln).

matil80

  • Gość
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2017, 20:51:12 »
Koledzy znalazlem prawdopodobnie przyczyne  . Na filtrze paliwowym lapie lewe powietrze na szybkozlaczce wezyka do filtra . Mam takie pytanie . Orientuje sie ktos jaki rozmiar tam maja oringi w obudowie filtra ? A czy w tej zlaczce wezyka co idzie od filtra do pompy tez sa jakies oringi ? Idzie to rozebrac ?

Przerabiałem to.
w przewodzie paliwowym miałem mega bąble powietrza. Wymiana oringów na złączkach nic nie dała. Po spięciu na krótko przewodów (z pominięciem filtra) brak powietrza w paliwie. Problem rozwiązany wymianą obudowy filtra paliwa (na alle ok 190pln).
Pamiętasz może rozmiar oringów ? Spróbuje najpierw oringi bo strasznie lużny jest przewód jak wchodzi do filtra .

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2017, 23:28:56 »
Koledzy znalazlem prawdopodobnie przyczyne  . Na filtrze paliwowym lapie lewe powietrze na szybkozlaczce wezyka do filtra . Mam takie pytanie . Orientuje sie ktos jaki rozmiar tam maja oringi w obudowie filtra ? A czy w tej zlaczce wezyka co idzie od filtra do pompy tez sa jakies oringi ? Idzie to rozebrac ?

Przerabiałem to.
w przewodzie paliwowym miałem mega bąble powietrza. Wymiana oringów na złączkach nic nie dała. Po spięciu na krótko przewodów (z pominięciem filtra) brak powietrza w paliwie. Problem rozwiązany wymianą obudowy filtra paliwa (na alle ok 190pln).
Pamiętasz może rozmiar oringów ? Spróbuje najpierw oringi bo strasznie lużny jest przewód jak wchodzi do filtra .

Zepnij przewody "na krótko" (wejście i wyjście z filtra). Te złączki są takie jak by luźne.

matil80

  • Gość
Odp: Nierówna praca na wolnych obrotach 2,0 hdi
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2017, 18:36:36 »
Koledzy a ta złączka to kolanko na wężyku co wychodzi z filtra to jest srednica 8mm od strony wężyka i od strony filtra
 ?