Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak mocy turbiny, syczenie - wadliwa rura powietrza?  (Przeczytany 2994 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Adamczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI Mk1 2002r.
Brak mocy turbiny, syczenie - wadliwa rura powietrza?
« dnia: Wrzesień 13, 2017, 13:37:38 »
Witam.
Potrzebuje pomocy z moim C5 MK1. Jakiś czas temu zauważyłem spadek mocy silnika nawet na wysokich obrotach. Podczas oględzin usłyszałem dość głośne syczenie pod maską na wyższych obrotach (2200/2300 rpm). Nie mam żadnego odnośnika z innej cytryny, ale na mój amatorski gust nie powinno być tego tak głośno słychać. Załączam filmiki z nagranym dźwiękiem - kto jak kto, ale wiem że Wy z pewnością powiecie mi czy słychać za dużo syczenia.

https://youtu.be/pgbczQImNWg
https://youtu.be/3p3_HUMqdJ8

Zacząłem grzebać i zauważyłem, że rura powietrza za silnikiem była najprawdopodobniej łatana. Podgląd na zdjęciu (białe łaty). Sama nieszczelna rura raczej by tłumaczyła spadek mocy turbiny poprzez zasysanie lewego powietrza. Pozostaje kwestia tego, czy tak jest, bo jeśli syczenie jest zbyt głośne dla normalnej pracy turbiny to winowajce mam już praktycznie namierzonego.

Pozdrawiam!

Offline Marcin Szymański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 25
  • Skąd: Kuropatnik
  • Posiadany samochód: C5 HATCHBACK 5DRZW 2.2 HDi 136 BVM 5
  • Miejscowość: Kuropatnik
Odp: Brak mocy turbiny, syczenie - wadliwa rura powietrza?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 13, 2017, 19:47:41 »
Witam, jeżeli chodzi o te tzw łaty które widać na zdjęciu wydaje się ze jest to osłona obok zaworu egr. Najprościej sprawdzić czy po zwiększeniu obrotów rura dolotowa do kolektora ssącego napina się. Wystarczy ścisnąć ja i dodać gazu, jeżeli ciśnienie rozpycha ja to mamy pewność ze turbina ląduje. Takie syczenie może pojawić się jeszcze z dwu powodów. Pierwszy to nieszczelność intercoolera -powietrze wydostaje się dołem poprzez nieszczelna uszczelkę(sparciała przez olej zbierający się w dolnej części intercoolera łatwy do naprawy). Drugi objaw takiego syczenia jest kończąca się turbina tzn wałek turbiny ma taki luz ze łopatki zaczynają obcierać o obudowę. Nalezy dostać sie do turbiny od strony doładowania i zobaczyć czy faktycznie są tam takie obiawy. Jest to wyczuwalne ręka, jeżeli wałek ma już duże bicie promieniowe to zaczyna szlifować obudowę. To tak w skrócie, Pozdrawiam

Offline Marcin Adamczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDI Mk1 2002r.
Odp: Brak mocy turbiny, syczenie - wadliwa rura powietrza?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2017, 08:35:20 »
Co do łat to też obstawiałem, że to zabezpieczenie przed zaworem egr, ale nie byłem pewny.
Dzięki za wszystkie porady, jak znajdę tylko chwilę to odhaczę wszystkie punkty z rozpiski.
Pozdrawiam