Witam, jeżeli chodzi o te tzw łaty które widać na zdjęciu wydaje się ze jest to osłona obok zaworu egr. Najprościej sprawdzić czy po zwiększeniu obrotów rura dolotowa do kolektora ssącego napina się. Wystarczy ścisnąć ja i dodać gazu, jeżeli ciśnienie rozpycha ja to mamy pewność ze turbina ląduje. Takie syczenie może pojawić się jeszcze z dwu powodów. Pierwszy to nieszczelność intercoolera -powietrze wydostaje się dołem poprzez nieszczelna uszczelkę(sparciała przez olej zbierający się w dolnej części intercoolera łatwy do naprawy). Drugi objaw takiego syczenia jest kończąca się turbina tzn wałek turbiny ma taki luz ze łopatki zaczynają obcierać o obudowę. Nalezy dostać sie do turbiny od strony doładowania i zobaczyć czy faktycznie są tam takie obiawy. Jest to wyczuwalne ręka, jeżeli wałek ma już duże bicie promieniowe to zaczyna szlifować obudowę. To tak w skrócie, Pozdrawiam