Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Biały dym po odpaleniu.  (Przeczytany 4289 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Biały dym po odpaleniu.
« dnia: Wrzesień 25, 2017, 07:30:32 »
Witam. Zauważyłem że po odpaleniu samochodu na zimnym gdy zacznie sie rozgrzewac motorek wydostaje sie bialy dym z wydechu. Dym jakby para wodna wyparuje po zagrzaniu auta i jest ok. Zauważyłem od pewnwgo czasu że znika w małych ilościach płyn chłodniczy, jednak nie widzialem zadnego wycieku jak narazie.  Cisnienia w zbiorniku wyrównawczym nie robi po dodaniu gazu plyn tez czysty.Macie jakies sugestie gdzie szukac przyczyny?  Dodam ze od zimnnych temperatur to nie jest,bo w lecie na na upałach bylo to samo. Silnik 2.0 HDi 140KM Fap. 2009r.

Offline Tomasz Baranowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2.) HDI 138KM Aut.
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 25, 2017, 08:40:26 »
Zobacz czy ten dym nie ma zapachu płynu chłodzącego. Z tego co wiem to może być oznaka uszczelki pod głowicą.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 25, 2017, 08:46:25 »
Zamowilem tester szczelności głowicy wiec sprawdze ja przyjdzie

Marek_S

  • Gość
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2017, 09:16:35 »
Jest ogromna wilgotność może to być to

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2017, 09:18:40 »
Jest ogromna wilgotność może to być to

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Nie.Bo:
  Dodam ze od zimnnych temperatur to nie jest,bo w lecie na na upałach bylo to samo.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2017, 10:37:20 »
Chłodnica spalin przy EGR .......?

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 25, 2017, 11:36:58 »
Chłodnica spalin przy EGR .......?
wyglada to tak jakby plyn przedostawal sie ukladu  wydechowego i tam sie zgromadzil a po zagrzaniu silnika wyparował.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 26, 2017, 20:31:35 »
Przez nieszczelną chłodnicę spalin przy EGR jak najbardziej płyn wyląduje w wydechu, tyle że bardziej okrężną drogą, przez komorę spalania.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 26, 2017, 20:51:47 »
Mi w poprzedniej cytrynie 1.6 hdi tez ubywalo troche plynu ale po wymianie rozrzadu wraz z pompa wody problem znikl co oznaczac moze ze pompa gdzies miala nieszczelnosc ,moze u ciebie jest podobny problem.

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2017, 07:37:34 »
Pompa byla wymieniana razem z rozrzadem 10 tys temu. Sprawdzałem testerem szczelnosc ukladu i wyszlo ze nie ma spalin w układzie chłodzenia plyn czysty ani go nie wywala. Gdyby była to chlodnica spalin to test wyszedlby taki jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 27, 2017, 08:12:39 »
  Gdyby była to chlodnica spalin to test wyszedlby taki jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Jesteś pewien ....? Pomyśl

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 27, 2017, 11:34:49 »
No fakt, moze byc ten plyn pchany w dolot. Nowa chlodnica jest chyba z calym egr. Uzywek jest wiele na allegro. Chyba dwa rodzaje byly tych chlodnic. Ja mam kod RWR a silnik jest nie 136 a 140 KM.

Offline Eugeniusz Święs

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Grodno
  • Posiadany samochód: C5 turer 2.0HDI 138FAP 2009r
  • Miejscowość: Grodno
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 27, 2017, 13:23:43 »
Tylko gdyby trafial od razu w  dolot bylby od razu spalany a u mnie zaczyna puszczać dymek jak auto zacznie łapać temperature po czym przestaje. Dam samochód na ogledziny do serwisu.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Biały dym po odpaleniu.
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2017, 15:54:02 »
Tylko gdyby trafial od razu w  dolot bylby od razu spalany a u mnie zaczyna puszczać dymek jak auto zacznie łapać temperature po czym przestaje. Dam samochód na ogledziny do serwisu.
Załóżmy że gasisz silnik, ciśnienie w obwodzie plynu hłodniczego przez długi czas będzie pchało się przez nieszczelność a że silnik nie pracuje to też od razu płyn nie odparuje. Trzeba wymontować chłodniczkę spalin, zapchać jeden kruciec do drugiego zapodać powietrze pod ciśnieniem a całość zanurzyć w wodzie  i obserwować bąbelki.