Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pilot nie reaguje  (Przeczytany 7491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Pilot nie reaguje
« dnia: Wrzesień 30, 2017, 10:07:13 »
Cześć
Wczoraj dopadła mnie dziwna usterka. Otóż jak w temacie. Próba otwarcia z pilota i nic zero, otwarcie klapy zero reakcji.
Otworzyłem kluczykiem ok. Lusterka się rozłożyły auto odpaliło, wszystko działa. Zgasiłem i znowu brak reakcji na pilot.
Pierwsze podejrzenie bateria ale sprawdziłem i sprawna. Drugi pilot również nie działa. Trwało to jakieś 20 minut i wszystko zaczęło funkcjonować normalnie. Dzisiaj rano znowu to samo.

Zmiana środowiska lekko nastąpiła bo auto od dwóch dni stoi pod chmurką i na Lubelszczyźnie jest zimno zakładam zatem że jak się wszystko rozgrzało wróciło do normy. Miał ktoś podobną przypadłość i podpowie od czego zaczać szukanie problemu ? Help.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2017, 11:12:05 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Tomek Wasilewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Chorzów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V PB+LPG (2008) / Skoda Roomster MY08 1.6 16V PB+LPG
  • Zainteresowania: Elektryka i mechanika
  • Miejscowość: Chorzów
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2017, 11:40:02 »
Mam podobnie jak u Ciebie...
Czasem jest tak samochód nie reaguje na pilota a po jakimś czasie (około 2 dni) wszystko wraca do normy i pilot ma zasięg około 15 metrów. Nie tendencji pogodowych i temperaturowych co do występowania problemu z działaniem pilota. Auto cały czas w garażu.
Mam tylko jedno pytanie. Czy jak wyjmę baterię to muszę od nowa konfigurować (programować) pilot do centralnego zamka?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2017, 13:05:15 »
No ja nie musiałem. Próbowałeś zdiagnozować ten problem ? Nie mam lexii teraz aby zobaczyć czy pluje jakimś błędem.

Jest jakaś centralka do pilota czy wszystkim zawiaduje BSI ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2017, 14:59:48 »
Nowe fakty w temacie. Jak nie działało to celowo podszedłem do auta. Wcisnąłem przycisk w klapie bagażnika. Zaświecił się przycisk hamulca ręcznego i pilot zadziałał.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2017, 15:16:14 »
nie przekładałeś czasem bezpieczników w BSI ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2017, 15:26:50 »
Zupełnie nic.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 30, 2017, 15:31:05 »
ale moze warto to sprawdzić.
W BSI jest taki poziomy bezpiecznik opisany jako zwora BH.Można go włożyć w dwie pozycje.Przełóż go do drugiego gniazda i sprawdź.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 30, 2017, 15:41:53 »
Ok. Ale ta zwora odpowiada za zasilanie czy jak ? Bo wszystko działało do wczoraj.

W sumie nadal działa  ale po jakimś czasie dopiero.

Takie mam przemyślenia aby zajrzeć  do BSI i chociażby przejrzeć wszystkie złącza. Psiknąć izopropanolu itd.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2017, 16:03:55 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2017, 22:04:57 »
Zamiast psikać weź terminal (pin) i sprawdź wszystkie połączenia w konektorach (kostki) od BSI. Jeśli któryś jest bardziej luźny to wiesz co poprawić.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 01, 2017, 19:33:16 »
Czy odbiornik i antena pilota jest zintegrowana z BSI czy z COM-em ?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2017, 20:50:53 »
Czy odbiornik i antena pilota jest zintegrowana z BSI czy z COM-em ?
Jest TSB podaj emalię.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 10, 2017, 12:16:36 »
Podziękowania dla Waldka,


W sobotę spróbuję usunąć problem i się podzielę. Choć teraz od dwóch dni spokój i cisza  :P

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2017, 15:27:24 »
Mimo tego, że objawów od kilku dni nie miałem stwierdziłem że pogrzebię w przewodach.

Styki oczyszczone, połączenia profilaktycznie poprawione.

Jeśli okaże się że problem powrócił poprawię całą wiązkę od BSI do COM-a

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2017, 20:56:31 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 11, 2017, 20:32:26 »
Usterkę uważam za usuniętą. Wiązka poprawiona objawów brak zupełnie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 592
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2020, 16:45:43 »
Odgrzebię tego kotleta... Wczoraj zaczęło się u mnie, otworzyłem rano z pilota, dojechałem do pracy, chcę zamknąć a tu brak reakcji (zamknięcie z kluczyka próba otwarcia nic nie działa). Wracam do auta po pracy i otwarcie znowu działa, a pod domem nic - drugi pilot i też brak reakcji. Dzisiaj ta sama sytuacja rano się otworzył, pod pracą nie chciał się zamknąć, postał 8h i działa (otwiera się i zamyka, oba piloty sprawdzone) podjeżdżam pod dom i pilot martwy (a w zasadzie oba). Gdzie szukać i co wyczyścić? Waldek masz może jeszcze gdzieś tego TSB?
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 17, 2020, 08:49:21 »

Wrzucam "ku pamięci" ;)



D6AW012WQ0 - PILOT WYSOKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI NIE DZIAŁA



1. POCHODZENIE
Utrata zasilania elementów sterujących kolumny kierownicy.


2. INTERWENCJA POSPRZEDAŻNA
Sprawdzanie lokalizacji bocznika trybu klienta (w zależności od wyników testu).
Wymiana bezpiecznika (w zależności od wyników testu).
Przywrócenie stanu wiązek elektrycznych (w zależności od wyników kontroli).


2.1. Niezbędne części


1 Bezpiecznik elektryczny (numer katalogowy części zamiennej w zależności od wyposażenia pojazdu) (jeśli
niezbędny).


2.2. Kontrola


2.2.1. Test 1
Poczekaj, aż sieć pojazdu przejdzie w tryb uśpienia.
Naciśnij jeden z przycisków na pilocie:
Jeżeli centralny zamek nie działa tylko wtedy, gdy sieć zasilająca „jest w stanie uśpienia”: przeprowadzić naprawę
Jeśli centralny zamek nie działa nawet po „przebudzeniu” sieci: Uruchom test 2


2.2.2. Test 2
Sprawdź stan bezpiecznika zasilania zespołu przełączników kolumny kierownicy:
W przypadku przepalenia bezpiecznika: przeprowadzić naprawę 2
Jeśli bezpiecznik nie jest przepalony: Przeprowadź test 3


2.2.3. Test 3
Uzyskaj dostęp do 6-pinowego szarego złącza przełączników kolumny kierownicy.
Zmierzyć napięcie na zacisku 5, przestrzegając następujących warunków:
Zapłon włączony
Sieć w trybie gotowości
Podłączono złącze skrzynki przekaźników
Napięcie akumulatora serwisowego jest wyższe niż 12 V.
Jeśli napięcie jest niższe niż napięcie akumulatora serwisowego: Przeprowadź test 4.
Jeśli napięcie jest równe napięciu akumulatora serwisowego: Nie stosuj tego dokumentu,
Jeśli napięcie jest takie samo jak napięcie akumulatora serwisowego: Nie stosuj tego dokumentu,
Przeprowadź głębsze rozwiązywanie problemów.


2.2.4. Test 4
Zapewnij dostęp do 16-pinowego szarego złącza na BSI.
Zmierzyć napięcie na zacisku 2, przestrzegając następujących warunków:
Zapłon włączony
Sieć w trybie gotowości
Podłączono złącze skrzynki przekaźników
Napięcie akumulatora jest większe niż 12 V.
Jeśli napięcie jest równe napięciu akumulatora serwisowego: Przerwany przewód między urządzeniem
Przełączniki BSI i kolumny kierownicy; Wykonać naprawy 3.
Jeśli napięcie jest równe napięciu zmierzonemu w teście 3: Nie stosuj tego dokumentu; Wykonać
głębsze rozwiązywanie problemów.


2.3. Naprawa
2.3.1. Zadanie 1
Umieść bocznik w BSI w pozycji „klient”.


2.3.2. Zadanie 2
Wymienić bezpiecznik zasilania zespołu przełączników kolumny kierownicy.


2.3.3. Zadanie 3
Napraw wiązkę elektryczną.

Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Adrian Koks

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: kalistenika
  • Miejscowość: oława
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 28, 2021, 06:11:34 »

Wrzucam "ku pamięci" ;)



D6AW012WQ0 - PILOT WYSOKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI NIE DZIAŁA



1. POCHODZENIE
Utrata zasilania elementów sterujących kolumny kierownicy.


2. INTERWENCJA POSPRZEDAŻNA
Sprawdzanie lokalizacji bocznika trybu klienta (w zależności od wyników testu).
Wymiana bezpiecznika (w zależności od wyników testu).
Przywrócenie stanu wiązek elektrycznych (w zależności od wyników kontroli).


2.1. Niezbędne części


1 Bezpiecznik elektryczny (numer katalogowy części zamiennej w zależności od wyposażenia pojazdu) (jeśli
niezbędny).


2.2. Kontrola


2.2.1. Test 1
Poczekaj, aż sieć pojazdu przejdzie w tryb uśpienia.
Naciśnij jeden z przycisków na pilocie:
Jeżeli centralny zamek nie działa tylko wtedy, gdy sieć zasilająca „jest w stanie uśpienia”: przeprowadzić naprawę
Jeśli centralny zamek nie działa nawet po „przebudzeniu” sieci: Uruchom test 2


2.2.2. Test 2
Sprawdź stan bezpiecznika zasilania zespołu przełączników kolumny kierownicy:
W przypadku przepalenia bezpiecznika: przeprowadzić naprawę 2
Jeśli bezpiecznik nie jest przepalony: Przeprowadź test 3


2.2.3. Test 3
Uzyskaj dostęp do 6-pinowego szarego złącza przełączników kolumny kierownicy.
Zmierzyć napięcie na zacisku 5, przestrzegając następujących warunków:
Zapłon włączony
Sieć w trybie gotowości
Podłączono złącze skrzynki przekaźników
Napięcie akumulatora serwisowego jest wyższe niż 12 V.
Jeśli napięcie jest niższe niż napięcie akumulatora serwisowego: Przeprowadź test 4.
Jeśli napięcie jest równe napięciu akumulatora serwisowego: Nie stosuj tego dokumentu,
Jeśli napięcie jest takie samo jak napięcie akumulatora serwisowego: Nie stosuj tego dokumentu,
Przeprowadź głębsze rozwiązywanie problemów.


2.2.4. Test 4
Zapewnij dostęp do 16-pinowego szarego złącza na BSI.
Zmierzyć napięcie na zacisku 2, przestrzegając następujących warunków:
Zapłon włączony
Sieć w trybie gotowości
Podłączono złącze skrzynki przekaźników
Napięcie akumulatora jest większe niż 12 V.
Jeśli napięcie jest równe napięciu akumulatora serwisowego: Przerwany przewód między urządzeniem
Przełączniki BSI i kolumny kierownicy; Wykonać naprawy 3.
Jeśli napięcie jest równe napięciu zmierzonemu w teście 3: Nie stosuj tego dokumentu; Wykonać
głębsze rozwiązywanie problemów.


2.3. Naprawa
2.3.1. Zadanie 1
Umieść bocznik w BSI w pozycji „klient”.


2.3.2. Zadanie 2
Wymienić bezpiecznik zasilania zespołu przełączników kolumny kierownicy.


2.3.3. Zadanie 3
Napraw wiązkę elektryczną.






Tak na Polski, to co trzeba zrobic? :)


Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 28, 2021, 08:23:14 »
W uzupełnieniu tematu dodam, że w Tarnowskich Górach, zaraz przy miejscu po starej synagodze, kilkakrotnie, w dużych odstępach czasu i tylko tam, nie mogłem zamknąć samochodu pilotem zdalnego sterowania. Nie popamiętam tylko, czy to było przy z Mk I czy z Mk III. :)

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 28, 2021, 08:49:32 »
Duchy przeszłości działają...???

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 28, 2021, 09:08:17 »
Tak na Polski, to co trzeba zrobic? :)

To co jest napisane, zależnie jak wyszły testy. ;)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 029
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 28, 2021, 16:41:44 »
Mnie też to czasami dopada... Ale np jak otworzę auto z kluczyka to za sekundę mogę zamykać i otwierać bez problemu...
Który bezpiecznik jest opisany w naprawie? Jakie to numery bo wskazane są dwa ale nie wiem które

Offline Andrzej Anchim

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Posiadany samochód: renault
  • Zainteresowania: Motoryzacja cb radio
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 28, 2021, 17:29:35 »
Też tak miałem. Cyrki z zamykaniem po jeździe. Moja podpowiedź nie wiem czy u was będzie trafiona, u mnie się sprawdziło zimne luty przy trzech nóżkach od baterii.   Polutowalem piny i jak na razie mam spokój od 3 miesięcy

Offline Marek Domagała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi 163/automat 2012, Rover 75 CDTi, Pyzio 206
  • Zainteresowania: wszystko
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 28, 2021, 17:46:15 »
Swoją drogą tak na marginesie to szkoda że w naszych pilotach nie ma kontrolki sygnału i stanu baterii. W pilocie Rovera czerwona diodka świeci się ciągłym kiedy wysyła sygnał, przerywanym kiedy jest słaba bateria i szybko mruga kiedy ma problemy z nadajnikiem.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 28, 2021, 19:14:35 »
Swoją drogą tak na marginesie to szkoda że w naszych pilotach nie ma kontrolki sygnału i stanu baterii. W pilocie Rovera czerwona diodka świeci się ciągłym kiedy wysyła sygnał, przerywanym kiedy jest słaba bateria i szybko mruga kiedy ma problemy z nadajnikiem.

Masz komunikat na wyświetlaczu. Zależnie od wersji językowej jeden z poniższych:
Pile télécommande plip usagée   
Remote control battery flat   
Batterie Fernbedienung leer   
Pila telemando plip gastada   
Pila telecomando plip esaurita   
Pilha telecomando do plip gasta   
Batterij afstandsbediening leeg   
Pilha controle remoto fraca   
Uzaktan kumanda pili bitmiş
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Marek Domagała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDi 163/automat 2012, Rover 75 CDTi, Pyzio 206
  • Zainteresowania: wszystko
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Pilot nie reaguje
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 28, 2021, 20:57:06 »
Owszem... ale na wyświetlaczu  :) , a w roverowskim widzę stan baterii nie podchodząc do auta, no i czy sam pilot nie jest uszkodzony. Przerabiałem temat zimnego lutu  na płytce parę lat temu bo zanim podszedłem do samochodu diodka świeciła jak stroboskop i okazało się że w ogóle nie wychodzi sygnał na odbiornik. Tego mi właśnie będzie brakować.