Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przycisk ECO  (Przeczytany 1689 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 306
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Przycisk ECO
« dnia: Październik 01, 2017, 20:32:35 »
Hej,
Czy ktoś wie do czego jest ten przycisk? Start-stop?

Offline Tomasz Baranowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) 2.) HDI 138KM Aut.
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2017, 21:02:18 »
Przed chwilą przeglądałem aukcję na alledrogo z tym przyciskiem i też się zastanawiałem

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 689
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2017, 21:08:02 »
Chyba jest od wyłączania systemu start stop w 1.6 hdi, bynajmniej w takim go widziałem;)

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 020
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan grafitowy A.D.2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2017, 21:17:01 »
Hej,
Czy ktoś wie do czego jest ten przycisk? Start-stop?
Tak.
"W dowolnym momencie nacisnąć
przycisk "ECO OFF", aby wyłączyć system.
Sygnalizuje to zapalenie kontrolki przełącznika,
któremu towarzyszy wyświetlenie komunikatu."
Na przykład ostatnia instrukcja strona 110 i następne. :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 306
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2017, 21:42:44 »
Dzięki, tak mi się wydawało bo słyszałem, ze niektóre C5 miały ten system.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2018, 18:59:53 »
Witam,
Panowie mam takowy guzik "ECO OFF" ale nie wiem jak on działa, po wejściu do auta i włożeniu kluczyka pokazuje się na wyświetlaczu komunikat o Start and Stop ale dalej nic się nie dzieje, na światłach nie wyłącza silnika...
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Online Jarosław Kowalkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 73
  • Skąd: Gorzów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 1.6 e-HDI 2012
  • Zainteresowania: lotnictwo
  • Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2018, 19:11:45 »
System ten żyje swoim życiem czyli działa wtedy gdy są spełnione wszystkie jego zachcianki choćby np. zapięte pasy, oraz sprawny i naładowany akumulator, spróbuj go doładować prostownikiem a zobaczysz że zacznie działać.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2018, 20:36:34 »
Kolego, ja dopiero dziś ten samochód odebrałem i dopiero zaczynam go rogryzać, z pewnością wiele zagadek przede mną. Do tej pory nie mogę sobie wytłumaczyć dlaczego Citroen, może dlatego że jest bardzo wygodny, może dlatego że design inny niż wszystkie inne auta. Spodobał mi się po jeździe próbnej i klamka zapadła...
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2018, 20:42:28 »
Ad. Akumulatora, zrobiłem dziś ze 150km po Wawie, więc napewno jest naładowany, o tym S&S pisze tylko z ciekawości bo cały ten system mnie drażni i nie będę go używał
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Jan Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2018, 21:22:36 »
Ja mam ten system w jednej z moich C5 (180KM, BlueHDI). Jest to zwykły Start- Stop.
A tym przyciskiem po prostu można ten system wyłączyć...
Niestety po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu domyślnie system się włącza...

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2019, 11:04:21 »
Wczoraj, nie wiem w jakich okolicznościach, próbowałem je powtórzyć, włączył się system S&S i towarzyszył mi przez całą podróż do pracy. Jak wracałem do do domu migała tylko ikona eco na desce jak stałem na światłach, faktycznie działa to swoim życiem.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2019, 00:28:01 »
Z tego co zauważyłem S&S rano po nocy na ujemnych temp. Eko od razu się świeci jako wyłączone , po pracy wsiadam i kiedy złapie temp. silnika system zaczyna pięknie działać, nawet na ujemnych temp.
Może aku jest słaby, ma 3 lata varta 780
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2019, 10:17:37 »
Ten system działa jeśli spełnionych jest dużo warunków. Jednym z nich jest temperatura zewnętrzna, wody, oleju, stan naładowania akumulatora i jeszcze kilka innych. Tak samo jest w samochodach innych marek. Jeżdżę XC60 i tam jest podobnie. Po dłuższym postoju w ujemnej temperaturze nie działa od razu. Podobnie jak jest bardzo gorąco to też nie załącza się póki klima nie schłodzi wnętrza samochodu.

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 302
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 10, 2019, 21:09:44 »
A można dodać sobie tę funkcję + przycisk jeśli go się nie miało ? Proszę tylko nie piszcie dlaczego....

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 10, 2019, 21:37:22 »
Nie jest to możliwe. Musiałbyś zmienić BSI z dawcy który miał Stop Start, wiązki elektryczne, rozrusznik i dodać parę innych gratów.

Offline Radek Lisowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2019, 14:39:56 »
Wczoraj, nie wiem w jakich okolicznościach, próbowałem je powtórzyć, włączył się system S&S i towarzyszył mi przez całą podróż do pracy. Jak wracałem do do domu migała tylko ikona eco na desce jak stałem na światłach, faktycznie działa to swoim życiem.


Warunki działania systemu możesz znaleźć w instrukcji. Ostatnimi dniami bywa zimno, a zauważyłem, że u mnie system ten wyłącza się jak jest mniej niż -4*C na zewnątrz (świeci się pomarańczowa dioda na przycisku). Jak jest chłodno, nie wiem czy w zależności od nagrzania silnika, ale raczej chodzi o nagrzewanie kabiny, to przez pierwszy kilometr/kilka minut system też się nie włącza.


Dodatkowo po zakupie mimo że jak mi się wydawało akumulator działał w porządku (w miarę normalnie kręcił), to ostatecznie się okazało że jest już zepsuty (około 50% sprawności) i system w ogóle się nie włączał przez to - bardzo szybko też wchodził w economy mode na starym akumulatorze. Niestety nowy akumulator (AGM do S&S) kosztuje tak 2x więcej, ale faktycznie wymiana pomogła.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 640
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 12, 2019, 08:21:18 »
Może aku jest słaby, ma 3 lata varta 780


Ciekawe, jeżeli ma 3 lata i od Varty to dziwna sprawa.
Gdzie kupiłeś auto? Może handlarz wsadził używkę? 3 lata temu auto było na gwarancji, i powinien być fabryczny, w moim przypadku tak jest, fabryczny Exide, i tak samo mam w C4 żony z tego samego rocznika.


A co do działania S&S - jest we wspomnianym wyżej C4, ogólnie działa, chociaż w "zimowych" temperaturach na krótkich przejazdach się tego nawet nie widzi bo owe warunki nie są spełnione.
 W lecie działało częściej. Generalnie fajna i trochę śmieszna sprawa, przed wjechaniem do garażu się zatrzymasz 4 razy to 4 razy zgaśnie :) . Ale działa całkiem fajnie i prawie niezauważalnie - chyba że trafisz że się silnik włączy wraz z żądaniem włączenia sprężarki klimatyzacji - wtedy niestety szarpie dość mocno. Ten temat uważam że skopali francuzi, powinna być zwłoka startu sprężarki od włączenia silnika.


BTW - też mam ten przycisk, tylko u mnie służy do wyłączenia Parktronic ;)
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jan Malinowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 428
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 12, 2019, 12:29:59 »
U mnie też tak działa, że poniżej -4 °C wyłącza ten system ECO.
Może kiedyś ktoś znajdzie sposób, aby go programowo wyłączyć na stałe albo chociaż, aby po włączeniu silnika domyślnym stanem był „system ECO wyłączony”.
A jak ktoś chce - to niech sobie włączy...

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 302
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2019, 13:50:11 »
Nie jest to możliwe. Musiałbyś zmienić BSI z dawcy który miał Stop Start, wiązki elektryczne, rozrusznik i dodać parę innych gratów.
dziękuję za odpowiedz.

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 13, 2019, 13:56:08 »
Może aku jest słaby, ma 3 lata varta 780


Ciekawe, jeżeli ma 3 lata i od Varty to dziwna sprawa.
Gdzie kupiłeś auto? Może handlarz wsadził używkę? 3 lata temu auto było na gwarancji, i powinien być fabryczny, w moim przypadku tak jest, fabryczny Exide, i tak samo mam w C4 żony z tego samego rocznika.

Na aku jest data 2015.11.09

A czy w ogóle to mądre auto informuje jakoś o słabej baterii?

Auto kupiłem poliseangowe z komisu, auto z Francji, wszystko udokumentowane z całą historią serwisową do 174 tys przebiegu.

Mam wykupiony gwarancję na rok/30tys.
Na elektronikę, silnik, dwumase, skrzynie biegów i wiele innych rzeczy dosyć sporo jest tego w zestawieniu. Polisę wpłacił komis i mi ją wręczył. Za auto zapłaciłem tyle ile chcieli.
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 640
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 13, 2019, 14:38:52 »
A ta Varta nie jest sygnowana logiem Citroena? Jak nie, to wstawili używkę, zapewne handlarz. Co do "wiedzy" auta o stanie akumulatora to można pisać wiele, dużo jest w moim wątku o niedoładowanym aku.

Z tą gwarancją, to życzę Ci żebyś nie musiał z niej skorzystać,  bo myślę że za kolorowo z tym nie jest, a z ciekawości- jak się nazywa ten gwarant/ubezpieczyciel?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Mariusz Chojnacki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5 12'2015 2,0 BlueHDi, AdBlue, kombi
  • Zainteresowania: majsterkowanie, mechanika
  • Miejscowość: Warszawa/Targówek
Odp: Przycisk ECO
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 13, 2019, 19:27:58 »
O ile pamiętam to PZU, a logo citroena  poszukam na aku bo wydaje mi się że widziałem, ale to po waszych sugestiach...
Fiat 126p@34Hp/1988rok miło wspominam
Ford Escort 1,6 16V; 270kkm
Ford Mondeo Mk3 FL 2,0Tdci, 365kkm