Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni  (Przeczytany 15985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
[mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« dnia: Grudzień 05, 2014, 08:03:16 »
jak w temacie wymieniał ktoś już olej? mój samochodzik 130tys zaczął przy mocnym dodaniu gazu gubić bieg wyskakuje, dopiero po odjęciu gazu wskakuje i wszystko jest ok. zalecono mi wymianę oleju w skrzyni. Robił to może któryś z kolegów? może jakiś manual? Ile i jakiego oleju wchodzi.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 05, 2014, 08:21:34 »
A gdzie kolega przeprowadzal ta wymiiane oleju? Jakie koszty orientacyjnie?

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 05, 2014, 14:28:57 »
Cytuj

Karol Machnik napisał:
jak w temacie wymieniał ktoś już olej? mój samochodzik 130tys zaczął przy mocnym dodaniu gazu gubić bieg wyskakuje, dopiero po odjęciu gazu wskakuje i wszystko jest ok. zalecono mi wymianę oleju w skrzyni. Robił to może któryś z kolegów? może jakiś manual? Ile i jakiego oleju wchodzi.


Ja bym się na Twoim miejscu nie oszukiwał, że wymiana oleju coś da. To, co opisujesz, to typowe objawy uszkodzenia sterownika skrzyni biegów, niestety, jest to wada tej skrzyni. Te sterowniki się naprawia, aczkolwiek potrafi to kilku speców w Polsce. Koszt to od 3 do 4 tys. zł.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2014, 19:41:17 »
Cytuj

Grzegorz Różycki napisał:
Te sterowniki się naprawia, aczkolwiek potrafi to kilku speców w Polsce. Koszt to od 3 do 4 tys. zł.


Tyle kosztuje nowy blok. Regenerują je za około 1500 PLN jednak ja osobiście zamontowałbym nowy.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 09, 2015, 12:49:16 »
Jestem po wymianie oleju w mojej skrzyni. Zlecialo tylko 2litry nalany stan oleju castrol. Po przejechaniu 200km ponowna wymiana. I skrzynia chodzi jak nowa :) Ale martwia mnie braki tego oleju. Nigdzie nie ma śladów po wyciekach, chyba ze poprzedni właściciel zmieniał juz olej. Ale watpie w to

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 09, 2015, 17:49:26 »
Przy wymianie statycznej tylko tyle oleju Ci zleci. Wymiana dynamiczna pozwala na usunięcie całości oleju i wtedy dopiero masz pewność, że skrzynia ma świeży olej.
W AL4 koszt takiej wymiany to ok 700-800 pln.

Offline Mariusz Popkowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: wwa
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 09r 136 BVA
  • Miejscowość: wwa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2015, 23:24:05 »
Odświeżę troszkę wątek :)

Poprzedni właściciel oleju w ASB nie wymianił, czy pierwszy właściciel wymieniał nie wiadomo, ale wątpię... na liczniku 160kkm, skrzynia nie wykazuje jakichś niepokojących oznak, jednak chciał bym wymienić olej dla świętego spokoju

Z tego co wyczytałem
- jeśli olej nie był nigdy wymieniany - lepiej kilka wymian statycznych niż jedną dynamiczną
- silnik EURO4 - zatem olej JWS 3309 - Mobil ATF™ 3309 będzie ok ?
Nie chcę pchać bezsensownie pieniędzy do kieszeni ASO, wolę na to konto wymienić coś jeszcze w samochodzie :)

plan : wymiana samodzielna, statyczna 2l > 100km > 2l > 100km > 2l

poprawi mnie ktoś jeśli coś pokręciłem ? Czy działać?

Offline Jarosław Klimowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: C5 3.0 V6
  • Miejscowość: Białystok
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2015, 14:51:56 »
Powiem jak jest u mnie w AM6. Auto kopiłem przy przebiegu ok 150K (kupione i serwisowane w Polsce od nowego). Przy 160K wymieniłem 3 litry, przy 180K wymieniłem następne 3 litry teraz ma prawie 200K i już olej Statoil kupiony. Mam zamiar kontynuować tą procedurę. Na razie skrzynia pracuje bez zarzutów.

Offline Mariusz Popkowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: wwa
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 09r 136 BVA
  • Miejscowość: wwa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2015, 19:56:42 »
Odczułeś jakąkolwiek różnicę ?
Czy wymiana dokonana przez ciebie była pierwszą wymianą oleju w skrzyni ?

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 13, 2015, 12:49:50 »
Ja zdecydowanie odczułem wymianę oleju. Przestał wyszukiwać bieg przy ostrym dodaniu gazu, olej który zlewalem był czarny i gęsty. Nowy olej ma kolor czerwony

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 13, 2015, 12:49:52 »
Ja zdecydowanie odczułem wymianę oleju. Przestał wyszukiwać bieg przy ostrym dodaniu gazu, olej który zlewalem był czarny i gęsty. Nowy olej ma kolor czerwony

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 13, 2015, 16:07:39 »
Stosujecie się do odpowiednich parametrów podczas wymiany - temperatura oleju, skapywanie itd., czy po prostu odkręcacie korek i zlewacie tyle ile się uda, zakręcacie korek i wlewacie dokładnie tyle ile się zlało?
Fantômas se déchaîne...

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 17, 2015, 10:32:40 »
Mam samochód na podnośniku przez cały weekend, więc warto skorzystać. Podpowie ktoś?
Fantômas se déchaîne...

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 17, 2015, 11:50:50 »
Witam jest odpowiednia procedura sprawdzenia ilości oleju w skrzyni. podaje ci link zajrzyj tam sa odpowiednie wiadomości.
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/148658-wymiana-oleju-w-af-40/
warto wiedzieć ze to popularna skrzynia i występuje w wilelu markach i modelach. możesz szukac wszytko do tej skrzyni pod am6 af40 tf80

Offline Mariusz Popkowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: wwa
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 09r 136 BVA
  • Miejscowość: wwa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 17, 2015, 12:15:05 »
Czy polecicie w Warszawie jakiś sprawdzony serwis od ASB ? nie mam ani podnośnika, ani kanału, ani doświadczenia, ani zbytnio czasu na wymiany samodzielne, toteż chciał bym oddać ewentualnie auto do specjalistów na wymianę ...

Offline Sławomir Łuczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 22
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi AT6 2010
  • Miejscowość: Bytom
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 18, 2015, 00:07:42 »
Cytuj

Wojciech Kmera napisał:
Stosujecie się do odpowiednich parametrów podczas wymiany - temperatura oleju, skapywanie itd., czy po prostu odkręcacie korek i zlewacie tyle ile się uda, zakręcacie korek i wlewacie dokładnie tyle ile się zlało?

Temperatura 58-68 stC wynika z praktyki warsztatowej. Auto jak przyjeżdża do mechanika to powinno być rozgrzane czyli temp ASB wynosi ok 85-90 stC. Po spuszczeniu 3 litrów i zalaniu 3,5 litra, temperatura oleju po wymieszaniu będzie ok 50-60 stC. Odczekujesz kilka minut dla dobrego zmieszania i upuszczasz "krwi" do ostatniej kropli. Powinieneś jeszcze pomiąchać biegami ale przypuszczam, że zwykły grubas-mechanik zrobi więcej szkody gramoląc się do auta na podnośniku, zwłaszcza, że to robi na akord.
Reasumując, Aisin poszedł na rękę warsztatom aby nie musieli tracić czasu na chłodzenie/wygrzewanie oleju.
Racja jest jak doopa, każdy ma swoją - J. Piłsudski

Offline Mariusz Popkowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: wwa
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 09r 136 BVA
  • Miejscowość: wwa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2015, 20:17:02 »
Jeszcze mam pytanie tego typu ...
Część ludzi wyznaje opinię że 'jeśli od nowości nie był wymieniany a ma już najechane X* km to lepiej "nie ruszać" bo nowy olej może bardziej zaszkodzić niż pomóc'

*(u mnie 160kkm wg licznika, mam nadzieję że tyle ma, ale wiadomo, może mieć więcej)

przeraża mnie koszt ewentualnych napraw skrzyni, toteż nie wiem czy wymienić statycznie (2-3L co kilkaset km) czy lepiej nie ruszać skoro chodzi ok i jak zaczną się jakieś niepokojące oznaki to puszczać 'do żyda' jak najszybciej ?

jedyny efekt który nie wiem czy jest niepokojący (nigdy wcześniej automatem nie jeździłem, więc nie mam doświadczenia) to zmiana biegu z 3 na 4, nie szarpie tak jak to niektórzy piszą, ale występuje coś czego nie zaobserwowałem na innych biegach, tzn przed samą zmianą biegu obroty MINIMALNIE spadają,następnie podnoszą się z powrotem do momentu z którego zaczęły spadać i dopiero następuje zmiana biegu ... czy są powody do zmartwień ? tak 'na oko' to obroty spadają mniej więcej o jedną, półtorej podziałki na obrotomierzu więc jakieś 300-400

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 18, 2015, 22:37:41 »
Cytuj

Mariusz Popkowicz napisał:
 jak zaczną się jakieś niepokojące oznaki to puszczać 'do żyda' jak najszybciej ?


Wg mnie za takie herezje powinieneś od razu polecieć z forum. Co do objawów natomiast, to na podstawie wypowiedzi innych posiadaczy tej skrzyni, sypie się płyta sterująca.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Karol Kozłowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 945
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3.0 V6 2004r. Renault Latitude 2.0DCi 2011r.
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 18, 2015, 23:08:42 »
Cytuj

Artur Parzygnat napisał:
Cytuj

Mariusz Popkowicz napisał:
 jak zaczną się jakieś niepokojące oznaki to puszczać 'do żyda' jak najszybciej ?


Wg mnie za takie herezje powinieneś od razu polecieć z forum. Co do objawów natomiast, to na podstawie wypowiedzi innych posiadaczy tej skrzyni, sypie się płyta sterująca.

... i chyba nie ma się co łudzić, że wymiana oleju uratuje padającą płytę sterującą.



Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2015, 09:47:28 »
Ja jestem zdania ze warto prubowac. U mnie wystepowal obiaw wypadajacego biegu. Po wymianie oleju przejechalem narazie 300km i spokoj

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 19, 2018, 13:00:24 »
Przy przebiegu auta 161 000km wartość zużycia oleju jest u mnie 268600. Czy to duża wartość? Jak to wygląda u was przy podobnym przebiegu auta?
Gdzieś mi się przewinęło jak ktoś pisał, że przy tym przebiegu miał zużycie oleju 4,5mln


Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 19, 2018, 18:04:42 »
A ja mam pytanie - jaka jest realna trwałość tej skrzyni??? Ktoś ma jakąś wiedzę ile się „robi” na tej skrzyni...? Ja mam na jednej C5 z 270tys. km i zastanawiam się ile wytrzyma. W sobotę jestem umówiony na dynamiczną wymianę...
Samochód przez ostatnie 200tys. km ganiany głównie na autostradach. Ostatnio głównie okolice, miasto... Ze skrzynią nic się nie dzieje. Wcześniej ze 2...3 razy był wymieniany olej statycznie.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 19, 2018, 18:10:51 »
A ja mam pytanie - jaka jest realna trwałość tej skrzyni??? Ktoś ma jakąś wiedzę ile się „robi” na tej skrzyni...? Ja mam na jednej C5 z 270tys. km i zastanawiam się ile wytrzyma. W sobotę jestem umówiony na dynamiczną wymianę...
Samochód przez ostatnie 200tys. km ganiany głównie na autostradach. Ostatnio głównie okolice, miasto... Ze skrzynią nic się nie dzieje. Wcześniej ze 2...3 razy był wymieniany olej statycznie.

To wszystko zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od oleju - zalecanym okresem jest 30 tyś przy wymianie statycznej i 60 tyś przy dynamicznej.
Jeżeli samochód "lata" większość na trasach sterownik hydrauliczny też nie będzie się tak szybko zużywał jak przy jeździe miejskiej gdzie co chwila "miesza" biegami.
W końcu od sposobu jazdy, warunków atmosferycznych czy terenowych w których samochód jeździł.
Zastanów się jeszcze nad tą dynamiczną wymianą, ja osobiście nauczony swoim przypadkiem odradzam przy takim przebiegu i tylko 2-3 wymiarach statycznych.
Poczytaj na forum jest obszerny wątek na temat oleju czy samej skrzyni.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 091
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 19, 2018, 19:58:29 »
Tak, czytałem na tych i innych forach i mogę podsumować - „co człowiek; to opinia”.
Zamierzam zalać Valvoline ATF; szczególnie polecany przy dużych przebiegach.
Ale, czy jest ktoś kto np. zrobił 400tys. km na tej skrzyni? A może 450tys. km, albo w drugą stronę - 350tys. km...

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: [mkIII] 2.0 hdi BVA AM6C1 wymiana oleju w skrzyni
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 19, 2018, 23:25:17 »
Z pewnością co druga x7 z początkowych lat produkcjima przebieg grubo ponad 300k (nie stan licznika a przebieg) więc raczej skrzynia nie najgorzej to znosi...