Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH  (Przeczytany 14221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 01, 2017, 22:29:11 »
Poszarpywanie podczas wypalania było od początku jak go kupiłem i myślałem, że tak poprostu musi być a usterka i wymiana dozownika nastąpiła po jakimś czasie. Po wymianie poszarpywanie bez zmian tzn. jest. Wg mnie to nie wina dozownika a cos innego tylko co?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 02, 2017, 22:32:48 »
No i mnie chyba dopadła ta awaria. Wczoraj podczas odpalania wywaliło błąd P1498 - niewłaściwa pozycja dozownika powietrza. Swoją drogą ciekawe spolszczenie. Liczyłem że być może przepustnica jest zabrudzona, ale z tego co czytam to chyba nikłe szanse. O dziwo samochód jeździ normalnie, no może trochę brakuje mu mocy, ale może to być tylko moje odczucie. Będę musiał się zabrać za demontaż i zobaczyć co w trawie piszczy, szkoda że pogoda nie dopisuje do prac pod chmurką.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 02, 2017, 22:40:30 »
Tomek tłumaczenie dobre bo to w sumie nie przepustnica. Zajmij się sprawdzeniem podciśnień. Podpowiadam - niekoniecznie przy dozowniku.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 07, 2017, 06:52:48 »
No i problem sam się rozwiązał - aczkolwiek nie bardzo lubię takie sytuacje. Powiązałem ten błąd z ujemnymi temperaturami - pojawił się w momencie kiedy temperatura spadła poniżej -5 stopni. Na razie udało się usunąć błąd, samochód odzyskał moc i nic po zgaszeniu już nie stuka. Zastanawiam się czy coś tam mogło przymarznąć ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 07, 2017, 14:12:04 »
No i problem sam się rozwiązał - aczkolwiek nie bardzo lubię takie sytuacje. Powiązałem ten błąd z ujemnymi temperaturami - pojawił się w momencie kiedy temperatura spadła poniżej -5 stopni. Na razie udało się usunąć błąd, samochód odzyskał moc i nic po zgaszeniu już nie stuka. Zastanawiam się czy coś tam mogło przymarznąć ?

U mnie od czasu do czasu tak sobie stuka po zgaszeniu kilka razy ale to nie dozownik tylko raczej EGR i myślę że to jest celowo tak zrobione

Offline Darek Kędra

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 359
  • Skąd: Chrzanów
  • Posiadany samochód: bx1.6,bx1.9,c5 mk1 2001 SX, mkIII 2009 2,2 hdi
  • Miejscowość: Chrzanów
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 07, 2017, 23:08:47 »
nie chcę Cię martwić ale uszkodzeniu w dozowniku ulega zębatka reduktora ( jest zmielona) wewnątrz sterująca klapą. Jest zrobiona z tworzywa sztucznego, więc wytarcie to tylko kwestia czasu. Tak było u mnie. Autko jeździło normalnie na mój gust mimo, że właściwie nie było sterowania klapą tzn. była otwarta w jakiejś tam pozycji i nie domykała się przez brak przełożenia na wytartych ząbkach. Nie wywalało błędu check czy choćby service w autku. Jedynie co zauważyłem-usłyszałem to jakby dzwonienie spod klapy silnika po zgaszeniu owego a to był dźwięk z reduktora wewnątrz dozownika, który próbował domknąć klapę po zgaszeniu. Jeśli klapa jest niedomknięta to efekt jest taki, że silnik jest niezdławiony brakiem powietrza i przez chwilkę jeszcze się buja nim stanie. U Ciebie być może jakoś jeszcze zaskoczył na resztkach ząbków i jeszcze działa być może z powodu niższej temp. ale nie wróżę dłuższego żywota. Nowy nabytek Pierburg to coś ok. 600 pln.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 08, 2017, 05:01:12 »
nie chcę Cię martwić ale uszkodzeniu w dozowniku ulega zębatka reduktora ( jest zmielona) wewnątrz sterująca klapą. Jest zrobiona z tworzywa sztucznego, więc wytarcie to tylko kwestia czasu. Tak było u mnie. Autko jeździło normalnie na mój gust mimo, że właściwie nie było sterowania klapą tzn. była otwarta w jakiejś tam pozycji i nie domykała się przez brak przełożenia na wytartych ząbkach. Nie wywalało błędu check czy choćby service w autku. Jedynie co zauważyłem-usłyszałem to jakby dzwonienie spod klapy silnika po zgaszeniu owego a to był dźwięk z reduktora wewnątrz dozownika, który próbował domknąć klapę po zgaszeniu. Jeśli klapa jest niedomknięta to efekt jest taki, że silnik jest niezdławiony brakiem powietrza i przez chwilkę jeszcze się buja nim stanie. U Ciebie być może jakoś jeszcze zaskoczył na resztkach ząbków i jeszcze działa być może z powodu niższej temp. ale nie wróżę dłuższego żywota. Nowy nabytek Pierburg to coś ok. 600 pln.
Ale u mnie też żaden "check" nie wyskoczył. Błąd pojawił się w ECU silnika ponieważ ja jeżdżę z podpiętym interfejsem, także wydaje mi się że do sytuacji o której piszesz jeszcze mi daleko. Gdyby zębatka była uszkodzona, ponownie pojawiłby sie błąd położenia, a tego od kilku dni nie mam.

Offline Michał Peszko

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: Brak
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 19, 2018, 13:51:27 »
Pozwole sobie odgrzac kotleta, gdyz nie znalazlem rozwiazania mojego problemu. (wybaczcie brak polskich znakow-z tego komputera nie mam mozliwosci korzystania z nich  :-[)

Występuje. Ale pewnie od któregoś OPR z tego zrezygnowali choć fabrycznie u dołu jest zaślepiona w tym plastikowym łączniku.

Notabene przy wymianie dozownika zalecają wymianę na inny jednogardzielowy bez tej rury nr 3.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Czy znasz numer zaktualizowanej czesci? Z auta wyjalem VALEO 700440 (OEM 0345G7) i od 3 miesiecy nikt nie jest w stanie mi tego dostarczyc. VALEO 700443 (OEM 0345G9)ma inaczej zaslepiona rure, ale i silownik rozni sie nieco budowa, stad nie wiem czy bedzie pasowal. Bede niezmiernie wdzieczny za pomoc, gdyz auto unieruchomione a depresja narasta.  :(

Offline mirosław kryszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: wojciechy
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: stolarka
  • Miejscowość: wojciechy
przepustnica c5 163km
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 20, 2018, 10:02:06 »
Witam ,mam pytanie,posiadam taką przepustnicę w c5 silnik rhh 163km i uszkodziła mi się membrana w tej małej gruszce ,czy mogę gdzieś znależć taką gruszkę czy muszę szukać takiej samej przepustnicy?

zauważyłem że taka gruszka jest podobna z vw,audi ale nie wiem jak z wymiarami

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Wymiana dozownika (przepustnicy) RHH
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 20, 2018, 12:04:12 »
Scaliłem tematy bo mowa o tym samym.

Twoje uszkodzenie jest dość nietypowe, zazwyczaj wyciera się ten element sterujący przepustnicą w gruszce, natomiast w przypadku membrany to pozostaje jedynie wymiana.
Producentem tego jest Valeo, niestety sama gruszka nie występuje jako element wymienny - jest dostępny sam korpus dozownika. Być może z audi/vw podejdzie tylko pytanie czy sterowanie będzie w tym samym zakresie. Wiem że te gruszki są rozbieralne, więc może potem kwestia podmiany tylko tego trzpienia - ale to takie gdybanie. Numer OE tego dozownika to 0345 G7