Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Rhr czujnik ciśnienia paliwa  (Przeczytany 22007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 06, 2017, 16:46:19 »
Przeczytajcie 7 post z linku, nie tylko ja ....
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=104398.0

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 06, 2017, 16:58:20 »
Ale tu nikt nie mówi który sposób lepszy, ot że można zrobić bez wyciągania. Mi osobiście naprawdę nie sprawiło to żadnego problemu, tak samo jakby pewnie i wyciągnięcie pompy nie sprawiło :)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 06, 2017, 17:56:44 »
Przyznam się że jakbym miał u mnie pompę zdemontować kolejny raz (a robiłem to razy dwa) to chyba bym pił dzień wcześniej. Wyjąć ciężko a włożyć jeszcze gorzej ze względu na spasowanie.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 06, 2017, 23:01:21 »
Ja uważam tak jak Waldek. Łatwiej jest wyjąć całą pompę i na stole bawić się z regulatorem.
Demontując sam regulator w aucie, działając po omacku i prawie na ślepo łatwo wprowadzić zanieczyszczenia, wyrobić śrubę itp, nie wspominając o wku*aniu się...

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 07, 2017, 08:21:50 »
Nie wyjmowałem pompy, więc nie wiem. W każdym razie wymiana regulatora w 407 zajęła mi 10-15 minut, dojście dobre, nic po omacku nie trzeba było robić, praktycznie zerowe szanse żeby wprowadzić zanieczyszczenia jeśli się uważa.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 16, 2019, 21:04:46 »
Panowie, jest jakiś skuteczny sposób sprawdzenia sprawności tego regulatora? Czy tylko metodą wymiany/zamiany? :D Musze się skutecznie zabrać za rozwiązanie problemu z błędem P11AA (tu akurat może nie być powiązania) oraz z szarpnięciem i zdławieniem przy mocnym wciśnięciu pedału gazu (możliwe że tutaj regulator ma wpływ).

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 16, 2019, 21:14:44 »
To jest akurat proste, ale trzeba mieć jakiś fejs aby zrobić logi i porównać wartości zadane i wykonane.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 29, 2019, 11:48:57 »
Chyba trzeba wymienić regulator. Co o myślicie?
https://youtu.be/oQVSZnH1h68
https://youtu.be/FRfBDIkZ7UA
https://youtu.be/VrpqkeL1mrw
Jazda z czymś takim może uszkodzić inne elementy, jak to wygląda?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline MARIUSZ MARECKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Kuj-Pomorskie
  • Posiadany samochód: C5 III 2009
  • Zainteresowania: Muzyka,mechanika
  • Miejscowość: Kuj-Pomorskie
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 29, 2019, 12:28:28 »
Uszkodzić nic nie uszkodzić Ale jazda z uszkodzonym regulatorem jest uciążliwa prawda.?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 29, 2019, 12:47:46 »
Szczerze to nie wiem jak chodzi ze sprawnym regulatorem bo raczej jak kupiłem auto to już taki był.
Na pewno na zimnym silniku w chłodniejsze dni brzeczy coś pod maską w danym zakresie obrotow. Najbardziej słychać jadąc na 2 biegu dodając delikatnie gaz.
Druga sprawa to czasami przy zmianie biegu z 1 na 2 jest dość niepokojący dźwięk. Mam nadzieję, że to wina regulatora.

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 29, 2019, 13:56:45 »
To raczej nie jest wina regulatora. Regulator z grubsza typowo to niestabilne obroty biegu jałowego i ewentualne gaśnięcie silnika na biegu jałowym, oraz delikatne klekotanie przy przyspieszaniu w okolicy 1500-2000 obrotów.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 29, 2019, 15:11:42 »
Te klekotanie czy brzeczenie w określonym przedziale obrotów to wtryskiwacze bez paliwa.
Paliwo smaruje wtryski.
Jazda z uszkodzonym regulatorem ciśnienia paliwa wykancza wtryski. Proszę nie raczyc, sądzić, uważać... tylko wiedzieć że to poważna awaria.

Bez zastanowienia do wymiany na wczoraj.

Podcza tego głośnego brzeczenie auto nie przyspiesza dopiero jak ucichnie czuć, że ciągnie.
Nazywane jest to dlawianiem się przez co niektórych jak widać.



Regulator ciśnienia możesz przetestować diagboxem ale to nie ma znaczenia bo akurat w teście może być ok a nie spełnia parametrów w całym zakresie swojej pracy.

Ja wymieniłem za pomocą małej grzechotki i imbusa i krótkiej przedluzki.

Wymień koszt relatywnie niewielki jak na poświęcony czas na domysły. Jak nie pomoże... A wątpię żeby nie pomogło... To wtedy będzie czas na szukanie, wtryski beda bezpieczne.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2019, 15:23:32 wysłana przez Damian Grzejka »

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 29, 2019, 20:22:37 »
A wrzuci ktoś swoje logi z w pełni działającym regulatorem? Ciekawy jestem, czy wykres jest mniej "zygzakowaty" i nie zdarzają się nieprzewidziane skoki, tak jak w logach Marka.

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 16, 2019, 22:07:16 »
To jest regulator, łatwiej będzie jak zdejmiesz pompę i przeszczepisz na stole. Regulator terkocze  przy przyśpieszaniu. Przygotuj nową uszczelkę pod pompę jeśli bedziesz ją zdejmował.
Jaka uszczelek masz na myśli. Możesz podać jakiś namiar, link, cokolwiek?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 14, 2019, 15:40:25 »
Czy po wymianie regulatora ciśnienia paliwa trzeba przeprowadzać jakąś adaptacje w diagbox?

Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 14, 2019, 23:42:34 »
Nie trzeba
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Marek Paruzel

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III 2.0 HDI
  • Miejscowość: Police
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 18, 2019, 21:57:50 »
Wykres po wymianie regulatora


Wysłane z mojego MHA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Aleksander Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III x7 Tourer exlusive 2010r
  • Zainteresowania: sztuka homemade
  • Miejscowość: NIEMCZA
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 19, 2019, 15:28:08 »
Panowie mam pytanie bo gdzieś kiedyś czytałem a teraz nie mogę znaleźć że walnięty regulator może powodować szarpnięcia (czkawkę) przy przyspieszaniu spokojnym w zakresie do 2000 obrotów,
Może ktoś potwierdzić czy to możliwe że regulator? Żadnych błędów w kompie ani innych objawów po za zimny rano też jakby minimalna czkawka na moment i potem juz chodzi równo.


2,0Hdi 140km :)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 19, 2019, 16:23:18 »
A jesteś pewien, że nie cofa się paliwo/zapowietrza delikatnie układ zasilania?
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Aleksander Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III x7 Tourer exlusive 2010r
  • Zainteresowania: sztuka homemade
  • Miejscowość: NIEMCZA
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 19, 2019, 18:37:25 »
Tak jestem pewien bo szarpnięcia są caly czas głównie biegi 1-2-3 w zakresie obrotów tak do 2000 później już nie i to jest nie zależne ciepły zimny silnik.

Offline Tomasz Zawadzki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: C5 x7
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 21, 2019, 09:08:21 »
Regulator wymienialem na nowy oryginał i szarpniecia byly i sa dalej, ale nie wymieniłem z tego powodu tylko klekotał przy tych 2tyś obr.
Mam rhr 136km

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 056
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 21, 2019, 09:37:24 »
Główne objawy uszkodzonego regulatora IMV to skaczące obroty biegu jałowego i gaśnięcie silnika na jałowych obrotach oraz to co napisał Aleksander, czyli klekot w okolicy 1500-2000 obrotów.

Szarpanie w okolicy 1800-2000 to zupełnie inna sprawa i w zasadzie w większym lub mniejszym stopniu zawsze występuje w tym silniku, tylko nie zawsze użytkownicy to zauważają. Wygląda na to, że zależą od ogólnej kondycji osprzętu silnika
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 21, 2019, 13:28:51 »
Pytanie: kupiłem Peugeota 308 z 2.0 RHR od czasu do czasu podczas przyśpieszania na 2 biegu ma szarpnięcie i puszcza bąki z wydechu (widać delikatny dym w lusterku).
Obstawiałem zadajnik paliwa w pompie CR lub EGR/dozownik. Czy przez te bąki nie załatwie FAP-a?

Offline Aleksander Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III x7 Tourer exlusive 2010r
  • Zainteresowania: sztuka homemade
  • Miejscowość: NIEMCZA
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #48 dnia: Październik 21, 2019, 18:12:39 »
Główne objawy uszkodzonego regulatora IMV to skaczące obroty biegu jałowego i gaśnięcie silnika na jałowych obrotach oraz to co napisał Aleksander, czyli klekot w okolicy 1500-2000 obrotów.

Szarpanie w okolicy 1800-2000 to zupełnie inna sprawa i w zasadzie w większym lub mniejszym stopniu zawsze występuje w tym silniku, tylko nie zawsze użytkownicy to zauważają. Wygląda na to, że zależą od ogólnej kondycji osprzętu silnika


Ciekawe to jest zagadnienie że te szarpania są i będą mniej lub więcej wyczuwalne a zlikwidować się nie da, rozumiem że zgaduj zgadula albo jeździć obserwować?  ???

Offline Aleksander Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 23
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III x7 Tourer exlusive 2010r
  • Zainteresowania: sztuka homemade
  • Miejscowość: NIEMCZA
Odp: Rhr czujnik ciśnienia paliwa
« Odpowiedź #49 dnia: Październik 25, 2019, 08:11:27 »
Więc zrobiło się zimniej i silnik faluje na początku ale nie gaśnie , czy to przyczyna regulatora ciśnienia?