Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 64615 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« dnia: Październik 08, 2017, 21:18:23 »
Jak w temacie. W przeźroczystym przewodzie paliwowym od filtra do pompy mam mnóstwo pęcherzy powietrza - niejako standard w 2.0 HDI. Gadanie mechaników, że ten typ tak ma, to jedna wielka bzdura - przy CR, gdzie jest pompa wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze nie może być powietrza. Nie i koniec.

Odpiąłem złączkę przed i za filtrem i spiąłem razem - idealnie pasują. Efekt - brak powietrza. Czyli oringi w złączkach są dobre. Sama gruszka w takim razie też - inaczej dalej byłoby powietrze. Zostaje ta nieszczęsna obudowa, która ponoć nowa też jest nieszczelna. Pytanie za 100 punktów: można ją wywalić i zamontować coś innego? Jakąś uniwersalną obudowę z filtrem aby to wszystko było w końcu szczelne?

Offline Marcin Wiąckiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Elbląg
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Elbląg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2017, 21:23:00 »
Wymień oringi na zlaczkach przewodów paliwowych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 023
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 09, 2017, 07:52:03 »
Wymiana oringów nic nie da, bo po spięciu złączek "na krótko" z pominięciem filtra jest wszystko OK.
Miałem identyczny problem - wymiana obudowy filtra (oryginał Purflux) z Alle za ok 190pln rozwiązała problem. Te obudowy tak mają, że po jakimś czasie się rozszczelniają.

Offline Igor Zembrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 93
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 hdi 2006 Exclusive, Fiat Marea 1.9 jtd SX 2000
  • Zainteresowania: moto, foto
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2017, 07:29:19 »
To zależy. Akurat u mnie wymiana oringów pomogła.
Na sprzedaż:

- Silnik RHR - (prawie) wszystkie części.

Lanos 1.6 16v (zadziwiacz VW spod świateł) => Espero 1.8 cdx (Citroen z odrzutu) => Marea jtd105 (dzielny, niezawodny podróżnik) => C5 2.0 hdi (mega kanapa)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2017, 19:37:41 »
No właśnie u mnie po spięciu wejścia i wyjścia nie ma powietrza, tak jak pisze Irek.

Jak wygląda demontaż tych oringów? Wyjmuje się ten plastykowy zatrzaskowy wkład z wtyczki czy trzeba wygrzebać oring ze środka i dobrać tej samej wielkości w sklepie?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 734
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2017, 02:04:13 »
Wygrzebujesz 2 oringi i dobierasz w sklepie, był wątek na forum z wymiarami.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2017, 22:57:50 »
Poszukam w takim razie tych wymiarów. Choć po odkręceniu dekla i ponownym zakręceniu pęcherzyki prawie zniknęły, a jak są, to mikroskopijne. Wcześniej w przewodzie paliwo było pół na pół z powietrzem...

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 023
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2017, 13:14:19 »
Poszukam w takim razie tych wymiarów. Choć po odkręceniu dekla i ponownym zakręceniu pęcherzyki prawie zniknęły, a jak są, to mikroskopijne. Wcześniej w przewodzie paliwo było pół na pół z powietrzem...

Bo wadliwe są te obudowy filtra i z czasem łapią powietrze, ale nie na złączkach i nie na uszczelce (wymiana uszczelki na nową nic nie dawała).
tak jak pisałem wcześniej wymiana obudowy na nową.

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 14, 2017, 11:29:06 »
Poszukam w takim razie tych wymiarów. Choć po odkręceniu dekla i ponownym zakręceniu pęcherzyki prawie zniknęły, a jak są, to mikroskopijne. Wcześniej w przewodzie paliwo było pół na pół z powietrzem...

Bo wadliwe są te obudowy filtra i z czasem łapią powietrze, ale nie na złączkach i nie na uszczelce (wymiana uszczelki na nową nic nie dawała).
tak jak pisałem wcześniej wymiana obudowy na nową.
Deformuja się pod wpływem czasu wymienić

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2017, 21:29:14 »
Panowie, kupiłem nową obudowę, wstawiłem, poskręcałem do kupy całość i... dalej jest pieprzone powietrze w wężu paliwowym! Szlag mnie już trafia...

Wnioski: nowa obudowa ma nowe oringi w przyłączu od strony gruszki. Samo przyłącze od strony gruszki nie posiada oringa tylko takie zgrubienie, o które zahacza szybkozłączka na wejściu obudowy. Wyjście z obudowy także nie posiada oringa tylko także takie zgrubienie, na którym blokuje się szybkozłączka kątowa. No więc oringi w złączce wyjściowej? No raczej nie bo... łącze wejście z wyjściem i nie ma ani grama powietrza! Co jest grane???

Czy te obudowy są niewypałem i te ich króćce mają minimalnie za małą średnicę w stosunku do złączek? Jak jest podłączona obudowa i ruszam króćcami to leci powietrze (jak nie ruszam nimi to też wali powietrze jak głupie), jak zepnę je ze sobą, to mogę nimi szarpać, ruszać, wyginać nimi i powietrza nie ma! Czyli króćce nie pasują za bardzo do wejścia i wyjścia samej obudowy? Ma ktoś jakiś pomysł?

Teraz sama obudowa. Przecież tu nie ma co się zwichrować. To jednolity odlew z plastyku z pokrywką i origiem. Pokrywy nie można źle dokręcić - po prostu kręcimy do momentu zejście się znaczników. Gdzie to powietrze ma się dostawać? Origiem? Nie ma szans - to gruby oring w zagłębieniu i bardzo dobrze uszczelnia co czuć przy skręcaniu - pokrywa stawia opór.

Teraz odpowietrznik i koreczek spustowy. Skręcone na maksa, oba mają oring uszczelniający. Nie ma szans aby zaciągały powietrze.

To co jest grane z tym badziewiem? Którędy dostaje się powietrze skoro z pominięciem obudowy nie ma powietrza, a z obudową jest powietrze?

A może jeszcze inaczej. Może ja kupiłem na allegro, co prawda oryginał, ale starego typu gdzie były takie problemy, a w ASO jest już sprzedawana jakaś po modyfikacji i już szczelna?

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2017, 22:07:53 »
Może wstawić ciut "grubsze" oringi.

Możesz jeszcze zrobić odwrotnie z ciśnieniem. Wyjmij filtr paliwa z obudowy, zaślep dobrze jeden króciec w obudowie filtra, podłącz pompkę (jakiekolwiek ciśnienie) do drugiego i napompuj. Włóż do wody i patrz czy i gdzie leci. Tak możesz sprawdzić szczelność samej obudowy, ale IMO coś jest nie tak z oringami, skoro ruszając nimi powietrze leci.

Też mam powietrze w układzie jak postukam w obudowę. Na tą chwilę nie bardzo mam czas żeby się z tym bawić (plan jest taki, żeby wydłubać oringi, pomierzyć i zamówić kilka sztuk +/- wymiar oryginału).

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 24, 2017, 19:46:34 »
Dalszy ciąg walki z powietrzem w paliwie - to jest porażka na całego! Wątki o powietrzu w paliwie dotyczą chyba wszystkich modeli Peugeota i Citroena (a także Forda i Volvo) z silnikiem 2.0 HDI. Znaleźć można nawet wpisy dotyczące 1.6 HDi... BUBEL!!!

No ale trochę konkretów. Kupiłem nową obudowę, czyli obudowę, filtr oraz dekiel jako całość. Przyglądając się zdjęciu:



dochodzimy do wniosków:
1. Obudowa posiada nowe gniazdo (gniazdo 1) z nowymi oringami (2 sztuki, żółty oraz zielony) w tych gnieździe, a także nowy króciec (króciec 2). Nowy oznacza nie zużyty, nie wytarty - słowem o niezmniejszonej średnicy pod wpływem czasu. Nowy jest także kranik oraz odpowietrznik, a co za tym idzie, ich oringi.
2. Stary zostaje króciec gruszki (króciec 1) oraz złączka wyjściowa (złączka 1). Stare zostają także oringi w tej złączce (2 sztuki, żółty i zielony).
3. Stara zostaje gruszka.

Wszystko poskręcane, wytarte i co? Leci powietrze. Na biegu jałowym i przy gazowaniu. Efekt? Dziwny dźwięk pracy silnika, strzelanie najprawdopodobniej wtryskiwaczy i szalejący automat. Podejrzewałem gruszkę, wszak też została stara. Po wyłączeniu silnika i napompowaniu jej, jest twarda. Po dosłownie kilku minutach jest miękka i znowu można kilkukrotnie ją ścisnąć. Podobnie rano po całej nocy - z twardej gruszki nic nie zostaje. Dałem więc obejmy jak widać na zdjęciu. Nic to nie dało.

Skoro oringi w gnieździe są nowe, a króciec raczej nie zmienił swojej średnicy bo jest z twardego plastyku, to można założyć, że tu jest szczelnie. Z drugiej strony znowu mamy króciec, ale nowy, nie wytarty i nie zużyty, oraz stare oringi = może być nieszczelność. No to zrobiłem kilkukrotnie test - króciec 1 włożyłem do złączki 1 (idealnie pasują)i:
1. Silnik pracował sobie kilka minut na jałowym - zero powietrza!
2. Silnik pałowałem (oczywiście na w pełni rozgrzanym) na postoju - zero powietrza!
3. W końcu przejechałem się samochodem jadąc i wolno i szybko i agresywnie - samochód chodzi płynnie, nie szarpnie, nie dławi się, a co najważniejsze AUTOMAT CHODZI JAK NOWY!
4. Po wyłączeniu silnika gruszka jest... tak, tak, twarda!

Wnioski:
1. Króciec 1 jest ok.
2. Złączka 2 i jej oringi są ok.
3. Gruszka jest ok.

To skąd to cholerne powietrze?

Albo obudowy są fabrycznie s[cenzura]one i średnica gniazda i / lub oringi w środku są za duże (na wejściu) oraz średnica króćca wyjściowego jest za mała w stosunku do złączki i jej oringów albo... ja już nie wiem o co chodzi... Ręce mi opadają.

Jak to naprawić? Zastąpić całą obudowę czymś innym z innego samochodu? Przecież nawet nie da się wywalić tych szybkozłączek bo jak inaczej podpiąć węże z paliwem?

Aha. Zrobiłem jeszcze coś takiego, że na to zgrubienie króćca (zarówno od gruszki jak i wyjściowego z obudowy) nałożyłem oring. Teraz ciasno wszystko na siebie nachodzi ale dalej jest powietrze...

PS. Mogę wygrzebać wszystkie 4 oringi (rozmiar 10x2 bodajże) - 2 w gnieździe i dwa w złączce) ale to jest przecież bez sensu - kupujemy NOWĄ obudowę ze znaczkiem Citroena na opakowaniu i trzeba ją tunningować nowymi oringami na dzień dobry? Przecież to kpina!

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2017, 20:00:33 »
Dzięki za poświęcony czas i dokumentację foto. Przyda się potomnym ;-) Tyle na pocieszenie ;P

Co do "naszego" problemu. Zrób to co pisałem wcześniej. Skoro instalacja przed i za filtrem jest ok to zajmij się obudową filtra, tyle że w drugą stronę. Nabij w nią ciśnienie powietrza i zobacz gdzie ropa wypłynie. Jest odpowietrznik u góry, jest czujnik wody i chyba grzałka (poprawcie jeśli się mylę, miałem tak w 14. hdi), może tam zasysa powietrze?
Samym problemem zajmę się w okresie zimowym, teraz nie bardzo mam czas, no i nie mam przymusu jak Ty ;-(

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2017, 21:32:09 »
Kolejne wieści z frontu. Tak naprawdę to te złączki i gniazdo wykazują duże luzy - można spokojnie poruszać króćcami i złączką we wszystkie strony (milimetr w każdą na pewno). Złączka jest chyba ok bo siedzi ciasno, za to gniazdo obudowy filtra jest chyba źle zaprojektowane / uszkodzone fabrycznie / niedopasowane / wstawcie cokolwiek innego. Otóż króciec gruszki w tym gnieździe wykazuje spore ruchu choć końcówka siedzi sztywno w gnieździe. Da się jednak zaobserwować przy tym białym zatrzasku wilgotne i tłuste miejsce od paliwa. Być może to jednak w tym miejscu jest zasysane powietrze. Po kilku dniach dekiel obudowy w tamtych okolicach jest tłusty. I to jest najciekawsze - jak, skoro to jest nowa obudowa z nowymi oringami? Wniosek: wywaliłem 195 zł w błoto... Mając nową obudowę muszę sobie wygrzebać nowe oringi i wstawić tam ciutkę większe kupione w motoryzacyjnym. Patent Purfluxa jak cholera...


Co do "naszego" problemu. Zrób to co pisałem wcześniej. Skoro instalacja przed i za filtrem jest ok to zajmij się obudową filtra, tyle że w drugą stronę.

Tego na 100% jeszcze nie wiem - codziennie dojeżdżam do pracy samochodem i trochę utrudnia mi prace przy tym problemie. Nie jestem jeszcze pewny w 100% gruszki - chyba na weekend odłączę jej króciec, zatkam czymś solidnie, napompuje i sprawdzę na drugi dzień czy jest twarda. Tymczasowe testy ze spięciem na krótko rokowały, że gruszka jest sprawna. Teraz podejrzane jest gniazdo wejściowe obudowy z tym zatrzaskiem i dwoma oringami... Muszę się tym zająć bo silnik nie równo chodzi a przy mocnym przyspieszeniu czuć dławienie i automat durnieje przy wrzucaniu biegu.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 608
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 25, 2017, 23:09:01 »
W gruszce powinien być zaworek jednokierunkowy. Bywało, że się uszkadzały, i puszczały ON w dwie strony.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 97.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 204.000 mil

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 023
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2017, 06:41:16 »
Skoro podłączyłeś króciec 1 ze złączką 1 czyli na krótko z pominięciem obudowy filtra i zero powietrza to logiczne jest, że wadliwe będzie to co wstawisz pomiędzy.
Ja miałem dokładnie ten sam problem. Wymieniłem komplet na nowy Purfluxa i od tej pory w przewodzie tylko paliwo. Złączki mają takie delikatne luzy (nie są na sztywno) uszczelniają je oringi.
Jedyne co przychodzi mi do głowy, to jak masz możliwość, pożycz z innego auta co nie ma tego problemu obudowę z filtrem i zamień u siebie. Być może kupiłeś wadliwą.....

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2017, 13:33:14 »
Dobra, mam serdecznie dość tego gó ego patentu!!!! Wymieniłem oringi w gnieździe NOWEJ obudowy i dalej leci powietrze!!! Nosz ***************** mać! Te za grube i pękły, te za cienkie i jest za duży luz, te niby pasują a dalej jest powietrze - zwariować idzie...

Czy ktoś wie czym tą całą obudowę zamienić? Jakiś filtr w metalowej obudowie razem z grzałką mocowany bez szybkozłączek z innego samochodu? Chciałbym ten badziew wywalić, wstawić filtr wymieniany razem z obudową a węże paliwowe zamontować na opaski zaciskowe. Na dzień dzisiejszy to jedyne rozwiązanie tej beznadziejnej sytuacji. Połowa mechaników mówi, że ten typ tak ma i nic nie poradzi się a druga, że ona nie chce tego nawet robić. Jeśli dodamy, że wpisów w Internecie o powietrzu w 2.0 HDI jest tyle, ile jeździ tych silników po Polsce, to wychodzi jakie cudowne rozwiązanie nam zgotował koncern PSA! Ja też nie mam czasu codzienne tego rozbierać i dobierać oringi różniące się o dziesiętne części milimetra.

O, coś w ten deseń:
http://www.iparts.pl/czesc/filtr-paliwa-delphi-hdf925,0-89-hdf925-302105.html
tylko z dwoma króćcami i gniazdem na naszą wtyczką. Proste i skuteczne.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 28, 2017, 19:56:10 »
Kolejny raz spiąłem ze sobą króciec gruszki ze złączką wyjściową omijając obudowę filtra i zostawiłem na kilka godzin aby przekonać się jaki jest stan gruszki. Efekt? Gruszka jak kamień, brak powietrza w każdym przypadku - przy odpalaniu, przy biegu jałowym i przy przygazowywaniu na wolnych obrotach, a minęło ponad 6 godzin. Przy podpiętej obudowie gruszka jest miękka po 2-3 minutach... Z tego wynika, że gruszka oraz oringi na złączce wyjściowej są sprawne w 100% i najważniejsze - króciec gruszki idealnie pasuje do złączki i jej starych oringów!

I teraz jest pytanie: czy nowa obudowa z nowymi fabrycznymi oringami w gnieździe po prostu nie pasuje do króćca wejściowego (a on jest podejrzany ze względu na tłustą obudowę koło niego) czy powietrze jest zaciągane jeszcze inną drogą? Podejrzewałem gniazdo wejściowe ponieważ po odtłuszczeniu jego okolic robiło się ponownie tłuste od ropy. Niestety zabawa z oringami jest bez sensu - w sklepach wcale nie ma dużego wyboru jeśli chodzi o rozmiary, a ciągła zabawa z nimi jest już nudna... No i jeszcze jedna kwestia: podawane wymiary oringów jako 10x2 jest chyba błędna ponieważ oring 10x2 ciężko nasuwa się na króciec gruszki (a przecież te kruciec wchodząc w gniazdo będzie musiał się wsunąć w oring tam siedzący), a te oryginalne żółte i zielone nasuwają się bez oporu... Jednym słowem porażka ten patent.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 29, 2017, 13:07:42 »
Masz jeszcze korek spustowy wody na dole i odpowietrznik na górze. Może powietrze idzie tamtędy np po gwincie. Jest jeszcze gniazdo elektryczne, może tam jest delikatna nieszczelność. Kup silikon wytrzymujący paliwo i delikatnie uszczelnij te miejsca.

Marek_S

  • Gość
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 29, 2017, 14:02:16 »
Masz jeszcze korek spustowy wody na dole i odpowietrznik na górze. Może powietrze idzie tamtędy np po gwincie. Jest jeszcze gniazdo elektryczne, może tam jest delikatna nieszczelność. Kup silikon wytrzymujący paliwo i delikatnie uszczelnij te miejsca.
Walczyłem z takim bydlakiem co się zapowietrzal po nocy i tam jest taka magistrala z tyłu silnikami ona puszczają ogólnie patent z tymi plastikowymi wezami genialny

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 29, 2017, 22:35:53 »
U mnie najprawdopodobniej winne są oringi i / lub gniazdo obudowy (mimo, że nowa) oraz wyjściowa szybkozłączka. Kiedyś były metalowe króćce, gumowe węże paliwowe i zaciski i żadnego powietrza nie miało prawa być w układzie. Te szybkozłączki co rusz odpinane i zapinane po prostu nie sprawdzają się. Zresztą silnik nie stoi idealnie w miejscu podczas pracy tylko jakby nie patrzyć ciągle drży a wraz z nim obudowa filtra oraz złączki. Całość po prostu wyrabia się i nie zdaje egzaminu.

Od wczoraj od godziny 13 samochód stoi z obejściem obudowy filtra. Gruszka jest cały czas twarda i nie da się jej ścisnąć co oznacza, że jest sprawna. Natomiast co do złączek i ich oringów - wczoraj wieczorem sprawdzałem i nie było powietrza, dzisiaj niestety w przeźroczystym wężu za złączką wyjściową pojawił się bąbel powietrza co oznacza, że to połączenie króćca wejściowego ze złączką wyjściową nie jest tak w 100% szczelne. Moim skromnym zdaniem cały ten patent na te złączki jest jedną wielką porażką co potwierdzają niektórzy mechanicy a fora Peugeota, Citroena czy Forda to tylko potwierdzają. Dla tych co twierdzą, że nie mają powietrza w układzie paliwowym, dam radę - sprawdźcie w dwie osoby - jedna przygazowuje na postoju, druga patrzy na węże paliwowe... Może się okazać, że na biegu jałowym wszystko jest w porządku, ale przy mocniejszym przygazowaniu pompa zaciąga całe tabuny powietrza.

Na chwilę obecną jedyny pomysł jaki mi przychodzi na myśl, to wywalić wszędzie te szybkozłączki oraz oryginalną obudowę filtra paliwa na rzecz metolowego filtra, który zmieściłby się w miejscu obudowy, z dwoma króćcami, na które można nasunąć wąż paliwowy i skręcić opaską. Pytanie tylko co z podgrzewaczem paliwa? Takie metalowe filtry po prostu nie posiadają czegoś takiego... Szukam także całej obudowy z podgrzewaczem z innych marek, która zmieściłaby się w docelowym miejscu. Jak na razie znalazłem taką obudowę od Focusa II 1,6 TDCI:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-paliwa-1.6-TDCi-1386037-FORD-FoMoCo/707

która ma dwa króćce (a nie gniazdo wejściowe), podgrzewacz i małe wymiary (może się zmieści w miejsce oryginalnej). Problemem może być cena... bo wymienia się to jako całość za każdym razem.

Co do porad kolegi wyżej. Niestety nie mam możliwości sprawdzić ciśnieniowo obudowy. Zresztą nie wiem jak uszczelnić wejście lub wyjście na tyle skutecznie, aby napompować ciśnienie. Co do kranika i odpowietrznika - są nowe jak cała obudowa, mocno skręcone. Bawić się w ponowne spuszczanie paliwa i szukanie oringów? Szczerze? Mam już dość. Specjalnie kupiłem całą nową obudowę aby wyeliminować problem. Chcę po prostu naprawić układ paliwowy i zapomnieć o jakiś oringach, złączkach, itd. Codziennie robię prawie 90 km, chcę wsiąść do samochodu, zapalić i zrobić trasę z pełną mocą silnika. Niestety czasem musimy poprawić fabrykę. Żadne to pocieszenie, ale nie jestem osamotniony z tym problemem...

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 01, 2017, 14:47:17 »
Widzę, że sam z sobą piszę...

Znalazłem normalną podstawę filtra paliwa z silnika JTD - metalowe króćce, na które można będzie założyć przeźroczyste węże paliwa zabezpieczone opaskami zaciskowymi ponieważ nie trzeba będzie ich demontować przy każdej zmianie filtra - filtr jest wkręcany w podstawę. Miałem tak w 2,4 JTD i nigdy nie miałem powietrza w paliwie jak to się dzieje w HDI.

http://allegro.pl/nowa-podstawa-filtra-paliwa-fiat-doblo-1-9-jtd-i6943206359.html

Gdzieś tą podstawę trzeba będzie zamontować. Pytanie jest takie: czy zmiana lokalizacji filtra, zmiana wysokości jego montażu i / lub wydłużenie / skrócenie węży paliwowych może negatywnie wpłynąć na pompę wysokiego ciśnienia i pracę całego silnika?

Wiem, że to poprawianie fabryki ale obecne rozwiązanie jest do bani i sprawia problemy wielu posiadaczom tych silników. Modyfikacja dodatkowo pozwoli obserwować paliwo przed gruszką, za gruszką a przed filtrem, za filtrem w przed pompą dzięki zastosowaniu wszędzie przeźroczystych węży wciskanych na króćce bez szybkozłączek i zawodnych oringów.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 167
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 II Break RHR (Sterownik RHL)
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2017, 15:21:25 »
Żebyś nie zwariował to Ci odpiszę ;-)

Nie ma znaczenia gdzie założysz filtr. Pompa w RHR to 3w1. Zobacz, że zasysa paliwo ze zbiornika do komory silnika. To czy dasz ją (raczej w komorze) wyżej czy niżej niż oryginał, nie ma znaczenia. Jak zasysa taki słup paliwa i to jeszcze przez filtr to ma moc ;-)

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 023
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 II 2.0 HDI EXCL; XP II 1.6 HDI EXCL; C4 1.6 VTR
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 04, 2017, 17:31:48 »
Najlepsze jest to, że producent w instrukcji pisze, że w silniku RHR przy zasilaniu Siemens dopuszczalne są pęcherze powietrza w układzie paliwowym.
Czyli to norma.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 551
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break mk2 2.0 HDI 136 KM FAP BVA AM6 Siemens
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 04, 2017, 18:51:05 »
Irek, papier wszystko przyjmie. W którym innym układzie do wtryskiwaczy idzie powietrze razem z paliwem? Przecież to jakiś Peugoeto-Citroenowski bełkot. Bubla wyprodukowali to i mają wytłumaczenie...

Problem jest naprawdę duży i spora liczba osób bawi się w wymianę tych wszystkich komponentów (czasem bez skutku) albo prostu wstawiają sprawdzone rozwiązania z innych marek. Mam zamiar to samo zrobić - wywalić wszystkie szybkozłączki, wstawić podstawę filtra z silnika JTD, wszędzie dać przeźroczyste wężyki (aby kontrolować na każdym odcinku jak płynie paliwo) zaciskane opaskami i problem z powietrzem, którego fabryka nie dała rada poprawić, wyeliminuję raz na zawsze. Zresztą pierwsze przymiarki do przeróbki już pokazują, że powietrze w układzie paliwowym można wyeliminować. Szkoda tylko, że mam tak mało czasu i jest zimno...

Jeszcze jedna uwaga: nie tylko Ci, co mają automaty, narzekają na szarpania czy dławienie się silnika przy zmianie biegów. Przy skrzyni manualnej też to występuje właśnie przy biegu 3 i 4. Jak właściciele samochodów zrobili śledztwo, to wiecie co było przyczyną? Właśnie to akceptowane przez PSA powietrze w układzie paliwowym... Takich przypadków są setki w Internecie. Jak ten silnik ma dać z siebie w danym momencie 100% tego, co żąda kierowca, skoro do wtryskiwaczy wpada mu nagle połowa paliwa i połowa powietrza zamiast 100% paliwa? Będzie szarpnięcie / zadławienie się. Nie ma innej opcji.