Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 149918 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #150 dnia: Marzec 01, 2018, 20:38:15 »
Może zabrzmi to głupio, tak z tym walczycie ale czym objawia się wam istnienie pęcherzyków, jakieś niedomagania, czy dolegliwości ?
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 01, 2018, 21:36:48 »
U mnie często odpala za drugim razem. Chyba że nacisne pompkę to nawet przy -15 pali od strzała. Na zimnym silniku podczas jazdy czuć delikatne szarpnięcia do tego czasem w trakcie jazdy potrafi sporadycznie mocno szarpnąć.Czuć też różnicę w pracy silnika czasem na wolnych obrotach pracuje cichutko że w kabinie go nie słychać innym razem trzęsie całą budą. Lexia nic nie  pokazuje. Moim zdaniem w przewodach powinno być paliwo a nie piana. No chyba że po wyeliminowaniu powietrza objawy nie ustaną założę starą obudowę i stwierdze że ten typ tak ma.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #152 dnia: Marzec 02, 2018, 06:33:42 »
U mnie często odpala za drugim razem. Chyba że nacisne pompkę to nawet przy -15 pali od strzała. Na zimnym silniku podczas jazdy czuć delikatne szarpnięcia do tego czasem w trakcie jazdy potrafi sporadycznie mocno szarpnąć.Czuć też różnicę w pracy silnika czasem na wolnych obrotach pracuje cichutko że w kabinie go nie słychać innym razem trzęsie całą budą. Lexia nic nie  pokazuje. Moim zdaniem w przewodach powinno być paliwo a nie piana. No chyba że po wyeliminowaniu powietrza objawy nie ustaną założę starą obudowę i stwierdze że ten typ tak ma.

Ten typ tak ma.
Producent w instrukcji pisze, że w silniku RHR przy zasilaniu Siemens dopuszczalne są pęcherze powietrza w układzie paliwowym.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 02, 2018, 21:18:30 »
Powalczyłem ostatnio z powietrzem w układzie paliwowym. Założyłem filtrona bez zbędnych otworów, tylko wejście i wyjście. Na początku skręciłem to na czarnych weżach. Powietrza było jeszcze więcej niż na oryginalnej obudowie, później założyłem przezroczyste węże żeby sprawdzić wejście do filtra, oczywiście powietrze pokazało się dopiero na wyjściu. Po 40 km nadal masa powietrza w układzie nawet na wolnych obrotach. Po dwóch godzinach gruszke musiałem nacisnąć z 6 razy żeby zrobiła się twarda, na purfluksie wystarczyło nacisnąć raz. Dziś postanowiłem założyć filtr przelotowy stosowany w ciagnikach. Efekt: na początku powietrze pojawiało się tylko przy wejściu na obroty, przy równym trzymaniu gazu zero powietrza. Po jeździe próbnej chyba się wszystko odpowietrzylo i na chwile obecną zero bąbli nawet po przygazówce. Jestem pewien że za pęcherza w moim przypadku na pewno nie odpowiadała nieszczelność . Poniżej zdjęcie moich kombinacji. Narazie pojeżdże z filtrem przelotowym. Pytanie czy mogę jezdzic normalnie z tym filtrem? Jest dużo mniejszy od oryginalnego. Wystarczy częściej wymieniać?
Tak sobie myślę że sytuacje rozwiązała by dodatkowa dodatkowa pompa w baku która by sprawniej podawała paliwo do pompy. Można by wtedy zostać przy oryginalnej obudowie. Sprawdzałem w service citroen i po numerze pływaka i pompy u mnie podobno nie ma. Tylko dlaczego są bodajże 4 przewody na wtyczce pod siedzeniem dwa grube dwa cienkie? Czyżby przygotowana instalacja pod pompę?

Ten filtr przelotowy to jakiej marki? Możesz podać oznaczenie? Przeznaczony jest do ropy czy benzyny?

Może zabrzmi to głupio, tak z tym walczycie ale czym objawia się wam istnienie pęcherzyków, jakieś niedomagania, czy dolegliwości ?

Tak, jak pisałem. Samochód ma dwa oblicza - raz jeździ tak sobie, dźwięk silnika jakby mu czegoś brakowało, spalanie chwilowe (przy tych samych prędkościach i warunkach) znacznie wyższe i niezadowalająca praca automatu, a innym razem samochód jeździ jak ta lala, wyrywa do przodu i spalanie znacznie niższe, automat bardzo ładnie pracuje, dźwięk silnika jest cichszy, jednostajny, nie ma tego dziwnego dźwięku, ni to chrobotanie ni to metaliczny... Aczkolwiek ostatnio zastanawiam się czy to na pewno powietrze w paliwie jest tego przyczyną. Może to coś innego, co okresowo źle działa / nie działa / rozszczelnia się... Sam już nie wiem... Do tego stopnia jest dziwne, że jak rano jadę do pracy, to mam pierwszą wersję samochodu, a jak wracam, to drugą. Albo na odwrót. Albo kilka dni jest w porządku, a kilka dobrze lub na odwrót. W tym drugim przypadku mam wrażenie, nie śmiejcie się, że samochód jest lżejszy o 100-200 kg i... pedał gazy chodzi leciutko, nie stawia oporu, można go wciskać lekko w dowolne położenie. W pierwszym przypadku samochód wydaje się ospały, ociężały i... ten cholerny pedał gazu jakby stawia opór stopie... ciężej go wcisnąć. Wiem, że to głupio brzmi ale takie jest wrażenie... W praktyce to naprawdę słychać i czuć, że silnik i cały samochód inaczej się zachowuje. Oczywiście dążę to uzyskania drugiego przypadku - chciałbym aby samochód tak się zachowywał zawsze.

U mnie często odpala za drugim razem. Chyba że nacisne pompkę to nawet przy -15 pali od strzała. Na zimnym silniku podczas jazdy czuć delikatne szarpnięcia do tego czasem w trakcie jazdy potrafi sporadycznie mocno szarpnąć.Czuć też różnicę w pracy silnika czasem na wolnych obrotach pracuje cichutko że w kabinie go nie słychać innym razem trzęsie całą budą. Lexia nic nie  pokazuje. Moim zdaniem w przewodach powinno być paliwo a nie piana. No chyba że po wyeliminowaniu powietrza objawy nie ustaną założę starą obudowę i stwierdze że ten typ tak ma.

Ten typ tak ma.
Producent w instrukcji pisze, że w silniku RHR przy zasilaniu Siemens dopuszczalne są pęcherze powietrza w układzie paliwowym.

Być może faktycznie tak jest a przyczyna jest zupełnie inna w moim przypadku. Chciałbym jednak wiedzieć o jakich ilościach i wielkościach tych pęcherzy jest mowa w tej instrukcji...
Irku, Ty też walczyłeś z nierówną pracą silnika i też miałeś powietrze w układzie. Wiem z lektury Twojego wątku, że wymieniałeś obudowę i pomogło. Jak teraz u Ciebie wygląda sytuacja? Masz jakiekolwiek bąble powietrza? Jak z drganiami i wibracjami silnika?
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2018, 21:29:29 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 02, 2018, 21:39:21 »
P550974 a kupiłem z firmy wix bo takie akurat były w sklepie. Z tego co wyczytałem jest to filtr od diesla stosowany w ciagnikach Case John Deer itd. Póki co testuje. Zobaczymy co będzie dalej.Odpalił dzisiaj za pierwszym. Zrobiłem 200 km i żadnych dziwnych lekkich i mocnych szarpnięć nie było. Zobaczymy jak długo się ten stan utrzyma.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #155 dnia: Marzec 06, 2018, 06:49:11 »
 Witam, wklejam wypowiedz z forum volvo:

"Od dość długiego czasu walczyłem z pęcherzykami powietrza w przewodach paliwowych. Wydawało się, że problem udało się wyeliminować przez wymianę całej obudowy filtra paliwa, jednak nie na długo. Problem znowu powrócił...

Postanowiłem pójść krok dalej i zamontować elektryczną pompę paliwa przed filtrem (zamiast obecnej gruszki).
Jestem po tygodniowych testach takiego rozwiązania i efekt jest bardzo zadowalający, brak pęcherzyków powietrza nawet podczas mocnego gazowania, zauważyłem również że samochód mniej kopci przy dynamicznym przyspieszaniu.
Co dla mnie jest najważniejsze: samochód bardzo ładnie odpala i chodzi równiutko nawet przy -5 st. C. Problem nierównej pracy przy starcie, powietrza w przewodach, długiego kręcenia i chmury dymu został wyeliminowany

Pompa, którą testowałem jest firmy Qap 14031 i ciśnieniu roboczym 0.2 bara."

Kto z naszego forum przetestuje patent?
Gdzie to logicznie podpiąć?przez przekaźnik i sygnał z podgrzewacza filtra?
Czy gdzięś w skrzynce bezpieczników.
W sumie już wiosna ,dziś przy 0 stopni  moje 2.0 hdi odpaliło super i pracowało tez ładnie ,ale na za rok jak znalazł.
pozdrawiam




przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #156 dnia: Marzec 06, 2018, 08:17:49 »
A od czego są przewody na wtyczce przy zbiorniku? 2 od pływaka a 2 wolne? Czyżby przygotowane było pod pompę paliwa. Może z mk1 by podpasowało. Zastanawiam się też jak taka pompa działa, nie spali się gdy będzie pracowała na wyłączonym silniku?
Ostatnio też się bawiłem z obudową i zauważyłem że bez filtra w obudowie pęcherzy nie ma. Następnie założyłem filtr i spróbowałem pociągnąć siłą płuc i zdziwiłem się jak wielki opór stawia ten wkład. Może założenie filtra innej firmy który wizualnie różni się materiałem i budową przyniosło by efekt.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #157 dnia: Marzec 06, 2018, 13:03:04 »
Hmm, czyli to nie powietrze a kawitacja?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #158 dnia: Marzec 06, 2018, 13:10:18 »
Zajrzałem na przewody przy zbiorniku. 12v pojawia się na parze grubszych przewodów po włączeniu zapłonu, przypadkowo zrobiłem zwarcie i poszedł bezpiecznik nr5 pod maską. W rozpisce jednej rozpisce ten bezpiecznik opisany był jako zarządzanie silnikiem w innej jako pompa paliwa. Za chwilę się okaże że mam pompę w baku.

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #159 dnia: Marzec 15, 2018, 16:19:17 »
Witajcie ,może ja coś dołożę  do tematu bąbelków .U mnie byly i nie zwracałem na to uwagi ale ... od niedawnego czasu ,rano zapalał na strzała lecz trząsł sie, szarpał,klekotał, i jakby chodził na 3 gary,to działo sie przez około 20 sekund później  było ok .Mechanizatory  stwierdziły ze to wtryski ,w sumie nie protestowałem bo przebieg mam ok 420 tys km i wymieniłem na komplet z anglika z przebiegiem 100 tys czyli dużo mniejszym ,miałem tez okazje posłuchać jak ten silnik zapala i pracuje a pracował pięknie  .Wtryski wymieniono . Efektu  zero . Stare wtryski poszły na diagnozę i okazało ze nic im za bardzo nie dolega . mechanicy  rozłożyli ręce i stwierdzili ze ten trup tak musi mieć .
Porzuciwszy nadzieje ze specjaliści naprawia poranna czkawkę mojego wieloryba zabrałem się za to sam Jak większość kolegów tutaj  stwierdziłem ze gruszka od paliwa po nocy robi sie miękka ,czyli ciśnienie spada .Wymieniłem o ringi na filtrze na złączkach ,nic to nie zmieniło ,objawy porannego szarpania i klekotania pozostały .Obrałem przewody paliwowe i po nocy stwierdziłem ze są puste, a w wyniku zapowietrzania się filtra  paliwo cofa sie do zbiornika ,czyli układ (rurki paliwowe) się zapowietrza a pompa ciągnąc paliwo zaciąga powietrze .Stad późniejsze powietrze  we filtrze i bąble w rurkach za  filtrem . Wybrałem najprostsze rozwiązanie założyłem zaworek zwrotny .Ta operacja pomogła .Nie mam porannej czkawki silnika,pracuje mięciutko,  ilość powietrza jest mała prawie znikoma czyli bąbelki max jak ziarnka maku (w malutkiej ilości przez max 1sekunda )a nie jak grochu .Pojazd po zapaleniu od rana równo pracuje i się nie  trzęsie , 8) .
Osobiście podejrzewam ze sprawca zapowietrzenia  są o ringi na złączkach lub najbardziej podejrzanym jest  korek odpowietrzenia na filtrze ,ale po zamontowaniu zaworu zwrotnego jest dobrze, paliwo się nie cofa, wiec pompa nie zaciąga powietrza z wężyków paliwowych do filtra ,wiec koledzy sprawdźcie czy wam paliwo nie powraca do zbiornika .Koszt zaworka ok 30 zł allegro taniej. U mnie ten patent zadziałał może u was tez zadziała.
foto
 https://photos.app.goo.gl/iO2xhEEL5cBBZhtv2
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2018, 10:24:13 wysłana przez blazej pruski »
Linux Mint power

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #160 dnia: Marzec 15, 2018, 21:02:27 »
Pytanko zakładałeś zaworek tylko przed gruchą na zasilaniu czy na powrocie też? Średnica przewodu na zawór to 8mm?

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #161 dnia: Marzec 16, 2018, 06:49:05 »
zaworek tylko  przed grucha jak na zdjęciu w jak najwyższym punkcie , wciskałem 10 mm ale moze 8mm bylo by lepsze bo  średnica przewodu to 8
Linux Mint power

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #162 dnia: Marzec 16, 2018, 13:04:57 »
Gruszka chyba ma króciec 10 mm, więc dobry zaworek założyłeś. Ten przewód taki sztywny jest. Ja też jestem przed założeniem takiego zaworka i czekam na lepsze okno pogodowe :) podgrzeję gorącym powietrzem i założę, ale założę też na powrocie.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #163 dnia: Marzec 16, 2018, 20:15:30 »
Oświeci mnie ktoś po co zawór zwrotny na powrocie?
Żeby paliwo z baku się nie cofało do pompy? :)

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #164 dnia: Marzec 17, 2018, 01:55:21 »
Oświeci mnie ktoś po co zawór zwrotny na powrocie?
Żeby paliwo z baku się nie cofało do pompy? :)
aby po dachowaniu paliwo ci się nie wylało :)
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #165 dnia: Marzec 17, 2018, 06:21:25 »
A no chyba że tak,wtedy to ma sens... :)

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #166 dnia: Marzec 17, 2018, 07:12:45 »
 :)   you make my day  :D
Linux Mint power

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #167 dnia: Marzec 22, 2018, 21:03:28 »
Zamontowałem dziś zawór i efektów 0 jak miałem trochę bąbli tak dalej mam nawet przy przygazowaniu nie ma ich zbyt wiele lecz założenie zaworu nic nie zmieniło w tej kwestii. Jakby ktoś jednak chciał zakładać to tylko 8mm 10 nie wiem czy udało by się wcisnąć.

Offline Marek Linnik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: Citroen Jumpy Atlante 2,0 HDI 140 FAP
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #168 dnia: Marzec 22, 2018, 21:25:08 »
Jako, że mam auto od paru miesięcy to zauważyłem dziwną zależność. Mianowicie gdy jeżdżę tylko po mieście z małymi prędkościami i małymi obrotami na tzw.emeryta to rano nie mam problemu z odpaleniem -zapala od pierwszego strzała. Natomiast gdy zaparkuję auto po szybszej i dłuższej trasie to mam problemy z zapaleniem - muszę ze 4 razy nacisnąć gruszkę i wtedy pali od strzała. Na chłopski rozum - zapotrzebowanie na paliwo jest większe , pompa CR musi zassać więcej paliwa to i powietrza jest więcej. Pytanie tylko którędy? Czy ktoś a Was próbował jakoś zaślepić korek do spuszczania wody z filtra?

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 597
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #169 dnia: Marzec 22, 2018, 23:35:32 »
Dlatego ja wracam do tematu jak zrobi się cieplej. Mam zamiar założyć zwykły filtr przelotowy do ropy od jakiegoś traktora - walę już podgrzewacze i separatory wody a także odpowietrzniki i kraniki. Taki test powinien wszystko pokazać jak na dłoni. Moim zdaniem - podwójne zachowanie mojego samochodu - wynika tylko i wyłącznie z powietrza w układzie zasilania.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #170 dnia: Marzec 23, 2018, 08:17:35 »
Zamontowałem dziś zawór i efektów 0 jak miałem trochę bąbli tak dalej mam nawet przy przygazowaniu nie ma ich zbyt wiele lecz założenie zaworu nic nie zmieniło w tej kwestii. Jakby ktoś jednak chciał zakładać to tylko 8mm 10 nie wiem czy udało by się wcisnąć.
Zawór nie rozwiązuje sprawy bąbli powietrza - on ma za zadanie zapobiec cofnieciu się paliwa przy dłuższym postoju, a co za tym idzie póxniejszemu dłuższemu kręceniu. Co do średnicy to króciec gruszki ma 10 mm z tego co widać wiec powinien wejść.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline blazej pruski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: konin
  • Posiadany samochód: citroen c5 mkII 2.0 hdi 136
  • Miejscowość: konin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #171 dnia: Marzec 23, 2018, 09:19:33 »
U mnie 10mm  dałem rade zainstalować ,u mnie ta operacja pomogła ,lepiej pali po nocy ,i równo pracuje. jezeli ci tak mocno ciągnie powietrze to może sprawdź oring na uszczelce gwintu .
Linux Mint power

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 343
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #172 dnia: Marzec 23, 2018, 11:58:38 »
Mocno nie ciągnie nie są to duże ilości powietrza a co do oringów to wcześniej już pisałem że wymieniłem wszystkie zarówno ten na gwincie jak i te do szybkozłączek.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #173 dnia: Kwiecień 06, 2018, 06:14:48 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=110073.msg1112035#msg1112035

I POWIETRZA BRAK!
Po testach dam znać jak sprawuje się pompka.
pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Adam Sernik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 hdi 2006r kombi
  • Zainteresowania: Radia
  • Miejscowość: Poznań
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #174 dnia: Kwiecień 09, 2018, 20:57:57 »
 Zastanawiam co się stanie z pompką  gdy będzie pracować na włączonym zapłonie i zgaszonym silniku. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie...
Jeszcze jakby udało się wcisnąć tą pompkę obudowę pływaka to już całkiem była by baja.