Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 151992 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 06, 2017, 08:19:05 »
Krzysztof wydaje mi się iż nie tu szukasz przyczyny bo problem jest wcześniej.
Sam filtr wraz z szybkozłączkami jest raczej szczelny ponieważ jak napompujesz gruchą ciśnienie to nie cieknie a jak miałem uszkodzony 1 oring na szybkozłączce przy filtrze to przy napompowaniu sączyło się paliwo i mimo to auto odpalało. Wiec skoro pod ciśnieniem nie sączy się paliwo to i powietrza nie ma prawa zaciągnąć podczas pracy silnika. Moim zdaniem powietrze zaciąga wcześniej i tu opcje są 3:
1. Grucha ma mikropęknięcie (zestarzała guma)
2. Szybkozłączki na chłodnicy paliwa
3. Szybkozłączki przy zbiorniku
Aby nie pójść w niepotrzebne koszty musiałbyś pociągnąć wężyk bezpośrednio ze zbiornika do filtra i eliminować po kolei elementy układu.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 06, 2017, 19:14:31 »
Wydaje mi się, że chłodnica paliwa jest na powrocie, więc pęcherze nas nie interesują ...

Krzysztof pisał, że bez filtra jest ok, więc gruszka i cała reszta jest szczelna.

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 06, 2017, 19:47:40 »
Ok racja chłodnica jest na powrocie ale 1 rzecz mi nie pasuje skoro gruchą wytworzysz ciśnienie w układzie za nią to w wypadku jakiejkolwiek nieszczelnośći powinien być choć minimalny wyciek a skoro go nie ma to problem jest wcześniej.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 06, 2017, 20:36:18 »
Andrzej - no właśnie też zastanawiałem się jak to fizycznie dzieje się, że po podpompowaniu gruszki robi się twarda, a za chwilę robi się miękka - no ewidentnie jakby schodziło z niej paliwo albo gdzieś wyciekało. Po podpięciu wszystkiego na krótko gruszka była twarda przez dwa dni nieodpalania samochodu i nigdzie nie sączyło się paliwo przy pompowaniu. Wydaje mi się, że króciec wyjściowy gruszki a gniazdo wejściowe obudowy jest nieszczelne ponieważ po odtłuszczeniu całej obudowy i zrobieniu trasy dom - praca - dom obudowa jest tłusta od paliwa właśnie na wejściu... Ale to wychodzi po kilkudziesięciu kilometrach trasy. A przecież w nowej obudowie są nowe oringi (zielony i żółty)... Ja nie wiem dlaczego Francuzi zdecydowali się na te szybkozłączki ale nawet mechanicy mi mówili, że to się po prostu nie sprawdza i ogrom HDI ma z tym problem. A jak poczyta się fora (Peugoet, Citroen, Ford a nawet Volvo - wszędzie tam, gdzie jest HDI z Siemensem), to większość ma problem jak nie z odpalaniem, to z dławieniem się silnika czy przerywaniem jego pracy. Są filmy na youtube jak leci powietrze w wężu nawet przy bujaniu samochodem na boki - jak Citroen może pisać, że to jest dopuszczalne? Mój plan jest taki: wywalić wszędzie szybkozłączki i dać przeźroczyste węże nasuwane na króćce i zaciskane opaskami. Jeśli wszędzie jest 10 mm, to dam przewód 10 mm. Zgryz mam z obudową filtra - króciec gruszki i samej obudowy mają 10 mm a ciężko jest znaleźć podstawę filtra z takimi króćcami. Najczęściej jest to 8 i 10 mm... Muszę zmierzyć jeszcze wąż za złączką wyjściową - być może króciec wyjściowy ma 10 mm, ale wydaje mi się, że złączka wyjściowa kątowa schodzi na mniejszy rozmiar - być może 8 mm i takim wężem idzie aż do pompy wysokiego ciśnienia. Jeśli tak jest, to wstawię obudowę od Fiata Doblo 1,9 JTD - ma tylko dwa króćce (wszystkie inne JTDki mają 3 króćce), ma podgrzewacz, a filtr jest przykręcany od spodu. Króćce można skręcić opaskami ponieważ na nie nasuwa się węże paliwowe, które przy wymianie filtra nie są w ogóle odkręcane. To powinno wyeliminować problem powietrza raz na zawsze. Minus? Niefabryczne rozwiązanie - gdzieś taką podstawę filtra będę musiał przykręcić. Jeśli jednak przyniesie to efekt w postaci pełnej mocy silnika i skrzynia przestanie mi głupieć przy bardzo mocnym przyśpieszaniu, to będzie to warte tej pracy. Kilkukrotne testy pokazały, że samochód potrafi wciskać w fotel a skrzynia chodzi nieodczuwalnie - wtryskiwacze dostają 100% paliwa a nie mieszankę powietrzno-paliwową...

Inne objawy, że coś jest nie tak:
1. Po zapaleniu silnik chodzi nierówno.
2. Podczas jazdy drży pedał gazu oraz hamulca.
3. Na biegu jałowym fotel pasażera / jego zagłówek albo drzwi pasażera wpadają w drgania / rezonans.
4. Na biegu jałowym drży kierownica.

Te 4 objawy mam od początku tego lata - wtedy musiało się coś całkiem rozszczelnić ale nie zdejmowałem pokrywy silnika, więc nie widziałem bąbli powietrza. Jak to zrobiłem przy okazji zupełnie czegoś innego, to aż się przeraziłem - na biegu jałowym były spore bąble powietrza. Przy podgazowaniu powyżej 2000 obrotów szło już prawie samo powietrze... Słabe wciskanie w fotel i dziwna praca skrzyni była od momentu kupna samochodu - być może od początku miałem jakąś drobniejszą nieszczelność ale nie było tragedii - po prostu uznałem, że tak jeździ ten silnik w automacie, że automat go zamula. Po testach z omijaniem fabrycznej obudowy i uszczelnianiem układu paliwowego ten samochód wciska w fotel a skrzynia bardzo ładnie zmienia biegi a nie wyje i nie wie co zrobić.

I najciekawsza rzecz na końcu - nie wiem czy to był zbieg okoliczności a może będzie to powtarzalne - po ominięciu fabrycznej obudowy w momencie kiedy nie ma pęcherzy powietrza, przestaje drgać lewy ksenon... Zresztą to widać i słychać po silniku - on wtedy zupełnie inaczej chodzi - ciszej, równiej, bardziej miękko.

Te złączki i dziwne układy ludzie wywalają nawet w Renault czy Oplu - tam, gdzie są zastosowane. Nawet w którymś VW gość wstawiał podstawę z Ducato 2.8 JTD bo miał zastosowane szybkozłączki i ciągnęło mu powietrze. Może to miało ułatwić życie serwisantom, a może producenci dobrze wiedzieli, że po czasie sprzeda się nowe przewody z nowymi złączkami bo oczywiście osobno nie występują w ASO. To chyba dobitnie pokazuje gdzie jest problem...
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2017, 20:56:26 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 07, 2017, 00:14:03 »
Krzysztof a jak by zastosować układ z MKI czyli dodatkowa pompa w baku? Wiem że niektórzy tak robili.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 07, 2017, 12:16:50 »
No to może trzeba by tam wsadzić filtr od 1.9 TDI ? Tam nie ma możliwości zaciągnięcia powietrza bo to filtr puszkowy
http://www.motochemia.pl/filtr-paliwa-pp-960-filtron-vw-polo-iii-seat-cordoba-19-tdi-p-3000.html
A tak w ogóle to zastanawia mnie jeszcze 1 rzecz mianowicie w szybkozłączce wylotowej z filtra mamy 2 różnokolorowe oringi 1 10x2 i drugi 10x2,5 i tu mnie zastanawia czemu ten mniejszy jest z innego materiału twardego a ten drugi z miękkiego, na wlocie zaś są 2 10x2 też różnokolorowe ciekawe co oznaczają te kolory?
Na wlocie wsadziłem inne oringi i grucha włazi ciasno że hej i bąbli jest malutko.
Więc może to qrde wina tego przewodu i szybkozłączki? po prostu przy zdejmowaniu i zakładaniu kilkunastokrotnym powstaje nieszczelność, mam nawet już ochotę kupić nowy przewód od filtra do pompy CR
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2017, 12:45:35 wysłana przez Andrzej Krukowski »

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 07, 2017, 13:18:59 »
Taki nowy przewód paliwowy to jedyne 363,23 pln.

Też wymieniałem te oringi (żółty i zielony) na nowe po obu stronach i nic nie dało. Po spięciu na krótko zero bąbli powietrza w przewodach. W moim przypadku ewidentnie wadliwa była obudowa filtra paliwa.

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 07, 2017, 19:48:21 »
Taki nowy przewód paliwowy to jedyne 363,23 pln.

Też wymieniałem te oringi (żółty i zielony) na nowe po obu stronach i nic nie dało. Po spięciu na krótko zero bąbli powietrza w przewodach. W moim przypadku ewidentnie wadliwa była obudowa filtra paliwa.

Z tego co sie orientowałem to przewód filtr-pompa kosztuje 140zł,a ponad 300zł kosztuje przewód przed filtrem ten razem z gruszką.
ja wiosną też bawiłem sie w wymiane oringów,mało pomogła.jakieś 4tys km założyłem nową obudowe purfluxa.na wolnych obrotach zero powietrza,zniknął problem z nierówna praca po odpaleniu(2-4sek).jednak w sobote miałem zdjętą osłone silnika i przy odpalaniu i przygazowaniu powietrze znowu się pojawiło.pozatym problem z problematycznym odpalaniem powrócił.
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 07, 2017, 19:56:41 »
No to może trzeba by tam wsadzić filtr od 1.9 TDI ? Tam nie ma możliwości zaciągnięcia powietrza bo to filtr puszkowy
http://www.motochemia.pl/filtr-paliwa-pp-960-filtron-vw-polo-iii-seat-cordoba-19-tdi-p-3000.html
A tak w ogóle to zastanawia mnie jeszcze 1 rzecz mianowicie w szybkozłączce wylotowej z filtra mamy 2 różnokolorowe oringi 1 10x2 i drugi 10x2,5 i tu mnie zastanawia czemu ten mniejszy jest z innego materiału twardego a ten drugi z miękkiego, na wlocie zaś są 2 10x2 też różnokolorowe ciekawe co oznaczają te kolory?
Na wlocie wsadziłem inne oringi i grucha włazi ciasno że hej i bąbli jest malutko.
Więc może to qrde wina tego przewodu i szybkozłączki? po prostu przy zdejmowaniu i zakładaniu kilkunastokrotnym powstaje nieszczelność, mam nawet już ochotę kupić nowy przewód od filtra do pompy CR

No właśnie też się zastanawiałem tym bardziej, że są filtry puszkowe o dowolnej średnicy króćca wejściowego i wyjściowego, więc znalezienie takiego co ma 10 mm na wejściu i wyjściu (jak w oryginalnym) nie jest problemem. Pytanie tylko co z podgrzewaczem? Takie filtry nie posiadają go... Jeździć bez? Montować jakieś uniwersalne przepływowe? Dlatego ja się składam do podstawy z JTD, do której od dołu wkręca się puszkę z filtrem. Problem tylko jest taki, że nie mają obu króćców 10 mm, jak jeden ma 10, to drugi ma 8... Można zredukować średnicę węża? Wpłynie to na pracę pompy? Chociaż jak pisałem wcześniej muszę zmierzyć suwmiarką średnicę węża za filtrem. Króciec jest na pewno 10 mm, złączka nachodząca też ma 10 mm, ale już króciec złączki jest chyba mniejszy i być może jest to 8 mm.

Te oringi też mnie zastanawiają. Te wejściowe na moje krzywe oko nie są tej samej grubości. Wyraźnie widać, że zielony jest jakby taką podkładką, prawdziwy okrągły oring to ten żółty. Przewody są drogie i nadal mają te szybkozłączki. Zresztą można znaleźć wpisy ludzi, którzy są po wymianie a nadal mają powietrze...

Krzysztof a jak by zastosować układ z MKI czyli dodatkowa pompa w baku? Wiem że niektórzy tak robili.

To nic nie da ponieważ taka pompa pracuje przez kilkanaście / kilkadziesiąt sekund po zapłonie. Ma napompować i odpowietrzyć układ paliwowy. Problem w 2.0 HDI jest taki, że powietrze jest zaciągane już na pracującym silniku gdzie, nawet gdyby była pompa w baku, to ona już nie pracuje. Tutaj ewidentnie problem leży w układzie niskiego ciśnienia paliwa - głównie w złączkach i samej obudowie, może jednostkowo w gruszkach czy też wężach, ale to jednostkowo.

Taki nowy przewód paliwowy to jedyne 363,23 pln.

Też wymieniałem te oringi (żółty i zielony) na nowe po obu stronach i nic nie dało. Po spięciu na krótko zero bąbli powietrza w przewodach. W moim przypadku ewidentnie wadliwa była obudowa filtra paliwa.

Z tego co sie orientowałem to przewód filtr-pompa kosztuje 140zł,a ponad 300zł kosztuje przewód przed filtrem ten razem z gruszką.
ja wiosną też bawiłem sie w wymiane oringów,mało pomogła.jakieś 4tys km założyłem nową obudowe purfluxa.na wolnych obrotach zero powietrza,zniknął problem z nierówna praca po odpaleniu(2-4sek).jednak w sobote miałem zdjętą osłone silnika i przy odpalaniu i przygazowaniu powietrze znowu się pojawiło.pozatym problem z problematycznym odpalaniem powrócił.

No właśnie - ile razy wymieniać te obudowy? Ile razy bawić się oringami? Może wejściowe, może wyjściowe, może ten duży w samej obudowie, może to, a może tamto. Co kilka miesięcy powtórka z rozrywki? Ja codziennie muszę zrobić ponad 80 km, chcę wsiąść do samochodu, odpalić silnik i pojechać normalnie w trasę bez czkawek, dławienia się silnika korzystając z pełnej mocy w dowolnym momencie. Teraz już wiem, że tak się da - że jest moc, że automat bardzo ładnie pracuje, że samochód ładnie ciągnie, że nie trzeba gazu wciskać w podłogę gdzie silnik wyje a on nie jedzie. Moim skromnym zdaniem niestety trzeba tutaj fabrykę poprawić.
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2017, 20:06:52 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 07, 2017, 20:31:33 »
Nie zmniejszajcie przekroju przewodów paliwowych bo zmniejszycie wydatek. Na niskich obrotach będzie ok, ale przy wyższych może nie podać żądanej ilości paliwa i będzie mulił.

Jeszcze mi tak przyszło do głowy, ale to trochę wycieczka w jedną stronę. Puściła mi uszczelka pod pokrywą filtra oleju. Leciało dość mocno. Żeby naprawić na cito, posmarowałem krawędź silikonem odpornym na temp do 280 stopni. Jest elastyczny w bardzo szerokim zakresie temperatur. Zadziałał super do czasu wymiany uszczelki - jakieś 3 dni ;-) Może króćce posmarować niewielką ilością takiego silikonu i założyć szybkozłączki ;-)


Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 07, 2017, 21:45:36 »
Wydaje mi się ze przy węż 8mm z wydajnoscią nie byłoby problemu.
Po krótkich poszukiwaniach znalazłem filtr do mercedesa vito 2,2cdi;filton pp 840/6
który ma jeden kruciec 10mm a drugi 8mm i względnie jest niski  h-120mm.Powinien wpasować sie w miejsce orginalnej obudowy.
Filtr  -koszt 40zł + 20cm węża 10mm i z jeden metr przewodu 8mm.
jedyny minus brak podgrzewacza paliwa,jednak przy dobrym paliwie i przy polskich mrozach to raczej mały problem.
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 344
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 11, 2017, 14:18:49 »
Jestem po wymianie filtrów i przy wymianie filtra paliwa (purflux) zauważyłem 1 rzecz. Oring filtra ma taką bruzdę technologiczna nie jest on idealnie gładki i moim zadaniem to ten oring jest problemem gdyż filtr nie jest skręcany do oporu a oring przez tą bruzdę nie przylega idealnie.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 12, 2017, 00:16:59 »
Ja nadal szukam zamiennika oryginalnej obudowy. Skupiłem się na podstawie filtra paliwa, która:
1. Posiada tylko 2 króćce o średnicy 10 mm
2. Posiada wbudowany podgrzewacz

Co znalazłem... Jest sklep włoskiej firmy, która posiada różne części. Ma w ofercie podstawy z pompką o średnicy króćców 10mm ale bez podgrzewacza:

https://www.stardiesel.com/pl/c-filter-toyota-ref-23301-17150.html

Podgrzewacze występują osobno:

https://www.stardiesel.com/pl/filtracja-paliwa/podgrzewacze-i-czujniki-filtra-paliwa.html

ale jak to zmontować bez oringów i dłuższej śruby montażowej do nakręcanego filtra. Mają niby swoje zestawy:

https://www.stardiesel.com/pl/cover-and-heater-set-12v-bh-filter-application.html

gdzie występują oringi, podgrzewacz oraz dłuższa śruba montażowa. No ale to włoski sklep i dużo kombinowania...


Wysłałem więc zapytanie do sklepu internetowego iparts.pl o podstawy filtra paliwa z króćcami 10 mm. Produkty mają w bazie danych, więc łatwo im przefiltrować dane - na razie czekam na odpowiedź.


W międzyczasie znalazłem, że filtr paliwa stosowany w Fordzie Focusie II 1.6 TDCI:

http://ewor.pl/index.php?route=product/product&path=1_45_49&product_id=4770

ma króćce 10 mm. Posiada on także wbudowany podgrzewacz. Wada? Cena - całość wymienia się bowiem jako jedną część. Nawet filtron robi taki produkt i wyraźnie podaje, że króćce mają 10 mm:
https://sklep.intercars.com.pl/produkty/348330-filtr-paliwa-filtron-pp8388

Może właśnie czymś takim zastąpić ten wynalazek Purfluxa? Podgrzewacz ma, króćce są na 10mm, więc nie ograniczymy przepływności paliwa no i rozmiar umożliwi montaż w oryginalnym miejscu. Co Wy na to?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 12, 2017, 10:38:56 »
Krzysztof,
dla czego nie sprawdzisz szczelności obudowy filtra poza obiegiem paliwowym? Jeżeli jest nieszczelny to go reklamuj z wymianą na nowy. Jeżeli jest szczelny to przyczyna tkwi gdzie indziej.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 12, 2017, 11:20:42 »
Irku, z bardzo przyziemnego powodu - codziennie wyjeżdżam jak jest jeszcze szaro, a wracam jak jest już ciemno. Do tego nie mam garażu ani kompresora. Jedynie co posiadam to wiedzę, że coś jest nie tak oraz narzędzia. To niestety trochę za mało...

Jak odeślę sprzedawcy obudowę, to co wstawię na jej miejsce żeby móc jeździć samochodem? Ze starej obudowy wyciągnąłem oringi, które w połączeniu z nowymi - troszkę grubszymi - rozerwały się.

Z drugiej strony mnie to już znudziło - może oring dekla, może oring złączki, może sama obudowa... Chcę wstawić sprawdzony element i zapomnieć o układzie paliwowym. Nie będą zresztą pierwszą osobą, która to przerobi.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 12, 2017, 11:32:45 »
Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku wymiana obudowy (kpl Purflux) uzdrowiła sytuację. Pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym za filtrem były nieregularne: raz pojedyncze malutkie, raz całe stado a czasami wielkie ok 1cm tworzące dziurę/przerwę w paliwie (mój filmik na YT). Małe pęcherze nie wpływały negatywnie (odczuwalnie) na pracę silnika. Natomiast te wielkie powodowały odczuwalne szarpnięcia silnika - dławienia. Ale nigdy nie powodowało to odczucia braku mocy - mulenia.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 13, 2017, 13:47:28 »
1.6 tdci w Focusie 2 to silnik psa :)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 13, 2017, 21:03:05 »
1.6 tdci w Focusie 2 to silnik psa :)

Wiem, ale jest tam zupełnie inna obudowa - monolit obudowa - podgrzewacz -filtr w jednym.

Tak jak pisałem wcześniej, w moim przypadku wymiana obudowy (kpl Purflux) uzdrowiła sytuację. Pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym za filtrem były nieregularne: raz pojedyncze malutkie, raz całe stado a czasami wielkie ok 1cm tworzące dziurę/przerwę w paliwie (mój filmik na YT). Małe pęcherze nie wpływały negatywnie (odczuwalnie) na pracę silnika. Natomiast te wielkie powodowały odczuwalne szarpnięcia silnika - dławienia. Ale nigdy nie powodowało to odczucia braku mocy - mulenia.

Irku ale ja już kupiłem nową obudowę Purfluxa. Efekt? Troszkę się uszczelniło - nie ma tych wielkich bąbli powietrza ale silnik przy mocniejszym depnięciu ewidentnie się dławi - odczuwalne nawet przez pasażerów. Natomiast zapowietrzanie naprawdę wpływa na pracę silnika - od dźwięku jego pracy, po drgania całego silnika, drżenia odczuwalne w kabinie poprzez przyśpieszenie - niby przyśpiesza ale nie ma takiego wciśnięta w fotel. I dźwięk jest bardziej drażniący. No i przy depnięciu w podłogę na jałowym ciągnie duże bąble powietrza...


Generalnie znalazłem potrzebne mi części, jestem w trakcie ich kompletowania. Mimo zimy za pasem chcę to przerobić i zmontować w całość. O efektach dam znać.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 13, 2017, 22:02:48 »
Trzymam kciuki za powodzenie operacji ;-)

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 13, 2017, 23:32:00 »

Krzysztof a jak by zastosować układ z MKI czyli dodatkowa pompa w baku? Wiem że niektórzy tak robili.

To nic nie da ponieważ taka pompa pracuje przez kilkanaście / kilkadziesiąt sekund po zapłonie. Ma napompować i odpowietrzyć układ paliwowy.

U mnie pracuje cały czas.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 17, 2017, 08:53:02 »
Panowie a co się dzieje z powietrzem, które wraca powrotem do baku ? W dziale MKIII NIKT nie potrafił mi tego wyjaśnić...

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 17, 2017, 10:58:11 »
A co się ma dziać? Wylatuje z baku i tyle.

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 17, 2017, 13:14:39 »
Którędy ? Korek wlewu jest szczelny (normy euro).

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 839
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 17, 2017, 13:25:05 »
Odpowietrzenie zbiornika. Wydaje mi się ze jest właśnie w korku

Offline Roman Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 276
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0 HDi 136KM Exclusive
  • Zainteresowania: wszystko co francuskie...
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 17, 2017, 14:58:24 »
No akurat korek jest w 100% szczelny...