Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 149962 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #300 dnia: Czerwiec 28, 2019, 18:52:10 »
przyznaję ten przewód mnie totalnie zaskoczył :)  tzn. nie spodziewałem się że kupuję takie g**no. Mam kupiony porządny gruby gumowy (nbr) przewód paliwowy, mam też nową oryginalną obudowę filtra pasującą do mojego silnika. Co zauważyłem ta złączka po stronie przewodu z gruszką jest wpasowana ciasno, w mojej starej obudowie ta złączka latała luźno. Trzymała się tylko na zatrzaskach.

Zamontowałem tą nową obudowę, na jałowych nie było powietrza w paliwie. Przejechałem wczoraj z południa Wrocławia na północ obwodnicą. Było bardzo gorąco i gdy wjeżdżałem z powrotem do miasta to skrzynia zaczęła bardzo szarpać, przeciągać 3bieg. Dzisiaj rano jechałem w kierunku odwrotnym. Brak przeciągania, biegi wchodzą dobrze, auto ładnie się zbiera choć przy pełnym otwarciu przepustnicy puszcza "bąka".

Zaczynam myśleć że u mnie problemem jest jednak nie powietrze w paliwie a olej w skrzyni biegów i być może zmęczona płyta sterująca.  Może olej Ravenol jaki mam zalany w skrzyni nie trzyma parametrów po mocnym rozgrzaniu ? Wczoraj wskaźnik temp. oleju był podniesiony ponad połowę skali i praca skrzyni była niezadowalająca. Dzisiaj było chłodniej więc temp. oleju na wskaźniku była idealnie w połowie skali i skrzynia pracowała super, bez przeciągania, płynnie.
Podsumowując, by nie spamować więcej wątku. Mam oba rodzaje obudów filtra paliwa (obie z logo PSA): oryginalną od mojego modelu 1901 77 i od HDI pierwszej generacji 1901 62. Teraz będę jeździł na tej 1901 77 i będę obserwował co się dzieje z silnikiem. Obecnie skłaniam się do teorii opisanej powyżej ze to olej w skrzyni w wysokiej temperaturze robi się za rzadki i sprawia problemy. Za około 30tys. będę wymieniał olej, kupię jakiś inny, może Totala albo mannola. Zobaczę czy będzie różnica.

W razie gdyby jednak okazało się że całym złem jest powietrze w filtrze to zmienię puszkę na tę od starszego modelu. Wężyk mam, sposób montażu też już opanowałem :) tak czy inaczej będzie dobrze :)
Też myślałem, że wycie silnika i zmiana biegów z łupnięciem wynika z tego powietrza w paliwa. Winnym okazał się sterownik - przy nowym sterowniku nic takiego nie ma miejsca. Mój miał tak wyrobione gniazdo pod jednym z elektrozaworów, że wręcz sikał olejem w tym miejscu.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #301 dnia: Czerwiec 29, 2019, 07:39:43 »
o wpływie powietrza w paliwie na pracę skrzyni biegów przeczytałem w tym wątku :)  sam bym na to nie wpadł. No nic, trzeba szykować kasę na nową płytę sterującą :)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #302 dnia: Czerwiec 30, 2019, 13:25:38 »
o wpływie powietrza w paliwie na pracę skrzyni biegów przeczytałem w tym wątku :)  sam bym na to nie wpadł. No nic, trzeba szykować kasę na nową płytę sterującą :)
Wiesz, jak masz codziennie problemy z samochodem, to podejrzewasz już wszystko chcąc wyeliminować przyczynę. Najpierw jedź do dobrego speca od automatów aby zweryfikować czy to na pewno automat. Aczkolwiek widzę, że masz 2006 rocznik, więc duże prawdopodobieństwo, że płyta. Spec od automatów powiedział mi, że przez kilka lat Aisin wypuszczał takie felerne płyty (do wszystk, które przy około 180 000 - 200 000 km puszczają ciśnienie bokami. Dopiero później zostały te sterowniki poprawione. To też ciekawy przypadek - wypuszczać bubel i żadnej akcji serwisowej choć każdy z branży wie o co chodzi. U mnie zawory były w doskonałym stanie ale co z tego, skoro wyrobiło się ich gniazdo w obudowie sterownika...

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #303 dnia: Lipiec 07, 2019, 15:15:40 »
Ok po tygodniu testowania mogę stwierdzić że rozwiązałem problem powietrza w paliwie. Mam nową puszkę filtra paliwa dedykowaną do tego modelu (tę opisywaną wcześniej). Zauważyłem że złącze w deklu do którego wsuwamy przewód z gruszką w starej puszce było luźne. Tu w nowej siedzi dużo ciaśniej ale jest wyczuwalny luz po wpięciu przewodu. Owinąłem dość mocno teflonem króciec i to wystarczyło do wyeliminowania 99% powietrza. Teraz mam tak że po mocnym gazowaniu auta na postoju pojawią się dwa maleńkie bąble powietrza (takie wielkości ziarnka maku) i nic więcej. Wcześniej szło powietrze pół na pół z paliwem. Auto teraz dużo lepiej się zbiera, czuć że ma moc i chęć jechać.
Natomiast eliminacja powietrza nie usunęła/ poprawiła : przekłamywania spalania komputera. Wskazywane mam 5.7 rzeczywiste 7.1. Różnica dość duża. Z początku jak kupiłem auto różnica była ponad 2litry, teraz jest średnio 1,4litra. Sprawdzane po przejechaniu minimum 650km na jednym baku. Zawsze dolewam oleju 2T do zbiornika przed tankowaniem.

Nadal po kilku dniach spokojnej jazdy gdy mocniej depnę leci sadza z wydechu. Przy stałej jeździe na wysokich obrotach lub na niskich tego efektu nie ma, tylko jak się depnie gwałtownie, tak że skrzynia musi redukować.No i na koniec skrzynia, niestety nie poprawiło się nic w sposobie zmiany biegów. Trzeba będzie robić sterownik skrzyni+ świeży olej.
Żeby sprawę załatwić profesjonalnie,  moim zdaniem należy (o ile ktoś może sobie na to pozwolić) zdjąć dekiel z obudowy filtra paliwa, wypiąć złączkę z obudowy i wymienić o-ringi na "nad wymiarowe". Dobrać je w sklepie przymierzając kolejne rozmiary, może wcale nie będzie to 10x2mm.  Jeżeli ktoś ma zestaw do uzupełniania Eolysu to tam jest taka przejściówka, jedna jej strona idealnie pasuje do gniazda gdzie wpinamy przewód z gruszką. można dzięki temu sprawdzić w sklepie też to połączenie ( w sensie współpracę o-ringów z króćcem). Wówczas okaże się jakie faktycznie o-ringi powinny być założone by poprawić fabrykę. Założenie jest takie by po złożeniu tej wypinanej złączki z białym klipsem  nie było luzów i by nie było żadnych luzów po wpięciu króćca do gniazda. Wszystkie te połączenia muszą być ciasne i sztywne.
A jak nie to zawsze można nawinąć teflonu :)  tylko dużo, nie żałować białej taśmy. Tak żeby ciężko było wpiąć króciec ! Wtedy będzie szczelnie.
Powodzenia :)

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #304 dnia: Lipiec 07, 2019, 16:06:18 »
Jak dymi/kopci na czarno to jest coś nie tak z mieszanką powietrze/paliwo. Ostatnio to przerabiałem, wymieniłem jeden wtryskiwacz i dogiąłem piny we wtyczce przepływki (były luźne i przekłamywały parametry). Po depnięciu nie mam żadnego dymka, a spalanie spadło o 1,5l ;-)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #305 dnia: Lipiec 07, 2019, 18:57:02 »
A ropa nie rozpuści tego teflonu? Generalnie mało co jest odporne na paliwa.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #306 dnia: Lipiec 07, 2019, 18:58:39 »
Jak dymi/kopci na czarno to jest coś nie tak z mieszanką powietrze/paliwo. Ostatnio to przerabiałem, wymieniłem jeden wtryskiwacz i dogiąłem piny we wtyczce przepływki (były luźne i przekłamywały parametry). Po depnięciu nie mam żadnego dymka, a spalanie spadło o 1,5l ;-)

Piotr, jak diagnozowałeś ten problem? Wszystkie wtryskiwacze na stół?
Floating on ;)

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #307 dnia: Lipiec 08, 2019, 09:57:40 »
Raczej na słuch ;-)

Miałem jeden na podmiankę i wymieniłem ten, który pracował najgłośniej. Resztę znalazłem używając interfejsu OBD.

Offline Robert Maglewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 2.0 Hdi Exclusive Am6 2006r
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #308 dnia: Lipiec 09, 2019, 00:36:07 »
Jak dymi/kopci na czarno to jest coś nie tak z mieszanką powietrze/paliwo. Ostatnio to przerabiałem, wymieniłem jeden wtryskiwacz i dogiąłem piny we wtyczce przepływki (były luźne i przekłamywały parametry). Po depnięciu nie mam żadnego dymka, a spalanie spadło o 1,5l ;-)
Tzn ile teraz pali?

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #309 dnia: Lipiec 09, 2019, 10:23:35 »
7.1L mierzone po tankowaniu, korków mam mało, jakieś 30% jazdy, może mniej (nie żałuję prawej nogi ;-) ) Jak dymił wychodziło nawet 8,9L

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #310 dnia: Lipiec 09, 2019, 10:26:01 »
7.1L mierzone po tankowaniu, korków mam mało, jakieś 30% jazdy, może mniej (nie żałuję prawej nogi ;-) ) Jak dymił wychodziło nawet 8,9L
Ale dymił wyłącznie przy ostrym i nagłym przyspieszaniu, przez chwilę?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #311 dnia: Lipiec 10, 2019, 09:16:21 »
Cały czas po odpaleniu wrotek  ;D
Przy normalnej jeździe czysto

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #312 dnia: Wrzesień 04, 2019, 17:34:59 »
po przejechaniu około 10tys km nadal brak powietrza w paliwie. Teflon działa, nie rozpuszcza się i nie "zużywa" w sensie zapewnia szczelność połaczenia. Polecam to rozwiązanie.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #313 dnia: Październik 01, 2019, 22:27:08 »
Witam. To ja się dołączę do tematu. Jak wiecie kupiłem nie dawno c5 x7 2.0hdi 163km z 2012r. Wymieniłem olej silnikowy i filtry. Oczywiście poprzedni właściciel walczył z bąblami w układzie paliwowym. Założył nowe czarne wężyki paliwowe, obejmy, gruszka gumowa zwykła. Auto kręciło z 10s nim odpaliło.
Ja przed wymianą filtrów dorwałem używana oryginalną pompkę razem z wężykiem od zbiornika od 407. U mnie jeden króciec 90st wchodzi bezpośrednio do pokrywy filtra a na drugi został na ciepło wsunięty przewód przezroczysty, wcześniej odcięty z pompki. Do przewodu ze zbiornika włożyłem metalowa rurkę a na rurkę wężyk od pompki i skręciłem opaskami.
Od miejsca łączenia dwóch przewodów paliwa z rurka w srodku są malutkie jak ziarenka maku pęcherzyki powietrza, za filtrem już wielkości grochu.
Gdy zgaszę auto za filtrem w stronę pompy powietrza brak ale za pompka w stronę zbiornika spływa po ok 5 minutach. Wymieniłem już oringi, testowałem z silikonem i wazeliną i ciągle to samo.
Czy w miejsce wkładu mogę włożyć jakiś filtr ze sztywnymi metalowymi króćcami, tylko wejście i wyjście na wężyki, skręcone obejmami? Pozdrawiam
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #314 dnia: Październik 04, 2019, 19:02:33 »
Hej.
Zrobiłem tak: wsadziłem zwykły filtr paliwa do diesla firmy hart. Skręcone wszystko na opaski, założyłem nówke ręczna pompkę paliwa. Pęcherzy powietrza jest dużo, dużo mniej, ale jeszcze występują. Problem drugi taki,auto gaszę wieczorem a rano za pompką paliwa w stronę zbiornika nie ma paliwa. Muszę z dwa-trzy razy nacisnąć i już jest. Jutro założę zaworek zwrotny za pompką w stronę zbiornika. Może jakieś inne pomysły? Czy ktoś kupował nowa obudowę filtra paliwa do tego silnika 2.0hdi 163km? Czy była jakaś poprawa?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #315 dnia: Listopad 24, 2019, 18:07:57 »
A co myślicie o takim rozwiązaniu  problemu powietrza w układzie paliwowym.https://www.youtube.com/watch?v=17nsTql1oNg&feature=share
Znalazłem ten filmik przypadkiem ,tak samo jak większość z was boryka się z powietrzem w układzie paliwowy dokładnie za filtrem paliwa .Może ktoś ma garaż, czas to mógł by to sprawdzić  i dbać znać na forum  innym kolegom.Powodzonka
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2019, 18:23:17 wysłana przez Piotr Wiśniewski »

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #316 dnia: Listopad 24, 2019, 22:32:34 »
Czy ktoś tu jeszcze zagląda
Czy problem już jest rozwiazany

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #317 dnia: Listopad 25, 2019, 07:20:15 »
A co myślicie o takim rozwiązaniu  problemu powietrza w układzie paliwowym.https://www.youtube.com/watch?v=17nsTql1oNg&feature=share
Znalazłem ten filmik przypadkiem ,tak samo jak większość z was boryka się z powietrzem w układzie paliwowy dokładnie za filtrem paliwa .Może ktoś ma garaż, czas to mógł by to sprawdzić  i dbać znać na forum  innym kolegom.Powodzonka
To dwa różne tematy - odpowietrzenie układu po wymianie filtra paliwa a powietrze w układzie paliwowym podczas pracy silnika. Uwierz na słowo, że ja odpowietrzałem układ wielokrotnie a i tak powietrze było podczas pracy. Czy problem jest rozwiązany? Nie wiem - mam czarny wąż paliwowy (przeźroczysty oryginał wywaliłem) pomiędzy filtrem a pompą i nie widzę czy leci powietrze czy nie. Aczkolwiek na przeźroczystym powrocie nie widać powietrza a wcześniej miałem tam pianę i całe bąble. W tej chwili leci tylko paliwo. Po zrobieniu sterownika skrzyni kiedy samochód zaczął jeździć temat zignorowałem - wcześniej myślałem, że to powietrze powoduje szarpanie skrzyni / silnika.

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #318 dnia: Listopad 25, 2019, 18:03:03 »
A jaki miałeś filtr (obudowę filtra) okrągłą  czy kwadratową, jak w Peugeocie 508.
Bo ja mam właśnie kwadratową.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2019, 15:26:23 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #319 dnia: Listopad 25, 2019, 18:05:15 »
u mnie po owinięciu króćca teflonem również brak powietrza

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #320 dnia: Listopad 25, 2019, 22:55:49 »
A grubo nawinąłeś tego teflonu ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2019, 15:26:51 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #321 dnia: Listopad 26, 2019, 15:27:51 »
Piotr, zwróć uwagę na pisownię bo ciężko się to czyta. Kolejnych Twoich postów poprawiać nie będę.

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #322 dnia: Listopad 26, 2019, 16:27:31 »
Ok po tygodniu testowania mogę stwierdzić że rozwiązałem problem powietrza w paliwie. Mam nową puszkę filtra paliwa dedykowaną do tego modelu (tę opisywaną wcześniej). Zauważyłem że złącze w deklu do którego wsuwamy przewód z gruszką w starej puszce było luźne. Tu w nowej siedzi dużo ciaśniej ale jest wyczuwalny luz po wpięciu przewodu. Owinąłem dość mocno teflonem króciec i to wystarczyło do wyeliminowania 99% powietrza. Teraz mam tak że po mocnym gazowaniu auta na postoju pojawią się dwa maleńkie bąble powietrza (takie wielkości ziarnka maku) i nic więcej. Wcześniej szło powietrze pół na pół z paliwem. Auto teraz dużo lepiej się zbiera, czuć że ma moc i chęć jechać.
Natomiast eliminacja powietrza nie usunęła/ poprawiła : przekłamywania spalania komputera. Wskazywane mam 5.7 rzeczywiste 7.1. Różnica dość duża. Z początku jak kupiłem auto różnica była ponad 2litry, teraz jest średnio 1,4litra. Sprawdzane po przejechaniu minimum 650km na jednym baku. Zawsze dolewam oleju 2T do zbiornika przed tankowaniem.

Nadal po kilku dniach spokojnej jazdy gdy mocniej depnę leci sadza z wydechu. Przy stałej jeździe na wysokich obrotach lub na niskich tego efektu nie ma, tylko jak się depnie gwałtownie, tak że skrzynia musi redukować.No i na koniec skrzynia, niestety nie poprawiło się nic w sposobie zmiany biegów. Trzeba będzie robić sterownik skrzyni+ świeży olej.
Żeby sprawę załatwić profesjonalnie,  moim zdaniem należy (o ile ktoś może sobie na to pozwolić) zdjąć dekiel z obudowy filtra paliwa, wypiąć złączkę z obudowy i wymienić o-ringi na "nad wymiarowe". Dobrać je w sklepie przymierzając kolejne rozmiary, może wcale nie będzie to 10x2mm.  Jeżeli ktoś ma zestaw do uzupełniania Eolysu to tam jest taka przejściówka, jedna jej strona idealnie pasuje do gniazda gdzie wpinamy przewód z gruszką. można dzięki temu sprawdzić w sklepie też to połączenie ( w sensie współpracę o-ringów z króćcem). Wówczas okaże się jakie faktycznie o-ringi powinny być założone by poprawić fabrykę. Założenie jest takie by po złożeniu tej wypinanej złączki z białym klipsem  nie było luzów i by nie było żadnych luzów po wpięciu króćca do gniazda. Wszystkie te połączenia muszą być ciasne i sztywne.
A jak nie to zawsze można nawinąć teflonu :)  tylko dużo, nie żałować białej taśmy. Tak żeby ciężko było wpiąć króciec ! Wtedy będzie szczelnie.
Powodzenia :)
Jak kopci na czarno przy gwałtownym dodaniu gazu to morze być przyczyną słabej już turbiny ja miałem właśnie tak w poprzednim samochodzie

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #323 dnia: Listopad 26, 2019, 19:06:45 »
Turbina jest ok, kopci ponieważ padł separator oleju-odma i leje olejem do dolotu.
Tego teflonu to tak grubo by, króciec wchodził mocno na wcisk do puchy filtra.
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2019, 19:27:32 wysłana przez Tomasz Hudy »

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #324 dnia: Listopad 27, 2019, 08:12:21 »
Dzięki Sebastianie jak znajdę chwilę wolnego czasu to wypróbuję bo jak wychodzę do pracy to jest jeszcze ciemno ,a jak wracam to jest już ciemno a garażu brak dam znać jak to wyjdzie