Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 151748 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Misiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010 2,0HDI 163KM Exclusive, Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #400 dnia: Kwiecień 06, 2020, 09:33:35 »
Jeżeli chodzi o wyciek przy wymianie to niestety nie wiem bo sam tego nie robiłem tylko mój znajomy. Wiem na pewno, że jest możliwa wymiana czujnika bez demontazu pompy. Wypadałoby zdemontowac węże z filtra powietrza aby mieć lepszy dostęp.
Citroen C5 X7

Offline Piotr Wiśniewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 35
  • Skąd: Łódz
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163km 2013r
  • Zainteresowania: Wszystko
  • Miejscowość: Łódz
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #401 dnia: Kwiecień 06, 2020, 23:57:54 »
Dzięki  za pomoc ,narazie pojerzdze tak jak jest czyli z tym starym czujnikiem temperatury paliwa  i zobacze co będzie się działo. Diagbox też nie pokazywał  aby był wadliwy temperatura paliwa ,otoczenia i płynu chłodniczego te same wartości .Ale wyjołem wtryski i przeczyściłem gniazda czego nie zrobił mechanik . Okazalo się że w jednym gnieździe były zbrylone gródki nagru może to było przyczynom nieszczelności.

Offline Marcin Misiak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: C5 x7 2010 2,0HDI 163KM Exclusive, Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Tychy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #402 dnia: Kwiecień 08, 2020, 17:04:11 »
A mam pytanie czy ktoś próbował dopasowywać filtr z silnika 1,6HDI o oznaczeniu HDF939 lub WK939/2 z podgrzewaczem?
Filtr wygląda na jednolitą bryłę szczelnie zamkniętą z niewymienialnym wkładem. Wtyczka do podgrzewacza paliwa (który trzeba by dokupić osobno) również wygląda tak jak w silniku RHH.
http://www.motofan.pl/tutorials/jak-zamontowac-filtr-paliwa-w-citroen-1-4hdi-1-6hdi-peugeot-1-4hdi-1-6hdi
https://www.youtube.com/watch?v=ZszwDwafrBw&t=584s
Filtr ten ma króćce "męskie" które można, do których moznaby wpiąć bezpośrednio wężyki i zacisnąć za pomocą opasek zaciskowych. Jak był ktoś kto tego próbował dajcie znać.

Citroen C5 X7

Offline Bartosz Kawka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MkII
  • Zainteresowania: inżynieria
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #403 dnia: Kwiecień 12, 2020, 00:00:17 »
Witam,
niedawny zakup cytryny z silnikiem jak w temacie skłonił mnie do kontroli. Tak jak w temacie pojawia się powietrze w układzie. Przejrzałem cały wątek i widzę kilka rozwiązań, które mogą pomóc (obserwując zachowania mam jedynie nadzieję a nie pewność :/ )
Chcę zacząć od kontroli oringów na wejściu i wyjściu z obudowy filtra. Niestety poprzedni właściciel wymienił je na jakąś prowizorkę (dwie gumowe uszczelki jedna na drugą i to za klipsem na wlocie: gruszka - króciec (biały) na to zatrzask będący częścią obudowy i dopiero za nim oringi). Domyślam się, że nie do końca tak to powinno wyglądać.
Moja prośba jest następująca:
Czy mógłby ktoś przedstawić w jakiej kolejności jakie oringi idą wzdłuż ścieżki (kojarzę, że na każde gniazdo jeden zielony i jeden żółty) ale gdzie dokładnie który (pierwszy zielny czy żółty)?
Czy oringi na wejściu nakładane są na trzpień, który wchodzi w gniazdo (to z zatrzaskiem), do środka gniazda, czy po włożeniu zatrzasku na trzpień przed włożeniem do obudowy? Wysoce pomocne byłoby jakieś zdjęcie.

Z góry dzięki,
Pzdr.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #404 dnia: Kwiecień 17, 2020, 11:46:41 »
Oringi zakładane są w gniazda (do wewnątrz złączki) a nie na króćce. Jeden zestaw oringów jest na przewodzie paliwowym a drugi w obudowie filtra paliwa.Dzisiaj będę odpinał przewody paliwowe to zrobię zdjęcie w jakiej są kolejności.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #405 dnia: Kwiecień 17, 2020, 16:02:48 »
W złączkach są po dwa  oringi: zielony wewnątrz i żółty na zewnątrz gniazda.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #406 dnia: Kwiecień 17, 2020, 17:31:30 »
Witam.
Dziś wymieniałem filtry i olej, kupiłem zestaw filtrów Deckeerman za jakieś 80zl. Poprzednio kupowałem purfluxa gdzie oring filtra paliwa był niebieski. Po 12tys.km gdy go dziś wyjąłem był jakoś strasznie wiotki. W filtrze deckerman jest oring brązowy o wiele grubszy niż ten w purfluxie.
Auto stoi od godziny 11 na parkingu, byłem patrzeć i mam dalej paliwo w przewodach, nie spłynęło. Zobaczę rano jak to będzie wyglądać.
Pozdrawiam
Witam. Dziś rano autko odpaliło bez dłuższego krecenia. Potem poszedłem o godzinie 20, też odpalił od strzała. Ciekawe jak długo będę się tym zjawiskiem cieszył
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2020, 21:26:24 wysłana przez Wojtek Konefał »
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #407 dnia: Maj 03, 2020, 15:05:27 »
Ja założyłem ostatnio filtr paliwa Mann i zimą dość ładnie palił.
Koledzy wymieniał już ktoś ten czujnik temperatury paliwa na pompie CR?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #408 dnia: Maj 03, 2020, 15:29:23 »
Wojtek ale poprawę miałeś po zamontowaniu pompki jak pamiętam? Tak?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #409 dnia: Maj 04, 2020, 22:11:29 »
Tomku, poprawę miałem bo z pompką silnik jak pracował nie miał już pęcherzy, przestał drgać xenon, a z odpalaniem było ciut lepiej. Teraz wsiadam, przekręcam kluczyk i palę autko.
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #410 dnia: Maj 09, 2020, 20:00:22 »
Ja założyłem ostatnio filtr paliwa Mann i zimą dość ładnie palił.
Koledzy wymieniał już ktoś ten czujnik temperatury paliwa na pompie CR?
Na pompie Siemensa na pewno nie ma czujnika temperatury. Na pompie Boscha domyślam się, że też nie. Czujnik temperatury paliwa jest na powrocie na takim czarnym elemencie plastykowym zamontowanym pod szyną CR w okolicy akumulatora podciśnienia. Na pompie jest regulator przepływu paliwa (VCV) oraz regulator ciśnienia paliwa (PCV). Mowa o Siemensie.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #411 dnia: Lipiec 26, 2020, 20:05:34 »
Witam.
W tygodniu padła mi dołożona pompka 0.2 bara zamontowana do pchania paliwa, żeby nie było pęcherzy powietrza. Odkręciłem dekiel od pływaka i wymieniłem oring pod nim. Zdemontowałem pompkę, odpalam i ku mojemu zdziwieniu brak pęcherzy. Cieszyłem się dwa dni, rano wsiadam do auta i kręciłem około 5s zanim odpalił. Pęcherzy nadal nie było. Następny dzień patrzę na przewody paliwa i tak :
Od filtra do pompy paliwo jest,
Od filtra do zbiornika brak paliwa
W filtrze stan pełny.
A auto ciężko odpala, czy nie powinien na tym co ma w wężyku od filtra do pompy i w samym filtrze odpalić?
Co może być nie tak?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #412 dnia: Lipiec 27, 2020, 16:02:39 »
Pompa może już nie dawać ciśnienia na wtryski. Na tej ilości paliwa co jest w filtrze powinien pracować kilka minut.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #413 dnia: Lipiec 27, 2020, 19:57:11 »
Według informacji z ASO, pompa wysokiego ciśnienia była wymieniana przy przebiegu 81kkm, teraz mam 144kkm, czyżby się skończyła? Jak to sprawdzić?
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #414 dnia: Lipiec 27, 2020, 20:23:58 »
DB sprawdzenie ciśnienia na szynie CR zadanego i zmierzonego.
Następnie test przelewowy wtryskiwaczy.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #415 dnia: Lipiec 28, 2020, 13:00:34 »
To te pompy wysokiego ciśnienia takie mało trwałe?
U mnie kręci dłużej do 7, 8 sekund ale to jak jest minus 10. Z racji słabych zim pompki nie dokładałem.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #416 dnia: Lipiec 28, 2020, 18:31:09 »
Pompa może być ok po wymianie pytanie co było z wtryskami jak stara pompa się zatarła i puściła opiłki metalu.

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #417 dnia: Lipiec 29, 2020, 20:04:25 »
Pompa może już nie dawać ciśnienia na wtryski. Na tej ilości paliwa co jest w filtrze powinien pracować kilka minut.
Filtr opróżni z wierzchu, a dalej zacznie już ciągnąć powietrze. :)

Offline Grzegorz Gardynik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 054
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 2.0HDI MCP Exclusive, C5 Lift 2.0HDI
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #418 dnia: Lipiec 29, 2020, 22:09:28 »
Kolega wyraźnie napisał że od filtra do pompy paliwo było.

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #419 dnia: Lipiec 30, 2020, 20:44:49 »
Dziś założyłem zaworek zwrotny na powrocie na wysokości filtra paliwa. Co ciekawe, nie mam pęcherzy powietrza podczas pracy silnika. Auto postoi z godzinkę i już jest pęcherz ok. 1cm między gruszką a filtrem
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #420 dnia: Lipiec 30, 2020, 21:41:55 »
U mnie póki co pomogła wymiana wężyków od gruszki do pompy i od powrotu  pompy do baku na gumowe przewody paliwowe kupowane na metry. Kiedyś założyłem igielitowe ale one twardną od temperatury i poprawa była chwilowa na tych gumowych jest wszystko okej. Do tego wymieniłem przewody powrotów z wtryskiwaczy, nie dość że gumki były twarde to same przewody już też nie były takie elastyczne jak nowe. Od tego czasu nie miałem problemów nawet po tygodniowym postoju, nie mam również pęcherzy podczas pracy. Czekam jeszcze tylko na jakieś niższe temperatury ale myślę, że będzie ok.

Offline Sławek MAJEWSKI

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 III X7 2.0 HDi 140KM 2012 r. and Peugeot 208 1,4 88KM 2014 r.
  • Zainteresowania: fishing
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #421 dnia: Wrzesień 26, 2020, 12:46:41 »

U mnie problem z zapowietrzaniem powstał po regeneracji wtryskiwaczy po diagnozie błędu P0094.
Rano aby zapalił musiałem podpompować pompką lub dłużej kręcić rozrusznikiem. Przy normalnym odpalaniu zapał od "kopa" i gasł zapowietrzając się.
W końcu założyłem przeźroczysty wężyk na zaworek do odpowietrzania filtra paliwa i odpowietrzałem do momentu aż wylatywało jedynie czyste paliwo (nawet mały pęcherzyk powietrza jest niedopuszczalny).
Następnie trzeba skorzystać z pomocy drugiej osoby i odpowietrzyć kolejno wszystkie przewody zasilające od 1 do 4.
Każdorazowo poluzować nakrętkę przewodu zasilającego wtrysk, następnie druga osoba kręci silnikiem, jeżeli leci paliwo trzeba odczekać parę sekund aż zostanie "wypchane" powietrze i następnie zakręcić odpowietrzany przewód podczas pracy rozrusznika.
Trzeba pamiętać że odpowietrzanie przewodów należy przeprowadzać wyłącznie na wtryskach odłączonych od sterowania (odpiąć przewody elektryczne).
U mnie pomogło, auto pali jak kiedyś od kopa i nie gaśnie, błąd P0094 już się nie zapala także wymiana wtryskiwaczy była trafną diagnozą.

Offline Rafał Sidor

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Peugeot 3008
  • Miejscowość: Kolonia Łucka 4a
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #422 dnia: Październik 07, 2020, 23:18:49 »
Witam,
Na wstepie, przepraszam że pisze o PEUGOCIE, ale nie mam już pomysłów......


Mam na imię Rafał. Kupiłem 3008 2.0 HDI 150KM 2009 rok, 183 000km dla mojej żony. Auto jest świetne, nie chce z niego wychodzić. Kupiłem go od kolegi mojego bardzo dobrego kumpla. Auto bardzo zadbane, czyste, nie bite, bardzo dbane. Pierwsze co kupiłem wiedziałem że mam do roboty gumki pod wtryskami, bo było czuć olejem. Faktycznie, tak też było.


Zrobiłem ogólny serwis, wymieniłem:
-olej silnikowy-wszystkie filtry(paliwo, powietrze, pyłkowy)
-olej w skrzyni-płyn chłodniczy-wymiana gumek pod wtryskami-regeneracja wtrysków, (jak już rozebrałem to stwierdziłem że warto to już zrobić, końcówki były już marne)
-szlifowanie gniazd pod wtryskami
-wymiana powrotu gumowego na wtryskach
-wymiana widełek trzymających wtrysk

Wszystko było super do momentu kiedy nie odebrałem auta po serwisie, a mianowicie:

ZAPOWIETRZANIE UKŁADU PALIWOWEGO...

Układ wtryskowy DELPH
FILTR PALIWOWY FILTRON - dobry pomysł ?

Czy pod filtrem coś może być nieszczelnego, co tam się dokładnie znajduje ? Cały ten korpus jest odlewany ?

Wszystko przed serwisiem było super, odpalał bez problemu za pierwszym razem. Później niestety już nie. Musiałem podpompować 3-4 razy gruszką żeby zapalił. Ale to zjawisko było tylko z rana, kiedy postał całą noc i układ się zapowietrzył.
Szedłem dalej:
-wymiana oringów przy pokrywie filtra
-wymiana pompki paliwa-uszczelnienie całej pokrywy
-wymiania całego przewodu od zbiornika paliwa do filtra
-wymiana wszystkich połączeń przewodów od zbiornika do filtra
-uszczelnianie pompy wysokiego ciśnienie (wszystko jest w niej ok, brak opiłków, brak wytarć. ]Wymiana tylko uszczelniaczy)
Nadal to samo:
- problem z odpaleniem z rana za pierwszym razem (muszę pompować 3-4 razy gruszką, wtedy pali od razu)
- małe jak mak bąbelki powietrza na przewodzie między filtrem a pompą
- co minutę "fluk", bąbel powietrza przez przewód

Moja cierpliwość jest już na skraju wyczerpania, jak i również mój portfel. Nie wiemy co dalej mamy robić
Wziąłem sprawy w swoje ręce.

Zauwżyłem, że jak ruszam przewodem przeźroczystym tym między pompą a pokrywą filtra, ilość potwierdza i bąbel jest większa. Odpiąłem ten przewód i zapie*rzyłem to złącze szczeliwem ( mam już w nosie że trzeba będzie to jakoś wyczyścić. Przewód był pusty, i po chwili zaczeło paliwo SAMOCZYNNIE iść przewodem w kierunku pompy ? Silnik był wyłączony, zapłon również. Co to oznacza Dodatkowo mój mechanik stwierdził, że zapowietrza się pompa i trzeba wymienić regulator cisnienia.  Te dwie sprawy są ze sobą powiązane ?

Moje pytania
1. Macie jeszcze jakieś pomysł, co dalej zrobić aby to naprawić ? Zawory zwrotne, pompka elektryczna, wymiana tego regulatora?
2. Czy jak paliwo samo kieruje się do pompy to może oznaczać że wszystko przed pompą już jest szczelne ?
[/font]
Załączam zdjęcia.[/font]
1. [/font]Przybierające paliwo https://ibb.co/W6tccKR - nagrałem filmik, tak urosło podczas 3 minut
2. Ogólny stan pod maską https://ibb.co/5vZ9n81
3. Mak podczas pracy https://ibb.co/K2RmR7Y
4. Bąbel rano https://ibb.co/wcR2Lwm
5. Przybierające paliwo 5 minut później https://ibb.co/kKF4z1d
Bardzo proszę o wasze myśli i opinnie w tej chorej sprawie.

Niedziela, godzina 16.15
Paliwo które przybierało, cofneło się i wąż nadal pozostał pusty. Pokrzepiające jest to, że zaklejenie szczeliwem tego złącza spowodowało że nie mam bąbli maku i i jak ruszam to nic się nie dzieje. Ale regularnie co minutę poleci duży bąbel powietrza. Auto chodziło 15 minut, rozgrzał się i był na wysokich obrotach. Na obrotach lecą bardzo małe bąble maku, też nie zawsze oraz co minutę duży bąbel.Mam ładny bąbelek po środku przewodu. Zobaczę w którym kierunku poleci, czy do pompy czy do filtra. To będzie jakiś znak.Nadal będe obserwował.


Rano w poniedziałek cały wąż zalany paliwe, brak bąbli ale nadal problem z odpaleniem za pierwszym razem. Nadal coś zapowietrzone....


Proszę o pomoc Panowie....
Ile trzeba defakto tego paliwa aby normalnie odpalić auto ? Przecież jak jest paliwo od pompy do filtra i w całym układzie przed pompą to chyba spokojnie wystarczy ?? Faktycznie problem leży z zapowietrzaniem pompy ?? Za pompą, czyli do wtrysków, jak by coś było nie tak to by sadziło paliwem jak głupie prawda? Tam jest bardzo wysokie ciśnienie przecież.... Albo jak coś źle rozumuje, albo nie wiem...
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2020, 23:33:15 wysłana przez Rafał Sidor »

Offline Piotr Pawlik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen Jumpy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #423 dnia: Październik 08, 2020, 16:37:09 »
Wymień oring odpowietrznika filtra paliwa, on robi się po jakimś czasie kwadratowy i pojawia się nieszczelność. Powinno pomóc. Wymiana gruszki nic nie daje, również zaworki zwrotnie nie usuwają problemu.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2020, 16:48:57 wysłana przez Piotr Pawlik »

Offline Patryk Kaniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 2.0HDI 163KM Tourer Exclusive
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #424 dnia: Październik 08, 2020, 22:30:33 »
Ja miałem podobny efekt jak miałem uszkodzone oringi na powrotach z wtrysków. Po parogodzinnym postoju pompa zapowietrzona (i/lub wtryski). Ale wtedy to aż było słychać, po zgaszeniu, jak ciągnie powietrze tamtędy.