Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 150149 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #450 dnia: Styczeń 10, 2022, 19:22:07 »
Kosz w mk1 i mk2 jest identyczny. Została mi jeszcze pompa z mk1 i użyłem jej kiedyś do wypompowania paliwa ze zbiornika. Nie pamiętam w tej chwili, czy przypadkiem nie było tam przewodów zasilających pompę.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 838
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #451 dnia: Styczeń 10, 2022, 20:36:58 »
Kosz w mk1 i mk2 jest identyczny. Została mi jeszcze pompa z mk1 i użyłem jej kiedyś do wypompowania paliwa ze zbiornika. Nie pamiętam w tej chwili, czy przypadkiem nie było tam przewodów zasilających pompę.
Z tego co pamiętam to fizycznie pompka  z MK1 pasuje do MK2. Kiedyś to próbowałem przekładać natomiast po przełożeniu pompki z MK1 do MK2 pompka po przekręceniu kluczyka się nie wyłączała tylko cały czas pompowała paliwo.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #452 dnia: Styczeń 10, 2022, 20:49:25 »
To akurat nie problem, bo można zastosować przekażnik czasowy i zrobić podtrzymanie po uruchomieniu silnika, np. z zasilania dmuchawy i efekt będzie jak w oryginale...

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #453 dnia: Styczeń 10, 2022, 21:39:05 »
Czyli z tego co Marcin pisze wychodzi że bsm jest inny (bo jest numery inne) brakuje w nim sterowania przez przekaźnik.
Czyli z tego co rozumiem najlepiej dołożyć przekaźnik wtedy i znaleźć sygnał po zapłonie z tych kabli tam i będzie działać.
Później dam link do Facebooka i grupy c5 jak się sprawa tam rozwiąże. Ciekawy temat , a ludzie wszystko wymieniali od obudowy po wtryski i pompę cr bez skutku.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #454 dnia: Styczeń 10, 2022, 23:28:25 »
W mk2 bsm jest zupełnie inny i chyba lepszy, bo do tej pory nie mam z nim problemu, natomiast w mk1, to był chyba najsłabszy jego punkt. Zaczęło się od przekażnika pompy, za chwilę światła mijania, dmuchawa i przeciwmgielne. Ratowałem się robiąc bajpasy... ;D  Zasysanie paliwa przez pompę, to faktycznie niezbyt dobry pomysł. W moim egzemplarzu akurat nie mam z tym problemu, ale dawno temu walczyłem z tym w innym dieslu i dopiero utopienie całego filtra w wiadrze z ropą pomogło w zlokalizowaniu nieszczelności.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #455 dnia: Styczeń 11, 2022, 05:00:16 »
Właśnie podejrzewam że 2.0 HDi nie ma w bsm przekaźnika który zasila i rozłącza pompę paliwa. Tam się często styki upalały i pompa właśnie zasilana już nie była :)

Jeszcze się zastanawiam czy zasilanie na podgrzewaczu filtra paliwa jest cały czas? (Przy rozruchu i długą chwilę po jest oraz po kilku ponownych rozruchach na ciepłym silniku)
Ciekawe jak on działa.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2022, 06:40:29 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #456 dnia: Styczeń 11, 2022, 08:44:55 »
Właśnie podejrzewam że 2.0 HDi nie ma w bsm przekaźnika który zasila i rozłącza pompę paliwa. Tam się często styki upalały i pompa właśnie zasilana już nie była :)

Jeszcze się zastanawiam czy zasilanie na podgrzewaczu filtra paliwa jest cały czas? (Przy rozruchu i długą chwilę po jest oraz po kilku ponownych rozruchach na ciepłym silniku)
Ciekawe jak on działa.
BSM jest identyczny. Sprawdzone.  ;)
To sterowanie jest inne w ECU. Podejrzewam że pompa się rozłączy gdy się uśpi ECU, w benzynie pompa pracuje już przy otwarciu drzwi.... więc możliwe że i tu podobnie reaguje.

Offline Piotr Pawlik

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Citroen Jumpy
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #457 dnia: Styczeń 11, 2022, 08:57:27 »
Pęcherze powietrza w paliwie- problem rozwiązany. Trzeba porządnie odpowietrzyć filtr paliwa, a wcześniej sam wkład niech sobie poleży w paliwie i nasiąknie.
.Koniecznie trzeba wymienić oring odpowietrznika.
U mnie po kilkumiesięcznej walce z powietrzem w paliwie i po wymianie całej obudowy filtra paliwa, gruszki,
Problemem był odpowietrznik,a raczej oring  odpowietrznika.Z fabrycznym było coś nie tak. Po dobraniu delikatnie grubszej gumki problem zniknął.

Wysłane z mojego M2101K9AG przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #458 dnia: Styczeń 11, 2022, 09:16:50 »
Piotr na dniach się dowiemy jak kolega z sąsiedniego forum podłączy taką pompę. Ciekawe :)

Link

https://m.facebook.com/groups/CitroenC5Polska/permalink/1606618093053278/

U mnie wpięta dodatkowo pompka 0.2 bar sprawdza się bardzo dobrze na mrozach, bąbli brak, gruszka twarda, rozruch "na widok kluczyka", węży nie rozsadza.
Niestety z przekaźnikiem czasowym który po podaniu sygnału (wtedy tylko pompa pompuje u mnie było to 20 sekund) się nie sprawdził. Pompa nie pracująca zaburzała przepływ - ssanie paliwa przez tą na wałku CR. Sposób podłączenia w komorze silnika uważam za bezpieczny. Na lato można ją rozłączyć (zaślepić) i włożyć redukcję 8 mm na węże.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2022, 12:23:06 wysłana przez Tomasz Strzelczak »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #459 dnia: Styczeń 11, 2022, 15:46:40 »
BSM jest identyczny. Sprawdzone.  ;)
To sterowanie jest inne w ECU. Podejrzewam że pompa się rozłączy gdy się uśpi ECU, w benzynie pompa pracuje już przy otwarciu drzwi.... więc możliwe że i tu podobnie.

W dieslu BSM wygląda zupełnie inaczej i pompa pracuje dopiero po włączeniu zapłonu. Pracuje kilka sekund po czym wyłącza się, jeżeli silnik nie zostanie uruchomiony w tym czasie. Włączenie rozrusznika zawsze  powoduje uruchomienie pompy. Oczywiście o mk1 mówimy...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #460 dnia: Styczeń 11, 2022, 21:17:20 »
BSM jest identyczny. Sprawdzone.  ;)
To sterowanie jest inne w ECU. Podejrzewam że pompa się rozłączy gdy się uśpi ECU, w benzynie pompa pracuje już przy otwarciu drzwi.... więc możliwe że i tu podobnie.

W dieslu BSM wygląda zupełnie inaczej i pompa pracuje dopiero po włączeniu zapłonu. Pracuje kilka sekund po czym wyłącza się, jeżeli silnik nie zostanie uruchomiony w tym czasie. Włączenie rozrusznika zawsze  powoduje uruchomienie pompy. Oczywiście o mk1 mówimy...
Temat dotyczy MK2 lub jak kto woli MK1 lift.

 W benzynie też pompa po określonym czasie na zapłonie się wyłączy, tu dużo zależy od warunków jakie są w sofcie sterownika. BSM jest identyczny, przekładałem z mojego do 2.0HDI RHR dla testu, było podejrzenie że jest uszkodzony BSM. Działało wszystko jak należy. Na tym z HDI też u mnie wszystko działało.

Należy tu jedynie nadmienić że wyglądem były inne wersje BSM jednak funkcje realizują podobnie w określonej rodzinie BSM-ów.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #461 dnia: Styczeń 11, 2022, 22:14:01 »
Temat dotyczy również diesla, nie benzyny... ;D  Chodziło mi o porównanie BSM do diesla z MK1 i MK2.

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #462 dnia: Styczeń 12, 2022, 05:10:25 »
W temacie który podlinkowałem.
Kolega włożył pompę, ruszyła i jest sterowana w sensie że ją rozłącza po zapłonie.
Więc jest kolejne rozwiązanie bez tzw rzeźby i walki z wiatrakami.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #463 dnia: Styczeń 12, 2022, 07:40:07 »
Temat dotyczy również diesla, nie benzyny... ;D  Chodziło mi o porównanie BSM do diesla z MK1 i MK2.
Tylko po co porównywać BSM w MK1 i MK2? Przecież wiadomo że jest całkiem inne przez zastosowanie całkiem innej elektryki. MK2 bliżej elektryką do pierwszych MK3.

 Przytaczam jak sterowana jest pompa w benzynie, bo prawdopodobnie w Diesslu będzie realizowane to podobnie. C5 czy to Diessel czy benzyna ma niemal identyczną instalację, różnią się takimi dodatkami jak obwód świec żarowych czy elektryczna grzałka wnętrza.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #464 dnia: Styczeń 12, 2022, 16:32:39 »
Porównanie miało na celu wskazanie w jakich sytuacjach ma pracować elektryczna pompa paliwa w dieslu i wiem to na pewno, bo mk1 2.0 hdi jeżdziłem 17 lat... ;D  Ty natomiast piszesz że, prawdopodobnie tak jak benzynie...

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #465 dnia: Styczeń 12, 2022, 16:37:06 »
Porównanie miało na celu wskazanie w jakich sytuacjach ma pracować elektryczna pompa paliwa w dieslu i wiem to na pewno, bo mk1 2.0 hdi jeżdziłem 17 lat... ;D  Ty natomiast piszesz że, prawdopodobnie tak jak benzynie...
Rozumiem... Jednak to całkiem inne silniki. Trzeba się wzorować bardziej na czyś z tych lat produkcji.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 598
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #466 dnia: Sierpień 01, 2022, 22:26:40 »
Zakończę swój wątek wnioskami. Podejrzewałem oryginalny przewód paliwowy na szybkozłączkach i wywaliłem go na rzecz zwykłego gumowego. Diagnoza była słuszna - na powrocie zniknęło powietrze i piana. Wymiana oringów w szybkozłączkach nic nie dała - nie dajcie sobie wmówić w sklepach, że czarny oring to to samo co zielony i biały - to 3 różne materiały o różnych charakterystykach. Niestety u mnie na wiosce tylko czarne...

Ostatnio zauważyłem, że ten gumowy wąż paliwowy popękał i znalazłem na Internecie, ostatnie sztuki, oryginał na tych szybkozłączkach. Kupiłem i... brak powietrza i piany na powrocie. Wniosek? Po 10 latach nie trzymają oringi w tych złączkach a zamiana ich na czarne nic nie daje. Nowy przewód z nowymi oringami uszczelnia w 100% zasilanie w paliwo.

Problem? Brak dostępności części po 10 latach od zakończenia produkcji danego modelu...

Offline Kacper Sochacki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2006
  • Miejscowość: Nysa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #467 dnia: Sierpień 05, 2023, 13:55:37 »
Witam, miałem ten sam problem, skorzystałem z rozwiązania z pompą paliwa w baku z 2.2 HDi co wyeliminowało problem z pęcherzami powietrza w 100% - silnik pracuje ciszej i łatwiej odpala w zimie. Niestety jest jeden minus, pompa z tego co wiem podaje około 3,5 bar, czego gruszka paliwa przed filtrem nie wytrzymuje i pęka. Zamontowałem w jej miejsce przewód gumowy zbrojony, niestety przy odcinaniu gruszki przypadkiem naciąłem przewód który do gruszki wchodzi... Zabrzmi to śmiesznie ale miałem pod ręką jedynie Superglue, zalałem przecięcie i paliwo już się nie sączy, jednak wolałbym dla spokoju wymienić cały przewód na nowy. Niestety oryginalny przewód nie jest dostępny i myślę nad wstawieniem własnego. Czy przewód poliamidowy taki jak np ten: https://allegro.pl/oferta/przewod-pneumatyczny-tekalan-pa12-10-8mm-9783735627 będzie odpowiedni? Czy mogę pominąć zwiększoną na 18mm średnicę w miejscu gruszki i wpuścić ten przewód prosto do obudowy filtra paliwa?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 032
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #468 dnia: Sierpień 05, 2023, 16:27:08 »
Zasadniczo gruszka jest zbędna jak jest pompka w baku. Tu bym jednak szedł w jakiś przewód gumowy Gates czy coś w tym stylu. Te plastiki to raczej do paliwa średnio. Chyba że gdzieś na szrocie byś dostał oryginalny przewód paliwowy.

Offline Kacper Sochacki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2006
  • Miejscowość: Nysa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #469 dnia: Sierpień 06, 2023, 11:22:45 »
Na oryginalnych przewodach również znajduje się oznaczenie PA11 lub PA12, więc chyba nie powinno być problemu. Co do gruszki, aktualnie u mnie jest zastąpiona przewodem gumowym Agoma 18mm założony na króćce od gruszki, wcześniej miałem przewód polskiej firmy Fagumit jednak była to porażka, 2 razy strzelił na trasie na 100% przez za wysoką temperaturę, bo przez zimę nie było problemu. Zastanawiam się nad całkowitym pominięciem tych króćców, jednak czy wtedy ciśnienie nie będzie już zbyt duże? I przy okazji, ile roboty jest przy wymianie całego tego przewodu?