Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym  (Przeczytany 142997 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 11, 2018, 02:16:40 »
Zakładałam,że pompa(wstępna) jest w baku i pcha paliwo, wygłupiłam się hmmmm, prosze nie rozgłaszać.
Nie tak do końca, bo jeżeli nawet jest podciśnienie a smok ssie paliwo z dołu + z jakiejś niewielkiej nieszczelności smoka to też może zassać powietrze i będzie dalej zbierało się w filtrze w większe widoczne. Tak jak sugerowałaś.
Mikro bąbelki przy podłączeniu bezpośredni ze zbiornika mogą być niewidoczne.

Najlepiej aby ten obszar wyeliminować to włożyć rurkę ssącą do karnistra i wyssać testowo cały.

Jeżeli było by dobrze, to wstawiłbym dwa szklane filtry (odolejacze kompresorów lub tym podobne) za i przed głównym filtrem bańką do góry tak aby ew. powietrze zebrało się na górze a nie przeleciało dalej i obserwował bym gdzie się wpierw pojawi powietrze.
w części przed filtrem głównym dałbym dodatkowo jakieś sitko aby ew. mikro powietrze zatrzymało.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 11, 2018, 18:17:12 »
Mikro pęcherzyki nie są problemem. Tu chudzi o bąble powietrza, które jest zasysane najwidoczniej przez obudowę filtra.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 11, 2018, 18:39:52 »
(...)Ten filtr Purfluxa poszedł na reklamację. Zobaczymy co z tego wyjdzie - ten to dopiero produkował bąble powietrza na wyjściu... gdzie na wejściu ani grama powietrza!
Już pisałem Krzyśkowi na PW o swoich problemach z bąblami powietrza w Mk III, a teraz już mogę podzielić się tu krótko swoimi doświadczeniami.

Rok temu bąbelków było niewiele, a jak parę dni temu zajrzałem, to już bąblowica widoczna gołym okiem, nawet na biegu jałowym. :)

Nikt z nie podał numeru CS Waszego filtra produkującego bąble, a na schematach nie widać z czego są zrobione, wiec popatrzyłem, co mam pod maską. :) A tam nie plastikowy, ale solidny filtr aluminiowy z wzmocnieniami, marki Mann; pokrywa jest tylko z grubego tworzywa. Przypuszczam, że tylko szybkozłączki są takie same. Nie wiem do końca jak u Was uszczelniana jest pokrywa, ale sądzę, że przez docisk Oringa przez pokrywę. U mnie natomiast Oring jest w rowku kołnierza pokrywy i wchodząc w korpus uszczelnia tak, jak pierścienie na tłokach silnika. Stąd docisk uszczelnienia jest zawsze stały, zależny od elastyczności uszczelki, a nie od docisku pokrywy.

Przez rok nikt nie grzebał przy moim filtrze, a że chciałem też wymienić filtr i trochę poznać jego „okolicę”, więc od tego zacząłem. Niebieska uszczelka Oring pokrywy była płaska po wyjęciu, podobnie jak uszczelka odpowietrznika i dwie uszczelki śruby spustowej wody. Założyłem filtr – przypadkowo też Mann – z nową uszczelką. Niestety uszczelek do korków nie miałem na wymianę.
 
Pierwsza próba i zero bąbli w rurce. :) Na tym kończę na razie testy.

Wniosek: uszczelki sprzedawane razem z filtrem mogą być złej jakości i stosunkowo szybko tracić elastyczność. O ile są dociśnięte. :)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:08:41 »
Jak juz pisałem w kwietniu 2017r kupiłem nowy filtr PURFLUX FC582.Po wymianie było ok,ale jesienią zaczeły się babelki na wolnych obrotach jak i przy przegazowaniu.Postanowiłem zareklamować filtr ,na czas reklamacji załozylem filtrona od merca pp 840/6.(zdjecia w wyzszych postach)
Po okolo miesiacu moge napisac ze babli jest zdecydowanie mniej i wystepują zreguły po odpaleniu.
A to jest spowodowane tym że powrót paliwa wyciąga paliwo z pompy i z filtra.po nocy trzeba ok 6-7 razy pompować grucha aby była twarda,na orginale juz po 2 razie był kamień.
czy w pompie jest jakiś zaworek który zamyka paliwo?
wracająć do reklamacji nowego purfluxa ,sklep z allegro z sulejówka zwrócił pieniądze ,uznając reklamacje za zasadną.
Jeszcze będę walczył z tematem.pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:39:21 »
Wymieniałam oringi na złączkach w oryginale są na wejściu 2 oringi 10x2 na wyjściu jeden 10x2 i jeden 10x2,5. Próbowałem je wymieniać ale nic to nie dało, w Kragum kupiłem różne rozmiary no i d...
Moim zdaniem jedynym testem który należałoby wykonać to zanurzenie całego filtra w ON i powolne jego wyciąganie wówczas może zobaczysz w którym momencie pojawia się powietrze.

No to o co tutaj chodzi? Którędy zaciąga to pie*******ne powietrze? Może sam patent uszczelnienia króćca gruszki oringami nie sprawdza się? No ale dlaczego? Średnica króćca się wyrabia / zmniejsza pod wpływem czasu / paliwa czy po prostu dwa przylegające oringi nie są w stanie uszczelnić połączenia przy takim podciśnieniu? To jakiś cyrk jest...

(...)Ten filtr Purfluxa poszedł na reklamację. Zobaczymy co z tego wyjdzie - ten to dopiero produkował bąble powietrza na wyjściu... gdzie na wejściu ani grama powietrza!
Już pisałem Krzyśkowi na PW o swoich problemach z bąblami powietrza w Mk III, a teraz już mogę podzielić się tu krótko swoimi doświadczeniami.

Rok temu bąbelków było niewiele, a jak parę dni temu zajrzałem, to już bąblowica widoczna gołym okiem, nawet na biegu jałowym. :)

Nikt z nie podał numeru CS Waszego filtra produkującego bąble, a na schematach nie widać z czego są zrobione, wiec popatrzyłem, co mam pod maską. :) A tam nie plastikowy, ale solidny filtr aluminiowy z wzmocnieniami, marki Mann; pokrywa jest tylko z grubego tworzywa. Przypuszczam, że tylko szybkozłączki są takie same. Nie wiem do końca jak u Was uszczelniana jest pokrywa, ale sądzę, że przez docisk Oringa przez pokrywę. U mnie natomiast Oring jest w rowku kołnierza pokrywy i wchodząc w korpus uszczelnia tak, jak pierścienie na tłokach silnika. Stąd docisk uszczelnienia jest zawsze stały, zależny od elastyczności uszczelki, a nie od docisku pokrywy.

Przez rok nikt nie grzebał przy moim filtrze, a że chciałem też wymienić filtr i trochę poznać jego „okolicę”, więc od tego zacząłem. Niebieska uszczelka Oring pokrywy była płaska po wyjęciu, podobnie jak uszczelka odpowietrznika i dwie uszczelki śruby spustowej wody. Założyłem filtr – przypadkowo też Mann – z nową uszczelką. Niestety uszczelek do korków nie miałem na wymianę.
 
Pierwsza próba i zero bąbli w rurce. :) Na tym kończę na razie testy.

Wniosek: uszczelki sprzedawane razem z filtrem mogą być złej jakości i stosunkowo szybko tracić elastyczność. O ile są dociśnięte. :)

Czyli paradoksalnie za mocne skręcanie / dokręcanie działa wręcz odwrotnie?

A to jest spowodowane tym że powrót paliwa wyciąga paliwo z pompy i z filtra.po nocy trzeba ok 6-7 razy pompować grucha aby była twarda,na orginale juz po 2 razie był kamień.
czy w pompie jest jakiś zaworek który zamyka paliwo?

Spięcie instalacji z pominięciem obudowy filtra przeczy temu - gruszka twarda przez trzy dni, zero bąbli powietrza w przewodach po otwarciu maski i po odpaleniu silnika. Więc, przynajmniej w moim przypadku, powrotem raczej nic nie ucieka.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:48:56 »

(...) Czyli paradoksalnie za mocne skręcanie / dokręcanie działa wręcz odwrotnie?
Wrzuć jakieś zdjęcie miejsca uszczelnienia pokrywy swojego oryginalnego filtra, to będę się mógł odnieść, bo chyba piszemy o różnych rzeczach. :)

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:52:24 »
Ok, najszybciej wrzucę zdjęcie jutro. Zrobię fotkę gwintu obudowy oraz dekla z miejscem na oring.

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 12, 2018, 09:12:59 »
Ja też dosyłam to, co starałem się opisywać. :)

Offline Paweł Filip

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: c8 2.0 HDI 136 KM
  • Zainteresowania: elektryka
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 17, 2018, 19:08:06 »
Witam
Czyli nadal nie ma złotego środka na bąbelki za filtrem paliwa.? Nawet filtr puszkowy i opaski metalowe nie daje rady... jak dobrze rozumiem...a mam to samo w moim 1
2.0 HDI

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 17, 2018, 19:34:41 »
Wymieniałam oringi na złączkach w oryginale są na wejściu 2 oringi 10x2 na wyjściu jeden 10x2 i jeden 10x2,5. Próbowałem je wymieniać ale nic to nie dało, w Kragum kupiłem różne rozmiary no i d...
Moim zdaniem jedynym testem który należałoby wykonać to zanurzenie całego filtra w ON i powolne jego wyciąganie wówczas może zobaczysz w którym momencie pojawia się powietrze.

No to o co tutaj chodzi? Którędy zaciąga to pie*******ne powietrze? Może sam patent uszczelnienia króćca gruszki oringami nie sprawdza się? No ale dlaczego? Średnica króćca się wyrabia / zmniejsza pod wpływem czasu / paliwa czy po prostu dwa przylegające oringi nie są w stanie uszczelnić połączenia przy takim podciśnieniu? To jakiś cyrk jest...

(...)Ten filtr Purfluxa poszedł na reklamację. Zobaczymy co z tego wyjdzie - ten to dopiero produkował bąble powietrza na wyjściu... gdzie na wejściu ani grama powietrza!
Już pisałem Krzyśkowi na PW o swoich problemach z bąblami powietrza w Mk III, a teraz już mogę podzielić się tu krótko swoimi doświadczeniami.

Rok temu bąbelków było niewiele, a jak parę dni temu zajrzałem, to już bąblowica widoczna gołym okiem, nawet na biegu jałowym. :)

Nikt z nie podał numeru CS Waszego filtra produkującego bąble, a na schematach nie widać z czego są zrobione, wiec popatrzyłem, co mam pod maską. :) A tam nie plastikowy, ale solidny filtr aluminiowy z wzmocnieniami, marki Mann; pokrywa jest tylko z grubego tworzywa. Przypuszczam, że tylko szybkozłączki są takie same. Nie wiem do końca jak u Was uszczelniana jest pokrywa, ale sądzę, że przez docisk Oringa przez pokrywę. U mnie natomiast Oring jest w rowku kołnierza pokrywy i wchodząc w korpus uszczelnia tak, jak pierścienie na tłokach silnika. Stąd docisk uszczelnienia jest zawsze stały, zależny od elastyczności uszczelki, a nie od docisku pokrywy.

Przez rok nikt nie grzebał przy moim filtrze, a że chciałem też wymienić filtr i trochę poznać jego „okolicę”, więc od tego zacząłem. Niebieska uszczelka Oring pokrywy była płaska po wyjęciu, podobnie jak uszczelka odpowietrznika i dwie uszczelki śruby spustowej wody. Założyłem filtr – przypadkowo też Mann – z nową uszczelką. Niestety uszczelek do korków nie miałem na wymianę.
 
Pierwsza próba i zero bąbli w rurce. :) Na tym kończę na razie testy.

Wniosek: uszczelki sprzedawane razem z filtrem mogą być złej jakości i stosunkowo szybko tracić elastyczność. O ile są dociśnięte. :)

Czyli paradoksalnie za mocne skręcanie / dokręcanie działa wręcz odwrotnie?

A to jest spowodowane tym że powrót paliwa wyciąga paliwo z pompy i z filtra.po nocy trzeba ok 6-7 razy pompować grucha aby była twarda,na orginale juz po 2 razie był kamień.
czy w pompie jest jakiś zaworek który zamyka paliwo?

Spięcie instalacji z pominięciem obudowy filtra przeczy temu - gruszka twarda przez trzy dni, zero bąbli powietrza w przewodach po otwarciu maski i po odpaleniu silnika. Więc, przynajmniej w moim przypadku, powrotem raczej nic nie ucieka.

To jeszcze zostaje opcja załozenia filtra przed gruszka i ewentualnie zalozenie zaworka zwrotnego przed filtrem.
U mnie tez po spieciu  przewodow z pominieciem filtra gruszka jest jak kamień,ale z założonym filtronem -jest miekka.
Plus jest taki ze na filtronie mam mało powietrza  po odpaleniu,ale po nocy czasami gorzej zapala.
Tyle uzytkowników ,a dziwne że nikt nie odkrył tajemnicy powietrza w rhr.
pozdrwiam



przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 17, 2018, 20:32:40 »
Wymieniałam oringi na złączkach w oryginale są na wejściu 2 oringi 10x2 na wyjściu jeden 10x2 i jeden 10x2,5. Próbowałem je wymieniać ale nic to nie dało, w Kragum kupiłem różne rozmiary no i d...
Moim zdaniem jedynym testem który należałoby wykonać to zanurzenie całego filtra w ON i powolne jego wyciąganie wówczas może zobaczysz w którym momencie pojawia się powietrze.

No to o co tutaj chodzi? Którędy zaciąga to pie*******ne powietrze? Może sam patent uszczelnienia króćca gruszki oringami nie sprawdza się? No ale dlaczego? Średnica króćca się wyrabia / zmniejsza pod wpływem czasu / paliwa czy po prostu dwa przylegające oringi nie są w stanie uszczelnić połączenia przy takim podciśnieniu? To jakiś cyrk jest...

(...)Ten filtr Purfluxa poszedł na reklamację. Zobaczymy co z tego wyjdzie - ten to dopiero produkował bąble powietrza na wyjściu... gdzie na wejściu ani grama powietrza!
Już pisałem Krzyśkowi na PW o swoich problemach z bąblami powietrza w Mk III, a teraz już mogę podzielić się tu krótko swoimi doświadczeniami.

Rok temu bąbelków było niewiele, a jak parę dni temu zajrzałem, to już bąblowica widoczna gołym okiem, nawet na biegu jałowym. :)

Nikt z nie podał numeru CS Waszego filtra produkującego bąble, a na schematach nie widać z czego są zrobione, wiec popatrzyłem, co mam pod maską. :) A tam nie plastikowy, ale solidny filtr aluminiowy z wzmocnieniami, marki Mann; pokrywa jest tylko z grubego tworzywa. Przypuszczam, że tylko szybkozłączki są takie same. Nie wiem do końca jak u Was uszczelniana jest pokrywa, ale sądzę, że przez docisk Oringa przez pokrywę. U mnie natomiast Oring jest w rowku kołnierza pokrywy i wchodząc w korpus uszczelnia tak, jak pierścienie na tłokach silnika. Stąd docisk uszczelnienia jest zawsze stały, zależny od elastyczności uszczelki, a nie od docisku pokrywy.

Przez rok nikt nie grzebał przy moim filtrze, a że chciałem też wymienić filtr i trochę poznać jego „okolicę”, więc od tego zacząłem. Niebieska uszczelka Oring pokrywy była płaska po wyjęciu, podobnie jak uszczelka odpowietrznika i dwie uszczelki śruby spustowej wody. Założyłem filtr – przypadkowo też Mann – z nową uszczelką. Niestety uszczelek do korków nie miałem na wymianę.
 
Pierwsza próba i zero bąbli w rurce. :) Na tym kończę na razie testy.

Wniosek: uszczelki sprzedawane razem z filtrem mogą być złej jakości i stosunkowo szybko tracić elastyczność. O ile są dociśnięte. :)

Czyli paradoksalnie za mocne skręcanie / dokręcanie działa wręcz odwrotnie?

A to jest spowodowane tym że powrót paliwa wyciąga paliwo z pompy i z filtra.po nocy trzeba ok 6-7 razy pompować grucha aby była twarda,na orginale juz po 2 razie był kamień.
czy w pompie jest jakiś zaworek który zamyka paliwo?

Spięcie instalacji z pominięciem obudowy filtra przeczy temu - gruszka twarda przez trzy dni, zero bąbli powietrza w przewodach po otwarciu maski i po odpaleniu silnika. Więc, przynajmniej w moim przypadku, powrotem raczej nic nie ucieka.

To jeszcze zostaje opcja załozenia filtra przed gruszka i ewentualnie zalozenie zaworka zwrotnego przed filtrem.
U mnie tez po spieciu  przewodow z pominieciem filtra gruszka jest jak kamień,ale z założonym filtronem -jest miekka.
Plus jest taki ze na filtronie mam mało powietrza  po odpaleniu,ale po nocy czasami gorzej zapala.
Tyle uzytkowników ,a dziwne że nikt nie odkrył tajemnicy powietrza w rhr.
pozdrwiam

Według mnie to nic nie da. Powietrze bierze się z:
1. Gniazda wejściowego obudowy - tam wchodzi króciec gruszki uszczelniony tylko dwoma przylegającymi do niego origami. Całość wykazuje spory luz, być może siła ssąca pompy jest na tyle duża, że takie uszczelnienie nie ma racji bytu.
albo
2. Dekla i jego uszczelnienia w postaci oringa. Być może dekiel nie do końca jest poprawnie skręcony i gdzieś tam zaciąga powietrze przy takiej sile ssącej.

Gdyby obudowa miała dwa wystające króćce, to nie byłoby problemu - nowe węże nasunąć na króćce i skręcić porządnymi opaskami - zero powietrza. Niestety PSA wymyśliło gniazdo na wejściu, które ciężko uszczelnić poza kombinowaniem z oringami, i króćcem na wyjściu. To jest dla mnie porażka projektowa!!! Jutro wkleję zdjęcia dokładnie prezentujące problem - ledwo doszedłem do siebie po chorobie i nie miałem jak tego zrobić wcześniej.

Nie ma sensu dokładać filtrów i zawórków bo do samego końca króćca gruszki wszystko jest ok. Problem jest na granicy króciec gruszki - wejście obudowy i być może sama obudowa. Tylko dlaczego Citroen nic z tym przez tyle lat nie zrobił tylko trzaskali ten bubel Purfluxa i nie zrobili żadnej akcji serwisowej? ??? ?!!!!!!

Witam
Czyli nadal nie ma złotego środka na bąbelki za filtrem paliwa.? Nawet filtr puszkowy i opaski metalowe nie daje rady... jak dobrze rozumiem...a mam to samo w moim 1
2.0 HDI

Same bąbelki bez innych skutków to jeszcze by uszły - aczkolwiek zaznaczam wyraźnie, że wtryskiwacze służą do rozpylania paliwa a nie mieszanki paliwowo-powietrznej albo samego powietrza - ale problem jest z poprawną pracą silnika na biegu jałowym (jak ktoś ma dużo powietrza już na jałowym) i, co najbardziej odczuwalne, przy bardzo mocnym przyspieszaniu z butem w podłodze gdzie powietrze w wężu stanowi nawet większą część niż paliwo. Przez to powietrze automatyczne skrzynie źle pracują przeciągając bieg i wbijając go z mocnym szarpnięciem / uderzeniem. Takie szarpanie występuje także w skrzynie manualnej i z tego co zaobserwowałem na forach, to ludzie szukają we wszystkim winy, tylko nie w tym powietrzu. Kto nie wierzy, niech pominie obudowę (NIEZALECANE Z UWAGI NA BRAK FILTRACJI PALIWA) i się przejdzie - automat zaczyna pracować bez zająknięcia! Wiem, bo sam tak osobiście sprawdzałem.

PS. Wiem oczywiście, że skrzynie te miewają takie problemy kiedy zawory i  / lub płyta ulegną awarii. Myślę jednak, że za dużo osób od razu wywala kasę na skrzynie, gdzie problemem jest poprawna praca tandemu silnik-skrzynia. Uważam, że moja skrzynia jest w porządku a problem jest właśnie z prawidłowym sterowaniem silnika, na podstawie czego z kolei jest wysterowywana skrzynia. To sterowanie silnika to odpowiednio podawane paliwo - czyste paliwo bez powietrza. Utwierdza mnie w tym przekonaniu niedaleka usterka czujnika kopiowania turbo - bez niego samochód kompletnie nie ma mocy i zachowuje się jak stary 50 konny Mercedes. Tak jeździłem do pracy przez kilkanaście dni - skrzynia pracowała bez zarzutu. Musiałem się rozpędzać z butem w podłodze. Nie było przeciągania biegów i szarpania bo i silnik ledwo się wkręcał na obroty bez dawki powietrza - tak jakby nie było turbiny. Skoro ledwo się wkręcał na obroty to i pompa nie wytwarzała dużego podciśnienia, a więc paliwo szło na wtryskiwacze być może bez powietrza albo z minimalną tylko dawką. Wymiana czujnika spowodowała, że silnik dostał pełne dawki powietrza, do którego dobrał pełne dawki paliwa pracując w ten sposób na pełnych możliwościach - im wyższe i szybciej osiągane obroty, tym pompa wytwarza większe podciśnienie i zaciąga już lewe powietrze, co z kolei negatywnie wpływa na pracę silnika powodując szarpania przy zmianie biegów. Odpięcie filtra i obudowy na czas jazdy potwierdza moją tezę i świadczy o skali problemu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2018, 20:54:16 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 17, 2018, 21:02:38 »
(..)Jutro wkleję zdjęcia dokładnie prezentujące problem - ledwo doszedłem do siebie po chorobie i nie miałem jak tego zrobić wcześniej.(...)
Siedź w cieple i się kuruj. :) Wystarczy, że gdzieś na forum lub w necie znajdziesz zdjęcia filtra jaki doprowadził Cię do białej gorączki. :)

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 19, 2018, 23:04:00 »
TO i ja sie podziele spostrzerzeniami na temat powietrza w układzie poaliwowym.
Kupiłem filtr paliwa z mercedesa cdi  filtron PP-840/6.Wlot paliwa 10mm ,wada ze wylot na 8mm i skierowany w
tą samą strone co wlot.
Zamontowałem wszystko na przezroczystych przewodach fi 8mm i opaskach zaciskowych.dodatkowo sam filtr zamontowałem na obejme do rur z marketu budowlaneg0 fi 90mm w miejsce orginalnego filtra.
wszystko estetycznie prawie jak orginał! ;)
po odpaleniu ,wiadomo nowy filtr paliwa musiał sie odpowietrzyć,po odpowietrzeniu prawie sukces bo powietrza brak(zdażaja sie czasami pęcherzyki nasion maku-na nowej obudowie filtra przy przygazowaniu zdażały sie partie ziaren pieprzu.) pozatym zauwazyłem że po nocy grucha była miękka(na purfluksie 2-3 rzy i był kamień,teraz na filtronie 5-6 razy)
jakby jakiś zaworek na pompie puszczał paliwo powrotem??
ogólnie zestaw zamontowany od soboty wiec zrobiłem na nim z 30km.będę informował jak dalej sytuacja.

Witam,sytuacja wygląda następujaco,po prawidlowym odpowietrzeni filtra pp 841/6-brak powietrza na wolnych obrotach jak rowniez przy przegazowywaniu(sukces polowiczny).ponieważ po postoju kilkuminutowym lub po nocy wystepuje taki problem że w przewodzie za gruszką na wejsciu do filtra jest powietrze (w przewodzie z filtra do pompy-brak powietrza).
poluzowanie przewody na wejsciu  do filtra i podpompowanie gruszką ok 5-7 razy odpowietrza filtr.
Zrobiłem test i założyłem zaworek zwrotny za gruszką.Efekt-pieniace sie paliwo przed jak i za filtrem-porażka.
Na razie zostawiam temat.pozdrawiam


przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Paweł Filip

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: c8 2.0 HDI 136 KM
  • Zainteresowania: elektryka
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 20, 2018, 10:44:12 »
Witam to jest coś nie tak...może z gruszki chwyta powietrze przez mikro nieszczelność.. Dziwne jest to że na całym świecie (fora zagraniczne)maja z tym problem a konkretów brak....

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 20, 2018, 17:51:20 »
U mnie też jest problem cofajacego się paliwa. I tak sobie myślę czy zamontowanie jakiejś elektrycznej pompki paliwa gdzieś na przewodach paliwowych nie załatwiło by sprawy? Wiem że to trochę kombinacja ale może by to było jakąś metodą na bolączke naszych HDI

Offline Paweł Filip

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: c8 2.0 HDI 136 KM
  • Zainteresowania: elektryka
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #90 dnia: Styczeń 20, 2018, 18:58:30 »
Witam
Właśnie wróciłem od mechanika..zauważyliśmy że małe bąbelki idą od czasu do czasu za filtrem ale kiedy puszcza się padał gazu to są mega duże bąble wielkości grochu..to jest dopiero zagadka... ???co do pieniącego się paliwa na filtrze filtrona 840...to pewnie jest za mało przepuszczalny...

Offline Paweł Filip

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: c8 2.0 HDI 136 KM
  • Zainteresowania: elektryka
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #91 dnia: Styczeń 21, 2018, 15:19:48 »
Witam
Czy ktoś sprawdzał czy powietrze za obudową filtra paliwa pojawia się na wkładach mana fitrona purfluxa...choć wydaje mi się że purflux ma inna budowę takie zygzaki z bibułki..wszyscy inni mają pionowy układ bibułki. Z tego co pamiętam to moja pierwsza wymiana filtra paliwa była na purfluxa...jazdy zaczęły się po wymianie na Manna i Boscha.

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #92 dnia: Styczeń 21, 2018, 15:35:48 »
Myślę,  że sam wkład filtra nie ma znaczenia tylko jak juz to oring dołączony do zestawu.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #93 dnia: Styczeń 21, 2018, 17:24:52 »
U mnie też jest problem cofajacego się paliwa. I tak sobie myślę czy zamontowanie jakiejś elektrycznej pompki paliwa gdzieś na przewodach paliwowych nie załatwiło by sprawy? Wiem że to trochę kombinacja ale może by to było jakąś metodą na bolączke naszych HDI

Masz MKI, wyjmij z niej pompę z baku i wsadź do MKII, zrób jakieś prowizoryczne zasilanie, złączki powinny pasować. Sprawdzisz czy będzie lepiej.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #94 dnia: Styczeń 21, 2018, 19:30:39 »
U mnie też jest problem cofajacego się paliwa. I tak sobie myślę czy zamontowanie jakiejś elektrycznej pompki paliwa gdzieś na przewodach paliwowych nie załatwiło by sprawy? Wiem że to trochę kombinacja ale może by to było jakąś metodą na bolączke naszych HDI

Masz MKI, wyjmij z niej pompę z baku i wsadź do MKII, zrób jakieś prowizoryczne zasilanie, złączki powinny pasować. Sprawdzisz czy będzie lepiej.
O tym nie pomyślałem. Może i to jest jakieś rozwiązanie tylko czy pompę z Mk1 uda się zamontować do Mk2?

Offline Marcin Nowak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 835
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9td 95r Citroen C5 mk1 2.0HDI, C5 Mk2 2.0HDI, DS5 2.0HDI 163KM Automat
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #95 dnia: Styczeń 21, 2018, 19:42:48 »
Byłem sprawdzić w autach wejście do zbiornika pod tylnym siedzeniem w mk1 i mk2 jest takie samo. Powinno się udać to zrobić. Nawet złączki od zasilania paliwa i powrotu są identyczne. A może właśnie na tył złączkach przy zbiorniku paliwa łapie powietrze

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #96 dnia: Styczeń 22, 2018, 02:39:52 »
Widziałem kiedyś wątek że ktoś zamontował sobie pompę od MKI do MKII i pasowała, ale nie mogę go odnaleźć.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Filip

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Posiadany samochód: c8 2.0 HDI 136 KM
  • Zainteresowania: elektryka
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:19:42 »
Wymiana oringów nic nie da, bo po spięciu złączek "na krótko" z pominięciem filtra jest wszystko OK.
Miałem identyczny problem - wymiana obudowy filtra (oryginał Purflux) z Alle za ok 190pln rozwiązała problem. Te obudowy tak mają, że po jakimś czasie się rozszczelniają.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu....jedna rada wymiana obudowy filtra paliwa bez żadnych polskich patentów typu wymiana oringów, uszczelnianie na taśmę teflonową etc...gościu 15 lat zajmuje się 2.0 hdi

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 25, 2018, 09:42:12 »
Wymiana oringów nic nie da, bo po spięciu złączek "na krótko" z pominięciem filtra jest wszystko OK.
Miałem identyczny problem - wymiana obudowy filtra (oryginał Purflux) z Alle za ok 190pln rozwiązała problem. Te obudowy tak mają, że po jakimś czasie się rozszczelniają.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu....jedna rada wymiana obudowy filtra paliwa bez żadnych polskich patentów typu wymiana oringów, uszczelnianie na taśmę teflonową etc...gościu 15 lat zajmuje się 2.0 hdi
Chyba że w aso maja lepsza partie filtrów. Bo purfluxy z allegro w cenie ok 200zł też zaciągają powietrze.
Mój przykład : obudowa filtra kupiona w kwietniu i po przebiegu ok 4tkm z nastaniem temperatur poniżej 0 zaczęły komedie z powietrzem.
Zareklamowalem filtr i oddali kase.
pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: 2.0 HDI RHR - pęcherze powietrza w przewodzie paliwowym
« Odpowiedź #99 dnia: Styczeń 25, 2018, 19:23:06 »
Wymiana oringów nic nie da, bo po spięciu złączek "na krótko" z pominięciem filtra jest wszystko OK.
Miałem identyczny problem - wymiana obudowy filtra (oryginał Purflux) z Alle za ok 190pln rozwiązała problem. Te obudowy tak mają, że po jakimś czasie się rozszczelniają.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu....jedna rada wymiana obudowy filtra paliwa bez żadnych polskich patentów typu wymiana oringów, uszczelnianie na taśmę teflonową etc...gościu 15 lat zajmuje się 2.0 hdi

Tylko czy ta rada serwisu faktycznie rozwiąże problem... Zastanawiałem się nad zakupem obudowy w ASO ale różnica w cenie to bodajże 200 zł. Wybrałem u sprzedawcy na allegro... Pytanie: kto zaryzykuje i kupi ponownie obudowę w ASO? Ja czytałem wypowiedzi osób, które ponoć kupiły obudowę w serwisie i było tak samo...

Zauważyłem u siebie, że są dni kiedy samochód jest jak rakieta - ma bardzo ładny dźwięk silnika, przyśpiesza wbijając w fotel, chwilowe spalanie pokazuje bardzo fajne wartości a pracy automatu w ogóle nie czuć. Czy wtedy jakoś uszczelnia się układ paliwowy i wszystko pracuje na tip top czy to skutek jeszcze innego czynnika, to trudno powiedzieć ale taka praca tego silnika mi się podoba i można wtedy nim jeździć.

Miałem zrobić zdjęcie dekla i oringa ale niestety nie mogę go odkręcić trzymając całość w rękach. Jak będę miał dostęp do imadła to zrobię zdjęcia.

Mam obecnie dwie obudowy - oryginalną zdemontowaną i "oryginalną" zakupioną na allegro w pudełku Citroena. W tej zdemontowanej wyłamałem ten cypel ograniczający wkręcanie dekla (czerwone kółko) co pozwoliło mi dokręcić dekiel z prawdziwymi 40 Nm:



Wydaje mi się, że spowodowało to lepsze zejście się dekla z obudową i wyeliminowanie szpary między nimi (niebieskie kółka). Niestety nie sprawdziłem tego w warunkach roboczych ponieważ wcześniej uszkodziłem oringi w gnieździe wejściowym. Musiałbym wyjąć je z używanej obudowy i wstawić do tej i... trochę mi się nie uśmiecha bo mogę uszkodzić te oringi i zostanę z niczym. Zostaje przełożyć dekiel ale znowu się trzeba babrać w ropie - spuścić paliwo, odkręcić dekiel, przełożyć filtr i skręcić wszystko do kupy. Być może to będzie strzał w dziesiątkę ALE drugim podejrzanym jest gniazdo wejściowe obudowy (czerwone kółko):



W gnieździe tym króciec gruszki jest uszczelniany dwoma oringami i całość wykazuje spory luz - można króćcem ruszać na boki. Pod króćcem i gniazdem mam tłustą obudowę więc być może tamtędy uciekają opary ropy a co za tym idzie dostaje się powietrze. Gdyby wejście było zrobione tak jak wyjście (zielony króciec), to sprawa byłaby rozwiązana. Wystarczyłoby nasunąć nowe wężyki przeźroczyste i wszystko skręcić opaskami. Jeśli nadal byłoby powietrze za filtrem, to byłby dowód na wadliwość obudowy. W moim przypadku nie mam takiej pewności - mam 2 potencjalne miejsca (nie licząc odpowietrznika i kranika). Na chwilę obecną mam położony nowy wężyk od obudowy do pompy skręcony na dwie opaski zaciskowe na obu końcach.

Wymiana oringów nic nie da, bo po spięciu złączek "na krótko" z pominięciem filtra jest wszystko OK.
Miałem identyczny problem - wymiana obudowy filtra (oryginał Purflux) z Alle za ok 190pln rozwiązała problem. Te obudowy tak mają, że po jakimś czasie się rozszczelniają.
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu....jedna rada wymiana obudowy filtra paliwa bez żadnych polskich patentów typu wymiana oringów, uszczelnianie na taśmę teflonową etc...gościu 15 lat zajmuje się 2.0 hdi
Chyba że w aso maja lepsza partie filtrów. Bo purfluxy z allegro w cenie ok 200zł też zaciągają powietrze.
Mój przykład : obudowa filtra kupiona w kwietniu i po przebiegu ok 4tkm z nastaniem temperatur poniżej 0 zaczęły komedie z powietrzem.
Zareklamowalem filtr i oddali kase.
pozdrawiam

No właśnie dobre pytanie... Mają lepsze partie bo to produkty I klasy a odpady trafiają na allegro i ebay czy to jeden i ten sam produkt tylko sprzedawany bez kosmicznego narzutu ASO?