Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.  (Przeczytany 3945 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 16v 2005r
  • Miejscowość: Lublin
[MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« dnia: Październik 23, 2017, 15:52:32 »
Witam,
Mam dość nietypowy problem z c5 2.0 16v 103kW 2006r. Posiada gaz, ale to bez znaczenia. Problem występuje na gazie i benzynie.
Samochód od ponad roku traci moc wraz ze wzrostem temperatury powietrza.  Do tego stopnia, że przy 30st na zewnątrz, jest niepraktyczny (jeździ, ale piłowanie na 3-ce pod lekkie wzniesienie to nie jazda).
Na biegu jałowym chodzi delikatnie nierówno - słychać to z wydechu, lecz nie szarpie budą. (na gazie jest minimalnie lepiej)
Ogólnie z samochodem walczyło wielu mechaników - bezskutecznie.
diagnostyka nie pokazuje ŻADNYCH BŁĘDÓW, pomijając jakieś śmieciowe.
Co zostało sprawdzone/wymienione:
1. wymiana map sensor
2. czyszczona przepustnica
3. wymiana czujnika położenia wałka rozrządu
4. wybity katalizator (obecny był podobno cały wykruszony) - teraz jest bez kata
5. sprawdzona szczelność układu dolotowego
Oczywiście resetowanie mapy było nie raz nie dwa...
To nic nie pomogło
 :'(
Po tym samochód poszedł na hamownie, żeby określić skale problemu. Wykres tragedia - czy ktoś widział takie cudo?? :'(

Samochód ponownie jest u mechanika - miał możliwość podmianki z identycznego.
Zostało podmienione:
1.elektrozawór zmiennych faz
2.listwa zapłonowa
3.czujnik spalania stukowego

Już nie ma pomysłów co może być nie tak? Dlaczego taka chora charakterystyka silnika??

Dodam tylko tak: z silnika nigdzie nie cieknie, na zimnym jest cichutki (jak się nagrzeje to jest głośniejszy), kompresje ma równo po 9atm... Wskazania czujników są poprawne, zmieniają się przy teście dynamicznym. Drugi samochód "na podmiankę" ma takie same parametry czujników itd...

Koledzy pomóżcie, samochód w tym roku stoi u fachowców łącznie ponad 16tygodni...

Teraz jedyny pomysł to wymiana ECU silnika? ECU to "kalkulator wtrysku"?

Jak coś mi się przypomni to dopiszę.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2017, 18:54:18 »
Daj "pomiary" sond lambda, ciśnienia atmosferycznego, ciśnienia w dolocie bez silnika/z silnikiem na jałowo, czujnika temperatury płynu.
Do sprawdzenia przepustnica, pedał gazu.

Offline Paweł Kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 16v 2005r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 24, 2017, 12:29:15 »
Samochód stoi u mechanika, niestety nie pomyślałem ani razu wcześniej gdy stał, żeby porobić zdjęcia. Teraz nie mam takiej możliwości.
Ale trzeba chyba uwierzyć na słowo, ze parametry są oki, bo był u 3 mechaników i wszyscy mówili, że parametry są w porządku. Obecny mechanik ma na warsztacie identyczną c5-tkę i porównywał parametry z czujników z jednego egzemplarza  z drugim i pokrywały się.
Dobrze myślę, że wiążesz falowanie mocy z pedałem gazu? Jak sprawdzałem pod lexią, to pedał utrzymywał % wciśnięcia.
Dopytam się, czy przepustnica była podmieniana.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 24, 2017, 13:31:23 »
Czy przepustnica otwiera się max przy sterowaniu/nacisnięciu pedałem? Tu podejrzewam brak mocy...
Lambda to drugi podejrzany. Nic o niej nie wspominałeś... jeszcze pomierz cisnienie paliwa na listwie.
Przestańmy podmieniać , zacznijmy diagnozować...

Offline Paweł Kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 16v 2005r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 24, 2017, 20:25:42 »
ohh.. z tego co pamiętam przepustnica owtiera się do 70%? czy coś troszkę więcej? Dawno sprawdzałem...
Ustalmy jedno:
Wszystkie czujniki były diagnozowane lexia - sprawdzane jakie parametry podają. Wszystko jest OK. Taka diagnoza 3 mechaników.
Czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzałem dodatkowo sam miernikiem. Po nagrzaniu się silnika (i czujnika) rezystancja diametralnie spadała - dlatego został zmieniony (Chyba troszkę pomogło? )
Sonda lambda podobno OK....
Mechanik zaczął podmieniać części, bo diagnoza nic nie wnosiła.
Ciśnienie paliwa na listwie zostało sprawdzane na początku. Jest OKI. Tak samo jak kompresja, szczelność dolotu. Przepustnica podobno też jest OK.
Dlaczego wykres jest taki falujący? (Dodane zdjęcie - żeby je zobaczyć trzeba się zalogować). Komu go pokażę ten wytrzeszcza oczy. Jakieś EKG z arytmią...


Ktoś mi podrzucił pomysł, że może izolacja przewodu od któregoś czujnika ma za małą rezystancję. A w raz ze wzrostem temperatury na zewnątrz rezystancja przewodu maleje i jest chwilowe zwarcie do masy czy coś....


Jestem na etapie kupna ECU do podmianki. Innych pomysłów już nie mam (zaznaczam, że czujniki wg mechaników są OK)

Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 24, 2017, 21:16:45 »
kompresje ma równo po 9atm...

Mowa o kompresji na cylindrach? Ostatnio mierzyłem u siebie za pomocą tradycyjnego miernika mechanicznego i wyszło miedzy 13-14bar. Jak 9 to słabiutko.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 24, 2017, 22:15:48 »
"Podobno" i "OK"....tak to nie podyskutujemy.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 25, 2017, 01:12:38 »
Wg mnie silnik benzynowy 11atm to ok. 9atm to słabo.
Sprawdź kompresję na "mokro" jak nie podskoczy to oznacza docieranie zaworów.
Nominalne ciśnienie dla silników:
2,0 16v RFN - 10,8 atm
2,0i HPi RLZ - 11,4 atm
2,0i 16V RFJ - 11 atm
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Paweł Kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 16v 2005r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 25, 2017, 11:39:04 »
"Podobno" i "OK"....tak to nie podyskutujemy.

Nie znam dokładnych wartości zaczytanych, więc nie podam, dlatego piszę, że "podobno" bo nie mam co pokazać. 3 Mechaników mówi że OK, to nie pozostaje nic innego jak im wierzyć. Samochód nie stał u "Mietków w szopie".
Samochód na chwile obecną jest w warsztacie.

Drugi samochód "z podmianki" również ma 9atm.
Mój nie bierze oleju/płynów/nie kopci/ chodzi cicho. Żeby nie było hejtu co do brania oleju: Jeździ na Valvoline 5W30 i między wymieniany co 12tys nie mam potrzeby dolewania (ubywa pół miarki - około pół litra, może 0,7l).
Poproszę mechanika o test na mokro  ;)
Przepustnica dobra.

Ma ktoś na sprzedaż ECU silnika? Mi krzyknęli 1200zł za sprawną używkę... To już lepiej upolować anglika z tym silnikiem, to chociaż drugi silnik z osprzętem będzie na później  ;D

Offline Paweł Bystrzycki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2017, 12:10:04 »
Opowiem sytuację swoją, podobnie jak u Ciebie auto czym cieplej słabiej jechało i pewnego dnia zaczęło syczec było słychać tak jak by turbine przy diesla była nieszczelność na ostatnim łaczeniu tłumnika tylnego pojechałem kupić nową opaskę a okazało się że tłumnik zapchany założyli nowy tłumnik i auto 20 ps więcej ciągnie mocno może u Ciebie też to być.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2017, 12:30:10 »
...dlatego piszę, że "podobno" bo nie mam co pokazać. 3 Mechaników mówi że OK, to nie pozostaje nic innego jak im wierzyć. Samochód nie stał u "Mietków w szopie".

Nie pozostaje nic jak szukać nastepnego "mistrza" do naprawy, może Ci się poszczęści.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2017, 13:46:45 »
Jeżeli mechanik ma taki sam silnik to można przełożyć BSI + ECU do twojego i sprawdzić, co do tłumika (katalizatora) to może warto odkręcić wydech i sprawdzić jak się zachowa bez.


Wg mnie silnik benzynowy 11atm to ok. 9atm to słabo.
Sprawdź kompresję na "mokro" jak nie podskoczy to oznacza docieranie zaworów.
Nominalne ciśnienie dla silników:
2,0 16v RFN - 10,8 atm
2,0i HPi RLZ - 11,4 atm
2,0i 16V RFJ - 11 atm

To jest stopień sprężania, nie kompresja.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Robert Urbański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 349
  • Skąd: Rokietnica
  • Posiadany samochód: C5 sedan 2011
  • Miejscowość: Rokietnica
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2017, 19:11:36 »
Jeśli chodzi o ten wykres - czy nie ma przypadkiem szans, żeby to był błąd oprogramowania, które nie potrafi wyrównać wykresu? Bo nie wiem, na ile hamownia może z aż taką dokładnością wychwytywać wahania, skoro OP nie czuje ich na kołach dodając gazu?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2017, 20:21:12 »
Wg mnie silnik benzynowy 11atm to ok. 9atm to słabo.
Sprawdź kompresję na "mokro" jak nie podskoczy to oznacza docieranie zaworów.
Nominalne ciśnienie dla silników:
2,0 16v RFN - 10,8 atm
2,0i HPi RLZ - 11,4 atm
2,0i 16V RFJ - 11 atm
Przy pomiarze ciśnienia sprężania, trzeba pamiętać, że podane wyżej wartości odnoszą się do rozgrzanego silnika i na rozgrzanym trzeba mierzyć. Ja najpierw mierzyłem na ledwo ciepłym i wyszło mi ledwie 9 atm na każdym cylindrze. Ponowny pomiar na rozgrzanym do 80 st.C - wyszło po 12 atm na kazdym cylindrze. I jeszcze trzeba pamiętać, aby do pomiaru przepustnica była całkowicie otwarta. W samochodach z tradycyjną linką gazu to łatwo - wciskamy pedał. Ale w wirtualnej przepustnicy to nie takie proste. Ja do pomiaru ją zdemontowałem - 3 śruby, 3 minuty pracy. I jeszcze trzeba pamiętać o zdjęciu wtyczek na wtryskiwaczach - w czasie pomiaru nie może byc wtryskiwana benzyna na gładzie cylindrów. Dopiero po spełnieniu tych warunków pomiar jest miarodajny i mozna z niego wyciągać jakieś wnioski.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2017, 09:37:46 »
Wg mnie silnik benzynowy 11atm to ok. 9atm to słabo.
Sprawdź kompresję na "mokro" jak nie podskoczy to oznacza docieranie zaworów.
Nominalne ciśnienie dla silników:
2,0 16v RFN - 10,8 atm
2,0i HPi RLZ - 11,4 atm
2,0i 16V RFJ - 11 atm

To jest stopień sprężania, nie kompresja.
masz rację, ale ja to zawsze przyjmowałem bez liczenia jako że silnik jest ok. Wyżej tego b,dobry, niżej słabszy.
Dla prawidłowego wyliczenia to:
silniki  czterosuwowe z zapłonem iskrowym
                  Pspr = 0,125 x ε
gdzie:
           Pspr – ciśnienie sprężania w (MPa)
           ε – stopień sprężania badanego silnika
           0,125  – wartość stała

Pspr = 0,125 x ε = 0,125 x 11,0 = 1,375 (MPa) (≈13,75bara)

zatem przy stopniu sprężania 11 ciśnienie wynosi ok 13,75bara czyli w grubym zaokrągleniu ok 13 atm
!!! Należy pamiętać aby dokładnie tak robić jak napisał Leszek (Lech)

co do usterki to sprawdziłbym też to co sugerował Paweł czyli tłumik, bo w sumie już wszystko chyba sprawdziłeś, no i przełożyć przełożyć BSI + ECU - zgodnie z sugestią Piotra
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Marek_S

  • Gość
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 29, 2017, 08:19:18 »
Witam,
Mam dość nietypowy problem z c5 2.0 16v 103kW 2006r. Posiada gaz, ale to bez znaczenia. Problem występuje na gazie i benzynie.
Samochód od ponad roku traci moc wraz ze wzrostem temperatury powietrza.  Do tego stopnia, że przy 30st na zewnątrz, jest niepraktyczny (jeździ, ale piłowanie na 3-ce pod lekkie wzniesienie to nie jazda).
Na biegu jałowym chodzi delikatnie nierówno - słychać to z wydechu, lecz nie szarpie budą. (na gazie jest minimalnie lepiej)
Ogólnie z samochodem walczyło wielu mechaników - bezskutecznie.
diagnostyka nie pokazuje ŻADNYCH BŁĘDÓW, pomijając jakieś śmieciowe.
Co zostało sprawdzone/wymienione:
1. wymiana map sensor
2. czyszczona przepustnica
3. wymiana czujnika położenia wałka rozrządu
4. wybity katalizator (obecny był podobno cały wykruszony) - teraz jest bez kata
5. sprawdzona szczelność układu dolotowego
Oczywiście resetowanie mapy było nie raz nie dwa...
To nic nie pomogło
 :'(
Po tym samochód poszedł na hamownie, żeby określić skale problemu. Wykres tragedia - czy ktoś widział takie cudo?? :'(

Samochód ponownie jest u mechanika - miał możliwość podmianki z identycznego.
Zostało podmienione:
1.elektrozawór zmiennych faz
2.listwa zapłonowa
3.czujnik spalania stukowego

Już nie ma pomysłów co może być nie tak? Dlaczego taka chora charakterystyka silnika??

Dodam tylko tak: z silnika nigdzie nie cieknie, na zimnym jest cichutki (jak się nagrzeje to jest głośniejszy), kompresje ma równo po 9atm... Wskazania czujników są poprawne, zmieniają się przy teście dynamicznym. Drugi samochód "na podmiankę" ma takie same parametry czujników itd...

Koledzy pomóżcie, samochód w tym roku stoi u fachowców łącznie ponad 16tygodni...

Teraz jedyny pomysł to wymiana ECU silnika? ECU to "kalkulator wtrysku"?

Jak coś mi się przypomni to dopiszę.
Typowe objawy zużytego silnika albo remont albo uzywka 9 to trochę mało a jak szczelność?

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Marek_S

  • Gość
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 29, 2017, 13:51:08 »
"Podobno" i "OK"....tak to nie podyskutujemy.
Dokładnie ma być 13 14 bar więc przywiez do mnie to zrobimy autko a tak szukacie i nie znadujecie a moment jak przednich poznam

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 29, 2017, 16:15:42 »
Jeśli na 2 silnikach wyszło po 9 to obstawiam albo uszkodzony manometr, albo błąd przy sprawdzaniu ciśnienia. Niestety czasami głupoty wychodzą na tych nowych manometrach.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Kowalski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 16v 2005r
  • Miejscowość: Lublin
Odp: [MK2] Problem z mocą silnika - benzyna 2.0 + wykres z hamowni.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 30, 2017, 13:13:50 »

4. wybity katalizator (obecny był podobno cały wykruszony) - teraz jest bez kata


Tak jak pisałem katalizator wybity.


Podejrzewam, że pomiar był robiony na zimnym silniku dlatego 9atm. Mówił, że jemu się zgadza. Łebski chłopak, więc tego się nie czepiam. Z resztą nie będę go fachu uczyć.

ECU+BSI nie przełoży - drugi samochód nie jest mój, a przy przekładce ECU trzeba immobilizer programować itd. Widocznie nie ma przyzwolenia na aż takie grzebanie w drugiej sztuce od jego właściciela.

Cytuj
Typowe objawy zużytego silnika albo remont albo uzywka 9 to trochę mało a jak szczelność?
Oleju nie pije, płynów nie wciąga, z silnika się nie leje ani się nie poci. Pytałem o remont i zawsze była taka odpowiedź, że nie widać przesłanek do potrzeby remontowania motoru.

Teraz szukam ECU. Jak to nie to, to tylko przewody obstawiam.