Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z dymieniem na czarno  (Przeczytany 8699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz John

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5
  • Zainteresowania: Sport
  • Miejscowość: Gliwice
Problem z dymieniem na czarno
« dnia: Październik 29, 2017, 20:48:32 »
Witam!Mam  C5 163km z 2011r. problem dymienia na czarno przy mocnym dodaniu gazu zaczął się po usunięciu dpf-u.próbowałem z odpiętym egr-em ale bez zmian.Jeden mechanik powiedział ,że te samochody tak mają i żebym zamontował  nowy dpf.Zostały jeszcze wtryski ale nie mam pewności czy to pomoże.Jeśli macie jakąś wiedzę na ten temat to byłbym wdzięczny.Pozdrawiam:)

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2017, 21:27:20 »
Po pierwsze w C5 nie ma PDF-a tylko FAP, po drugie po kiego go wywaliłeś jak wystarczyło go obficie umyć pod bierzącą wodą, zrobiłeś duzy błąd wycinając FAP. Acha, mechanik dobrze prawi, załóż FAP.
Pozdrawiam

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2017, 22:22:39 »
I w przyszlosci zycze powodzenia w jezdzie po tej cywilizowanej EU i w razie kontroli wykrycia ze sie nie ma fapa oj zaboli po kieszeni.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 29, 2017, 22:33:21 »
Nie pierwszy raz na forum czytam że DPF i FAP to dwa różne filtry a tak nie jest.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych[/font]

Offline Krzysiek Tomczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: C5 X7 tourer RHF @ 170KM/390Nm, 2011
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2017, 15:51:45 »

Przed wycięciem fap też kopcił? jaki był powód usunięcia fap?
Z pierwszego posta wynika, że nie kopcił.




Co do przeglądów, to moim zdaniem w dobrą stronę to idzie.

Offline Maciej Brzozowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 733
  • Skąd: DK
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0HDI RHR Tourer 09'
  • Miejscowość: DK
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2017, 20:15:04 »
Z drugiej strony jak nie stać mnie na Rollsa to go nie kupuje ;)
Co do Fapa to on akurat jest najmniej problemowy i najłatwiej "naprawialny" ;)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2017, 09:34:57 »
Nie pierwszy raz na forum czytam że DPF i FAP to dwa różne filtry a tak nie jest.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych[/font]
dokładnie, obie nazwy oznaczają filtr cząstek stałych. podział jest tylko na suche i mokre.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2017, 22:40:29 »
Nie pierwszy raz na forum czytam że DPF i FAP to dwa różne filtry a tak nie jest.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych[/font]
podział jest tylko na suche i mokre.

O to mi chodziło
Pozdrawiam

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2017, 13:21:40 »
Z drugiej strony jak nie stać mnie na Rollsa to go nie kupuje ;)
Co do Fapa to on akurat jest najmniej problemowy i najłatwiej "naprawialny" ;)
Wiem, że to nie temat na tą dyskusję, ale często pojawia się problem wymiany dwumas na sztywne, wycinania FAPa i zaślepiania EGR bo przecież to nikomu nie jest potrzebne.
Trzeba pamiętać o jednej rzeczy: żyjemy w Polsce, bądź co bądź nie najbogatszym kraju europy a ludzie często kupują "perełki" z niepewną historią, cofnietym licznikiem i jeszcze mają nadzieję na "bezkosztową" jazdę przez najbliższy mln kilometrów. Niestety w większości przypadków tak nie jest. I jak ktoś nie ma na naprawę C5 to niech lepiej kupi coś innego, tańszego (rower?).

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2017, 17:55:18 »
Bartek z rowerem to nie przesadzaj, ale fakt faktem, jeśli ktoś się decyduje na diesla to powinien brać pod uwagę te elementy lub kupć benzynkę i sie nie martwić o takie sprawy jak FAP, EGR, dwumasę, wtryski, turbo.
Pozdrawiam

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2017, 18:19:45 »
W wersji 163 KM chyba nie tak prosto z regeneracją FAP jak to ma miejsce w słabszej wersji?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 01, 2017, 18:46:37 »
No trudniej samemu zrobić bo fap i kat to jeden element

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2017, 15:48:37 »
Dziwna ta dyskusja. 18 odpowiedzi, a tylko ze 3 w miarę na temat :) Przed usunięciem FAPa pewnie nie dymił bo FAP dym wyłapywał,.. tyle, że pewnie się wciąż zapychał więc kolega usunął. Po usunieciu pojawił sie dym bo FAP juz go nie wyłapuje. Zamontowanie nowego FAPa problemu nie rozwiąże bo auto nie może dymić - FAP znowu będzie się ciagle zapychał. Odpięcie EGRa to nie jest wiarygodny sposób na wyeliminowanie go jako przyczyny dymienia bo jeśli jest zawalony sadzą i sie nie domyka to po wypięciu sterowania nadal będzie niedomknięty. Jedyny sposób to zaslepić lub założyć inny sprawny. Druga sprawa - sprawdzić szczelność układu dolotowego. Może jest gdzieś dziurka i powietrze z turbiny ucieka,.. no i dymi. Najpierw ogarnąć dymienie, a potem załozyć filtr, bo ogólnie w tym aucie jest bezproblemowy,.. jak auto nie dymi nadmiernie i nie zapomni się dolać płynu jak potrzeba :)

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 07, 2017, 18:37:32 »
Dariusz może uściślijmy FAP i DPF oznaczają filtry cząsteczek stałych stosowane w silnikach diesel'a. Zwyczajowo FAP-em określa się filtry stosowane przez koncern PSA (być może ze względu że jest to skrót od nazwy filtra w języku francuskim).
W większości dieseli stosowane są filtry suche (zwyczajowo nazywane DPF-em), natomiast koncern PSA stosuje filtry mokre (zwyczajowo nazywane FAP-em). Rola jakie mają spełnić obydwa filtry jest taka sama tj. wyłapywanie cząsteczek sadzy, a następnie ich spalanie w wyższej temperaturze. Różnią się natomiast temperaturą spalania w filtrze suchym (DPF) wynosi ona około 650  stopni C, uzyskiwanej głownie poprzez wtrysk dodatkowej ilości paliwa (stąd potrzeba stosowania specjalnych olei silnikowych oraz częstsza ich wymiana). W filtrze mokrym ta temperatura wynosi około 500-550 stopni C, obniżenie temperatury spalania uzyskuje się poprzez dodawanie do paliwa płynu eolys. Niższa temperatura spalania powoduje, że FAP jest mniej problemowy i może się wypalać nawet w ruchu miejskim (nie osiągalne dla DPF). Niemniej ma też minusy: dodatkowy koszt zakupu płynu eolys oraz zapychanie się filtra produktami spalania płynu.
Co do wycięcia filtra to szkoda, że nie spytałeś się o radę bardziej doświadczonych użytkowników. Nawet przy sprawnym silniku nie trzeba super aparatury, aby stwierdzić że usunięto filtr. Po pierwsze sprawny filtr eliminuje całkowicie dymienie, a po wycięciu nie ma możliwości aby silnik bez filtra nie zadymił przy rozruchu lub nie puścił dymka przy raptownym dodaniu gazu (chociaż może spełniać normę EURO 4).
Co do dymienia "na czarno" to najczęstszą przyczyną tego problemu są zużyte końcówki wtrysków, nawet jedna uszkodzona końcówka może być przyczyną czarnej chmury za autem. W związku z tym proponuję zacząć od tego problemu, a dopiero po jej usunięciu zamontować ponownie filtr.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 07, 2017, 19:20:12 »
W większości dieseli stosowane są filtry suche (zwyczajowo nazywane DPF-em), natomiast koncern PSA stosuje filtry mokre (zwyczajowo nazywane FAP-em).
FAP= DPF= FCS (Filtr Cząstek Stałych ;-) a co niech po naszemu też będzie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 08, 2017, 09:07:34 »
Ten który nie posiada dodatku do paliwa (Eolys). Dla ułatwienia powiem, że VW ma oba rodzaje filtrów w swoich silnikach.

dziara

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 08, 2017, 18:09:17 »
Wszyscy rozprawiają, a założyciel wątku się zawinął.... :(

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 08, 2017, 22:08:09 »
Jak to BMW. Będziesz Miał Wydatki....
Lexija Citroen Peugeot.

matil80

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 09, 2018, 21:22:15 »
Witam Koledzy . Pojawił mi się problem . Gdy zrobiło się ciepło , cytryna przy ruszaniu i po zmianie biegów  i dodaniu gazu puszcza obłoczek czarnego dymu . Przy ruszeniu puszcza dym tylko po puszczeniu sprzęgła i można go ciągnąć do 4 tyś obr/min i zero dymu tylko w tych pierwszych chwilach , przy ruszeniu i po zmianie biegu . Na wolnych obrotach na postoju pierwsze przegazowanie bez dymu drugie  z dymem i tak za każdym razem . Jeszcze zauważyłem , że auto bardzo zrobiło się mułowate do 2 tyś obr .I po wciśnięciu gazu ma zadławienie i dopiero ciągnie . Błędów brak ,parametry ok . Jeszcze zaznaczę z góry , że fap jest , nie jest usunięty , wtryski po regeneracji . Macie pomysły gdzie zacząć szukać  ? Nie jest to dziwne że w ogóle na fapie dymi ?

matil80

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 20, 2018, 21:41:53 »
Więc koledzy , dalej nie wiem co jest nie tak . Wóz właśnie wrócił od mechanika i jak dymił tak dymi . Twierdzi , że parametry są wręcz idealne , nie ma do czego się przyczepić . Wyczyścił EGR i auto już nie ma tego zamulenia po wciśnięciu gazu , tylko ciągnie od razu . A dymienie zostało , twierdzi że fap jest już mocno zapchany i on może być przyczyną tego dymienia . Zapchanie fap mam 85 % , jest to możliwe że to fap jest przyczyną ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2018, 21:52:11 wysłana przez Szymon Matillek »

matil80

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 21, 2018, 07:59:34 »
No mechanik twierdzi , że sprawdzał i nieszczelności nigdzie nie ma . A jak najlepiej sprawdzić samemu nieszczelność ?

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 21, 2018, 10:39:19 »
Mi dymił bo była uszkodzona przepływka. Źle sterowała RGR'em i dawkami paliwa. Po wymianie na nową jeszcze jakiś 1-1,5 kkm czarny dym leciał, mniejszy, ale był. Teraz czyściutko w lusterku.

matil80

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 22, 2018, 09:39:09 »
Tak koledzy , ja wiem że przyczyn dymienia może być wiele , ale parametry na kompie wszystkie prawidłowe , nie ma do czego się przyczepić . No i właśnie już nie wiem , gdzie , jak , i czego szukać .

matil80

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 22, 2018, 10:29:10 »
Parametry sprawdzał DB podczas jazdy i na postoju , EGR zaślepił , cały dolot  posprawdzał i nieszczelności nie znalazł . Ole 2t leje cały czas. Nie wiem  ,czy to zbieg okoliczności bo zaczęła cytryna dymić jak zrobiło się ciepło .

matil80

  • Gość
Odp: Problem z dymieniem na czarno
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 22, 2018, 10:52:52 »
Najdziwniejsze to jest to ,że dymi tylko przy ruszeniu i zmianie biegów , a nie cały czas . Mogę go ciągnąć do 4 tyś obr/ min i zero dymu , tylko w tym pierwszym momencie po ruszeniu lub zmianie biegu . Jakby gdzieś była nieszczelność to nie dymiłby cały czas ?