Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: fotel kierowcy przestał grzać :(  (Przeczytany 15882 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 26, 2018, 21:57:44 »
A to tak idzie, nie jest prawy lewy? Jakaś instrukcja jak go wyjąć, nic przy tym nie łamiąc?

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 26, 2018, 23:07:56 »
Prawy- lewy jest taki sam,co do wyjecia to możesz namacać przewód wsadzając rękę pod fotel(karkołomne zadanie)lub wydłubać z przewodem ale może pęknąć kostka zasilająca przełącznik (u mnie właśnie tak się stało). Jeśli zdecydujesz się na te drugie rozwiązanie włącznika nie wsadzisz spowrotem z wpiętym przewodem ja podpiłowałem troszkę otwór i wcisłem.Jeśli chcesz to zrobić bardziej profi zostaje ci demontaż tego plastikowego boczka z przełącznikiem lub całego fotela i będziesz miał elegancki dostęp.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 27, 2018, 00:37:28 »
Można spokojnie zdjąć fragment z samymi przyciskami regulacji grzania i masażem wtedy nie powinno się uszkodzić wtyczek. Nie jest to niestety praca dla niecierpliwych bo wtedy coś może popękać

Lepiej zacząć od fotela kierowcy bo tam jest mniej kabli więc łatwiejszy demontaż przy pierwszym podejściu do tematu

Od strony tapicerki (odgina się bez problemów) wcisnąć coś płaskiego pomiędzy dwa plastiki i poruszać z wyczuciem góra/dół aby podważyć plastik z dwóch zatrzasków (2 żółte paski wzdłuż krawędzi) i po odchyleniu delikatnie całość odchylić w stronę drzwi (czerwone strzałki) bo na dole (2 kropki czerwone) są jeszcze kolejne dwa zatrzaski. Oczywiście najlepiej to robić w ogrzewanym garażu bo plastik lubi pękać w niskich temperaturach.

To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

dziara

  • Gość
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 01, 2018, 10:46:34 »
Można spokojnie zdjąć fragment z samymi przyciskami regulacji grzania i masażem wtedy nie powinno się uszkodzić wtyczek. Nie jest to niestety praca dla niecierpliwych bo wtedy coś może popękać

Lepiej zacząć od fotela kierowcy bo tam jest mniej kabli więc łatwiejszy demontaż przy pierwszym podejściu do tematu

Od strony tapicerki (odgina się bez problemów) wcisnąć coś płaskiego pomiędzy dwa plastiki i poruszać z wyczuciem góra/dół aby podważyć plastik z dwóch zatrzasków (2 żółte paski wzdłuż krawędzi) i po odchyleniu delikatnie całość odchylić w stronę drzwi (czerwone strzałki) bo na dole (2 kropki czerwone) są jeszcze kolejne dwa zatrzaski. Oczywiście najlepiej to robić w ogrzewanym garażu bo plastik lubi pękać w niskich temperaturach.



No to szkoda, że fotorelacji nie umieściłeś. Mi nie grzeje od dawna, a boję się zacząć zabawę nawet z rozbieraniem bo w tym temacie jestem zielony. Ale na wiosnę może coś pokombinuję. Samo rozebranie to jeszcze może dałoby się zrobić, najgorsze to dojść do przyczyny dlaczego nie grzeje...Bo pasażera jest OK.Może do wiosny więcej forumowiczów wrzuci coś na ten temat.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 01, 2018, 11:16:46 »
No to szkoda, że fotorelacji nie umieściłeś.
Mam uszkodzony aparat w telefonie - nie wyostrza.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Zbigniew Nowak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Nowa Sól
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK III (X7), Peugeot Partner
  • Miejscowość: Nowa Sól
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 27, 2018, 18:07:11 »
Witam, zna może ktoś parametry temistora, który jest w przednim siedzeniu  - prawdopodobnie jest przyczyną zimnego fotela.

Offline Dariusz Kałuża

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: DS 3 1,6 VTi, C3 1,4 HDI
  • Miejscowość: Kielce
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 06, 2018, 14:50:32 »
Też mam problem z grzaniem foteli w DS3 i nigdzie nie można znaleźć informacji jaki termistor tam siedzi

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 06, 2018, 19:14:15 »
W C5 x7 jak w siedzisku odklejałem tapicerkę od gąbki to nie zauważyłem żadnego termistora bo nie w każdej macie grzejnej on jest. Trzeba na początek pomierzyć obwody obu mat grzejnych i jak któraś nie zamyka obwodu to może być po prostu drut przepalony albo przerwany bo to jest druga w kolejności przyczyna braku grzania po usterce modułu grzania. Miejsce przerwania drutu można zlutować i całość będzie grzała bezproblemowo.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Dariusz Kałuża

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: DS 3 1,6 VTi, C3 1,4 HDI
  • Miejscowość: Kielce
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 07, 2018, 15:41:13 »
Maty sprawdziłem wszystkie cztery 1,7 Ohma, bezpieczni dobry, a fotele jak nie grzały tak nie grzeją, pozostał tylko termistor bo jego oporność to jakieś MegaOhmy

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 08, 2018, 02:18:28 »
Jeśli idzie w Mohm to ewidentnie padnięty bo robi przerwę

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kałuża

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: DS 3 1,6 VTi, C3 1,4 HDI
  • Miejscowość: Kielce
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 08, 2018, 12:31:35 »
Dziś podłączyłem termistor 10kOhm do kostki , reaguje na ciepło z suszarki prawidłowo a fotel i tak nie grzeje. Czy pozostał już tylko moduł ? Jakieś napięcie 13,5V dochodzi do modułu ale nic nie wychodzi na maty. Rozebrałem go i nie widać żadnych śladów spalenia. Podmiana z drugiego fotela nic nie daje bo fotel pasażera też nie grzeje.

Offline Krzysiek Morowiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 595
  • Skąd: Śląsk
  • Posiadany samochód: był totalny zamulacz Citroen C4 GP 1.8 LPG, SUPER Peugeot 508 2.0 HDI a jest C5 AirCross 2.0 blueHDI
  • Miejscowość: Śląsk
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 08, 2018, 14:29:14 »
Popatrz dobrze czy pin nie wylutowal się z płytki w module.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 08, 2018, 19:46:57 »
Jakieś napięcie 13,5V dochodzi do modułu
Pin 4 i 3 ma mieć +12V, pin1 masę (modułu grzania). Jak sprawdzasz, to nie "jakieś"....
Do kontroli, podepnij potencjometr 10kOm, będziesz miał regulację oporności. A jaki jest termistor w fotelu pasażera?

Offline Dariusz Kałuża

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 4
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: DS 3 1,6 VTi, C3 1,4 HDI
  • Miejscowość: Kielce
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 13, 2019, 18:36:33 »
U mnie okazało się że uszkodzone są moduły pod fotelami, a konkretnie układ scalony który się w nim znajduje.Może komuś się przyda informacja że jest to VN 570 dostępny tylko na Aliexpres.Zamówiłem , czekam aż przyjdzie

Offline Rafał Jawor

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2016
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: fotel kierowcy przestał grzać :(
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 04, 2020, 23:42:03 »
Witam w klubie.
Jestem właścicielem Citroena C4 GP z 2017roku. Silnik 2.0 HDI. Zdaję sobie sprawę, że wątek dotyczy Cytryny C5 ale to ciągle cytryna i ciągle PSA...
Pozwolę sobie odgrzać temat niegrzejącego fotela kierowcy.
Wspomnę tutaj, że fotel nie ma regulacji elektrycznej ale oprócz podgrzewania mam również masaż w oparciu. Pewnie ma to znaczenie w związku z wtyczkologią i przewodologią przedmiotowego fotela.
Byłem u kilku mechaników i odganiają się w temacie nie grzejących foteli albo sypną taką ceną w ciemno, że hej.
Wymieniając opony w warsztacie elektro-mechanicznym podrzuciłem temat nie grzejącego fotela. Obiecał zerknąć. Przy odbiorze auta usłyszałem, że fotel zaczyna grzać, dochodzi napięcie a potem zostaje rozłączone, czego wynikiem jest gasnący włącznik ogrzewania po 15s. Wyrok – „Pewnie mata grzejna walnięta” . Mając na uwadze, że jest zarobiony i to mocno nie podejmuje się naprawy.
Ale po kolei.
Od wiosny nie grzeje fotel kierowcy. Wygląda to tak. Jeśli nie jest włączone ogrzewanie foteli oba podświetlenia regulatorów temperatury są podświetlone i palą się cały czas podobnie jak np. podświetlenia włącznika masażu.
Jeśli włączę podgrzewanie w obu albo tylko na jednym fotelu (nie ważne na jaki stopień) to regulator fotela kierowcy gaśnie gdzieś po 15s i fotel nie grzeje. Natomiast regulator grzejącego fotela pasażera świeci bez przerwy.
W związku z tym dziś zdemontowałem fotel. Od spodu wtyczki wyglądają tak jak na pierwszym zdjęciu.


Wspomnę tutaj, że oprócz podgrzewania mam również masaż w oparciu.
Zgodnie z sugestią pana Andrzeja Makowskiego z forum wypiąłem zieloną wtyczkę i miernikiem na nastawie 200 ohmów zmierzyłem oporność pinów 1 i 4. Wynik w przedziale 1.8 do 1.9.
Na pinach 2 i 3 przy nastawie 2M ohmów mam wynik 005 do 006. Z zielonej wtyczki kable biegną tylko do maty grzejnej siedziska. Wyniki oporności wydają się OK. Jeśli się mylę poprawcie mnie.
Oprócz zielonej kostki mam też czarną i szarą.
Zauważyłem, że do szarego przekaźnika jest wpięta biała kostka do której doprowadzone jest 14 przewodów z czego dwa, fioletowy i niebieski są grube a pozostałe dwanaście cieńsze. co prawda dwa(szare) są nieco grubsze od pozostałych ale zakładam, że do maty grzewczej idą tylko te dwa najgrubsze przewody.
Dugi załącznik to zdjęcie samej, białej kostki z przewodami.

Na ostatnim załączniku widać cztery grubsze i pozostałe, cieńsze piny, z których dziesięć jest „zagospodarowanych” na najcieńsze przewody.
Analogicznie jak w przypadku zielonej kostki przyjąłem założenie, że te dwa grube od pozostałych dwunastu przewodów odpowiadają za grzanie oparcia. Czy słusznie? 
Idąc tym tokiem rozumowania w kostce białej dla pinów z dwom najgrubszymi przewodami nastawiłem 200 ohmów i zmierzyłem oporność tych pinów. Wynik – brak odczytu. Spróbowałem zmieniać nastawy od 200 ohmów wzwyż i dalej nic. Odczyt 000.
W związku z powyższym powstaje kilka pytań.
1. Czy wyniki pomiarów w kosce zielonej dowodzą , że mata grzejna siedziska i termistor są OK?
2. Czy kostka biała ze swoimi dwoma grubymi i dwunastoma cienkimi przewodami steruje za pomocą tych grubszych grzaniem oparcia? To kluczowe pytanie.
3. W związku z brakiem odczytu (nawet mimo zmiany nastawów) na dwóch najgrubszych kablach kostki białej oznacza, że uszkodzona jest mata grzejna oparcia?
Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i wskazówki. Jeśli są jakieś pytania proszę śmiało pytać.
Nie chcę pruć darmo tapicerki.
Na koniec jeszcze jedno pytanie. Może ktoś zna we Wrocławiu jakiegoś sprawdzonego fachmana od naprawy grzanych foteli? Chociaż wiem, że to jak wołanie na pustkowiu.
 
Pozdrawiam
Rafał vel Niut11 z Wrocławia


przywróciłem domyślną czcionkę...


Na dziś temat rozwiązany. w module komfortu był nadpalony styk nr 10  i pin kostki do niej wchodzący. po wyczyszczeniu styku i pina znowu grzeje.
Podsumowując wszystkie przeprowadzone pomiary o których pisałem wcześniej oznaczają, że i maty i termistor są OK. ale proponuję w pierwszym kroku sprawdzić wtyczkę do modułu i sam moduł. U mnie to było powodowało, że fotel nie grzał.
A'propos  rozbierania fotela i wyjęcia go z samochodu służę dokumentacją zdjęciową.
W załączeniu zdjęcia nadpalonego styku i kostki.
Wato było poświęcić sobotę i zaoszczędzić 700 zł z terminem na styczeń 2021. ;D


Pozdrawiam
Rafał vel Niut11 z Wrocławia
 
 
 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2020, 23:44:21 wysłana przez Rafał Jawor »