Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.  (Przeczytany 22789 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Kurcjus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break
  • Miejscowość: Cieszyn
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 05, 2020, 09:15:24 »
Zamówiłem dziś siłownik z innej aukcji:
https://allegro.pl/oferta/maxgear-amortyzator-pokrywy-bagaznika-volvo-v70-i-8984685598

Cena co prawda dwa razy większa ale niestety z tym poprzednim nic nie da się zrobić. Klapa za dużo odstaje.
Poprzednie siłowniki odsyłam sprzedawcy. Sprzedawca twierdzi że nigdy innych nie miał i to są jedyne jakie posiada.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 05, 2020, 15:44:34 »
tak jak mówie kupiłem jakieś 60szt z tej aukcji :P

Co do tej drugiej to nie ma podanych parametrów typu skok czy długość całkowita itp.

nie trzeba zamawiać nowych, wystarczyło skrócić tą metalową końcówkę, odkręcić i zeszlifować ten mniejszy pierścień tam jest z 3mm. Można również zdjąć 2-3mm z plastikowej końcówki żeby głębiej się nakręciła i to powinno wystarczyć do zamknięcia klapy.

Offline Kamil Kurcjus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break
  • Miejscowość: Cieszyn
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 05, 2020, 16:16:53 »
Na moje oko to skoku brakowało około 10mm. Jutro powinienem mieć nowe to zobaczymy co to będzie :)

Offline Kamil Kurcjus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break
  • Miejscowość: Cieszyn
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 10, 2020, 21:04:57 »
Operacja zakończona sukcesem. Siłowniki co prawda miały długość 320 mm ale po skróceniu mocowań wszystko ładnie spasowało. Dodam tylko że siłowniki przyszły z końcówkami bardzo podobnymi do tych które znajdują się od strony klapy z tym że wykonanych z metalu więc postanowiłem je wykorzystać.

Offline Kamil Kurcjus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break
  • Miejscowość: Cieszyn
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 10, 2020, 21:08:58 »
Jeszcze kilka zdjęć z moich działań.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 11, 2020, 06:13:51 »
no brawo :P tak myślałem że nie będa pasować od razu :)

potwierdzam że te które obecnie sprzedają nie pasują, napisałem do sprzedającego w tym temacie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2020, 08:03:23 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Zygmunt Bucko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8 Pb Kombi
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 07, 2020, 22:41:52 »
Sprzedawca coś odpisał? Bo żona dzisiaj dostała klapą po głowie, no i muszę to zrobić w końcu.

A fajnie by było mieć coś co wchodzi jak miodek (w Puchatka) :-) bez szlifowania.



Znalazłem jeszcze sprężyny Johns 90 35 95-95, niestety tylko na autoczęściach więc przesyłka droga, ale niby mają długość 308 i suw 88...

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 09, 2020, 08:42:35 »
mi wymienili na poprawne, dostali jakaś złą partię.









Offline Dariusz Teodorowicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 20, 2020, 13:50:00 »
Witam, dwa dni temu wymieniłem siłowniki klapy bagażnika w swojej cytrynce na te z tej aukcji
https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-tyl-volvo-xc70-cros-country-prolift-8198511300
Pasują idealnie, bez żadnych przeróbek, przełożyłem tylko końcówki mocowań. Najwięcej problemu miałem przy wykręceniu mocowań ze starych siłowników, trzeba też uważać na sprężyny bo mocno odbijają. W każdym bądź razie klapa teraz ładnie się podnosi i zamyka. Cena 21.40 zł za sztukę wydaje się śmiesznie niska w porównaniu z oryginałem a nawet siłownikiem po regeneracji.
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2020, 17:46:00 wysłana przez Dariusz Teodorowicz »

Offline Zygmunt Bucko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8 Pb Kombi
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 24, 2020, 12:24:33 »
Też się pochwalę. Kupiłem to: https://allegro.pl/oferta/silownik-klapy-bagaznika-volvo-v70-iii-xc70-ii-07-9098950610
Jakby link wygasł: LORO 101-00-835, dł 308mm, siła 1190N


Po wymianie obu siłowników stwierdziłem, że trochę przegięcie - za silne są i klapa się trochę za bardzo rozpędzała jeśli się jej nie przytrzymało. Na szczęście miałem do roboty drugą klapę w innym C5, więc po prostu oddałem jeden swój nowy siłownik a wziąłem sobie jeden stary - i jest idealnie. Także warto rozważyć wymianę tylko jednego.


Jedna wada - te zamienniki są za krótkie, klapa nie podnosi się do końca, brakuje kilku centymetrów do maxa, no i przy moim wzroście to są istotne centrymetry - nie mieszczę się pod otwartą klapą :/


Co do rozkręcania starych siłowników celem pozyskania końcówek - ja po odkręceniu plastikowej końcówki (tej od strony klapy) obciąłem ten krótki kawałek gwintu i rozwierciłem resztę, bo ni chu nie dało się tego odkręcić. Patent z nacinaniem i śrubokrętem płaskim nie zadziałał. Oczywiście uwaga - to strzela i to dość silnie.

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 25, 2020, 07:34:52 »
można deliaktnie przedłużyć te siłowniki co założyłeś i klapa się podniesie pare cm wyzej. Np. stosując metalowe końcówki na kulkę, dając podkładkę z jednej lub drugiej strony.

Co do rozkręcania to około połowe się udaje rozkręcić, reszte po prostu przecinam flexem zwoje i wtedy jest wyluzowana sprężyna i nic nie strzela.

Ja mam dopasowane tak że klapa się podnosi wysoko.

Offline Sebastian Wykrętowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 Break Exclusive 2.0HDI 136KM FAP+ AM6 2006 C5 X7 Exclusive 2.0HDI 163KM +AM6 2010
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 27, 2020, 18:42:18 »
Kupiłem te sprężyny gazowe z linka od Dariusza i faktycznie pasują niemal plug and play, zmieniłem tylko końcówki i  po godzinie pracy mam działającą klapę bagażnika.Oryginalne sprężyny gazowe mają 440N i są wspomagane zwykłą sprężyną spiralną z wstępnym napięciem te z linka -do volvo 1400 (choć w aukcji wpisane jest 1200). Faktycznie trzeba bardzo uważać przy odkręcaniu, u mnie końcówki w oryginałach były chyba klejone klejem do gwintów (ewidentnie była jakaś zaschnięta substancja na gwincie).  Sprężyna spiralna ma chyba z 60cm długości. Zanim zacząłem odkręcać końcówki to złapałem zwoje sprężyny drutem, przez co po odkręceniu nie wystrzeliła. Ta gruba podkładka pod główką nie chciała się dać odkręcić ale popsikałem vulcanem i trzymając za gwint kombinerkami i kręcąc talerzykiem (podkładką -klucz 30) udało mi się tę sprężynę rozebrać. Polecam :)

Offline Zygmunt Bucko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Posiadany samochód: C5 II 1.8 Pb Kombi
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 08, 2020, 14:04:13 »
można deliaktnie przedłużyć te siłowniki co założyłeś i klapa się podniesie pare cm wyzej. Np. stosując metalowe końcówki na kulkę, dając podkładkę z jednej lub drugiej strony.
...
Ja mam dopasowane tak że klapa się podnosi wysoko.


W końcu się za to zabrałem :-) I tak - podłożyłem jedną podkładkę pomiędzy siłownik a tą końcówkę metalową (tą z przegubem). Nie podkładałem pomiędzy siłownik a końcówkę plastikową, bo bałem się że plastik na mniejszej liczbie zwojów gwintu może się wyłamać (wiem wiem, to tam i tak na tym gwincie za bardzo nie pracuje, ale wolę dmuchać na zimne). Drugą podkładkę (rozwierconą 16-tką) założyłem na ten stożek który wchodzi w otwór w dachu - czyli podkładka jest pomiędzy metalową końcówką a karoserią samochodu. Efekt bajka - klapa wysoko :-) Podkładki w sumie mają może z 3-4mm.

Swoją drogą, co masz na mysli pisząc "metalowe końcówki na kulkę" - te z tych zamienników volvo pasują zamiast tej oryginalnej plastikowej końcówki citroenowskiej?


Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 08, 2020, 18:24:18 »
nie wiem jakie kupiłeś siłowniki ale niektóre mają metalowe końcówki które pasują idealnie do klapy zamiast tych plastikowych.

Tutaj przygotowane do montażu siłowniki grube i cienkie, ja stosuje 2 typy w zależności który lepiej pasuje bo sa róznice między klapami i czasem trzeba rzeźbić więc mam 2 modele opanowane.


Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 03, 2020, 21:04:46 »
Czy ktoś wie, czy można kupić samą końcówkę tłoczyska - tą plastikową (lub w poście powyżej metalowa)? U mnie się połamała

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #90 dnia: Sierpień 03, 2020, 21:10:02 »
często się łamią :) można kupić nową plastikową ale dość wzmocniona bo gwint w środku jest metalowy. Metalowe też można spotkać.

oryginalne po 15 latach już mają dość i często pękają.

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #91 dnia: Sierpień 03, 2020, 21:48:51 »
często się łamią :) można kupić nową plastikową ale dość wzmocniona bo gwint w środku jest metalowy. Metalowe też można spotkać.

oryginalne po 15 latach już mają dość i często pękają.
Ok, ale gdzie szukać? motoryzacyjny? metalowy? :-)

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #92 dnia: Sierpień 04, 2020, 06:20:25 »
allegro, czasem hurtownie moto. Ogólnie google i do boju :)

Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #93 dnia: Sierpień 07, 2020, 16:03:41 »
Wczoraj rozwaliło mi drugą końcówkę - auto stało na słońcu, najprawdopodobniej tak temperatura podniosła ciśnienie w siłowniku, że plastik nie wytrzymał. Siłowniki mam dokładnie te opisywane w tym wątku od Volvo - 1190N. Chyba są jednak za mocne, klapę trzeba aż dopychać. Do tego chyba też mają za mały skok - klapa podnosi się za nisko jak dla mnie

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #94 dnia: Sierpień 07, 2020, 16:35:32 »
akurat w czasie gorąca jest to normalne iż siła siłownika rośnie. Normalne zjawisko fizyczne.

Jak piszę że ważny jest każdy milimetr i odpowiednie dopasowanie i dobranie siłowników to inni wrzucają pierwsze lepsze i myślą że to od razu zadziała.

Otóż siłowniki opisane jako takie same do tego samego auta różnią się między sobą skokiem tłoczyska, siłą wyrzutu (mimo że opisane jako np. 1200N), oraz długością całkowitą.

Co wpływa na wysokość podnoszenia klapy, siłe jaką trzeba przyłożyć do zamknięcia klapy, siłę z jaką otwiera się klapa.


Offline Patryk Blachowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 207
  • Skąd: Otwock
  • Posiadany samochód: Golf VII 1.5TSI DSG, dawniej Citroen C5 break mk2 2.0+LPG AL4
  • Miejscowość: Otwock
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #95 dnia: Sierpień 11, 2020, 12:43:34 »
Zakupiłem nowe, tym razem metalowe końcówki (od strony klapy).
Parametry, bo mogą się komuś przydać w przyszłości: kulka fi10, gwint m8, długość gwintu 19mm. Ja kupiłem tu, właśnie zamontowałem, zobaczymy jak się będą sprawować:
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-przegubu-fi10-na-gwint-m8-19mm-7069387010

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #96 dnia: Sierpień 11, 2020, 16:48:32 »
Będą ponieważ też takie używam :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2020, 17:16:57 wysłana przez Tomasz Wiśniewski »

Offline Jaroslaw Kieller

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: citroen c5
  • Zainteresowania: pierwsza wojna światowa
  • Miejscowość: Ostrów Lubelski
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #97 dnia: Styczeń 28, 2021, 06:47:56 »

Podzielę się z wami moimi doświadczeniem związanym z wymianą siłowników głównych. Jest to praca czasochłonna , ktoś napisał że 2h . Może i tak ale dla kogoś co robi to na okrągło,  ale  dla tych co się mierzą pierwszy raz to pomnóżcie to x2 .
Zaczynamy od zakupu siłownika możemy kupić oryginały w ASO lub zamienniki po 250zł szt. albo modyfikować z innych modeli . Ja wybrałem tą trzecią opcję ze względu na cenę oczywiście.
Przy zakupie siłownika od Volvo należy zwrócićszczególną uwagę na długość . Są dwie wersje o różnych długościach : 318mm i 308 mm . Wybieramy tą drugą krótszą   jeżeli nie chcemy przeróbek na długości elementu . Tu jest link  do tych co zakupiłem i zmontowałem https://allegro.pl/oferta/sprezyna-gazowa-tylnej-klapy-volvo-v70-xc70-07-10132111334 . one krótsze o jakieś 0.5cm w sumarycznej długości ale nie przejmujcie się , to w niczym nie będzie przeszkadzać
Teraz montaż  :
- Wyciągamy zagłówki na maksa z przednich foteli wyjmujemy wszystko z bagażnika żeby nam nie przeszkadzało łącznie z roletą .
-klapę bagażnika podpieramy kijem,kołkiem lub czymś innym na prawiemaksymalną wysokość . Podpora powinna znajdować się pomiędzy tylnym zderzakiem a klapą  .
- od zewnętrznej górnej części bagażnika zdejmujemy czarną poziomą osłonę siłowników
- wyciągamy zawleczki z przyłącza w postaci półksiężycowych blaszek i spychamy przyłącze z jarzma
- wyjmujemy lampkę oświetlenia wnętrza kabiny
- odkręcamy torksem wszelkiego typu uchwyty od podsufitki
- opuszczamy do połowy uszczelki wszystkich drzwi
- odklejamy podsufitkę od cienkiej taśmy dwustronnej która znajduję się na samym końcu pod siłownikami
- zdejmujemy plastikowe osłony ze słupków zaczynając od środkowych tam gdzie są pasy bezpieczeństwa , kończąc na tych przy klapie .  Środkowe  osłony w  kolejności najpierw dolną część na łączeniu przez szparę z boku z jedne i drugiej strony płaskim śrubokrętem wciskamy do środka plastikowe zabezpieczenia a następnie odciągamy osłonę w kierunku siedzenia . Rozłączany obydwie części od siebie a następnie pozostała górną cześć przez którą przebiega pas bezpieczeństwa ściągamy w dół ponieważ ma ona dwa pionowe kołki .
- Opuszczamy podsufitkę przednią część zostawiamy w spokoju chociaż jak ktoś chce może zdemontować całą ale musi się liczyć z tym że wkładać ją z powrotem będzie musiał wołać kogoś do pomocy z czystymi dłońmi .
-kiedy mamy już opuszczony sufit , ostrożnie wsuwamy się od strony bagażnika i zdejmujemy od tyłu z siłowników zabezpieczenia w postaci segerów . Lampka czołowa jest świetnym narzędziem pomocniczym .
- przystępujemy  do zdemontowania siłownikóww celu odzyskania przyłączy które są przykręcone na gwint m8 i ponownym wkręceniu do nowych siłowników.Nie należy ta czynność do łatwych. Nawinięta sprężyna może zrobić wielkie kuku więc proszę o rozwagę . :o Ja posłużyłem się w tym celu hydraulicznym ściągaczem do sprężyn takim jak w linku.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-sprezyn-mocny-hydrauliczny-1-tona-9948185377?reco_id=dd2121a0-5c7f-11eb-b334-b02628cb2b80&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

 
 
dwie grube deski o dł 25cm z wywierconymi otworami pod wymiar posłużyły mi jako podpory z obu stron .Po ściśnięciu podgrzewamy opalarką przyłącze ułatwiając sobie łatwiejsze odkręcenie  z kleju który jest w środku nazłączu gwintowym .
- montujemy stare przyłącze ale bez starych podkładek i sprężyn . Do nowychsiłownikówdajemy też odrobinę niebieskiego  specyfiku na gwint  . Jak będzie  problem z odkręceniem końcówek przyłączy z nowego to  tłoczysko ścisnąć między deskami w imadle , nie dopuszczając przy tym do jego zadrapania . W tylnej części przyłącza tym ze stożkiem znajduje oring dla łatwiejszego montażu siłownika w gnieździe , jeżeli  uległ uszkodzeniu to należy taśmą izolacyjną ustalić osiowe położenie .
- Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności z tym że tak jak moi przedmówcy odradzam ponowne zakładanie segerów , to tak na przyszłość gdyby wam wyskoczył ten sam problem , demontaż staje się banalnie prosty .
Jeszcze dodam  że smarowałem wszystkie plastikowe zaczepy osłon smarem silikonowym dla łatwiejszego montażu i ewentualnego demontażu. A jeżeli pobrudziliście podsufitkę to należy ją po zamontowaniu umyć w miejscu zabrudzeń specjalnym płynem do tego przeznaczonym . Najpierw nasączając niewielką ilością płynu ściereczkę fibrową  a następnie lekko pocierając w jednym kierunku aż do skutku . Pamiętając przy tym o niedopuszczeniu do przemoczenia gąbki bo może być lipa .  Zwłaszcza przy wiekowym aucie . ;)

Offline Tomasz Wiśniewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 338
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG 2005 break i audi a6 c5 1.8t LPG avant quattro
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: opadajaca klapa bagaznika c5 kombi 2005r.
« Odpowiedź #98 dnia: Styczeń 28, 2021, 07:16:42 »
mała rada :)

nie trzeba zdejmować plastików przy pasach dla przednich foteli, podsufitkę można z nich wysunąć palcami, a później włożyć na miejsce. Odkręcamy rączki z przodu też ale sufit zostaje na przednich daszkach przeciwsłonecznych. Jeśli ktoś ma szyberdach to nawet tego nie musimy robić, wystarczą rączki tylnej kanapy i uszczelka szyberdachu.

rozkręcić siłowniki można przy pomocy imadła bez żadnego ściagacza ale trzeba odrobinę sprytu ale dalej uważamy na zęby  :P


aby nie pobrudzić sufitu wystarczy myć dłonie i nie trzeba żadnego płynu do czyszczenia.
Również odradzam zakładanie segerów. Ale polecam wymienić plastikowe końcówki na nowe metalowe, wielokrotnie miałem przypadki iż pękają po 15 latach pracy. Ja przy naprawie daje nowe metalowe dożywotnie :)


po około 110 naprawionych autach czas naprawy to 30 minut bez śladów na podsufitce czy połamanych spinek.