Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.  (Przeczytany 6485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2017, 14:56:54 »
Dzisiaj jeszcze przebadałem ciągłość instalacji i tak wszystko jest poza jednym szczegółem
Grzegorz w/g schematów które mi podesłałeś
przewód nr 3 od (stycznika hamulca - 2120) powinien iść do ( kalkulatora wtrysku 1320) na pozycję E4 natomiast u mnie to miejsce jest puste, a przewód sprawdziłem idzie na pozycję G3 gdzie powinien iść przewód od pedału gazu.

Sprawdź Lexią co widzi wtrysk, stan hamulca....
Również podobnie, styk musi "mieć zmianę" w asr/abs...
Czy mierząc woltomierzem na przewodach "hamulca" masz zmianę napięcia? (igła i wkłuwaj się w izolację pod kalkulatorami)
Jaki to brak łączności, co z czym...?

Kallkulator silnika "ma widzieć" styk hamulca, BSI rownież, bo tu sa podpięte.

Przy braku lączności w sieci can , będzie problem z asr i skrzynią, silnikiem , bo te kalkulatory ze sobą wymieniaja informacje i sterują sobą. Np. zadziałaniie asr spowoduje wstrzymanie pracy skrzyni i zmianę pracy silnika (odciażenie).... Więc zawalcz z szyną can tych kalkulatrów (ciągłość obwodów na początek).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2017, 15:16:53 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2017, 16:44:37 »
Grzegorz sprawdziłem tak:
Podpoiłem się pod PP na 407 w kalkulatorze ASB/ESP - stan wejść logicznych i po naciśnięciu pedału widzi zmianę tych styków.
- Stan hamulca 1 otwarty w stanie spoczynkowym
- Stan hamulca 2 zamknięty w stanie spoczynkowym
Po naciśnięciu pedału hamulca 
- Stan hamulca 1 zamknięty
- Stan hamulca 2 otwarty
 ( nie wiem bo wyczytałem, że to może być kwestia oprogramowania lexi)

Natomiast pojawił się nowy problem, nie wiem czy coś namieszałem

- nie widzi kalkulatora radioodbiornika - radio cały czas się restartuje po wyłączeniu zapłonu
- przestał działać pilot zdalnego sterowania
- oraz po włożeniu kluczyka do stacyjni zawieszenie się obniża

Jedyny błąd jaki pokazuje lexia w kalkulatorze zawieszenia to niespójność kąta kierownicy

Skalibrowałem kąt i nadal żadnej zmiany.
xenony skręcają i jest O.K. Lexia pokazuje skalibrowane

natomiast Radio w BSI widzę, że jest BRAK
a w kalkulatorze radia jak chcę przeprowadzić instalację to wywala błąd i nic nie mogę zrobić.

Jakieś pomysły.
p.s.Hamulec w BSI widzi, że jest naciśnięty:

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2017, 16:56:29 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 17, 2017, 17:40:50 »
No to teraz wyraźnie napisałes, czujnik stopu jest prawidlowo widoczny w systemie abs/asr....
Lexia źle "pokazuje" czujnik skrętu, więc jak działają reflektory to zostaw ten temat. Lepiej PP podchodź do czujnika skrętu.
Czy pojawiają sie błędy komunikacji (C..., U...) po skasowaniu? Jak na razie nie przyglądales sie temu tematowi? Tutaj może być zakłócanie sieci (chwilowe/)...przez inny kalkulator. Oby nie bsi...
Brak radia, nie spotkałem się z takim zachowaniem, nie mam pomysłu. Zrób reset aku, poprawiło się z radiem? Potem deinstalację radia może, przed instalacją w bsi. Może wystarczy tylko kodować parametry w bsi związane z radiem, bez procedury instalacji.
Pilota sprawdź pod lexią , co jest widoczne w bsi związanego z pilotem (immobilaizer+centralny zamek).
Przyglądaj się teraz pracy bsi bo pokazuje się podejrzany.

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 17, 2017, 20:14:37 »
Więc tak błędów C1301 oraz U1209 nie mm
Jest jeden błąd ESP ( w załączeniu PrtSc)

Sytuacja z Radiem i resztą się wyjaśniła przy sprawdzaniu bezpieczników w BSI- okazło się , że ten główny bezpiecznik F16 ( opisany jako bocznik klienta wsadziłem nie w te nózki)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2017, 20:31:00 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 17, 2017, 21:10:03 »
Więc tak błędów C1301 oraz U1209 nie mm
Jest jeden błąd ESP ( w załączeniu PrtSc)
Sytuacja z Radiem i resztą się wyjaśniła przy sprawdzaniu bezpieczników w BSI- okazło się , że ten główny bezpiecznik F16 ( opisany jako bocznik klienta wsadziłem nie w te nózki)

No to poznałeś dzialanie zwory park/klient.....

No to masz, czy nie masz C1301. Bo jak jest to posiłkuj się ASO (wymiana wiązki),oni wiedzą jakich modeli dotyczy sytuacja, lub prywatnie szukaj naprawy bloku ABS (czujnik cisnienia). A poczytaj w necie, sporo jest o C1301.... niestety przez internet to kiepska diagnostyka.
Wyraźnie "widać" wpływ abs/asr, powyżej 50km/h, czy sygnały z kół nie rozjeżdzają się? Ale to teraz moje takie "bajanie"....

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 17, 2017, 21:28:50 »
Przepraszam ten C1301 ten pozostał.
dało by się sprawdzić, bo też czytałem, że była akcja serwisowa ale czy objęła moje auto tego nie wiem ???
Jak to sprawdzić?? zadzwonić i o co zapytać.


Tu jest rozwiązanie:
ROZWIĄZANIE W OBSŁUDZE POSPRZEDAŻNEJ : Potwierdzić uszkodzenie stycznika. Sprawdzić obecność błędów w kalkulatorze. W przypadku P1536, wymienić stycznik. Do nr DAM 11423 : Wymienić stycznik stop. Do nr DAM 11452 : Zamontować wiązkę pośrednią i stycznik stop. ROZWIĄZANIE SERYJNE : Od nr DAM 11424 : Zastosowanie nowego stycznika VIMERCATI zamiast BIOTRON. Od nr DAM 11453 : Dodanie rezystora do wiązki głównej.


Pytanie co to ten DAM
Mój OPR to 10119

Wyczytałem też i pytalem na pierwszej stronie gdzie znajduje sie moduł ESP bo takowy istnieje w aucie, może on jest uszkodzony.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 22, 2018, 11:33:50 wysłana przez Jacek Wielebski »

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 18, 2017, 19:54:14 »
ESP jest razem z ABS.
DAM to "inaczej" OPR.
Pytać w ASO (paru), mówiąc o błedzie C1301 i wykonanych wymianach....może warto zapłacić (niekoniecznie za wymianę bloku).

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 27, 2017, 18:56:15 »
Grzegorz, jest jeszcze jedna sprawa.
Ostatnio pomimo defektu ESP/ASR wyskoczył mi błąd ABS ( kontrolka świeciła na desce) jak tylko ta kontrolka świeciła to skrzynia chodziła perfekcyjnie. Po podłaczeniu do Lexi i dziennika błedów wyskoczył czujnik ABS koła tylnego prawego, dzisiaj dobrałem sie do niego i jest chyba uszkodzony ( przetarty zdjęcie w załaczeniu) . Zdemontowałem go z piasty bo chce go wymienić lecz nie wiem gdzie on jest podłaczony wtyczką??


Jak go zdemontować w całości z wtyczką w celu wymiany.




Mam nadzieję, że po wymianie wszystko wróci do normy. OBY


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 27, 2017, 19:07:03 »
W MKI kostki połączeniowe są pod zaślepką pompy paliwa, więc pewnie tak samo.
Niestety, trzeba lekko opuścić zbiornik paliwa.
Jak nie chcesz go całkiem zdejmować, to po rozpięciu przywiąż do przewodu sznurek,
abyś mógł przeciągnąć przewód od nowego czujnika.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 27, 2017, 19:09:01 »
Darku dzięki za info. Poprostu na koniec tego roku i moje c5 i zony c3 coś choruje.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 27, 2017, 19:19:10 »
Im nowsze auto, tym więcej mutacji genetycznych.
Wróciłem motoryzacyjnie do przeszłości, i mam święty spokój...  ;D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 27, 2017, 20:07:18 »
Grzegorz, jest jeszcze jedna sprawa.

Moje pytanie dlaczego czujnik został "przetarty"? Założysz nowy i.....

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 27, 2017, 20:44:37 »
łożyska już były tak zardzewiałe, że ojojojjj. Zamówione 2 sztuki na tył nowe

Offline Jacek Wielebski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 457
  • Skąd: Ostrów Wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKIII X7 2017r. 2.0 150KM BleuHDI - Exclusive
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
Odp: Błąd skrzyni po wymianie elektrozawarów.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 11, 2018, 20:49:18 »
Panowie mam znowu problem, pojawił się wyciek między silnikiem a skrzynią - zawiozłem do mechanika wymienił siemering wału. Niestety coś mnie tknęło by zobaczyć czy wyciek ustał. Jednak gdy zajrzałem jak ciekło tak cieknie. Jednak teraz silnik jest czystrzy i wydaje mi się, że to jest olej skrzyni biegów. Gdzie tam jeszcze lub z czego może wyciekać olej. ???
W złaczeniu miejsce wycieku.