Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD  (Przeczytany 3947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KAMIILCIIO_XM

  • Gość
Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« dnia: Listopad 15, 2017, 21:38:15 »
Witam, czy ktoś może z użytkowników 2.5 TD kojarzy dolną podusze silnika? Tą która znajduję się zaraz obok kompresora klimatyzacji. I jak się do niej najlepiej dostać. To mój pierwszy 2.5 TD, i mimo złej opinii kupiłem takiego XM-a. A przyznam że 2.1 TD był lepszym silnikiem. Ale kasa wydana trzeba pieścić co się ma :)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2017, 21:49:34 »
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Kuba Żerdzicki

  • Gość
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2017, 23:58:07 »
A jakie masz objawy? Bo u mnie też któraś siadła i silnik bocznikuje przy cofaniu. Podejrzewam tą samą.


Edit: Tak przy okazji, to do demontażu tej poduchy chyba trzeba rozrząd ściągać z tego co pamiętam. Mogę się mylić, ale jestem pewny w 100% że jest pod pokrywą rozrządu.

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 17, 2017, 15:57:29 »
Witam, czy ktoś może z użytkowników 2.5 TD kojarzy dolną podusze silnika? Tą która znajduję się zaraz obok kompresora klimatyzacji. I jak się do niej najlepiej dostać. To mój pierwszy 2.5 TD, i mimo złej opinii kupiłem takiego XM-a. A przyznam że 2.1 TD był lepszym silnikiem. Ale kasa wydana trzeba pieścić co się ma :)
Masz na uwadzę tą między sprężarką a kołem pasowym na wale?
Jeżeli tak to nie jest de facto poduszka a element tłumiący ruch dołu silnika "przód- tył", charakteryzuje się dość wyraźną szczeliną pomiędzy gumą zamocowaną do silnika  a obejmą przymocowaną do wózka LUZ musi być ok. 8? mm. Jest to zespół złożony z dwóch częsći.
Wiedza skończona nie istnieje...

Offline Kazimierz Rożek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 83
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: XM 2.5TD exclusive.
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 18, 2017, 15:09:21 »
to jest ta poduszka silnika, może być problem z dostępem

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2017, 08:55:33 »
... Tak przy okazji, to do demontażu tej poduchy chyba trzeba rozrząd ściągać z tego co pamiętam. ...
Obejrzałem zdjęcie poduchy ze strony linkowanej przez Darka i ... zaryzykuję(optymista-ryzykant), że wystarczy zdjąć osłonę rozrządu. :)
 
... , może być problem z dostępem
Tak!- to jest cecha wspólna konstruktorów we Francji. "Co autor sposobu mocowania silnika 2,5td w XM'ie miał na myśli ..."- nie wiem, ale kojarzę to z niepohamowaną potrzebą wypełniania wolnej przestrzeni w ... kobiecych torebkach. ;D
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Kuba Żerdzicki

  • Gość
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 20, 2017, 12:09:33 »
... Tak przy okazji, to do demontażu tej poduchy chyba trzeba rozrząd ściągać z tego co pamiętam. ...
Obejrzałem zdjęcie poduchy ze strony linkowanej przez Darka i ... zaryzykuję(optymista-ryzykant), że wystarczy zdjąć osłonę rozrządu. :)


Dlatego pisałem że nie jestem pewien, ale trzeba wziąć jeszcze pod uwagę że oprócz paska rozrządu, poduchę oplata jeszcze słabo widoczny na tym zdjęciu drugi pasek dwustronnie zębaty od wałków balansujących. Odkręcić pewnie się da ale czy wyjąć to już zagadka.

Offline Tomasz Bartoszewicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 148
  • Skąd: Legionowo
  • Posiadany samochód: Pomagier przy XM 2,5td 96' u syna :D
  • Zainteresowania: pływanie (niekoniecznie Xm'em;)
  • Miejscowość: Legionowo
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2017, 12:57:58 »
Cytuj
... Odkręcić pewnie się da ale czy wyjąć to już zagadka.

Przy okazji montażu pompy lhm zajrzałem za osłonę, stan poduszki jest widoczny, a w związku z tym jest bardzo prawdopodobne, że ... zagadkę rozwiążę przy wymianie rozrządu, pompy wody i co tam jeszcze wyniknie. :) Ktoś z poprzedników, grzebiących w tym miejscu pozwolił sobie na "porozginanie" fragmentu nadwozia tak, aby na śrubę(wkręcaną w poduszkę) mógł założyć klucz. ;D

...
I np. zalać płynną gumą. Bo to tańsze rozwiązanie.

Poduszka, którą opisałeś jest widoczna bez demontowania czegokolwiek i dzięki temu zauważyłem, że demontaż jest możliwy ;) , ale w przypadku oglądanej przeze mnie ograniczę regenerację do wklejenia kawałka gumy odbojowej z pomocą masy poliuretanowej(klejącej- taka do ożebrowań masek), a całkowicie wymienię, bądź zregeneruję (być może "płynną gumą") w bliżej nieokreślonym terminie- kusi mnie wykorzystać czas podczas wymiany rozrządu. ;D
--
Tomasz Bartoszewicki(Legionowo)
 Xm 2,1td '91- ... ubył. :|
W zasięgu wzroku XM 2,5td MKII :D
Xm! ...Cave ne prostratus ;)

Offline Stanisław Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Estate + C6 2,7HDi
  • Zainteresowania: nowe techniki i technologie
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Zawieszenie silnika Citroen XM 2.5 TD
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2017, 15:44:17 »
@ KAMIL.
Wcześniejszy mój post o Twojej właśnie mówi - to nie jest poduszka a raczej tłumik wachnięć silnika i luz MUSI tam być.
Wydaje mi się że coś jest nie tak albo z napięciem paska wałków wyrównoważających / pasek dwustronnie uzębiony za rozrządem, albo z ich synchronizacją - "wał korbowy+wałek tylny+wałek przedni. Jeżeli tylko przy gaszeniu - pewnie cokolwiek luźny pasek na tych wałkach...
Mój nie objawia absolutnie żadnych drgań w jakimkolwiek momencie i obrotach.

Wiedza skończona nie istnieje...