Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?  (Przeczytany 12261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« dnia: Listopad 26, 2017, 22:23:46 »
Jak w temacie.


Cytryną jeżdżę już parę lat, mam sprawdzone 2.0 HDI 163KM plus sprawdzony automat Aisina.


Pojawiła się możliwość kupna samochodu nowego. Myślaem o Optimie, Superbie, ale serce ciągnie do hydropneumatyki. Dostępne są jeszcze samochody z silnikiem 2.0 BlueHDI 180KM i automatem. Co to za zestaw? \


Czy silnik jest w miarę bezproblemowy? Jak z FAPem, wtryski itepe?


Jaka tam jest skrzynia? Ten sam Aisin?


Kupiłbym na 5 lat i nie więcej niż 150 kkm.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2017, 08:58:28 »
Pomijając te bodaj 2, które wybuchły w 508. Przykłady na PKP.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2017, 09:06:06 »
słyszałem wersję że 2.0 bHDI 150 i 180 to te same silniki tylko programowo zmniejszoną moc mają

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 686
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2017, 09:29:27 »
Trzeba dodać że BlueHDI ma SCR a więc trzeba uzupełniać jeszcze jeden płyn oprócz tego do FAP.
Więcej w tym wątku:

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=95814.0


Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2017, 09:41:42 »
sam AB też śmiesznie tani jest :)

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2017, 10:02:47 »
słyszałem wersję że 2.0 bHDI 150 i 180 to te same silniki tylko programowo zmniejszoną moc mają

Sa roznice konstrukcyjne, w 180 sa walki balansujace i jest 10kg lzejszy!

150KM (172kg)
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/156_en-gb_main_data_sheet.pdf
180KM (162kg)
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/cache/docs_public/6666cd76f96956469e7be39d750cc7d9/155_en-gb_main_data_sheet.pdf

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2017, 10:06:08 »
a widzisz, jednak !
na klubie peugeota jeden się wykłóca że soft je tylko różni

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2017, 10:25:47 »
tam jest trochę wincyj różnic np ilość turbin :P

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2017, 11:20:48 »


Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)

Czyli nie takie znowu bezproblemowe.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2017, 11:31:43 »


Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)

Czyli nie takie znowu bezproblemowe.

Moge prosic o linka do tematu "wybuchu"? Z tego co sie orientuje jednym z problemow tego silnika byla zle montowana wytczka czujnika cisnienia w belce CR.

Wyglada to mniej wiecej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=kZ-AOenzJ_c

Byla akcja naprawcza, u mnie akurat wtyczka byla zrobiona poprawnie (ASO twierdzi ze wersja wklejona).

Kolejna akcja naprawcza dotyczyla napinacza paska osprzetu.
A, i jeszcze akcja naprawczas w celu sprawdzenia montazu wiazki alternatora.

Czyli sumarycznie 3.

Z moich prywatnych obserwacji moge powiedziec ze, pomimo ze silnik na max. moc (z zachowaniem 90% momentu) w granicach 3750obr/min (vide datasheet). To buja sie maksymalnie do 210-220km/h (zalezy od obciazenia) ... kiedy na obrotomierzu mozna zaobserwowac cos w granicach 3300obr/min. Wiec jest jakas blokada elektroniczna ktora nie pozwala krecic go wiecej. Rozumiem ze blokada powinna byc ale przy 3750obr/min. Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.

Offline Cezary Porydzaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Zainteresowania: Yamahy
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2017, 12:17:57 »
Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.

Podczas tych wizyt serwisowych nie zmieniali przypadkiem również filtru powietrza i oleju ?  ;)

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2017, 12:57:46 »
Zauwazylem tez ze po update-cie softu ECU (robili prawie przy kazdej wizycie w ASO) silnik zachowywal sie duzo dynamiczniej przez 1-2 tygodnie (a szczegolnie bylo zauwazalne odrazu po wyjedzie z ASO). Niestety nie mialem wtedy mozliwosci sprawdzic Vmax-a.

Podczas tych wizyt serwisowych nie zmieniali przypadkiem również filtru powietrza i oleju ?  ;)

Filtr Oleju i kabinowy tak, powietrza nie bo jest przewidziany na 40k czy 60k. Pozatym bylem ze 2 razy w ASO na akcjach serwisowych podczas ktorych nie wymieniano filtrow a zmieniano soft. We wlasnym zakresie natomiast wymieniam filtr co rok bez wzgledu na przebieg.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: C5 2.0 BlueHdi 180 - co to za silnik?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2017, 20:35:16 »


Tak, czytałem, ale nie widzę uzasadnienia :)

Czyli nie takie znowu bezproblemowe.

Moge prosic o linka do tematu "wybuchu"? Z tego co sie orientuje jednym z problemow tego silnika byla zle montowana wytczka czujnika cisnienia w belce CR.

Wyglada to mniej wiecej tak:

https://www.youtube.com/watch?v=kZ-AOenzJ_c

Byla akcja naprawcza, u mnie akurat wtyczka byla zrobiona poprawnie (ASO twierdzi ze wersja wklejona).

Kolejna akcja naprawcza dotyczyla napinacza paska osprzetu.
A, i jeszcze akcja naprawczas w celu sprawdzenia montazu wiazki alternatora.

Czyli sumarycznie 3.



Teraz jest kolejna akcja... Wymiana korka zbiornika AD BLUE. Dotyczy wszystkich modeli diesla Euro6. Powiadomienia nie będzie, bo to akcja prewencyjna - wymienią przy okazji wizyty w ASO
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6