Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?  (Przeczytany 8782 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 07, 2017, 21:06:40 »
Kuba...pamietasz o mnie ? :)

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 08, 2017, 09:50:55 »
Kuba...pamietasz o mnie ? :)

No tak, wczoraj faktycznie nie było czasu

No więc tak, jak zajrzysz pod ogon to będziesz mniej więcej na środku widział taki oto widok (załącznik)

Łącznik to to srebrne ładne :) - poprzedni był cały zardzewiały - nawet go sobie zachowałem na pamiątkę zresztą widać że moja obejma na stabilizatorze również nie jest za fajna ale póki co daje radę

Jeśli musiałbyś zdjąć korektor w całości to warto i nawet trzeba zdjąć tą plastikową osłonkę i tam to zabawa ze śrubami jest aby ich nie urwać - zapewniam że są zardzewiałe na maksa, ale w przypadku wymiany samego łącznika to tak

1. auto do góry (jak CI nie łapie górnego serwisu to nie męcz pompy ustaw jeden wyżej w górę) - do wejścia pod auto wystarczy
2. podobno nie trzeba ale ja odczekałem 5 minut do uśpienia BSI i odłączyłem AKU (nie będzie wiedział że cokolwiek jest robione przy zawiasie)
3. kładziesz się pod auto
4. weź klucz płaski nr 10 i włóż tam gdzie pokazałem strzałką nr 1 i podważ lekko w prawo - łącznik powinien wyskoczyć
5. jak wyskoczy to włóż klucz tam gdzie jest strzałka nr 2 i podważ sam łącznik - dlaczego tak - ponieważ łącznik oprze się na kluczu i nie urwiesz dźwigienki korektora (jest plastikowa)
6. zakładam że jak mechanik to czyścił to pewnie brudu tam nie ma za wiele, możesz zakładać nowy łącznik
7. wciśnij na początku przy korektorze a następnie przy obejmie - spokojnie ściskając palcami wskoczy
8. osobiście wypełniłbym główki łącznika dodatkowo smarem

Podłączasz aku i sprawdzasz efekt - mam nadzieję że pomoże


w ASO zamów sobie referencję 5273 81 - to jest właśnie łącznik do tyłu

do przodu 5273 E2 (ja przodu nie robiłem jeszcze - dostęp jest fatalny i trzeba jakoś tam się dostać z boku od lewego koła)


« Ostatnia zmiana: Grudzień 08, 2017, 14:02:32 wysłana przez Jakub Nawara »

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2017, 00:08:49 »
Dzieki wielki. W poniedzialek albo jutro o ile maja czynne zadzwonie inzamowie. Jak przyjdzie wezme sie za wymiane.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 09, 2017, 08:07:37 »
W sobotę mają czynne na Bielanach

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 10, 2017, 18:14:30 »
Zamówione :)

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 10, 2017, 23:01:09 »
Z korektora o ile sie nie myle wystaje glowka na ktora nalladasz ciegno. Koeektor tylko ASO okolo 500zl
Cos pomyliłeś.Chodziło chyba o ramię przykręcane do stabilizatora a nie korektor.

Cięgno korektora to inaczej ten łącznik zakładany na główkę korektora i drugą główkę na stabilizatorze.
Nowy korektor w ASO kosztuje 250 zł.
Fantômas se déchaîne...

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 11, 2017, 00:42:36 »
To dobra cena. Mi mechanik i ASO powiedzieli 500

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 11, 2017, 08:54:05 »
To dobra cena. Mi mechanik i ASO powiedzieli 500

być może w ASO źle się zrozumieliście - w ASO 250 brutto (niecałe)

natomiast obejma - ta druga część, która jest zapięta na stabilizatorze to już koszt ponad 600 brutto - zgroza

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 13, 2017, 22:43:01 »
Panowie udało mi się ustawić w końcu zawieszenie już nie jest tak twardo jak było ale auto trochę buja. Podniosłem przód na 41,5 ( jak się okazało miałem blisko 40 wcześniej gdzie mierzyłem wcześniej i było 41,5 -sam opadł? ) a tył ustawiłem na 39. Nie wiem na ile to jest precyzyjne i czy faktycznie ma tak duże znaczenie ale czuję różnice po ostatniej korekcie na plus w komforcie. Minusem jest jak wspomniałem większe bujanie i lekkie nurkowanie przy hamowaniu czego wcześniej nie było.




Pozdrawiam

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 13, 2017, 22:49:52 »
Osiągasz komfort kosztem bujania. Nie będzie komfortu i sztywności, z tego właśnie słynie Hydractive, że jest miękko i gumowo, a jak chcesz żeby mniej bujało to włączasz SPORT.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2017, 13:40:46 wysłana przez Wojciech Kmera »
Fantômas se déchaîne...

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 14, 2017, 10:51:48 »
Osiągasz komfort kosztem bujania. Nie będzie komfortu i sztywności, z tego właśnie słynie Hydractive, że jesteś miękko i gumowo, a jak chcesz żeby mniej bujało to włączasz SPORT.
to kuujesz pastucha albo innego wieśwagena...

taniak

  • Gość
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 15, 2017, 22:35:36 »
dziś hydrowóz chciał mnie zabić .wyprzedzałem samochód wjechałem na jakąś nierówność a tu jakaś sztywność zawieszenia, chyba prawy przód .podbiło go chyba aż podskoczył ja prawie w rowie.czyżby sfera pekła lub ma za małe cisnienie.przyjechałem wszedłem na próg auta, ale sie ugina .boje się nim jeżdzić .nie wiadomo kiedy ta sztywność zaatakuje.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 16, 2017, 14:57:13 »
dziś hydrowóz chciał mnie zabić
Może chce ci coś przekazać?...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

taniak

  • Gość
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 16, 2017, 19:38:29 »
no niestety fakty mówią za siebie .zmień marke.dla tego go wystawiłem do sprzedania ale niestety brak odzewu chyba jednak nikomu do gustu nie wpada ten model.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 16, 2017, 21:16:16 »
Pisz dalej bez interpunkcji i zasad języka jak szesnastolatek na Gadu-Gadu. Forum to nie jest komunikator.
Fantômas se déchaîne...

Offline Daniel Gryglas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive, 2.0 hdi, 163 KM, HIII+
  • Zainteresowania: Sport, Lotnictwo.
  • Miejscowość: Piła
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:10:58 »
Witam, może to śmieszne ale już zgłupiałem ponieważ Pan W. Kmera pisze "Następny krok to ustawienie samochodu na kanale w dolnym serwisie - po odłączeniu akumulatora odepnij cięgna i sprawdź ruchomość korektorów wysokości" a Pan J. Nawara pisze "1. auto do góry (jak CI nie łapie górnego serwisu to nie męcz pompy ustaw jeden wyżej w górę) - do wejścia pod auto wystarczy".
I tu moje pytanie: To w końcu żeby wymienić ten łącznik to auto opuścić czy podnieść?
Pozdrawiam.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #41 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:13:03 »
Witam, może to śmieszne ale już zgłupiałem ponieważ Pan W. Kmera pisze "Następny krok to ustawienie samochodu na kanale w dolnym serwisie - po odłączeniu akumulatora odepnij cięgna i sprawdź ruchomość korektorów wysokości" a Pan J. Nawara pisze "1. auto do góry (jak CI nie łapie górnego serwisu to nie męcz pompy ustaw jeden wyżej w górę) - do wejścia pod auto wystarczy".
I tu moje pytanie: To w końcu żeby wymienić ten łącznik to auto opuścić czy podnieść?
Pozdrawiam.

jak opuścisz auto to jak się pod niego wczołgasz ? jeśli masz kanał to możesz robić w pozycji w jakiej CI pasuje

Offline Daniel Gryglas

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Wielkopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Exclusive, 2.0 hdi, 163 KM, HIII+
  • Zainteresowania: Sport, Lotnictwo.
  • Miejscowość: Piła
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #42 dnia: Grudzień 18, 2017, 17:59:03 »
Szczerze mówiąc to byłbym się wczołgiwać pod auto z takim zawieszeniem bo czasami mogłoby sie niespodziewanie opuścić i nie zdążyłbym uciec. Założyłem że takie rzeczy to tylko z kanału. Więc rozumiem że to nie ma znaczenia. I mogę w ten sposób spróbować walczyć z tym kapryśnym hydro.

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #43 dnia: Grudzień 18, 2017, 18:12:30 »
Dlatego napisałe, żebyś to zrobił na kanale, bo jest bezpieczniej i jeżeli rozepniemy cięgno w pozycji dolny serwis to samochód nie spadnie w dół, bo leży prawie na odbojnikach.
Fantômas se déchaîne...

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #44 dnia: Grudzień 18, 2017, 18:32:30 »
Dlatego napisałe, żebyś to zrobił na kanale, bo jest bezpieczniej i jeżeli rozepniemy cięgno w pozycji dolny serwis to samochód nie spadnie w dół, bo leży prawie na odbojnikach.
Każdy sposób dobry. A dobieramy w zależności od sytuacji :). Efekt końcowy najważniejszy.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 19, 2017, 18:53:46 »
Dlatego napisałe, żebyś to zrobił na kanale, bo jest bezpieczniej i jeżeli rozepniemy cięgno w pozycji dolny serwis to samochód nie spadnie w dół, bo leży prawie na odbojnikach.
w c4 GP można zablokować zawieszenie na czas grzebania klawiszem w bagażniku, w c5 też tak to działa? ps, zawsze trzeba podłożyć kobyłkę albo chociaż lewarek , żeby na głowę nie spadło auto...

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 19, 2017, 19:42:36 »
Nie. To całkowicie inne zawieszenia.
Trzeba coś podkładać, chyba że lubisz ryzyko.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 MKIII CX7 nie płynie jaki powód?
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 20, 2017, 21:08:12 »
Zamówione :)
Jak tam ?

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka