Udało mi się to ustalić po zapisie audio jaki zamieściłeś - po prostu u mnie ten sam dźwięk. Klekot jest od nowości samochodu, od pierwszego dnia po wyjeździe z salonu, a więc nie ze zużycia czegokolwiek. Ja to reklamowałem, ale importer nie widział (nie słyszał) problemu. Mówili, że te skrzynie tak mają, że jest to poprawiona wersja skrzyni, że starsze wersje były ciche. I że ten klekot pochodzi od koła zębatego 5 biegu, które teraz jest ustalane na wałku za pomocą pierścienia Segera. Między kołem zębatym a tym pierścieniem jest luz, którego nie da się zlikwidować i to właśnie klekoce. To złe spasowanie dotyczy 3/4 egzemplarzy tych skrzyń od nowości. Sam spotkałem u innego psiadacza taką skrzynię, którą nasłuchiwałem na postoju i zupełnie nie klekotała, a nic przy niej nie naprawiał. A więc to loteria . Starsze wersje tej skrzyni (przed modelem X7) miały zabezpieczenie koła 5 biegu przy pomocy śruby, i tam była regulacja, nie miały tej przypadłości klekotania, ale podobno jakiś element się tam wycierał i był problem z trwałością, dlatego to poprawiono - po tej poprawce klekoce, ale jest podobno trwałe, ma się nic nie wycierać. Zapewniali mnie, że ten klekot niczego złego nie oznacza. Sam w tej skrzyni wymieniałem dwukrotnie olej i rzeczywićie na magnesie nie było ani jednego opiłka. Jednak dla mnie, i chyba dla każdego, kto to usłyszy na postoju - brzmi to, jakby skrzynia była zupełnie zużyta i napełniona złomem. Przez te doznania akustyczne uważam, że ta skrzynia to zupełna porażka, mimo zapewnień o jej trwałości. Ten opis podaję z informacji jakie mi się udało zebrać, sam nigdy wnętrza tej skrzyni, ani tego nieszczęsnego koła 5 biegu nie widziałem. Jeżdżę juz 10 lat i skrzynia hałasuje na postoju dokładnie tak samo jak pierwszego dnia, a więc to potwierdza, że nic się tam nie zużywa. To tyle o akustyce postojowej, bo wycie tej skrzyni w czasie jazdy to inny temat.