Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EW10A Klekot  (Przeczytany 2777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Szpak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Warszawa
EW10A Klekot
« dnia: Grudzień 03, 2017, 20:01:05 »
Witam. Mam pytanie odnośnie przypadłości jaką zauważyłem ostatnimi czasy przy swoim samochododzie. Mianowicie gdy silnik się nagrzeje spod maski słychać delikatny klekot trochę jak w dieslu z tym że jednak trochę ciszej. Pytanie czy jest to normalne zjawisko w tych jednostkach czy raczej coś jest nie tak...

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2017, 19:49:38 »
A jaki olej masz zalany i jaki przebieg ?
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice

Offline Wojciech Krukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 312
  • Skąd: okolice Konina
  • Zainteresowania: krótkofalarstwo-SP3QFV
  • Miejscowość: okolice Konina
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2017, 20:38:20 »
Świece dokręcone?
Może dmucha spod świec.
W moim Evasionie klekotało jak zużyte popychacze ,dokręciłem świece -o dziwo,przestało.
Xsara Picasso '06r 1,6 (NFU)+LPG -nowy pojazd flagowy ;)
C3 1,4 2006r(TU3A-KFV)+LPG-koleżanki małżonki
C5 '06r 2,0 RFJ +LPG-dziecięcia

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2017, 00:39:39 »
Świece dokręcone?
Może dmucha spod świec.
W moim Evasionie klekotało jak zużyte popychacze ,dokręciłem świece -o dziwo,przestało.
Oooo, to to! Sprawdź na początek świece, bo u mnie "popykiwało" od strony rozrządu i zastanawiałem się, co to się dzieje. Kolega podpowiedział mi, że albo cewka ma przebicie, albo coś ze świecą, albo czujnik (chyba faz rozrządu), który jest w blisko tej świecy. Zdjąłem cewkę, chciałem wykręcić świecę, żeby ją obejrzeć i okazało się, że... już w zasadzie jest wykręcona. No, nie całkiem, ale normalnie mogłem ją swobodnie obracać. Dokręciłem i pykanie ustało.
Muszę się zaopatrzyć w porządny klucz, bo ten, którym dokręcałem, jest pęknięty a mam wrażenie, że coś tam znowu słychać (minęła jakieś 4-5 miesięcy).

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2017, 19:46:48 »
Kurczak, ja nie wiem, co to się dzieje. Dzisiaj podjechałem na zaprzyjaźniony warsztat, zapożyczyłem klucz do świec, żeby dokręcić tą, co "popykiwała" i szok. Wszystkie były obluzowane. No nie zarejestrowałem dokładnie, ale chyba tak 1-2 obroty 360° podokręcałem! Jedna mniej, druga bardziej, ale to raczej przesada. Nie doinformowałem się niestety wcześniej, jak mocno świece należy dociągać, więc dociągnąłem tak z wyczuciem, żeby nie przegiąć (tak, żeby się nie poluzowały, a żeby szkód nie narobić).
Spod pokrywy zaworów naciekło mi tam w gniazda trochę oleju, może to być powód luzowania się świec? Inna sprawa, że się zastanawiam, jak z tych gniazd wyssać ten olej.
Krzyśku, sprawdzałeś, jak u Ciebie te świece?

Offline Daniel Stefanowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 491
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MKII 1,8i 16V Break+Tech 214 / C5 X7 Comfort Sedan 2,0i 16V / C5 X7 Tourer 2,0i 16V +Stag Q Box Plus
  • Miejscowość: Stara Kamienica
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2017, 00:58:13 »
Kurczak, ja nie wiem, co to się dzieje. Dzisiaj podjechałem na zaprzyjaźniony warsztat, zapożyczyłem klucz do świec, żeby dokręcić tą, co "popykiwała" i szok. Wszystkie były obluzowane. No nie zarejestrowałem dokładnie, ale chyba tak 1-2 obroty 360° podokręcałem! Jedna mniej, druga bardziej, ale to raczej przesada. Nie doinformowałem się niestety wcześniej, jak mocno świece należy dociągać, więc dociągnąłem tak z wyczuciem, żeby nie przegiąć (tak, żeby się nie poluzowały, a żeby szkód nie narobić).
Spod pokrywy zaworów naciekło mi tam w gniazda trochę oleju, może to być powód luzowania się świec? Inna sprawa, że się zastanawiam, jak z tych gniazd wyssać ten olej.
Krzyśku, sprawdzałeś, jak u Ciebie te świece?
U mnie też lało olejem w gniazda świec.Musiałem dać silikon pod pokrywę.Niestety nie da rady wymienić samej uszczelki.

Offline Krzysztof Szpak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2017, 21:12:00 »
Przebieg 164 tyś km, pewny na 100%. Olej Total 5w40. Dźwięk co ciekawe głośniejszy jest od strony kierowcy. Niestety nie miałem czasu sprawdzić świec, wymienię profilaktycznie wszystkie w przyszłym tygodniu.
Dziwne jest to że po przejechaniu powiedzmy 20 km klekot zamienia się w metaliczne grzechotanie. Silnik oczywiście jeździ normalnie.




Poniżej filmik na YT z nagranym dźwiękiem.


https://youtu.be/tOZknZSlACk
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2017, 21:38:54 wysłana przez Krzysztof Szpak »

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 20, 2017, 22:12:45 »
Krzysztof, a to nie cichnie po wciśnięciu sprzęgła? Bo u mnie na postoju podobny klekot wydaje skrzynia biegów, co zupełnie cichnie po jej odłączeniu. Też najlepiej słychać po nagrzaniu, kiedy olej rzednie i też - oczywiście - po stronie kierowcy.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Krzysztof Szpak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 21, 2017, 10:11:25 »
Kolega Lech Sulikowski wygrywa u mnie duże piwo. Jest dokładnie tak jak pisze, po wciśnięciu sprzęgła dźwięk ustaje. Miałem tak w jednym z samochodów i winnym okazało się łożysko sprzęgła. Csy może to być wina skrzyni? Jak wiadomo do pancernych nie należą więc takiej okolicsności bym nie wykluczał. Dzięki jeszcze raz za pomoc, jak widać czasami diagnoza na odległość jest możliwa.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 21, 2017, 16:46:19 »
Udało mi się to ustalić po zapisie audio jaki zamieściłeś - po prostu u mnie ten sam dźwięk. Klekot jest od nowości samochodu, od pierwszego dnia po wyjeździe z salonu, a więc nie ze zużycia czegokolwiek. Ja to reklamowałem, ale importer nie widział (nie słyszał) problemu. Mówili, że te skrzynie tak mają, że jest to poprawiona wersja skrzyni, że starsze wersje były ciche. I że ten klekot pochodzi od koła zębatego 5 biegu, które teraz jest ustalane na wałku za pomocą pierścienia Segera. Między kołem zębatym a tym pierścieniem jest luz, którego nie da się zlikwidować i to właśnie klekoce. To złe spasowanie dotyczy 3/4 egzemplarzy tych skrzyń od nowości. Sam spotkałem u innego psiadacza taką skrzynię, którą nasłuchiwałem na postoju i zupełnie nie klekotała, a nic przy niej nie naprawiał. A więc to loteria . Starsze wersje tej skrzyni (przed modelem X7) miały zabezpieczenie koła 5 biegu przy pomocy śruby, i tam była regulacja, nie miały tej przypadłości klekotania, ale podobno jakiś element się tam wycierał i był problem z trwałością, dlatego to poprawiono - po tej poprawce klekoce, ale jest podobno trwałe, ma się nic nie wycierać. Zapewniali mnie, że ten klekot niczego złego nie oznacza. Sam w tej skrzyni wymieniałem dwukrotnie olej i rzeczywićie na magnesie nie było ani jednego opiłka. Jednak dla mnie, i chyba dla każdego, kto to usłyszy na postoju - brzmi to, jakby skrzynia była zupełnie zużyta i napełniona złomem. Przez te doznania akustyczne uważam, że ta skrzynia to zupełna porażka, mimo zapewnień o jej trwałości. Ten opis podaję z informacji jakie mi się udało zebrać, sam nigdy wnętrza tej skrzyni, ani tego nieszczęsnego koła 5 biegu nie widziałem. Jeżdżę juz 10 lat i skrzynia hałasuje na postoju dokładnie tak samo jak pierwszego dnia, a więc to potwierdza, że nic się tam nie zużywa. To tyle o akustyce postojowej, bo wycie tej skrzyni w czasie jazdy to inny temat.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Odp: EW10A Klekot
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 21, 2017, 19:12:16 »
U mnie klekot jest i to nie zawsze przy samym odpalaniu .Zauwazyłem ze gdy akumulator jest po nocy i odpala nie maxymalna siła klekotu nie ma . Dzwiek pojawia sie tylko na zimnym motorze . Stan oleju zawsze na full staram sie trzymac a olej to Total 5w40
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice