Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zima, a tu dmuchawa KAPUT  (Przeczytany 2659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« dnia: Grudzień 08, 2017, 17:32:54 »
Dzień dobry, gorąca prośba o pomoc, dmuchawa we wnętrzu nie działa. Rozebrałem kostki i brak jest prądu na rezystorze. rezystor jest dobry, wyłącznik termiczny też. Tak wygląda jak by nie dochodziło napięcie na dmuchawę. Bezpieczniki sprawdzone są dobre. Na schematach widnieje coś takiego jak "opornik nastawny", wpięte to jest między regulator nawiewu i bezpiecznik F20 - gdzie to można znaleźć?. Pojazd ma klimę manualną. W innym schemacie znalazłem przekaźnik nadmuchu ale też nie mogę go zlokalizować. W skrzynce nad lewym nadkolem nie ma żadnego i we wnętrzu też to gdzie one mogą być.

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2017, 18:56:01 »
Znalazłem na jednym ze schematów przekaźnik wentylatora nawiewu gdzie go znaleźć.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2017, 19:02:01 »
Sprawdzasz na uruchomionym silniku czy zgaszonym??? Sam zapłon nie wystarczy...
Silnik musi być uruchomiony aby było napięcie na dmuchawę jak i ogrzewanie tylnej szyby...

Większość przekaźników jest wlutowana w BSM jak i w BSI...

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2017, 19:34:11 »
Silnik włączony, ogrzewanie tylnej szyby działa, ze schematów wynika, że napięcie na opornicy pojawia się dopiero jak jest uruchomiona dmuchawa. Bezpieczniki są dobre więc pozostaje przekaźnik. Tylko gdzie go znaleźć.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:23:27 »
Nie jestem pewny na 100% ale sprawdź plus na kostce silniczka nawiewu, sterowanie jest chyba zrealizowane na masie... Być może skończyły się szczotki itp...
Możesz na próbę zamiast silniczka podpiąć żarówkę 21W...

Zapodaj schemat z którego korzystasz...

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:34:19 »
Sprawdzę jutro ale słabo to widzę. Nie jestem pewien ale chyba nadmuch jest sterowany przez BSI jak wszystko w tym samochodzie. Jeżeli tak to zostaje zrobić osobne zasilanie silnika nadmuchu pomijające BSI. Szczotki - raczej nie silnik by raz działał, raz nie, a tu nagle przestało wiać. BSI chyba tylko podawało sygnał na przekaźnik jak zadziałał silnik, żeby dmuchawa nie chodziła jak silnik nie pracuje. Ale dzięki za zainteresowanie.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:42:16 »
Ja zerkałem na schemat od MkI i tam jest sterowanie od strony masy więc przypuszczam że tu może być podobnie...

Sprawdź z żarówką jak wspomniałem. Jak zaświeci i jasność będzie się zmieniała wedle ustawienia przełącznika masz winowajcę, jak nie będzie świecić sprawdź miernikiem/kontrolką czy jest tam plus...

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 08, 2017, 20:58:58 »
OK dzięki sprawdzę.

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 09, 2017, 15:11:21 »
Sobotnie "grzebanko" w samochodzie - efekt jest dobry bo nadmuch działa. Przyczyną były szczotki. Ze względu na czas, brud i syf zrobił swoje. szczotki po prostu zatrzymały się w prowadnicach. Czyszczenie dało radę. jak by ktoś potrzebował to mają one wymiary 8 mm na 10 mm. Plecionka wychodzi z węższego boku. Sądziłem, że przy awarii szczotek wentylator będzie działał z przerwami ale akurat zrobiło się inaczej. Serdeczne dzięki za pomoc, przydała się. Trzeba trochę gimnastyki aby wentylator wykręcić ale nie było aż tak źle. Trzeba się "zanurzyć" w przestrzeń gdzie pasażer ma nogi. Dostęp jest nawet dobry. Ciężko było zlokalizować, które kable idą do wentylatora ze względu na ciasnotę, dopiero wyjęcie go umożliwia dojście do wtyków. U mnie są Biały i czarny. Dzięki jeszcze raz za okazaną pomoc. Pozdrawiam.

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 09, 2017, 21:18:58 »
Świetnie że udało się zrobić...

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Zima, a tu dmuchawa KAPUT
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 09, 2017, 22:10:06 »
Ale dzięki Koledze nawet sobie kontrolkę zrobiłem. Przyda się - chociaż oby jak najmniej. Dzięki jeszcze raz.