Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...  (Przeczytany 1840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« dnia: Grudzień 10, 2017, 13:36:35 »
Witam
Dopadło i moją Xsarę (X2, '02, 1.4i, KDW).
W konkretnej sytuacji wolne obroty silnika skaczą w zakresie 1000-2000
Dzieje się to tylko gdy silnik jest MOCNO rozgrzany - ok 90 stopni - na granicy włączania wentylatora, czyli w korkach i auto się toczy (sprzęgło/luz - nie ma znaczenia).
Po zatrzymaniu samochodu wraca do normy - czyli się trzymają świętych 850.


Jedyny błąd jaki udało się odczytać to trwały P1327 - cewka zapłonowa.
Komputer, do którego mam dostęp nie potrafi go skasować, lub pojawia się natychmiast na nowo.


Czego szukać? Czy kolejnej cewki, czy to inny czujnik daje fałszywy sygnał.
Cewka wymieniana na no-name 2.000 km temu po padnięciu (brak jednej iskry), świece OK.


Jedyny znaleziona fizyczna usterka to przetarty kabelek sygnałowy w korytku pod i po prawej stronie miski olejowej.


Wojciech Smagowicz

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2017, 13:53:58 »
Niestety, cewki "no-name" często "no-working".
Uszkodzona świeca też bardzo szybko zamorduje nową cewkę.
A ostatnimi czasy Bosch czy NGK baaardzo poleciał w dół z jakością.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2017, 17:04:43 »
Świece mam stare (wymieniane ponad 20.000km ) - NGK dwuelektrodowe - i tak miały być  do wymiany w przyszłym tygodniu...
Przy okazji doczytałem się o tym: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=79782.msg784656#msg784656
Może rozjechały się luzy zaworowe - nie mam pojęcia, kiedy były robione, ale na pewno nie w ciągu ostatnich 20.000 km.


Czego jeszcze szukać?
Wojciech Smagowicz

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2017, 20:23:33 »
Wojtek, a silnik krokowy sprawdzony?
Może się przycina "na ciepło" od nagaru.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2017, 22:13:49 »
Hmmm - sprawdzę jutro.
Czy nagłe zwiększanie się obrotów i zmniejszanie to w takim razie wynik żałosnej próby regulacji składu mieszanki aby utrzymać wolne obroty?
I co do tego ma fakt toczenia się auta (zjawisko NIE występuje na postoju)?
Czym myć silniczek? Czy przy okazji nie wykręcić też MAP-Sensora i go nie czyścić?
Wojciech Smagowicz

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 10, 2017, 22:19:35 »
Silniczek najlepiej ekstrakcyjną, lub jeśli mocno zapaćkany, to nitro.
Pamiętaj aby wymyć też gniazdo trzpienia.
Pamiętam, że w Xantiach miałem przez krokowca podobne problemy,
ale to dawno było. Od lat ujeżdżałem traktory, teraz znowu wracam do prawdziwego paliwa ;)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2017, 20:15:40 »
No to kończę :)
Wymyłem krokowca, ale był czysty, tylko z lekkim nalotem po jednej stronie - jak od świeczki. Może dlatego, że był wymieniany 20 000 km temu.
Wymyłem też MAP-Sensor - (chyba zbite pokłady starego oleju i kurzu mu nie przeszkadzały w pracy? ;) ) i Xsarcia odzyskała spokój na wolnych obrotach, przyspiesza też żywiej i IMHO ma kilka kucyków więcej.
Zobaczę jak ze spalaniem, bo ostatnio zaczęła chlać troszkę więcej - "małpkę prezydencką" (0,2l)/100.
Wojciech Smagowicz

Offline Tomasz Gąbka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 547
  • Skąd: Odolanów
  • Posiadany samochód: Peugeot 307, wcześniej Xsara II 1,4SX 2000r, Saxo 1,1i 5d 1997r i AX 1,0 TGE 5d 1991r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Odolanów
Odp: Wolne obroty - skaczą w 1.4i ...
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2018, 22:08:27 »
Mi mechanik zalecał świece jednoelektrodowe Eyquem lub Valeo i autko lepiej chodziło na nich (miałem LPG). Cewka Maxgear padła mi bardzo szybko, odżałowałem na Bougicord i zero problemów.