Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mycie fap 2.0 hdi 163  (Przeczytany 39975 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Mycie fap 2.0 hdi 163
« dnia: Grudzień 11, 2017, 08:47:10 »
Cześć,  czy wie ktoś  jak się do tego zabrać ? W którym rym miejscu przeciać obudowę zeby odseparować katalizator od fapa?
Czy moze nie przecinac i lac wode przez katalizator do fapa?

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2017, 09:37:55 »
Przez czujniki ciśnienia przed i po się podobno płucze/elewa coś do czyszczenia

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2017, 09:40:24 »
Ale takie czyszczenie (sprayem do kanalow) nic nie daje,  trzeba wyjać i lać  woda pod ciśnieniem dobra godzinę.  Tylko jak wyjać w tym wypadku fapa

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2017, 09:48:51 »
A tego to nie wiem puki co odpukać z moim wszytko jest ok, pewnie to o czym mówię sprawdza się przy "profilaktycznym" czyszczeniu :) tyle że wypadało by wtedy wypalić FAP w trasie a u mnie z tego co patrzyłem w RHH 2012 jest opcja tylko na postoju, czy to normalne? czy w tych poliftach uwalili wypalanie w trasie ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 10:05:03 wysłana przez Dariusz Turczyn »

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2017, 16:03:49 »
No właśnie ja też mam ten typ. Póki co różnica ciśnień nie jest zła - (167mbar przy 3300 obr/min) pomimo że filtr jest w 85% zatkany. Jak przyjdzie do wymiany to go oddam do specjalistów - za 600zł masz wypłukany filtr z pomiarami przed i po.

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2017, 18:54:09 »
No tak,  ale jak za plukanie woda 600 zl to dość  sporo.  Ja mam 77 proc ale chce to zrobic poki mam troche czasu. Najchetniej rozwiercilbym go i zapomnial o jego istnieniu.  Ale jezdze za granice a tam to moze sporo kosztowac brak fap

Offline Bartłomiej Zieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2011, 163 KM
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2017, 19:05:14 »

Offline TOMASZ KOZIOŁ

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 812
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 TOURER (X7) 2,0HDI 2008r
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2017, 19:13:28 »
Lej tylko wodę zgodnie z przepływem spalin i będzie dobrze


Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2017, 19:18:45 »
Któryś z kolegów się zarzekał że bedzie mył w 3.0 hdi ale nie eiem czy już to popełnił. Filtr tam również jednoczęściowy.

Ja natomiast zastanawiałem się czy udałoby się założyć od RHR bo jest rozkręcany.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka


Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2017, 19:25:15 »
No tak,  ale jak za plukanie woda 600 zl to dość  sporo.  Ja mam 77 proc ale chce to zrobic poki mam troche czasu. Najchetniej rozwiercilbym go i zapomnial o jego istnieniu.  Ale jezdze za granice a tam to moze sporo kosztowac brak fap
Nie tylko wodą ale również chemią. FAP jest podpinany pod specjalistyczną maszynę która czyści filtr do momentu aż osiągnie on przepustowość rzędu 98%.
Firm na rynku jest sporo, cena jest zbliżona. Na forum C4 jakiś kolega pokazywał zdjęcia - filtr został wypolerowany nawet na zewnątrz. Moim skromnym zdaniem FAP'a zintegrowanego z katem nie wyczyścisz myjką ciśnieniową bez rozcinania.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2017, 17:58:15 »
Póki co różnica ciśnień nie jest zła - (167mbar przy 3300 obr/min) pomimo że filtr jest w 85% zatkany.

Dzisiaj byłem na przeglądzie przed kupnem C5, apropos FAP, to zatkany jest niemal całkowicie, objawia się to brakiem przyspieszenia, jedzie ale zamula, na desce nie ma komunikatów a z pomiaru wyszła różnica ciśnień wyniosła 21 mBAR, serwisant ASO twierdzi że to dużo.... co wy na to?

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2017, 15:47:32 »
Póki co różnica ciśnień nie jest zła - (167mbar przy 3300 obr/min) pomimo że filtr jest w 85% zatkany.

Dzisiaj byłem na przeglądzie przed kupnem C5, apropos FAP, to zatkany jest niemal całkowicie, objawia się to brakiem przyspieszenia, jedzie ale zamula, na desce nie ma komunikatów a z pomiaru wyszła różnica ciśnień wyniosła 21 mBAR, serwisant ASO twierdzi że to dużo.... co wy na to?
Ale przy jakich obrotach taka wartość - jeżeli na biegu jałowym to rzeczywiście dużo.
U mnie na biegu jałowym jest ok 6-8 mbar

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2017, 15:49:59 »
To w sumie chyba też sporo. Ja mam 8 przy 1800 no chyba że coś źle spojrzałem

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2017, 16:26:20 »
Tym nie mozna sie sugerowac. U mnie np czujnik temp paliwa caly czas 207 stopni i dawka powietrza na jalowym zimnym to 1500 nienwazne ile damy gazu. Przy takich wartosciach silnik nie ma prawa rowno pracowac i polykalby paliwo. A na trasie ponad 700km Wroclaw Krakow Wroclaw srednia na kompie 5.5. Mechanik zaleca aktualizacje softu w ASO poniewaz kilka takich przypadkow mial i jak reka odjal.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2017, 16:27:51 »
Tak, zmierzone na biegu jałowym, w raporcie było też info o usterce dotyczącej turbo, ale serwis twierdzi że jest on wywołany właśnie zapachanym fapem. Mam nadzieję że procedura wypalania z poziomu lexii załatwi sprawę.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 17, 2017, 20:11:18 »
Tym nie mozna sie sugerowac. U mnie np czujnik temp paliwa caly czas 207 stopni i dawka powietrza na jalowym zimnym to 1500 nienwazne ile damy gazu. Przy takich wartosciach silnik nie ma prawa rowno pracowac i polykalby paliwo. A na trasie ponad 700km Wroclaw Krakow Wroclaw srednia na kompie 5.5. Mechanik zaleca aktualizacje softu w ASO poniewaz kilka takich przypadkow mial i jak reka odjal.
Przepływ powietrza 1500 mg/cykl występuje przy zimnym silniku przy niskich temperaturach zewnętrznych w momencie jak jest otwarta przepustnica ciepłego powietrza w dozowniku. Podobnie jak podczas wypalania FAP'a. Kiedy ciecz chłodząca osiągnie 70 stopni przepustnica zostaje zamknięta a zaczyna pracować EGR. Wtedy wartości przepływu powietrza przy dozowniku pokrywają sie z tymi zmierzonymi przez przepływomierz.
Do takiego wniosku doszedłem analizując logi z mojego samochodu.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 17, 2017, 20:36:52 »
Przepływ powietrza 1500 mg/cykl występuje przy zimnym silniku przy niskich temperaturach zewnętrznych w momencie jak jest otwarta przepustnica ciepłego powietrza w dozowniku. Podobnie jak podczas wypalania FAP'a. Kiedy ciecz chłodząca osiągnie 70 stopni przepustnica zostaje zamknięta a zaczyna pracować EGR. Wtedy wartości przepływu powietrza przy dozowniku pokrywają sie z tymi zmierzonymi przez przepływomierz.
Do takiego wniosku doszedłem analizując logi z mojego samochodu.

Tomek tylko dozownik ma zaślepioną rurę która pomija IC

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 18, 2017, 04:51:28 »
Nie bardzo rozumiem. Przecież rura z intercoolera jest podpięta pod dozownik. Rura ciepłego powietrza faktycznie w nowszych modelach nie występuje, ale ciepłe powietrze ciągnie z komory silnika. Przy dozowniku żadnej zaślepki nie ma - przynajmniej nie zauważyłem. Jest ale przy bloku silnika gdzie we wcześniejszych modelach była podpięta rura. Poza tym wskazania czujnika temperatury przy dozowniku potwierdzają że"ciągnie" cieplejsze powietrze bo temperatura nieznacznie jest wyższa niż na przepływce.

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 18, 2017, 09:03:47 »
Nie bardzo rozumiem. Przecież rura z intercoolera jest podpięta pod dozownik. Rura ciepłego powietrza faktycznie w nowszych modelach nie występuje, ale ciepłe powietrze ciągnie z komory silnika. Przy dozowniku żadnej zaślepki nie ma - przynajmniej nie zauważyłem. Jest ale przy bloku silnika gdzie we wcześniejszych modelach była podpięta rura. Poza tym wskazania czujnika temperatury przy dozowniku potwierdzają że"ciągnie" cieplejsze powietrze bo temperatura nieznacznie jest wyższa niż na przepływce.

do dozownika idą dwie rury,
jedna która przychodzi od IC a druga która w teorii powinna dawać cieplejsze powietrze no i ta jest zaślepiona w dolnym plastikowym rozgałęzieniu

od któregoś OPR już tej "cieplejszej nie było"

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 18, 2017, 12:42:41 »
do dozownika idą dwie rury,
jedna która przychodzi od IC a druga która w teorii powinna dawać cieplejsze powietrze no i ta jest zaślepiona w dolnym plastikowym rozgałęzieniu

od któregoś OPR już tej "cieplejszej nie było"
zgadza się, własnie ja jej nie mam, ale śmiem twierdzić że przy dozowniku wlot jest drożny i zaciąga tamtędy cieplejsze powietrze z komory silnika - w innym przypadku jaki byłby sens stosowania takiego dozownika z dwoma wejściami ?

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 18, 2017, 13:24:03 »
zgadza się, własnie ja jej nie mam, ale śmiem twierdzić że przy dozowniku wlot jest drożny i zaciąga tamtędy cieplejsze powietrze z komory silnika - w innym przypadku jaki byłby sens stosowania takiego dozownika z dwoma wejściami ?

miałem ten sam dylemat, jak odkryłem że jest fabrycznie zaślepiona (sprawdziłem naocznie), później w SB doczytałem, że w przypadku wymiany dozownika proponują inny i pozbywają się dwóch rurek na poczet jednej proponując jednocześnie inny plastik na dole

jak dla mnie dziwne ale dziwniejszy jest fakt, że przy wypalaniu FAP-u otwiera ten drugi dozownik przez co robi się podciśnienie i ściska zaślepiony wąż - oczywiście praca silnika się nie zmienia nie dostaje czkawki itp.

pisałem o tym tutaj

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=107585.msg1070403#msg1070403
 

Offline Jan Zymek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5(X7) Exclusive, 163KM, Autom.2011 r,
  • Zainteresowania: sporty motorowodne,technika militarna
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 11, 2018, 22:05:57 »
Cześć,  czy wie ktoś  jak się do tego zabrać ? W którym rym miejscu przeciać obudowę zeby odseparować katalizator od fapa?
Czy moze nie przecinac i lac wode przez katalizator do fapa?

Wydaje mi się, że raczej nie trzeba nic przecinać- katalizator jest przed FAPem.
Na zał. rys. - poz.10


Chyba tylko w tych skręcanych FAPach , katalizator był dokrecony przed filtrem FAP i dopiero po rozkręceniu się myje filtr.



« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2018, 22:17:14 wysłana przez Jan Zymek »

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 11, 2018, 23:02:20 »
Wydaje mi się, że raczej nie trzeba nic przecinać- katalizator jest przed FAPem.
Na zał. rys. - poz.10


Chyba tylko w tych skręcanych FAPach , katalizator był dokrecony przed filtrem FAP i dopiero po rozkręceniu się myje filtr.





Motory RHH, czyli te 163KM i spełniające normę EURO5 mają nierozbieralne fapy. Zatem jesteś w błędzie pisząc powyższe.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Jan Zymek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5(X7) Exclusive, 163KM, Autom.2011 r,
  • Zainteresowania: sporty motorowodne,technika militarna
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 11, 2018, 23:21:24 »
No wiem, zgadzam się FAP jest nierozbieralny w silnikach RHH - ale kolega w 1 poście pisze o cięciu w celu oddzielenia katalizatora.
A katalizator jest oddzielnym elementem - poz. 10 na schemacie j.w

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Mycie fap 2.0 hdi 163
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 12, 2018, 09:12:01 »
Tylko że kolega w pierwszym poście pisze o katalizatorze z RHH a schemat dotyczy układu w RHR gdzie katalizator jest oddzielnym elementem, nie wprowadzaj ludzi w błąd