Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara II Coupe 1.4 vel Cytrynian Xsarynu  (Przeczytany 20120 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 26, 2018, 14:42:46 »
Jeśli już muszą być kołpaczany, a nie alusy to wiesz co by bardzo poprawiło wygląd? Włożenie 20mm dystansów do felg. Jak jeszcze masz opony 195-tki to Xsara robi się wtedy taka "szersza w barach" jak się na nią zwłaszcza z tyłu i boku patrzy. Bardzo poprawia to, moim zdaniem, wygląd, bo w mało którym aucie koła są fabrycznie tak głęboko schowane jak w Xsarze. Zwłaszcza tylne.


Gorsze są chyba tylko koła 14-tki, które mam na zimę. Zamiast kupić opony zimowe 15-tki i jeździć cały rok na alusach to kupiłem 14-tki, bo miałem już stalowe felgi pod nie. X1 jeszcze na 14-tkach dawała radę, bo miała mniej pucaty pysk, ale w X2 to już jest porażka i w zimie zawsze czekam na wiosnę, żeby znowu jej wrzucić alu ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Marcin Mainek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 595
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Renault Mégane III
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 26, 2018, 15:56:06 »
Xsara fajnie wygląda na fabrycznych kapslach "Baccarat" czyli takie, na jakich wyjeżdżała z fabryki. Jak aluminiowe felgi to z grubą szprychą (cuś jak Twoje kapselki) np. renówkowe "Proteus". Zaś fatalne są według mnie takie drobno szprychowane. Każdy samochód, nawet Matiz, wygląda na takich kółkach jak wielka, gruba baba na szpilkach ;)
No i dystanse! Co prawda belka będzie miała cięższy żywot ale wizualnie auto bardzo zyska. Tylne kółka są schowane jak w jakimś Polonezie :)
Moja ex-Xsara
Citroën Xantia 2.0 HDi  2012 - 2015
Citroën Xsara 1.6 16V  2015 - 2018
Renault Mégane III 1.6 16V  2018 -


Kiedyś wrócę do Cytryny

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 26, 2018, 21:56:58 »
 Sęk w tym, że mnie się podoba jak jest. Te kołpaki które mam założone to dokładnie te z którymi mój egzemplarz wyjechał z fabryki czyli 15" Etna. Myślałem o "alusach" ale: a) nie stać mnie, b) ten wzór który mi się podoba bardzo rzadko się pojawia w sprzedaży. W moim przypadku w grę wchodzi jeden model, oryginalny, od Xsary. Co do dystansów to nawet do głowy mi nie przyszło by je zakładać. Chyba już za stary jestem na takie zabiegi i wszelkie poszerzenia, obniżenia i utwardzenia mnie nie interesują. Szczególnie w aucie które ma 75KM i służy do bezstresowego przemieszczania się po drogach ze świadomością posiadania auta ulubionej marki. Choć przyznam, że kilkanaście milimetrów więcej w rozstawie tylnych kół by nie zaszkodziło. Ale jeśli inżyniery tak to wydumały to niech tak zostanie. Mnie się moja Xsara i tak bardzo podoba.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 17:01:37 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 27, 2018, 22:54:51 »
Uzupełnienie.
Chińskie opony całkiem dobrze sprawują się na mokrym. Dobrze odprowadzają wodę, nie tracą przyczepności przy byle okazji. Są o wiele lepsze niż Klebery Dynaxer które mamy w 206. O niebo lepsze. Poza tym klima chłodzi, audio gra, choć nie doszedłem do ładu z anteną, CD i fabryczne głośniki dają radę. A fotele nie przestają być boskie.
Mam zamiar wymienić olej w skrzyni. Poza tym wciąż nie zrobiłem porządku z centralnym. Klapka lewego schowka  w drzwiach odzyskała kształt. To znaczy ta zadarta okładzina się "wyprasowała". Gorący łokieć?
Spalanie 6.6l/100km.

PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 08, 2018, 21:38:13 »
Uzupełnienie.
Xsara nawija kolejne kilometry. Ostatnio 2000 km podczas wyjazdu na Kaszuby. Niestety, na samym początku wyprawy strzeliła focha. Ale po kolei.
 Przed wyjazdem dostała nowe tuleje wahaczy, te duże ślimaki, oraz lewą końcówkę drążka kierowniczego. Plus geometria, ma się rozumieć. Poza tym doktory poprawiły wydech i już nie iskrzę na przejazdach kolejowych. Drobna korekta łączeń, plus nowe wieszaki. Lewe nadkole też poszło nowe, stare miało ubytek z przodu i błoto waliło na lampę przeciwmgielną i airbox. Przy okazji wymieniłem filtr powietrza, zdążył się solidnie zasyfić.
 No to teraz o fochu. Po kilkunastu kilometrach od startu, podczas oberwania chmury, przestał działać prędkościomierz i licznik przebiegu! Dodatkowo motor zaczął świrować, przy zatrzymywaniu gasł lub bardzo spadały obroty. Braku mocy nie zauważyłem. Postanowiliśmy zawrócić i zamienić Xsarę na 206. Zanim wróciliśmy, podłączyłem się do OBD przez Bluetootha, iCar...cośtam...cośtam i Olivia Drive. Wywaliło brak sygnału czujnika prędkości. Skasowałem ale po ruszeniu znów to samo. Ruszyliśmy więc do domu po drugiego bolida. Postanowiłem jednak po drodze zajrzeć do moich doktorów. Doktor Dudi pogmerał przy wtyczce czujnika prędkości, popsikał kontakt-szprajem i kazał jechać na wczasy. Ręce które leczą!!! Zrobiliśmy jazdę testową, podczas której nic się nie wydarzyło i postanowiliśmy ruszać po tabakę Xsarą. Do dziś problem nie wystąpił. Po powrocie wywaliło za to błąd drugiej sondy lambda. Skasowałem i cisza. Podjadę do medyków, może kuna wróciła.
 Chińskie opony sprawują się świetnie. Nie mam zastrzeżeń. Jestem też po pierwszej wymianie żarówki świateł mijania, po tej łatwiejszej stronie. Zaczynam się zastanawiać nad dziennymi!
Zużycie paliwa 6,46l/100km
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 17:03:24 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 20, 2018, 18:45:04 »
Uzupełnienie.
Wczoraj, po otwarciu drzwi pasażera, zaczęła mi migać lampka oświetlenia wnętrza. Pomigała i zgasła na amen. Po otwarciu drzwi kierowcy działała więc, po tym co na tym forum wyczytałem, postanowiłem sprawdzić wiązkę drzwi. No i bingo! Dodam, że centralny też, naturalnie, zaczął świrować. Wczoraj, sprawne rączki doktora Dudiego załatwiły sprawę. Niestety, sam nie posiadam lutownicy. Ale, przecież nie może być tak, że nic się nie dzieje, zaczęła wariować dmuchawa. Czeka mnie, w najlepszym razie, wymiana opornika. Poczekamy i zobaczymy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2018, 17:04:00 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 23, 2018, 14:47:18 »
Człowiek się przywiązuje do auta, a potem czyta jakie rzeczy go mogą jeszcze z nim czekać, bo ma wóz jeszcze ciut starszy niż opisywany (śledzę Twój wątek na bieżąco :) ) i... w sumie mała X sprzedana, a ja coraz mniej za nią tęsknię. Nie mówię, że pałam miłością do Astry, która ją zastąpiła, ale już po pierwszych robotach typu wydech czy rozrząd, które musiałem zrobić bardziej ze starości niż ze zużycia, widzę, że to będzie tańsze w obsłudze auto. Znając to auto od dnia wyjazdu z salonu wydaje mi się, że będzie też w tej eksploatacji mniej zaskakujące ;)


Z drugiej strony ta moja mała X to był chyba jakiś wyjątkowy egzemplarz. 2000 rok i absolutnie zero problemów z BSI, instalacją elektryczną, przełącznikiem zespolonym czy generalnie osprzętem silnika. Wiązki całe, szyby działały, światła, wycieraczki też, żadnych błędów, żadnych choćby pojedynczych niedomagań, które zwiastowałyby, że już coś się dzieje. W Picasso już mi ogarniali zimne luty w BSI, już przez to świrowało wyposażenie typu wycieraczki, które zatrzymywały się w dowolnym momencie na szybie czy stale świecąca kontrolka ręcznego mimo, że nie był zaciągnięty, a jego czujnik sprawny.


No ale nie ma co. Mała X to temat przeszłości. Tematem przyszłości będzie za to C4GP, ale to dopiero jak mi się Picasso zacznie psuć tak na poważnie, a nie jakieś pierdoły ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 30, 2018, 14:58:00 »
O, zastanawiałem się czy ktoś czyta te moje wypociny. Spoczko!
Ja Xsarę kupiłem przypadkowo. Kiedy w mojej Astrze zbliżył się termin wymiany rozrządu, rdza zajęła podłużnice a jeden z popychaczy zaczął klepać, postanowiłem się z nią rozstać. A była, szara suka, niemal bezawaryjna. Cztery razy nie ruszyła. Przy 200tyś km poddała się linka sprzęgła. Byłem w trasie i przypadkowy mechanik zamontował co było na stanie. Chińskie ścierwo starczyło na rok a potem znów ta sama akcja. Tym razem koło domu i zaaplikowałem linkę ATE. Trzeci raz zostawiłem otwarty bagażnik i bateria padła, oświetlenie ją wydoiło. Podładowałem ją i jakoś dociągnęła do końca służby u mnie. Ostatnia akcja to kable zeżarte przez kunę. Dwa pełne zestawy!!! Kosztownie. Tak więc awarie wynikały ze zużycia elementów, mojego gapiostwa i sił przyrody. Ale przywiązałem się do łajzy! Brakowało tylko klimy i tak na oko 15-20KM. Gdyby nie to, zrobił bym blacharkę i mechanikę i dalej śmigał Asteroidem. A Xsara? Szukałem auta raczej po znajomych. Traf chciał, że mój mechanik sprowadził Xsarę z Rzeszy i nieco się martwił o sprzedaż. Bo Citroen, bo belka, bo jelektryka. Zobaczyłem, pokochałem i mam. Przyznam, że te elektrohumory bywają irytujące ale, kiedy na nią patrzę, kiedy pakuję dupsko na te boskie fotele, wybaczam wszystko. Dodam, że jako rencista nie mam stracha, że rano coś jej odwali i do roboty nie dojadę. Pełna wolność.


Uzupełnienie
 Nigdy więcej wojen, głodu i demontowania dmuchawy. Nasmarowałem, sukę, białym smarem w sprayu. Pracuje świetnie. Troszkę było kombinowania z zabezpieczeniem miejsc nie przeznaczonych do smarowania, ale wszystkie zakamary dostały białej mazi. Myślę, że następnym razem zlecę robotę doktorom. Mają "więcej" narzędzi a za cierpliwość chętnie dopłacę. [size=78%] [/size]
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 24, 2018, 15:11:15 »
Uzupełnienie.
  Dmuchawa nie świergoli. Biały smar dał radę, mam nadzieję, że choć zimę wytrzyma. Porozglądałem się za zimówkami. Od mojego mechanika, tego od którego mam Xsarcię, kupiłem komplet zeszłorocznych Nokianów WR D4, ale w rozmiarze 185/60 R15, z kompletem felg stalowych. Opony maja jeszcze widoczne ósemki na bieżniku. Nokian, jak zapewne wszystkim wiadomo, ma taki specyficzny system "monitorowania" głębokości bieżnika. Najwyższa, czytelna liczba wytłoczona na bieżniku oznacza jego głębokość. Muszę się pozbyć tych badziewi na których kupiłem Xsarę. Może ktoś będzie chciał wrzucić je na sprzedawane auto albo weźmie na "docierkę". Na lato chyba bardziej się nadają niż na zimę! Wkrótce zmajstruję ogłoszenie w odpowiednim dziale.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 31, 2018, 17:50:55 »
Uzupełnienie. 
  Dmuchawa znów się odezwała. Wprawdzie po kilku godzinach ciągłej pracy i tylko raz, na rondzie, ale jednak. Chyba jeszcze raz trzeba będzie ją rozgrzebać. Tylko czy moje stare kolana to przeżyją? Albo, niech się dzieje wola nieba, a jak padnie to se kupię nową.  Wymieniłem siłowniki tylnej klapy. Jeden jeszcze jakoś trzymał, drugi już niemal wcale. Klapa ledwo się podnosiła a w drugą stronę poruszała się wyjątkowo chętnie. Bałem się o tylną szybę. Kupiłem komplet od Magneti Marelli.   Odezwało się lewe, tylne łożysko koła. Rok temu wymieniłem prawe. Tym razem kupiłem FAG'a. Dziś byłem na przeglądzie rejestracyjnym. Oczywiście, wszystko wzorowo.  Rozpocząłem też, kolejny "test" konsumencki. Wycieraczka po stronie kierowcy zaczęła zostawiać smugi więc nadszedł czas na wymianę. Zdecydowałem się na komplet hybrydowych Valeo. Montaż jest nieco trudniejszy niż w przypadku zwykłych wycieraczek, trzeba nieco kombinować, ciasno! Guma bardzo cicha ale konstrukcja w punktach skrajnych trochę hałasuje. Ale da się z tym żyć. Ciekawe jak ich nietypowy kształt sprawdzi się w czasie jazdy. Jedno jest pewne, wyglądają jak szyny kolejowe i rzucają się w oczy.  Koleżka kupił w Chinach miksturę o nazwie MRFiX 9H. Jakaś ichniejsza ceramika do nadwozia. Pogoda była taka sobie więc w ramach eksperymentu wymaziałem tylko lewą, tylną szybę. Instrukcja nie mówi nic o zastosowaniu tego specyfiku na szybach ale ktoś, coś, gdzieś... Ważne, że nawet działa. Bez szału ale woda podczas jazdy elegancko spływa. Na wiosnę powalczę z tą miksturą na poważnie. Swoją droga to buteleczka ma kolor podobny do butelki wódki SKYY. Gdyby nie wielkość, można by się naciąć.  Wymieniłem opony na zimówki. Teraz tylko czekamy na połowę grudnia, coś ma tam więcej sypnąć.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 17, 2018, 23:04:07 »
Uzupełnienie.Wycieraczki po pierwszych testach. I na początku napiszę, że nie jestem z nich zadowolony. Być może nie nadają się akurat do Xsary. Po pierwsze strasznie rozbryzgują wodę. Sprawa ich aerodynamiki. Z tego samego powodu, ta po stronie kierowcy ruszając ze skrajnego, pionowego ustawienia, ciągnie też za sobą część wody którą zebrała. Im szybciej jadę, tym ten efekt jest bardziej widoczny. I mówimy tu o prędkościach rzędu 60-70km/h. Kolejna wada, ta która ostatecznie mnie przekonała że te wycieraczki do Xsary się nie nadają, to spadek siły docisku przy prędkościach powyżej 80km/h.  Dodam, że sprężyny w ramionach są w porządku a poprzednie wycieraczki, standardowe Boscha, nie miały tego problemu a poszły do śmieci ze względu na uszkodzenie jednej z nich. Coś podlazło pod gumę i po misiu. Szyba też nosi tego ślady.Poza tym wszystko okay. Dmuchawa od ostatniego razu siedzi cicho. Żem ją chyba nastraszył, cholerę jedną!
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 22, 2018, 09:20:36 »
Uzupełnienie.
Spaliła mi się żarówka od świateł mijania. Lewa. Po przeczytaniu kilku postów miałem czarne myśli. Okazało się, że najtrudniejsze w całej operacji było wyciągnięcie wtyku od ABS. Zastało się to czerwone ustrojstwo od blokowania wtyku. Żarówka od krótkich jest w sumie na wierzchu i trzeba mieć łapę jak niedźwiedź aby jej tam nie zmieścić. Co do reszty żarówek to nie sprawdzałem ale w przypadku kierunkowskazu może nie być tak różowo. Ale pewności nie mam. Byłem tak ujarany sukcesem, że zapomniałem "strzelić z białka" na resztę. Dla kronikarskiego obowiązku, żarówki to Philips Vision +30, te w żółtym opakowaniu.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 20, 2019, 13:51:02 »
Uzupełnienie Xsara śmiga jak marzenie. Wycieraczki nadal wkurzają ale już się przyzwyczaiłem. W czasie mrozów Xsarcia odpalała bez kłopotu, a w tym roku nawet nie podładowywałem akumulatora. Zimowe Nokiany są nieziemskie! Dmuchawa czasem se piśnie ale przestałem się tym stresować, mam odłożony grosz na nową więc jak zacznie wariować na całego to ją wywalę i cześć. Nie będzie mnie tu jakiś gjermański wiatrak podskakiwał! Niestety nadal nie załatwiłem sprawy pilota od centralnego zamka. Czasem by się przydało by działał ale nie mogę się zebrać do tych macherów w Dąbrowie.

Ostatnie zużycie paliwa: 6.47l/100km. Tym razem śmigałem na Vervie, tak ze trzy tankowania. Mam jakieś kupony zniżkowe a i jakoś tak mniej tej 98 schodzi. Minimalnie mniej ale jednak.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 21, 2019, 09:45:14 »
Na podszybiu za kielichami są odpływy wody. Trzeba zdemontować ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie. Zrób sobie czyszczenie zwłaszcza tego po stronie pasażera. Tam jak się odpływ przytka i zebrana woda przeleje to Ci zaleje wentylator kabiny. Ot taki cytrynowy patent. Może chodziło o to, żeby z nawiewów poleciała bryza :D
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 21, 2019, 17:16:03 »
Coś tam było majstrowane jak mi szykowali do odbioru. Liście, szyszki czy inne szczurze bobki wywalili. Ale po zimie zrobię powtórkę. Dzięki za przypomnienie.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 06, 2019, 16:36:18 »
No i klops, uszczelka pod głowicą się poddała. Olej w zbiorniczku wyrównawczym. Autko czeka u majstra a ja usycham z tęsknoty.
Ech..
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 06, 2019, 20:36:42 »
robisz głowice czy wymieniasz silnik?
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #42 dnia: Maj 07, 2019, 12:05:16 »
Wymieniam uszczelkę i wio. Oczywiście głowica idzie do obróbki. Dlaczego miałbym wymieniać cały silnik?
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #43 dnia: Maj 07, 2019, 13:37:14 »
Czasem taniej kupić używany silnik niż zrobić porządną wymianę uszczelki pod głowicą. Chociaż akurat w przypadku tego silnika raczej nie.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Sylwester Matusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 128
  • Posiadany samochód: C4 I Coupe 1.6 16V
  • Zainteresowania: sport, muzyka, film
  • Miejscowość: Wadowice
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 07, 2019, 14:32:58 »
Mi ta dmuchawa zaczyna świegrolić dopiero na rozgrzaniu, i ustawieniach od 1-2, na 3 poziomie jest ok. Też myślałem żeby ją nasmarować, ale widzę że to dużego efektu nie daje. Na razie spaliły mi się żarówki oświetlenia pokręteł wentylacji. Też Ci czasem lusterko na przedniej szybie jakby popada w dziwne wibracje?  ::)

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 07, 2019, 16:37:36 »
Michał, mój silnik ma relatywnie niewielki przebieg, do awarii nie brał oleju, pracował równo i bez wibracji. Zamierzam jeździć Xsarą jeszcze kilka lat więc nie przeliczam czy mi się opłaca czy nie. Ma być porządnie zrobione. Koszty nie będą powalające a ryzyko trafienia na minę, w przypadki zakupu używki, ogromne.
Sylwester, u mnie świergoliła też tylko na pierwszym i drugim biegu. Ale od ostatniego popiskiwania jesienią na rondzie jakoś się uspokoiła. Plan mam taki, wyciągnę ją jeszcze raz i psiknę olejem silikonowym. Dla pewności. Ale jeżeli choć raz piśnie po tej operacji to kupuję nową. Zrobił bym to już teraz ale ta uszczelka troszkę mnie wyczyści z zaskórniaków. Co do lusterka to moje, po dogięciu blaszki w uchwycie, siedzi jak trzeba i nie wibruje. Jeśli masz luzy na przegubach to raczej nic nie poradzisz. Poprzeglądaj wątki dotyczące wewnętrznego lusterka, wszystko Ci wyjaśnią.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2019, 16:57:25 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 18, 2019, 20:48:31 »
Xsara wróciła z chorobowego. Głowica była w dobrym stanie. Poza planowaniem, tylko profilaktycznie nowe uszczelniacze zaworów. Same zawory nie wymagały poważnej obróbki, tylko zostały przepolerowane. Poza tym wymienione zostały wszystkie dostępne uszczelnienia, łącznie z uszczelnieniem podstawy filtra oleju. Na wszelki wypadek poszedł nowy pasek rozrządu. Oczywiście nowy olej z filtrem i płyn do chłodnicy. Cały układ chłodzenia był kilkukrotnie płukany tajemną miksturą pana mechanika, ze szczególnym wskazaniem na zatkaną nagrzewnicę. Nowe są też przewody chłodzenia, guma nie specjalnie lubi gorący olej silnikowy, oraz termostat. Poza tym pan mechanik potwierdził, że stan silnika pozwala domniemywać iż przebieg jest autentyczny.

Zrobiłem dziś trasę z Kielc do Zawiercia i zauważyłem, że silnik pracuje odrobinę ciszej niż na początku. Podejrzewam, że to kwestia ustawienia luzu na zaworach. Od zakupu tego nie robiłem a byłby już chyba na to czas. Poza tym nagrzewnica znów grzeje, klima chłodzi, fotele są boskie a pilot centralnego nadal nie współpracuje. Ostatnie zużycie paliwa, przed awarią to 6.4l/100km. Aha, wreszcie mogę wymienić opony na letnie. Przy okazji panowie zajrzą mi do przednich hamulców bo coś szumi przy hamowaniu. Auto nie śmigało miesiąc więc coś tam się porobiło.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 24, 2019, 20:53:23 »
Aby życie miało smaczek, raz uszczelka, raz alternator. Nie nacieszyłem się Xsarą po chorobowym. Do wymiany regulator napięcia, komutator i łożyska. Jedno miało luzy, drugie ledwo w pacach się obracało. Alternator marki Denso.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 24, 2019, 22:24:37 »
Tak to jest ze starymi autami ;)

Jak podsumowalem wydatki na Picasso z ostatnich 3 lat to oprócz tankowania kosztuje mnie trochę ponad 2 stówki miesięcznie na eksploatację i naprawy. Takie życie ;)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03 vel Cytrynian Xsarynu
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 25, 2019, 11:17:43 »
Tak jak w pierwszym poście napisałem, nie mam złudzeń co do bezawaryjności Xsary. Dodatkowo, poprzednie auto było pod tym względem niemal ideałem. A tak naprawdę, to gdyby nie ta uszczelka pod głowicą to nie było by tak źle. 145 tyś. km to nieco za mały przebieg jak na taką awarię. Pech. Alternator może nawalić równie dobrze po 100 tyś a może wytrzymać kilka razy tyle, wiadomo. Lutowanie kabelków też nie drenuje kieszeni szczególnie. Bardziej upierdliwe niż kosztowne. Dmuchawa? Okay, drogawo, upierdliwie a zimą niebezpiecznie ale do ogarnięcia. Pogniecione gacie na kolanach, odbity próg na żebrach i poharatane łapska. Damy radę!
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i