Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Xsara II Coupe 1.4 vel Cytrynian Xsarynu  (Przeczytany 20111 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Xsara II Coupe 1.4 vel Cytrynian Xsarynu
« dnia: Grudzień 11, 2017, 21:14:25 »
Cześć, mam na imię Bartek. Aktualnie mieszkam koło Zawiercia. Od kilku tygodni jestem posiadaczem Xsary Coupe 1.4 z 2003 roku. Auto kupiłem od znajomego mechanika który sprowadził je późną wiosną z Niemiec. Autko miało uszkodzony zderzak przedni. Przebieg nieco ponad 125000 km. Wydawało mi się trochę mało ale odnaleziony na FB poprzedni właściciel go potwierdził. Xsara miała kilka drobnych braków. Nie było korka wlewu paliwa, oryginalnych kołpaków, wewnętrzne lusterko urwały panie czyszczące auto dzień przed odbiorem a w dniu odbioru, podczas ulewnego deszczu zalałem sobie pilota od centralnego zamka. Sam urwałem też niechcący pokrywę schowka "podłokietnika". Z tego wszystkiego kupiłem tylko korek. Lusterko załatwia ten znajomy od którego kupiłem auto. Nad pilotem się zastanawiam a pokrywkę sobie odpuszczam, będzie fajne miejsce na płyty. Poszukuję za to kołpaków ale czarno to widzę. Na znanym portalu "aukcyjnym" głównie Picasso i nowsze modele.
 Na dzień dobry wymieniłem napęd rozrządu, olej i filtry. Na wiosnę biorę się za świece, olej w skrzyni biegów i przednie zawieszenie. Po 1000 km na naszych drogach coś zaczyna się tam dziać. Za wcześnie na diagnostykę ale myślę, że za kilka miesięcy wszystko się wyklaruje. Xsarą jeździ mi się świetnie. Fotele są spore i bardzo wygodne a wnętrze szerokie. Mimo, że to auto trzydrzwiowe dostęp do tylnej kanapy oceniam na bardzo dobry. Porównuję z 206 i Corsą B. Bagażnik wystarczająco pojemny i dzięki wielkiej klapie łatwo dostępny. Na razie niema się do czego przyczepić. Autko pali mało a po sześciu latach jazdy 60 konną Astrą, uważam Xsarę za pocisk!
Czy widzę jakieś wady? Tak, brakuje mi miejsca na kubek. No i wymiana przednich żarówek mogła by być łatwiejsza. Tyle.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2021, 19:29:11 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2017, 21:54:09 »
Cześć,
ja klapkę od podłokietnika "zdemontowałem" :) z premedytacją. Po wsadzeniu gąbki do wycierania szyb świetnie spełnia rolę uchwytu na kubki. Gąbeczka wsadzona od przodu tego schowka, tam gdzie jest taki skos, uniemożliwia latanie kubka przy hamowaniu - polecam.

Jeśli to wersja bez automatycznych wycieraczek to lusterko można kupić tanio na allegro. Pasuje też od C8 z początku produkcji i niektórych X Picasso - do dobrania organoleptycznie.

Wymiana żarówek dla mnie ok. przynajmniej nie trzeba wozić ze sobą kluczy do demontażu reflektora :)

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:02:32 »
Patent z gąbką zastosuję. Co do lusterka to odkąd mam auto śledzę aukcje. Na razie były dwa uszkodzone, jedno które ktoś kupił zanim się zalogowałem i jedna aukcja gdzie nie widać było uchwytu. Wpiszę w szukajce C8, może coś wypłynie.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:11:55 »
Sam jakiś czas temu kupowałem lusterko, może akurat ja Ci zgarnąłem  ;) . Z tymi częściami używanymi to jest tak, że czasem kilka miesięcy czegoś nie ma, a później jest wysyp, że można dowolnie przebierać. Jak nie, to szukaj na aukcjach gdzie sprzedawcy piszą "mam dużo części do tego modelu". Tylko zaznacz, że jak będą demontować to żeby zdjęli z uchwytu na szybie, a nie ciągnęli na pałę aż urwie się na przegubie.

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2017, 22:25:42 »
To które mi zwinięto sprzed nosa jakoś chyba tydzień temu się pojawiło. Z tym lusterkiem to czekałem aż mi mechanik załatwi. Ma koleżkę który ma stacje demontażu i da znać gdy jakaś Xsara się tam pojawi. Oczywiście sam też szukam bo mi łyso bez tego elementu.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2017, 23:19:37 »
Jak masz możliwość wjechania gdzieś na podnośnik to pooglądaj ją od spodu w rejonie koła zapasowego i baku. To w sumie jedyne miejsce gdzie pojawia się rdza, którą wypadałoby się zająć. Nie trzeba konserwować od razu całego podwozia.

Co do lusterka wewnętrznego - będziesz czekał aż pojawi się na Allegro i się nie doczekasz. Jeśli to jest zwykłe lusterko bez żadnych czujników to takich lusterek się nie opłaca sprzedawać. Wiem, bo prowadziłem sklep z częściami w jednej stacji demontażu. Szanse na sprzedaż są znikome, bo lusterka w 99,99% samochodów się nie urywają, a do tego są tanie. Szkoda czasu i kosztów na wystawienie ogłoszenia. Potem tylko leży na magazynie, aż ktoś je zrzuci i rozbije  ;)

Wrzuć ze 2-3 fotki wozu! :)
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 12, 2017, 09:44:45 »
 Jak już pisałem lusterka szuka przede wszystkim mój mechanik. Jego ludzie urwali więc to na jego głowie. Ja to szukanie niejako wspomagam. Moje auto nie posiada żadnych czujników przy lusterku.
 Pod pojęciem podwozia rozumiem całe zawieszenie i układ kierowniczy. Coś mi cichutko zaczyna popukiwać z przodu. Mając doświadczenie z 206 stawiam na łącznik stabilizatora. Poczekam kilka tygodni. Jak objawy się nasilą to pojadę na diagnostykę.
 Auto kupowałem od mechanika i nie było problemu z jego obejrzeniem na podnośniku. Podłoga, progi i inne elementy konstrukcyjne nie są skorodowane. Tę inspekcję mam za sobą.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2018, 13:35:24 »
Aktualizacja.
Lusterko zamontowane. Już w innym dziale o tym pisałem. Podobnie ma się sprawa z korkiem wlewu paliwa. Kupiłem Valeo, jakiś leżak magazynowy. Pasuje, działa, cieszy. Aktualnie jestem po wizycie na stacji diagnostycznej i wyrok brzmi prawy sworzeń wahacza. Łączniki w dobrym stanie. Niestety w tak zwanym międzyczasie zaczęło buczeć łożysko tylnego koła. Części zamówione. Sworzeń wziąłem od TRW a łożysko Ruville. Z obydwiema firmami mam pozytywne doświadczenia choć nie ukrywam, że marzył mi się sworzeń Lemfordera. Jednak chwilowa suchość na koncie, przywróciła mnie do rzeczywistości. Tylna belka, według pana diagnosty, jest w świetnym stanie. Fajnie.
Inne pomiary:
Amortyzatory przód 81% i 83%
Amortyzatory tył 73% i 75%
Największa różnice w sile hamowania między prawym a lewym kołem do 6% ale już nie pamiętam czy przód czy tył.


Kołpaki Etna nadal nie do zdobycia, pilot centralnego nadal martwy.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 02, 2018, 16:19:16 »
   Ostatni tydzień minął na wymianach i przygodach. W drodze na wymianę sworznia i łożyska Xsara przeszła z układu cztero- na trzycylindrowy. Oczywiście poza lekkim pogorszeniem dynamiki oznajmiła mi swój zamiar pomarańczową kontrolką powszechnie znana jako "check engine". Po nocy spędzonej między kolumnami podnośnika auto zmieniło swoje nastawienie do współpracy i odpaliło jak gdyby nigdy nic. Oczywiście zostało potraktowane komputerkiem i bystrym okiem pana mechanika. Komputerek pokazał błąd sondy lambda i "wypadania zapłonów". Nie widziałem komunikatów, opieram się na informacji od mechanika. Jako, że na podstawie wyglądu, zapachu, smaku i nadrukach świece zostały uznane za niezbyt świeże, wiele wskazuje na to że są jeszcze oryginalne, zapadła decyzja o ich wymianie. Trzeba je wykluczyć a i tak miałem zamiar je wkrótce wymienić. Wybór padł na Eyquem RFN58LZ. W tak zwanym międzyczasie pan mechanik wymienił sworzeń i łożysko. I nastała cisza!
   Dziś Xsara otrzymała wspomniane wcześniej świece. Na razie czuję poprawę przy odpalaniu i przyśpieszaniu z niskich obrotów. Wcześniej pod obciążeniem zdarzały się małe opóźnienia lub nawet szarpnięcia które nieco łagodniały kiedy w zbiorniku radośnie chlupała Verva. Teraz silnik idzie równo i bez zacięć. Podobne akcje odwalał nam Pecik 206. U niego też te fanaberie zniknęły po wymianie świec. Tam poszły świce Denso K20TT.
   Zobaczymy jak będzie dalej. Nie mam złudzeń, że relatywnie skomplikowane auto w tym wieku będzie całkowicie bezawaryjne, zakupiłem Xsarę z pełną tego świadomością, ale miło by było gdyby jednak nowa Cytrynka okazała się tak niezawodna jak nieodżałowany AX 1.4D, bo na razie każda przejażdżka Xsarą powoduje u mnie poprawę humoru. No może poza tą w towarzystwie Checka Engina! A jeśli jeszcze z głośników słyszę Davisa, Brubeck'a lub Bakera to nic więcej do szczęścia!
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 09, 2018, 20:20:16 »
   Zatankowałem Xsarę do pełna i mogłem nareszcie zmierzyć zużycie paliwa w cyklu okołowiejskim. Po przejechaniu od zakupu 1900km, Fuelio wyliczył apetyt mojej sztuki na 6.34l/100km. Jak dla mnie świetnie, dokładnie tyle ile sześćdziesięciokonna Astra F 1.4 i pół litra mniej niż 206 1.4 mojej Pani. Z tego przebiegu 1000km to jazda krajówkami, mniej niż 200km to jazda miejska. Miejska w moim przypadku oznacza pół na pól Kielce i Dąbrowa Górnicza. Reszta to lokalne wiejskie drogi w tempie zapewniającym czyste konto w CEPIK.
   Ostatnio strzeliłem 300km trasę po zmianie świec i widzę znaczącą różnicę w zachowaniu silnika. Pracuje spokojniej, lepiej się zabiera do roboty i jak już wcześniej pisałem, pozbył się "czkawki" przy gwałtownej zmianie obciążenia.
   Mam też pewne spostrzeżenia dotyczące opon zamontowanych jeszcze przez poprzedniego właściciela, młodego mieszkańca Drezna. Opony zimowe Premada, jest to marka własna sieci Pneuhage, to badziewie. Czy to świeży śnieg, czy błoto pośniegowe albo po prostu mokra nawierzchnia, te wytwory nie dają nawet minimum przyczepności. Pewniej czułem się jadąc stara Astrą, bez ABS na Frigo 2. A nie należę do tych którzy mylą drogę publiczną z torem wyścigowym. To na pewno pierwsza i ostatnia zima na tych oponopodobnych wynalazkach. Dodam, że Pneuhage, również właściciel marki Platin, "produkuje" opony Premada w Chinach.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2018, 21:36:44 »
Foto uzupełnienie
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2018, 18:36:47 »
Uzupełnienie.
Dziś wróciłem z "urlopu" i w domu czekały na mnie dwa kołpaki Etna które wyczarował dla mnie kolega klubowy. Oba w bardzo dobrym stanie, wymagają tylko solidnego mycia. Mam nadzieję, że nie będą po czyszczeniu wymagały lakierowania.
  Co do reszty. Xsarcia odpala niezależnie od temperatury, jeździ, grzeje. Wskazówka paliwomierza nadal leniwie i niechętnie zmienia pozycję. To znaczy działa tylko auto mało pali. Raz czy dwa w te największe mrozy świrował centralny. Ale już mu przeszło. Po uikendowych śnieżycach jeszcze bardziej nienawidzę moich zimówek. I tym bardziej dziwne wyda Wam się, że letnie opony które ostatnio zakupiłem również wyprodukowane były w Chinach. Wybór tych opon był świadomą decyzją poprzedzoną analizą "niezależnych" testów. Zgodziłem się być królikiem doświadczalnym na własne życzenie i za własne pieniądze. Oczywiście o wynikach tego eksperymentu będę informował na bieżąco, niezależnie od zainteresowania ze strony klubowiczów.
Co jeszcze? Chyba jednak nie obejdzie się bez wymiany lewego łącznika stabilizatora.
 
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2018, 19:11:43 »
Etna - jaki to wzór dokładnie?

W mojej małej X w zimie są 14-taki. Dorwałem kiedyś dość rzadki model. W czasie jazdy koła wyglądają jak pełne z pustą obręczą przy rancie. Fajny efekt :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 19:23:23 wysłana przez Michał Majewski »
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2018, 22:40:33 »
Piętnastocalowe kołpaki Etna były w mojej Xsarci fabrycznie. Tak mówi VIN.
A wyglądają tak:
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2018, 11:32:44 »
Eh. Miałem takie 4, stan średni ale jak kojarzę to po sprzedaży Xsary poleciały niestety na śmietnik. Musiałbym jeszcze się upewnić. Sorry :P
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 20, 2018, 20:07:45 »
  Brakuje mi dwóch. Kupiłem na Allegro ale jakieś cuda się z tą aukcją dzieją i coś mi mówi, że chyba nic z tego nie wyjdzie. Na wszelki wypadek szukam dalej. Mam wrażenie, że największy problem tych kołpaków to brak znaczka w widocznym miejscu przez co mogą być przez niektórych uważane za uniwersalne i tym samym trafiać do innych aut.  Dzięki Bogu brak oryginalnych kołpaków nie sprawia, że autem nie da się jeździć więc luz. Poczekam.
  A jak już tu piszę to przy okazji dodam, że przez mrozy skoczyło zużycie paliwa. Xsara połknęła 6.8l/100km.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 20, 2018, 20:30:43 »
Na spokojnie. Ja na swoje polowałem ze cztery miesiące, a potem jeszcze dwa tygodnie targowałen cenę, bo chłop chciał wyjściowo 200zł za komplet ;)

To jest moje marzenie na zimowe 14-taki do Xsary. Trudno upolować takie kołpaczany z BX-a:
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 21, 2018, 10:41:50 »
O! Kwintesencja citroelegancji lat osiemdziesiątych!
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 24, 2018, 20:45:19 »
Uzupełnienie.
  Łączniki stabilizatora zamówione, wziąłem SWAGa. Wymiana we środę. Dziś za to zakupiłem i zamontowałem spinki osłon obok silnika. Prawdopodobnie taka spinka to najtańsza część do Xsary którą można kupić w ASO. Przynajmniej jeśli chodzi o części które nie mają zamienników.
  Ostatnie spalanie 6,68l/100km.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 27, 2018, 17:25:57 »
No nie mogłem się powstrzymać! Ech...


Przymiarka.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 29, 2018, 21:17:15 »
Uzupełnienie.
  Łączniki wymienione. Nie obyło się bez kątówki. Tego który głośniej stukał, według diagnosty "coś tam go słychać", widać na zdjęciu. To lewy. Ten który stukał ciszej był w nieco lepszym stanie. Przynajmniej trzymał się na gumie. Ciekawe, że na kilka dni po wymianie prawego sworznia ucichły łączniki i dopiero potem zaczęły się telepać. Drugi diagnosta, ten kumaty, doradził by jeszcze przed zimą zrobić tylne tuleje wahaczy bo widać po nich wiek choć luz jest niewyczuwalny. Poczekamy zobaczymy. Jeszcze muszę coś z tylną półką zrobić bo czasem jak źle siądzie to ześwirować można. Ma ktoś może patent na pokrywy schowków w drzwiach? Zadarło mi się ich obicie i ciężko się otwierają.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 29, 2018, 21:27:01 »
1. Doprecyzuj o co chodzi z półką.
2. Pokrywy schowków w drzwiach tylko do tapicera, który zerwie z klapki piankę z pseudo skórzanym pokryciem i zrobi nowe wykończenie na wymiar. Standard w Xsarach choć moja X2 tego problemu po 17 latach jeszcze nie ma. W X1 miałem te pokrywy nie dość, że odstające to jeszcze popękały.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 29, 2018, 21:33:02 »
Półka sobie stuka. Nie zawsze, zależy jak się "ułoży". Czasem pamiętam aby ja dopchnąć a czasem nie i wtedy ja słychać. Nie widzę by coś było krzywe lub by czegoś brakowało. Ot tak ma i już.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 15, 2018, 21:38:11 »
Uzupełnienie.
 Zrobiłem dłuższą trasę Xsarą. 2x190km. Fotele nadal boskie, paliwo znika powoli a klima działa.
 Po powrocie wymieniłem opony. Na suchym Chincyki dobrze trzymają i co oczywiste w stosunku do zimowego szajsu na którym do tej pory jeździłem, auto prowadzi się o niebo precyzyjniej. Choć w sumie przy moim stylu jazdy ma to małe znaczenie. Po mokrym jeszcze nie śmigałem. Są też zaskakująco ciche zważywszy na parametry z e-etykietki. Pamiętam letnie Sava Perfecta, aktualnie do kupienia także jako Dębica Passio, które były głośniejsze niż zimowe Frigo. Hałaśliwość Aeolusów mogę porównać do Uniroyal Rain Expert które miałem w Astrze, tyle że w Oplu opony były węższe o dwa rozmiary.
 Kończę zabiegi mające na celu pozyskanie brakujących kołpaków. Ale nie chodzę po osiedlach z latarką i śrubokrętem!!!
 Znalazłem w okolicy ludzi którzy zajmą się problemami z pilotem centralnego zamka. Jeśli dadzą radę zrobić to przez "komputer" to super, jeśli nie to trudno. Raczej nie będę dalej kombinował. Otwieranie auta z kluczyka też ma swój klimat!


PS: Po wymianie opon na letnie auto przestało świrować w koleinach. Dodam, że na zimówkach miałem to samo ciśnienie. I rozmiar też oczywiście identyczny.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2018, 09:48:24 wysłana przez Bartłomiej Zagdański »
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i

Offline Bartłomiej Zagdański

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 119
  • Skąd: Chruszczobród k. Zawiercia
  • Posiadany samochód: Volvo V50 1.8
  • Zainteresowania: Dobra muzyka, dobra kuchnia i lotnictwo.
  • Miejscowość: Chruszczobród k. Zawiercia
Odp: Xsara II Coupe 1.4 '03
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 24, 2018, 21:19:04 »
Foto uzupełnienie.
  Dostałem dwa brakujące kołpaki. Są w gorszym stanie od tych od kolegi klubowego ale uchwyty całe więc tragedii niema. Najwyżej kupie puszkę lakieru i będą jak nowe. Na zdjęciu kołpaki po zgrubnym czyszczeniu. Na trzecim zdjęciu mała biżuteria dla Francuzeczki. Na wszelki wypadek, by jej humor dopisywał.
PF 126p '90, Skoda 120L '89, Skoda 125L '89, Citroen AX 14D '94, Opel Astra F 1.4i '99, Citroen Xsara Coupe 1.4i