Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)  (Przeczytany 2400 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Wojewoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Jerzmanowice
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi
  • Miejscowość: Jerzmanowice
Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« dnia: Grudzień 24, 2017, 11:27:45 »
Mam problem ze swoim przełącznikiem zespolonym w xsarze picasso. Po włączeniu kierunkowskazu działa normalnie, po chwili przestaje działać i muszę "docisnąć" dźwignię żeby znowu zaczął pracować. Jest to bardzo irytujące, miałem już kilka lat temu podobny objaw, zmieniłem cały przełącznik zespolony. Chciałbym teraz tego jakoś uniknąć, żeby nie wydawać znowu pieniędzy na to samo. Może da się to jakoś naprawić mając 2 takie przełączniki w domu? Dodam, że jeszcze mam inny zły objaw, mianowicie jadąc na długich czasami po prostu same się wyłączają.
Ktoś miał podobne usterki i jak sobie z tym poradziliście?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2017, 12:27:29 »
Obydwa problemy są spowodowane uszkodzeniem manetki świateł/kierunkowskazów.
Był tutaj gdzieś opis (chyba w C5 MKI) jak to naprawić, ale różnie to wychodzi.
Niestety, taki urok tych przełączników zespolonych.
Zobacz u Chińczyka na "alibabie", ponoć sporo potaniały.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline robert alechandrowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 402
  • Skąd: warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi 2006r
  • Zainteresowania: motoryzacja modelarstwo F1C
  • Miejscowość: warszawa
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2017, 01:45:00 »
Który rok produkcji auta ?

Offline Krzysztof Wojewoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Jerzmanowice
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi
  • Miejscowość: Jerzmanowice
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2018, 10:00:59 »
Rocznik 2004. Pomógłby ktoś znaleźć ten poradnik?

Offline Michał Majewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 501
  • Skąd: Milówka
  • Posiadany samochód: C8 2.0 16V automat 2008 | Astra G 1.6 16V automat 2003
  • Zainteresowania: Wyceny nieruchomości, stary, stacjonarny sprzęt audio, amatorskie stolarstwo i kolej :)
  • Miejscowość: Milówka
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2018, 11:40:25 »
Niedawno miałem dokładnie to samo. Za 200zł kupiłem używany przełącznik i działa. Ma tylko jedną wadę - nie klikają mi kierunkowskazy. To znaczy nie ma tego "stukającego" dźwięku z głośniczka. Strasznie głupio się bez tego jeździ ;)


Oryginalny przełącznik oddam do regeneracji jak znajdę w okolicy jakąś profesjonalną firmę, która to ogarnie i wsadzę go z powrotem.
"Życie jest zbyt krótkie, żeby jeździć Golfem"

Były: Xsara 1, Xsara 2, Xsara Picasso

Offline Krzysztof Wojewoda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 13
  • Skąd: Jerzmanowice
  • Posiadany samochód: Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi
  • Miejscowość: Jerzmanowice
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2018, 11:42:34 »
No właśnie ja też już to zmieniałem kilka lat temu i problem się ponowił... Strasznie irytujące i niebezpieczne szczególnie w mieście. Jakby ktoś miał jakiś warsztat który się tym zajmuje to proszę podesłać

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2018, 11:42:50 »
Rocznik 2004. Pomógłby ktoś znaleźć ten poradnik?
Poszukaj w dziale C5. Konstrukcyjnie bardzo podobny, problem ten sam.

Niestety, taki urok tego ustrojstwa.
Problemy z tymi przełącznikami zespolonymi sięgają czasów Xantii.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

janek10

  • Gość
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2018, 18:07:22 »
Witam. Jeśli chodzi o używkę, to warto poszukać od Xsary II . podobno są trwalsze .

Offline Bartosz Klewicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 568
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: KIA CARNIVAL 2.9 2006
  • Miejscowość: Kołobrzeg
były  ZX 1,6 avantage
         XSARA  1.4  2000r
Xsara Picasso 2.0 HDI 03

Offline marcin toll

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: oświęcim
  • Posiadany samochód: xsara 2 1.6 16V 2002 r.
  • Miejscowość: oświęcim
Odp: Problem z kierunkowskazami (przełącznik zespolony 96542539xt)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2018, 18:25:22 »
Ostatnio kupiłem na aledrogo samą manetkę do świateł, nową z 2 letnią gwarancją za 90 zł. z przesyłką.
Demontaż prosty:
1.wyłączasz aku i czekasz 15 min. ściągasz osłony na kierownicy
2. demontaż poduszki(u mnie w xsarze 2 są zatrzaski), cienki płaski śrubokręt wkładam w szczeliny i odginamy w kierunku drzwi
3. odpinasz kostki z poduszki i klaksonu, na wieńcu kierownicy zaznaczasz markerem położenie ząbków kolumny(ważne koła muszą być prosto)
4. klucz torx 30 i ściągasz kierownice(uwaga na kable, można łatwo urwać).
5. pałąk od strony podłogi jest przykręcony metalową obejmą na klucz 10,wypinamy kostki z pałąka(te od dołu)
6. pałąk jest na zatrzaski,ja zawsze poważam próbnikiem i wsadzam zapałki(i tak na około, chyba z 8 zatrzasków).
7. taśmy manetek są mocowane do płyty na zatrzask(biały, małą część podginasz do góry i wyciągasz taśmę).
8. w manetce od świateł,środkowa wsuwka powinna mieć mniejszy środkowy bolec,zewnętrzne- większy
9. składamy w odwrotnej kolejności.
Nie powiem że na pewno, ale podobno nie ma problemu, jeśli założycie najbogatszą wersję, nawet jeśli macie golasa. Mam nadzieję że pomogłem.