Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa  (Przeczytany 1741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Topolnicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.9D 2001
  • Zainteresowania: Informatyka, Gry komputerowe, Muzyka, ASG
  • Miejscowość: Świebodzice
Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa
« dnia: Grudzień 27, 2017, 18:00:37 »
Witam. Jak w temacie, Czy pęknięta obudowa zaworu EGR - miejsce gdzie plastikowy wężyk podciśnienia wchodzi do zaworu, gdzie jest ewidentna nieszczelność, może mieć wpływ na to że silnik zapowietrza się i paliwo cofa się z pompy wtryskowej do zbiornika? Jak auto postoi kilka godzin to widać jak bąbelki powietrza zasuwają wężykiem i ciężko odpala silnik. Widziałem ślady po kleju typu żywica dwuskładnikowa. Czy ponowne zaklejenie i uszczelnienie pomoże? Pytam o szybką naprawę bo najwcześniej do mechanika może trafić po nowym roku (budżet na naprawy w tym roku przekręciłem już 2 razy :/ ) Na zdjęciu zaznaczone miejsce o którym mowa.
https://drive.google.com/open?id=1ppiaHCi3ZcACRgKUqmWFlc1k16V8QeFQ

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 27, 2017, 18:18:27 »
A co EGR ma wspólnego z układem paliwowym?

W tych silnikach, o ile masz szczelne przewody paliwowe, to najczęściej winnym cofania się ON jest obudowa filtra paliwa, lub gruszka do ręcznego podpompowywania ON (zaworek zwrotny w niej przepuszczał). Stawiam na gruszkę.
Jej cena to około 50 zł, obudowy filtra około 120 zł.
Jak auto postoi kilka godzin, to przed odpaleniem podpompuj ręcznie paliwo, aż gruszka zrobi się twarda.
Powinien zapalić bez problemu.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartosz Topolnicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.9D 2001
  • Zainteresowania: Informatyka, Gry komputerowe, Muzyka, ASG
  • Miejscowość: Świebodzice
Odp: Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 27, 2017, 19:04:19 »
Właśnie jak ostatnio pompowałem to wywaliło mi pokrywę i poleciała ropa górą a auto dalej odpalić nie mogło dopóki powietrze nie wyszło z układu. Jak stoi silnikiem w dół to nie ma problemu.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 27, 2017, 19:13:34 »
Za mocno pompowałeś.  ;)
Możesz mieć kumulację. Puszcza zaworek w gruszce, a przez pokrywę obudowy
zaciąga powietrze. Przy pompowaniu nie powinno wywalić dekla.
Zważ, że te plastiki mają już naście lat, mogły się zestarzeć.
Zresztą, już od czasów BX-a był problem w dieslach z obudowami filtra paliwa.
Nie rozwiązano tego do dziś. Mnóstwo C5 X7 ma przez ten element
podobny problem z powietrzem w układzie paliwowym.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartosz Topolnicki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Świebodzice
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.9D 2001
  • Zainteresowania: Informatyka, Gry komputerowe, Muzyka, ASG
  • Miejscowość: Świebodzice
Odp: Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 31, 2017, 17:17:57 »
A więc filtr razem z obudową został wymieniony. Auto od wczoraj się prawie nie zapowietrzyło lecz wczoraj u mechanika nie dało się go odpalić bez wciśnięcia gazu. Dzisiaj około godziny 13 odpalił bez gazu ale przez kilka sekund obroty latały. Nie zauważyłem powietrza w przewodzie a pompka była sztywna jak z betonu. Co ciekawe w nowej obudowie (100 w sklepie z częściami do aut francuskich w Wałbrzychu koło Tesco) miejsce na czujnik wody w filtrze jest zaślepione plastikiem - miejsce na wkręcenie jest ale sam czujnik jest zaślepiony). Pompa była regenerowana przez serwis Bosch'a w Świdnicy około rok temu. Auto przez całą zimę stało najpierw z rozwalonym sprzęgłem, potem z padniętą pompą więc nie mam pojęcia jak zachowywało się przez okres zimowy.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Pęknięta obudowa zaworu EGR a cofanie paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 31, 2017, 17:23:32 »
Obudowy filtra paliwa były dwojakiego rodzaju.
Nie wszystkie wersje posiadały czujnik wody.
Tą co kupiłeś można przerobić i czujnik założyć,
ale moim zdaniem nie ma sensu.
Może tłokorozdzielacz w pompie wtryskowej nie domaga?
Nie wiem na czym polegała regeneracja, i jak solidnie została zrobiona.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil