Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Niedogrzany silnik, sprawny termostat, słaba nagrzewnica  (Przeczytany 2002 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Radlin
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi 2000r
  • Miejscowość: Radlin
Niedogrzany silnik, sprawny termostat, słaba nagrzewnica
« dnia: Grudzień 30, 2017, 23:20:11 »
Witam, jako że od dłuższego czasu jest zima, temperatura spadła do 0, moje 2.0HDi się niedogrzewa...
Podczas jazdy bez włączonego nawiewu, po ok 10-15KM temperatura płynu chłodzącego wynosi maksymalnie 75 stopni...(2 kreseki na wyświetlaczu) Wąż wychodzący z termostatu jest zimny... Jedynie wąż z zbiorniczka wyrównawczego jest ciepły. Włączając ogrzewanie 28 stopni, full nawiew, leci letnie powietrze (miesiąc temu leciało tak ciepłe, że nie można było ręki utrzymać, wnętrze się ładnie ogrzewało, że można było jeździć w krótkim rękawku, teraz jest zimno), a temperatura płynu chłodzącego spada do 60-65 stopni... (1 kreska)
W ciągu 30KM nie byłem wstanie rozgrzać go do 80 stopni (termostat ani razu się nie otworzył!), auto zaczęło więcej palić (0.5L/100km według komputera - czyli w rzeczywistości jeszcze więcej...) w porównaniu do początku grudnia (a też temperatury było w okolicach 0 stopni)
Od czego zacząć sprawdzanie? Płyn chłodniczy wymieniony razem z rozrządem 2 miesiące temu (wtedy termostat ładnie się otwierał, a nagrzewnica grzała jak szalona - na dworze było 10-15stopni), układ odpowietrzony, stan płynu chłodniczego się nie zmienia. (Tak, użyłem wyszukiwarki, lecz 99% wątków kończy się na wymianie termostatu)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Niedogrzany silnik, sprawny termostat, słaba nagrzewnica
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:53:32 »
A czy teraz wymieniłeś/sprawdziłeś termostat?
Przy zamkniętym idzie obieg na nagrzewnicę, z pominięciem chłodnicy,
dopiero jego otwarcie puszcza płyn na tzw. duży obieg. Objawy, które
opisujesz wskazują, że termostat cały czas jest w pozycji otwartej.
Wtedy zawsze będziesz miał niedogrzany silnik, i zimno w kabinie.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Patryk Mazur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Radlin
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0HDi 2000r
  • Miejscowość: Radlin
Odp: Niedogrzany silnik, sprawny termostat, słaba nagrzewnica
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 31, 2017, 04:54:37 »
Wąż wychodzący od termostatu jest zimny i nie ma szans żeby przy tych temperaturach był ciepły... Gdzie 2 miesiące temu spokojnie przy temp 80 robił się ciepły