Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EGR 1,6HDI  (Przeczytany 1432 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dartusz Kruczaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III exclusive, Fiesta MK7
  • Miejscowość: Wałbrzych
EGR 1,6HDI
« dnia: Styczeń 01, 2018, 12:59:14 »
Witam w nowym roku!
Pytanie czy element zaznaczony na zdjęciu (zawór podciśnienia ) występuje oddzielnie a jęśli tak to jak go szukać i gdzie. Sprawa dotyczy silnika 1,6 tdci / hdi
https://zapodaj.net/71703073b77d2.png.html

Offline Dartusz Kruczaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III exclusive, Fiesta MK7
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: EGR 1,6HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2018, 14:44:49 »
To jest silnik PSA- montowany w Citroenie , Peugeocie i Fordzie , hdi 1,6/tdci econetic ( nie wiem jakie eko dołożył Citroen i Peugeot)
Objawy błąd p132b- program informuje " błąd nierozpoznany", objawy przeładowuje turbina i nierówno chodzi a podciśnienie od turbo wariuje jak szalone - powoduje to nieszczelność tej gruszki przy chłodnicy EGR. Po zaślepieniu doraźnym przewodu podciśnienia do gruszki błąd się nie pojawia i auto powróciło do stanu pierwotnego.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: EGR 1,6HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2018, 14:59:54 »
Czym diagnozowałeś auto?
Wg mnie objawy sugerują problem ze sterowaniem geometrii turbiny.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dartusz Kruczaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III exclusive, Fiesta MK7
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: EGR 1,6HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 01, 2018, 16:06:42 »
Dokładnie tak jak piszesz - sterowanie turbiny-ono jest na podciśnieniu , uwalenie tej gruszko powoduje problemy z całym układem podciśnienia. To jest jeden układ . Diagnozowane : program do Forda a dalej wakuometr i po podcisnieiach znaleziony sprawca. Teraz potrzebuje kupić tą gruszke , najlepiej nową , na aledrogo sa z chłodnicą EGR ale nie mam pewności czy szczelne. Doraźnie zaślepiłem ten wężyk ale to nie lekarstwo. Toteż dobrze by było gdyby któryś z was był w stanie sprawdzić czy ten zawór występuje jako cześć zamienna.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2018, 16:18:34 wysłana przez Dartusz Kruczaj »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: EGR 1,6HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 01, 2018, 16:20:08 »
Do diagnostyki polecam Lexia/Diagbox dla grupy PSA.
Inne programy nie zawsze pokażą prawidłową interpretację błędu.
To, że silnik jest też montowany w Fordach, nie oznacza że osprzęt elektroniczny
jest całkowicie kompatybilny.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dartusz Kruczaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III exclusive, Fiesta MK7
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: EGR 1,6HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 01, 2018, 16:31:18 »
To padło w żony Fieście