Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła  (Przeczytany 2391 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
2008 r 2.0 HDI automat 240 tyś km przebiegu.
od paru miesięcy przy przejeżdżaniu przez wyboje a głównie w chwili gdy koło opada np szybciej zjeżdżasz z "leżącego policjanta " słychać takie metaliczne rąbnięcie. wymieniono dokładnie wszystkie sworznie tuleje itp diagnostyka na szarpakach nic nie wykazuje  wszyscy mówią że nic nie widać a łomot jest i mnie to wkurza.
rozumiem że mechanicy też nie wiedzą i tzw "diagnostyką trałową" chcą wymienić całe podwozie to pewnie coś się znajdzie ale koszty rosną. czy macie jakiś pomysł na ten problem ? ewentualnie jakiś warsztat w okolicach Warszawy specjalizujący się w czymś takim ?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2018, 15:59:38 »
Taki problem był juz dyskutowany na różnych forach, także na tym. Różne są poglądy na temat przyczyny zjawiska, od stwierdzeń, że ten typ tak ma, po sprawdzanie wszystkich elementów mechanicznych, tak jak ty. Niektórzy twierdzili, że to objaw zużytych sfer, albo zbyt szczelnego korka i nadciśnienia w zbiorniku LDS. Ale moją piątkę mam od nowości, i od nowości potrafiła tak strzelać przy zjeżdzaniu z garba, a nawet potrafiła wydać silny metaliczny dźwięk przy zjeżdżaniu z krawężnika, gdzie na pewno nie doszło do uderzenia czymkolwiek, miałem wrażenie, że ten dgłos wydawała sfera. Dla mnie nie jest to jakieś uciążliwe, przez policjanta staram się najeżdżać - o ile to możliwe -  nie wprost, a lekko po skosie, tak aby jedno koło najeżdżało ułamek sekundy po drugim, wtedy jest zupełna cisza i można nawet nie zwalniać przed garbem.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2018, 16:40:03 »
generalnie dostałem propozycję wymiany obu amortyzatorów całość ponad 2 tyś zł więc zanim zainwestuję to nie chcę by się okazało że pomimo inwestycji to nie to

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2018, 17:34:59 »
Ale w wątku mowa o aucie z zawieszeniem na sprężynach ? Piszesz o tradycyjnych amortyzatorach, czy siłownikach hydraulicznych?
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2018, 18:43:55 »
siłownikach źle się wysłowiłem wcześniej

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2018, 19:09:05 »
Wymiana siłowników, jeśli nie ciekną, moim zdaniem mija się z celem. Tam nie ma się co popsuć, oprócz uszczelnienia. To zwykły tłok w cylindrze. Tak jak pompka rowerowa, tylko w odpowiednio większej skali. Chyba, że się uszkodzi górne mocowanie do nadwozia, tam w siłowniku przednim jest taka gumowa poducha. Może takie uszkodzenie zdiagnozował u ciebie mechanik, ale nie słyszałem, by ta poducha się wybijała i stukała. Zresztą u mnie, jak pisałem, taki efekt akustyczny przy zjeżdżaniu z garba, był od nowości, a więc w sytuacji kiedy siłowniki były w najlepszej kondycji.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 10, 2018, 19:59:00 »
No i jeszcze zapomniałem dodać, że siłownik przedni w dolnym mocowaniu też ma element metalowo-gumowy, potencjalnie może się uszkodzić. Zwłaszcza jeśli był już kiedyś demontowany (np. przy wymianie łącznika stabilizatora) i został niefachowo dociągnięty śrubą na zwisających wahaczach (powinno dociągać się, po ustawieniu wahacza mniej więcej w pozycji jak do jazdy, jak się dociągnie w pozycji zwisającej, to w pozycji do jazdy guma  ulegnie skręceniu i się zerwie) . Dobrze byłoby dopytac mechanika, który proponuje wymianę siłowników, czy to jest spowodowane podejrzeniem o uszkodzenie gum mocowań, czy podejrzeniem o niedomaganie hydrauliczne. Powtarzam - jeśli to drugie, to dla mnie decyzja niezrozumiała.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:15:19 »
nic nie cieknie samochód podnosi się i opuszcza jak zawsze nie zauważyłem by w czasie jazdy pływał lub zachowywał się inaczej nią kiedyś jak pisałem wymieniono wszystkie niezbędne elementy podwozia kiedyś wymieniłem prawy przegub bo trochę "stękał" poprzedni mechanik podejrzewał górne mocowanie zamówił części ale je oddał bo powiedział że to nie to. kolejny wymienił jeszcze jeden sworzeń jakiś kulisty od góry bo miał niewielkie luzy
jak stukał tak stuka. ja mam po prostu taki kawałek drogi do pracy gdzie to się ujawnia
podjadę jeszcze raz do znajomego na szarpaki bo sam mam pomysł na diagnostykę chce postawić go trochę na lewarku by odciążyć prawy przód skoro wada ujawni się tylko przy opadaniu koła to podniosę samochód by koło odciążyć by opadło może coś szarpak wykażę zwykły szarpak nie jest tak w stanie nic wykazać

Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:16:36 »
czy zepsuty słaby amortyzator który już nie trzyma może dawać takie suki ??

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:30:51 »
Tak naprawdę siłownik to nie amortyzator, który się zużyje wewnątrz i "nie trzyma" . Bo w srodku, w przeciwieństwie do tradycyjnego amortyzatora,  nie ma żadnych zaworków, dławików itp.  jest tylko masywny tłok i uszczelniacz. Jeśli nie cieknie - to nie jest zużyty. Za to sfera, w swojej szyjkowej części, ma zaworki, dławik, jest bardziej skomplikowana niż tylko kula napełniona gazem. Ma też przeponę, która może się zużyć. I to właśnie sfera pełni tu rolę i "amortyzatora" i sprężyny. Jak wymieniałem przednie sfery, to znany na tym forum mechanik z tanienabijanie, sprawdzał stare sfery na manometrze, ale też "na słuch" - potrząsał wykręconą sferą i nasłuchiwał czy grzechocze wewnątrz.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Łukasz Jakubowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Mysłowice
  • Posiadany samochód: Peugeot 407
  • Miejscowość: Mysłowice
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 10, 2018, 20:57:54 »
Jak wymieniałem przednie sfery, to znany na tym forum mechanik z tanienabijanie, sprawdzał stare sfery na manometrze, ale też "na słuch" - potrząsał wykręconą sferą i nasłuchiwał czy grzechocze wewnątrz.

Jakie miałeś objawy przed wymianą i jaki rezultat po, środkową z przodu tez wymieniłeś?

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2018, 21:14:47 »
Wymiana była jak auto miało ok. 8 lat. Troche twardo amortyzowało przodem, ale nie jakoś dratycznie źle, no i działo się to stopniowo. Pomiar po wykręceniu sfer wykazał ubytek ok 5 barów po każdej stronie i sfery grzechotały potrząsane. Zapadła decyzja o wymianie. Po wymianie jest trochę lepiej, ale nie jest to  jakaś spektakularna poprawa, spodziewałem się więcej. Środkowa sfera nie była ruszana. Bo z tym jest problem - żeby tam się dostać, to trzeba albo opuszczać sanki i potem ustawiać zbieżność, albo przesuwać do przodu cały zespół napędowy. Pomyślałem, że wymienię tę sferę kiedyś jak będzie wymiana sprzęgła i wyjmowana skrzynia, to przy okazji sfera. Ale myślę, że ta sfera jest jeszcze w miarę dobra, bo jest wyraźna różnica między trybem sport a normal.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 10, 2018, 23:48:51 »
Jeżeli sprawdziłeś wszystko, wymieniłeś wszystko i dalej nic się nie zmienia to taki jest urok zawieszenia Hydractive, gdzie koło szybko spadając z progu / wpadając w dziurę wydaje taki dźwięk ze względu na ciśnienie, które nagle pojawia się na danym siłowniku. Trzeba się do tego przyzwyczaić. Miałem C5 II, C6 i aktualnie C5 X7, w każdym jednym jest tak samo.
Fantômas se déchaîne...

Offline Piotr Podolski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: C 5 2,0 HDI Break automat 2008
  • Zainteresowania: strzelectwo, montaż filmów video
  • Miejscowość: Płock
Odp: [MK III ] Metaliczny stuk podwozie przód na wybojach przy opadaniu koła
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 12, 2018, 15:32:44 »
odebrałem właśnie auto od mechanika usunął 3 błędy komputerem diagnostycznym odnośnie zawieszenia ale nie wie kiedy powstały .
wszystkie elementy podwozia są OK


pokazał mi jedną rzecz otóż samochód nierówno stoi. przy podnoszeniu z pozycji normal 1 st wyżej podnosi się tylko tył który wydaje się być w pozycji normal niżej niż przód podnoszenie na max wyraźnie podnosi tył a przód trochę
przy opuszczeniu na normal z max opada wyraźnie tył a przód jakby się zostawał w pozycji 1 st wyżej niż normal.
wniosek jest taki że sterowanie lub cokolwiek trzyma przód na nie tym stopniu co tył a przy przejeżdżaniu przez wyboje przód opadając trafia na jakiś ogranicznik i to daje stuknięcie


czy może być coś takiego ?


mam go 4 lata i zawsze mi się wydawało że tył leży jakoś mało naturalnie w stosunku do przodu może to problem jakiegoś sterownika zapowietrzania układu itp


może trzeba się wybrać do serwisu by coś poradzili