Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z grzaniem. Silnik ciepły a przewody ddo nagrzewnicy zimne.  (Przeczytany 3169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Mam bardzo dziwny problem z grzaniem. Silnik nagrzany, chłodnica też ale ma grzania, przewody od nagrzewnicy zimne, po odkreceniu odpowietrzenia też nic nie leci. I bardzo powoli ubywa płynu chłodzącego z Max na Min zszedł po 1tyś km. Pod samochodem nie ma plam, w środku też sucho, szyby nie zaparowane po nocy, brak nieprzyjemnego zapachu.
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: Problem z grzaniem. Silnik ciepły a przewody ddo nagrzewnicy zimne.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2018, 13:34:30 »
U mnie też przez pół roku płyn uciekał w podobnym tempie, również nie mogłem zlokalizować wycieku. Okazało się, że pompa wody podciekała - obejrzyj ją z kanału dokładnie. Był wyciek przez uszczelniacz wałka pompy. Tam jest specjalny otworek (u dołu pompy), którym przy normalnej eksploatacji odprowadzany jest płyn chłodniczy, bo to uszczelnienie nie jest idealnie szczelne. Jeśli masz wyciek tamtędy to powinna być ewidentna "smuga".

Jeśli chodzi o grzanie to tak z dnia na dzień przestało działać? Wygląda na zapowietrzoną ewentualnie zakamienioną nagrzewnicę.

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Problem z grzaniem. Silnik ciepły a przewody ddo nagrzewnicy zimne.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2018, 14:11:09 »
Dzięki za poradę, jako pierwszy scenariusz przyszła mi głowica i uszczelka ... co do nagrzewnicy - z dnia na dzień przestała definitywnie grzać - jako że zimę mamy tylko z nazwy ta też nie puszczałem grzania na "maxa" dopiero niedawno zauważyłem że bardzo słabo grzeje, dziś po przejechaniu połowy Krakowa - wskazówka na 90 stopni a ja węża od nagrzewnicy spokojnie w ręce trzymam i nawet nie parzy. Jutro planuję go odpiąć i zobaczyć co się dzieje - czy ktoś kiedyś inteligentnie (poprzedni właściciel) jeździł na wodze i kamień kotłowy odpadł czy jakieś śmieci nie przytkały (jak wymieniałem termostat w wakacje to uszczelka z poprzedniego była rozerwana i powiewała z prądem wody - może jakieś jej odłamki dotarły do nagrzewnicy. A pompę sprawdzę na podnośniku.
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996

Offline Bogdan Gos

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 389
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara I 1.4 LPG 98r. break,fiat punto 1.7D 96r,opel astra g 2,0D
  • Zainteresowania: samochody,mechanika
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z grzaniem. Silnik ciepły a przewody ddo nagrzewnicy zimne.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2018, 02:20:45 »
Jeżeli wykluczysz głowice to niestety czas wymienić nagrzewnice być może ktoś wpadł na genialny pomysł[ oprócz wody], wsypania środka uszczelniającego do ukł chłodzenia bo gdzieś kiedyś coś ciekło taki złoty środek najciekawsze jest to nie powiem kasuje wycieki np w chłodnicy drobne niewielkie za to pomału ale bardzo skutecznie to draństwo zapycha nagrzewnice na amen tworzy się nic innego jak plastelina w środku,  8 -10 rurek w nagrzewnicy -srednica 5-6mm nie wiem, czy nie przesadziłem ze za duże średnice ;D a w środku zwinięty kawałek blaszki na całej długości rurki  takie spirale w każdej rurce ,nagrzewnica ma oddać jak najwięcej ciepła w jak najkrótszym czasie wiec przepływ jest spowolniony, a wymiana nagrzewnicy to juz inna bajka,pytanie będziesz sam wymieniał? :D jeżeli nowy płyn do xsar idealne prestone i stp, G12 dobry do niemca dla francuza z 98 r za gorąco, borry brrrr, to niebieskie takie g-cudo [polskie] kilo białego proszku w chłodnicy i innych elementach ukł chłodzenia wiem [petry] inne tanie cos na bazie glikolu nie pamietam nazwy tez szalała z temperatura, ale te 2 sprawdzone i jest cacy testy ruch miejski kurier przez 12 lat przebieg nie wiem czy moge  ::) 550 000 - 600 000 sorry przestałem liczyc no na desce 300 coś tam, zmieniłem zegary  bo był zegarek i troche obcięło ;D

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problem z grzaniem. Silnik ciepły a przewody ddo nagrzewnicy zimne.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2018, 02:34:30 »
Bogdan, przeczytaj jeszcze raz swój post, i przeedytuj go tak, aby dało się to czytać...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Tadeusz Kania

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6i 16v '01, Saxofon 1.1 '00
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Problem z grzaniem. Silnik ciepły a przewody ddo nagrzewnicy zimne.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2018, 20:27:52 »
Pokopałem i okazuje się że woda prawdopodobnie delikatnie wyciekała(a raczej parowała) przez niedokręcony odpowietrznik przy nagrzewnicy. Dziś ściągnąłem przewody i okazuje się że nagrzewnica jest totalnie zapchana syfem który wygląda jak piasek (rdza, kamień kotłowy itp.) W najbliższym czasie czeka mnie demontaż deski bo mechanikom nie bardzo chce się robić a tym co che się robić to raczej nie dam. Niestety po przekopaniu forum nie znalazłem pełnej dokumentacji (linki do pdfów nie działają) jak zdjąć deskę - znalazłem jak zdemontować cześć elementów ale nie cały kokpit.  Jakby ktoś był tak miły i mógł gdzieś umieścić to będę bardzo wdzięczny.
był BX 1.9 TGD, r 1990, Xantia Kombi 1.9TD r1996