Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało  (Przeczytany 16428 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« dnia: Styczeń 05, 2018, 19:15:25 »
Witam, jest to mój pierwszy post, więc witam wszytkich.
Mam problem z moją cytrynką, a mianowicie: po uruchomieniu silnika po nocy dymi na biało z rury wydechowej. Ten efekt się nasila się przy niższej temperaturze otoczenia. Silnik w tym momencie chodzi bardzo nierówno przez kilkadziesiąt sekund. Zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy. W celu weryfikacji uszkodzenia uszczelki pod głowicą, wykonałem test szczelności, czy w układzie nie znajdują sie spaliny (negatywny wynik testu). Rury z układem chłodniczym sa miękkie.
Na zimnym oraz na ciepłym silniku (bardziej na zimnym) przy przyspieszaniu słychać stukotanie/klekot. Nie wiem, czy to jest normalne w tych silnikach.
W wydobywających się spalinach wyczułem zapach paliwa. Tak przynajmniej mi się mi wydaje. Zrobiłem test przelewowy wtryskiwaczy, który trwał około 9 minut. Wynik widoczny na załączonym zdjęciu.
Poniżej umieszczam filmy jak to wygląda oraz błędy, które najczęściej pojawiają mi się na komputerze. Ta duża ilość dymu widoczna na filmie pojawiła się raz , przy ruszaniu na światłach, spalanie wzrosło wówczas do 22 litrów spalania momentalnego, było to przy niedogrzanym silniku. Dymienie na biało nie występuje na rozgrzanym silniku.

                Moje auto: Citroen C5 2009 r. 2.0 HDI 140 KM RHF.
 
Linki do filmów:
https://drive.google.com/open?id=1_HIiOOXJ1krN_3VoozFebTCnRdu9Ou3B
Film z programy FAP citroen/peugeot nie wiem czy cos pomoże ale wrzucam https://drive.google.com/open?id=1e9bWLGkwCD0D_e0m--9D4_0pHBk3n_U0
https://drive.google.com/open?id=1z_uXf6WyJZ3QfWQsPowoEgTJZUoQ-vVA


Pozdrawiam,
Marcin

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 05, 2018, 19:33:33 »
Brałeś pod uwagę możliwość zapowietrzanie się układu paliwowego?
Sprawdź, czy znikający płyn nie pojawia się w oleju.
I przeskanuj auto czymś normalnym, jak Diagbox, a nie telefonem.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2018, 19:41:24 »
Brałeś pod uwagę możliwość zapowietrzanie się układu paliwowego?
Sprawdź, czy znikający płyn nie pojawia się w oleju.
I przeskanuj auto czymś normalnym, jak Diagbox, a nie telefonem.
Kilka razy dolewałem już płyn chłodniczy, ale olej bez zmian.
Jak mogę sprawdzić czy układ mi się zapowietrza ?
Po weekendzie jadę do ASO aby mi auto podłączyli.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2018, 01:50:25 »
cóż
płynu ubywa, wydobywa się wydechu. Domniemam że widocznych zewn. śladów wycieku nie widać. To wg mnie wskazuje na uszczelkę pod głowicą.
Z rury można wyczuć czy leci para czy spalony olej ew. niedopalone paliwo.
Filmików nie oglądałem, ale jak na ciepłym dolegliwość nie występuje to tym bardziej wskazuje na uszczelkę. Części metalowe się nagrzewają i bardziej dociskają. Jeżeli to długo nie występuje można spróbować zrobić myk, polegający na popuszczeniu śrub głowicy i ponownym dociągnięciu wg. danych producenta. Czasem w takich sytuacjach to pomaga.
Sprawdź jeszcze jak koledzy ci pisali diagboxem czy wszystkie inne parametry są ok. Dobrze by było na zimnym, ciepłym i gorącym silniku.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2018, 06:50:23 »
Brałbym jeszcze pod uwagę, uszkodzoną chłodnice od zaworu EGR.

Offline Adrian Lis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDi 136km
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2018, 13:04:06 »
nierowno chodzi to uklad paliwowy, ja bym oddal wtryski na stol pobierniczy by miec 100% pewnosci co do ich stanu, filtr paliwa kiedy zmieniales

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2018, 13:52:50 »
Filtr paliwa wymieniłem miesiąc temu.
W przewodach za filtrem paliwa mam czarny przewód paliwowy, więc ciężko było mi zauważyć bąbelki powietrza, znalazłem 5cm przezroczystego przewodu paliwowego, który idzie od filtra i dopiero wtedy zauważyłem, że w układzie mam powietrze.
Po uruchomieniu silnika gruszka miękka, po zgaszeniu silnika pompuje ją 6-7 razy, robi się twarda, ale po chwili znowu miękka.
Na pewno wymiana obudowy filtra mnie czeka, bo za gruszką, a przed filtrem nie zauważyłem powietrza.
Chłodniczkę EGR sprawdzę podpinając przewody na krótko, wtedy będę miał pewność.
Jeżeli chodzi o wtryski, to chce je sprawdzić na końcu, po wyeliminowaniu wcześniejszych rzeczy, w głównej mierze powietrza w układzie .


Pozdrawiam,

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2018, 14:16:19 »
Na pewno wymiana obudowy filtra mnie czeka, bo za gruszką, a przed filtrem nie zauważyłem powietrza.
Życzę miłej lektury, i powodzenia :)
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=108314.0
Cytuj
Jeżeli chodzi o wtryski, to chce je sprawdzić na końcu, po wyeliminowaniu wcześniejszych rzeczy, w głównej mierze powietrza w układzie .
Stan wtrysków pokaże Lexia/diagbox.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2018, 14:19:52 »
nierowno chodzi to uklad paliwowy, ja bym oddal wtryski na stol pobierniczy by miec 100% pewnosci co do ich stanu, filtr paliwa kiedy zmieniales
Adrian, proszę o używanie w pisanych wiadomościach znaków interpunkcyjnych.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2018, 15:39:01 »
Przed ruszaniem głowicy sprawdź koniecznie ciśnienie na cylindrach, test ciśnienia określi stan silnika bądź uszczelki. Do sprawdzenia w lexii ciśnienie paliwa na szynie WC. Błąd za niskiej zmierzonej masy powietrza może powodować usterka EGR'a lub Przepustnicy powietrza. Tak myślę że może warto się przyjrzeć tej przepustnicy, bo na logikę jak silnik nie dostaje tyle powietrza co trzeba to będzie kopcił ( nie przepali ropy).




Offline Dartusz Kruczaj

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 65
  • Skąd: Wałbrzych
  • Posiadany samochód: Citroen c5 III exclusive, Fiesta MK7
  • Miejscowość: Wałbrzych
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2018, 16:36:38 »
Być może chłodnica EGR jest nieszczelna

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 14, 2018, 23:14:32 »
    Ok, byłem w ASO, dostałem odpowiedź, że nie są wstanie dobrze sprawdzić  wtrysków podłączając komputer, jedynie opcja wymontowania. Jednak za tydzień jadę na ogólną diagnostykę.
     Dodam jeszcze, że dzisiaj rano po odpaleniu auta, chodził jak "traktor", po czym przyspieszał przerywając równomiernie. Odczucie, jakby chodził na jeden cylinder.
    W załączniku przesyłam błędy, Ten ostatni P12A5 mówi właśnie o tym problemie z silnikiem, jak.dobrze rozumiem, tylko czemu? Wtrysk padł?
Po ponownym odpaleniu silnika pracował dobrze.
     Błędy dotyczące przepływomierza są dlatego, że odłączyłem go w celu sprawdzenia czy to nie on szwankuje.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Fryckowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 144
  • Skąd: Polska
  • Posiadany samochód: C5 x7 Tourer 2009r 2.0 HDI RHR
  • Zainteresowania: Wszystko i nic.
  • Miejscowość: Polska
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2018, 14:48:43 »
To zacznij od usunięcia błędów powiązanych, czyli błąd przepływomierza, błąd odczytu temperatury.
Płynu może ubywać przez jakaś np. mikro nieszczelność, która to owszem, płyn uwolni, ale w takim tempie, że bez śladu wyparuje. Widziałem takie przypadki na własne oczy, inaczej bym nie uwierzył. Uszczelka pod głowicą to ostateczność, po sprawdzeniu prostych problemów i opcji.
Lexia - DiagBox - Tuchola i okolice - pomogę.

Pomogłem? Chcesz postawić piwo? Dorzuć się do mojej zbiórki :)
www.paypal.me/pools/c/82u34IG3ij

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 31, 2018, 09:22:21 »
Odebrałem auto od mechanika .
Jeżeli chodzi o dym, to prawdopodobnie wtryski, w następnym tyg. daje wtryski do sprawdzenia. Ale nie chce się nabić na niepotrzebne koszty i wyeliminować wszystkie inne rzeczy. Tylko zastanawiam się dlaczego po dłuższym postoju auta (całą noc) wtedy akurat dymi, tylko w takim momencie , a jak pochodzi chwilkę silnik to nie ma takiego problemu, mogę go gasić, odpalać i odpala bez problemu.

Temat wycieku płynu chłodniczego jest trudny z tego względu, że mechanik nie znalazł wycieku i nie wie gdzie może się podziewać ten płyn. Na pewno nie trafia do oleju, ani odwrotnie .
Załączam jeszcze logi ktory zapisałem , zapisywane są przy odpaleniu.
Co mnie martwi to, dawka podana na rozruch, nie wiem czy tak powinno być.
 Z góry uprzedzam, że kostka od przepływomierza jest uszkodzona dlatego brak pomiaru tego parametru.

Z góry dzięki za pomoc .http://cloud.tapatalk.com/s/5a717ca8addca/files20180131000447.zip

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 31, 2018, 11:57:57 »
Sprawdź sobie czy masz spaliny w układzie chłodzenia bo to raczej wygląda na UPG.

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 31, 2018, 12:12:31 »
Robię długie odcinki około 200km dziennie .
Fap zapchany ponoć w 85%
Ciśnienie fap maksymalne zanotowane okolo 260bar
Płyn ucieka i tak jak wcześniej napisałem nie mogę zlokalizować wycieku.
Podejrzewałem UPG i dlatego sprawdzałem testerem szczelności głowicy, wynik wyszedł negatywne.
Jeszcze przed dobraniem się do wtrysków chce sprawdzić ciśnienie na cylindrach.


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof J. Filipek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 172
  • Skąd: Zawadzkie
  • Posiadany samochód: C5 (X7) 2.0 HDi 163 FAP BVM 6 Exclusive sedan szary A. D. 2009
  • Miejscowość: Zawadzkie
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2018, 12:15:19 »
(...)W przewodach za filtrem paliwa mam czarny przewód paliwowy, więc ciężko było mi zauważyć bąbelki powietrza, znalazłem 5cm przezroczystego przewodu paliwowego, który idzie od filtra i dopiero wtedy zauważyłem, że w układzie mam powietrze.
Po uruchomieniu silnika gruszka miękka, po zgaszeniu silnika pompuje ją 6-7 razy, robi się twarda, ale po chwili znowu miękka.
Na pewno wymiana obudowy filtra mnie czeka, bo za gruszką, a przed filtrem nie zauważyłem powietrza.(...)
Wymiana obudowy filtra? A to czemu? Pewno to uszczelki (odpowietrznika i spustu lub szybkozłączek). A jak stwierdziłeś za gruszką, a przed filtrem brak zassanego powietrza? Połączyłeś szybkozałączkę z ominięciem filtra? Zrób zdjęcie filtra, to lepiej się będzie rozmawiało.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 31, 2018, 12:22:06 »
Zgadzam się z przedmówcami, wg. mnie to UPG. Biały dym to spalany płyn chłodniczy, a wtryskiwacze gdyby lały to dymiłby na czarno, o ile w ogóle, bo FAP większość sadzy i tak gromadzi i wypala - od tego jest.

Zresztą sam pisałeś na wstępie - ubywa Ci płyn chłodniczy, a wycieków nie masz. Zostaw te wtryski w spokoju. Chyba że Ci ubywa 50g płynu na 1000km, wtedy może i trop z niewypalanym paliwem jest błędny.
A węże w układzie chłodzenia nie puchną na uruchomionym zimnym silniku?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 31, 2018, 13:22:36 »
Jeżeli chodzi o filtr to wymieniłem uszczelki na szybko złączkach. Czy da się wymienić uszczelkę w odpowietrzniku?

Po wymianie  trochę sie poprawiło , jeszcze muszę zdjąć otulinę czarna z tych przewodów, mam tylko 5cm rurki przezroczystej, gdzie mogę obserwować bąbelki powietrze , jest to dość trudne, ale zauważyłem że jest ich znacząco mniej.

Zdjęcie filtra ? Jakiego elementu ? Chodzi Ci o opiłki metalu?

Węże wody po odpaleniu auta miękkie , jutro będę miał wolny dzień, to przejadę się parę km i wtedy sprawdzę.
Ubytek płynu po przejechaniu 400km jest 2-3cm czyli dość dużo z max prawie na min.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2018, 13:55:44 wysłana przez Marcin Dadia »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 31, 2018, 14:05:51 »
Sprawdziłeś w końcu chłodniczkę EGR ... ,dziurawa pozwala na miękkie węże i brak obecności spalin w układzie chłodzenia.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 31, 2018, 14:17:21 »
Spiąć dwa węże razem (zamknąć obwód)

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 31, 2018, 15:11:08 »
Sprawdziłeś w końcu chłodniczkę EGR ... ,dziurawa pozwala na miękkie węże i brak obecności spalin w układzie chłodzenia.
Tak sprawdzałem , robiłem tak jak napisałeś i niestety dalej ubywało.
Auto mam prawie rok,  w lecie też trochę dymił ale nasiliło się to w zimie.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 31, 2018, 18:08:53 »
Z chłodnica spalin zrobienia tak jak Waldemar napisał.
Po przejechaniu 400-500km płyn dalej ubywało.
Chce jeszcze kupić UV do płynu chłodniczego może pokaże mi jakieś nieszczelności, myślicie że to dobry pomysł ?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 31, 2018, 21:16:26 »
Jeśli chłodnica wyeliminowana a w oleju nie ma śladów chłodziwa to zostaje tylko głowica. Bez zrzucenia to nic nie sprawdzisz.