Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!

Autor Wątek: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)  (Przeczytany 4991 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« dnia: Styczeń 10, 2018, 13:40:50 »
Witam wszystkich.

Jestem na tym forum nowy, dlatego w pierwszym poście chciałbym napisać coś o sobie i swoim stosunku do cytrynek. Otóż jeszcze żadnej cytrynki nie miałem i bardzo chcę to zmienić. Okazało się, że nowoczesna motoryzacja, jaką aktualnie użytkuję, nie bardzo mnie do siebie przekonuje i myślę o czymś starszym i z duszą.  Od paru dobrych lat fascynuje mnie Citroen CX. Podoba mi się legendarna wygoda, komfort hydropneumatyki, dużo miejsca w środku, no i według mojego zwichrowanego spojrzenia jest ładny - a raczej tak brzydki, że aż ładny ;) No i chcę sobie jednego sprawić.
Chciałbym aby mój egzemplarz posiadał którąś z mocniejszych wersji silnikowych (bez różnicy diesel czy benzyna), możliwie bogate wyposażenie (na pewno klimatyzacja, dobrze aby także ABS i elektryka szyb). Bardziej pociąga mnie do CX II z nieco "normalniejszymi" zegarami ;). Dodam, że ten samochód służyłby na co dzień, mniej więcej po równo trasa i miasto, także z kompletem pasażerów. Ewentualny zakup planuję na wiosnę lub lato, nie zamierzam się z tym spieszyć, mam czym się poruszać. Planowany budżet to 15-20 tys. za sam samochód, rzecz jasna z założeniem inwestowania i doprowadzania autka do super stanu już po kupnie.

I tu pytanie do Was: czy to jest wykonalne, czy to ma sens? Czego się wystrzegać, na co najbardziej zwracać uwagę i czego unikać? W zasadzie każda uwaga będzie bardzo cenna, bo mimo że już się naczytałem sporo o tym aucie to i tak czuję się zielony ;) Za każdą pomoc w walce z tym tematem będę wdzięczny, także za zdecydowane i uargumentowane głosy odradzające mi ten manewr.

Pozdrawiam!

Offline Jarek Hełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 229
  • Skąd: Strzegom
  • Posiadany samochód: citroen berlingo 1.4 lpg '99 , ford focus 1.4 lpg '00
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 10, 2018, 14:01:32 »
Może nie powinienem się wypowiadać, bo nigdy nie miałem takiego wozu (choć chętnie stałbym się właścicielem, ale na razie nie mam na to warunków), ale moim zdaniem CX jako dupowóz na co dzień to średni pomysł.
Szkoda takiego auta na co dzień, tym bardziej,że z częściami jest już duży problem.

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 949
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, 807
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 10, 2018, 16:11:32 »
Też kupiłem CX-a z myślą że będę nim jeździł na co dzień. Po zakupie zmieniłem zdanie. Za szkoda klasyka, zwłaszcza w deszczowe, lub zimowe dni.
Moja stajnia:
CX-y do zabawy, Vel Salka , 807  FZx750- kryzys wieku średniego. Wcześniej kilka Cytryn. W klubie od 17 lat i idzie na 18 :-)
Na co dzień elektronika samochodowa

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 10, 2018, 17:48:42 »
Panowie, trochę mnie zagięliście, bo jak na razie ludzie, z którymi miałem okazję rozmawiać o tym aucie twierdzili, że jak najbardziej na co dzień jest ok ;) A co, jeśli pominiemy kwestie sentymentalne i skupimy się na technice?

Offline Wojciech Gliniak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: CX 25 GTI '86, CX 25 GTI '88, BX 19 TZD, XANTIA Turbo C. T., Berlingo
  • Zainteresowania: turystyka
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 10, 2018, 18:59:38 »
Witaj. Pomijając sentymenty... Części zamienne bardzo trudno dostępne. W PL dosłownie kilku mechaników którzy mają wiedzę o tym samochodzie i zechcą z niej jeszcze skorzystać. Ponadto wg mnie właściciel CX'a musi mieć smykałkę do mechaniki bo z niektórymi tematami musi mierzyć się sam. Pozdrawiam. Wojtek
ps. Koszt doprowadzenia CX'a do super stanu jest BARDZO WYSOKI i ciężki do oszacowania.


Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5 944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 10, 2018, 23:03:22 »
Akurat w Suchym Lesie obok Poznania jest jeden z najlepszych speców od CX-ów w europie :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2018, 07:07:16 »
Akurat w Suchym Lesie obok Poznania jest jeden z najlepszych speców od CX-ów w europie :)

Tam właśnie już byłem, chłopacy mega spoko, zaprezentowali mi różne wersje i odmiany i można powiedzieć, że zachęcają do przygody z CX-ami ;)
Wiem, że wszystko kręci się wokół pieniędzy, ale przynajmniej mam speców od CXa pod nosem :)

Offline Tomasz Rychlewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, do pracy Transit 2017. Były Xantie, Bxy, AXy.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2018, 09:00:10 »
No to Bartek bardzo dobrze tam trafiłeś do Suchego. Można tymi autami jeździć na codzień wg mnie ale trzeba mieć drugi samochod w zapasie, pieniądze bo części do cx większość jest droga,  dobrego mechanika już masz. Nie bać się wyzwań. I wiedzieć że korozja powraca szczególnie po użytkowaniu jesień zima. Ja mniejszym bratem cx zrobiłem ostatnio trasę 1700 km bez problemu. Na codzień bx typowo nie jeżdżę mam inny samochód do pracy ale weekendy go nie oszczędzają. Tylko bx dużo tańszy w zakupie i utrzymaniu.

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2018, 09:22:05 »
No to Bartek bardzo dobrze tam trafiłeś do Suchego. Można tymi autami jeździć na codzień wg mnie ale trzeba mieć drugi samochod w zapasie, pieniądze bo części do cx większość jest droga,  dobrego mechanika już masz. Nie bać się wyzwań. I wiedzieć że korozja powraca szczególnie po użytkowaniu jesień zima. Ja mniejszym bratem cx zrobiłem ostatnio trasę 1700 km bez problemu. Na codzień bx typowo nie jeżdżę mam inny samochód do pracy ale weekendy go nie oszczędzają. Tylko bx dużo tańszy w zakupie i utrzymaniu.

Niestety na drugi samochód w zapasie pozwolić sobie nie mogę, trochę mnie jeszcze nie stać (spójrz na mój rocznik, autentyczny ;P ), natomiast mam motocykl, którym poruszam się w większości w ciągu wiosny, lata i części jesieni. Grzebania w mechanice się nie boję, mam już trochę wprawy w niektórych kwestiach i na pewno z byle czym nie muszę latać po mechanikach (miałem nastoletnią alfę więc się wprawiłem :D ). Martwi mnie tylko ten astronomiczny koszt części o którym mówicie, bo jeśli będzie trzeba wydać powiedzmy 2000zł raz na pare miesięcy to ok, ale jeśli co rusz coś będzie, to masakra :/

Offline Tomasz Rychlewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, do pracy Transit 2017. Były Xantie, Bxy, AXy.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2018, 09:50:56 »
Jestem nie wiele starszy spoko. Naprawa hydrowozu to też rzadko jest typu z wtorku na środę i gotowy :)
Dokładnie w temacie części to Tomek da Ci opinie. Ale słyszałem że 2.0 jest dużo tańszy od 2.5 np w przewodach wn. Może pomyśl  nad bx w cenie bazy cx miał byś super bxa już doinwestowanego.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5 944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2018, 10:49:45 »
2.0 to nieskomplikowany silnik, w miarę tani w utrzymaniu (naprawy, spalanie).
2.5 GTI - miałem takowego, w bardzo ciekawym egzemplarzu (był sprowadzony ze Szwecji,
gdzie jeździł jako nieoznakowany samochód policji drogowej). Naprawy - do przeżycia, spalanie
spore (a z automatem to nawet bardzo).
2.5 GTI turbo - olać spalanie i koszty utrzymania. Mało który współczesny wóz potrafi dać tyle radości z jazdy.
Z silników pędzonych gnojówką, to:
2.5 TD -przyzwoite osiągi przy niskim apetycie na ON, bardzo wrażliwy na przegrzanie, lubiły lecieć UPG.
2.5 D - słabawy, ale do toczenia wystarczy. Jak ma olej i wodę w chłodnicy, praktycznie nie do zajechania.

CX to bardzo dziwna konstrukcja. Kupując, najważniejszy jest stan tej nietypowej ramy. W drugiej kolejności stan
podłogi. Zresztą, korozja jest jego największym problemem. Co byś nie robił, ruda i tak wylezie.
Łatwiej trafić niezgnitą DS, niż CX-a.
PS
Tomaszu, BX nie jest mniejszym bratem CX-a. Najwyżej dalekim kuzynem.
Mniejsze rodzeństwo to GS i GSA,
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2018, 11:00:36 »
Jestem nie wiele starszy spoko. Naprawa hydrowozu to też rzadko jest typu z wtorku na środę i gotowy :)
Dokładnie w temacie części to Tomek da Ci opinie. Ale słyszałem że 2.0 jest dużo tańszy od 2.5 np w przewodach wn. Może pomyśl  nad bx w cenie bazy cx miał byś super bxa już doinwestowanego.

Oj nie, BX odpada w przedbiegach, nie podoba mi się pod żadnym względem :D Już zdecydowanie wolałbym zamiast niego piękną, zadbaną i bardzo doinwestowaną AR 156 z 3,2 V6 pod maską, bo w tych pieniądzach jest to do zrobienia z zapasem :P

Dariusz Kłeczek, zdecydowanie interesują mnie mocne wersje, jeśli diesel to turbo, dlatego, że w aucie, które miałoby służyć na co dzień, a nie tylko na sobotnie przejażdżki musi być trochę mocy ;)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5 944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2018, 11:11:02 »
BX jest bardzo specyficzny. Wielu się zarzekało, że nigdy, że paskudztwo...
Po przejażdżce zapragnęli posiadać. :D

Stare samochody zawsze kosztują tyle samo. Pytanie, czy płacisz przy zakupie,
czy płaczesz i płacisz zbójeckie comiesięczne "raty".
Za 15-20 tysięcy kupisz sensowną bazę, ale nie da się remontować na bieżąco.
Albo rozkładasz na czynniki, i robisz kompleksówkę, albo poruszasz się tym na co dzień,
i pomału dobijasz delikwenta.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2018, 11:36:01 »
BX jest bardzo specyficzny. Wielu się zarzekało, że nigdy, że paskudztwo...
Po przejażdżce zapragnęli posiadać. :D

Stare samochody zawsze kosztują tyle samo. Pytanie, czy płacisz przy zakupie,
czy płaczesz i płacisz zbójeckie comiesięczne "raty".
Za 15-20 tysięcy kupisz sensowną bazę, ale nie da się remontować na bieżąco.
Albo rozkładasz na czynniki, i robisz kompleksówkę, albo poruszasz się tym na co dzień,
i pomału dobijasz delikwenta.

W zasadzie taki byłby mój plan. Kupić przyzwoitą i w pełni sprawną bazę, tyle że nie robić go "od śrubki" a raczej pracować nad konkretnymi partiami samochodu w miarę możliwości finansowych i czasowych. Czyli np. wiem, że w pierwszej kolejności blacharka potrzebuje poprawek i konserwacji no to siup, od początku do końca blacharka. Ale wtedy np układ klimatyzacji musi poczekać :P

Nie będę ściemniał, że wydam z miejsca 20k na remonty, bo nie wydam. Ale chciałbym mieć oryginalne auto, w które warto inwestować (zarówno dla siebie jak i potencjalnego przyszłego nabywcy) i w miarę możliwości doprowadzać do fajnego stanu ;)

ps. do BX-a nikt mnie nie przekona, widziałem, oglądałem, siedziałem. On wg. mnie nie ma tego "czegoś" :D

Offline Tomasz Rychlewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, do pracy Transit 2017. Były Xantie, Bxy, AXy.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 11, 2018, 11:52:09 »
Sorki Darek tak tylko napisałem. Rocznikowo rzeczywiście brat to GS :)
Bartek w każdym razie udanego zakupu. Bx no jest zupełnie inny jak cx. Dałem tylko propozycje. Myślę że w kwocie 20 tys zł znalazł byś mocne 16v które już jest w wysokich cenach.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5 944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2018, 11:57:59 »
Nie znasz konstrukcji CX-a. :)
Aby zrobić porządnie blacharkę, musisz zdjąć ramę. Też jest bardzo specyficzna ,
zazwyczaj wymagająca grubszych napraw, a i tak nie zrobisz tego solidnie, bo jej
konstrukcja to praktycznie uniemożliwia. Aby to zrobić, trzeba auto rozczłonkować.
Będziesz miał wygnite i sparciałe poduszki ramy, które chyba nadal są nie do zdobycia.

Co do zakupu: Pojedziesz z kimś, kto ma duże pojęcie o Citroenach, ale nie zna
specyfiki "Cześka", to i tak kupicie ślicznie wyglądający wrak. Taki do powolnego dojechania.
Weźmiesz jeszcze ze sobą speca od blacharki, i tak będzie jak wyżej.

W żadnym wypadku nie chcę Cię zniechęcać do tego modelu, nie to jest moim zamiarem.
Ale tak to w tym przypadku wygląda. Dla mnie, po DS jest to najpiękniejszy model tej marki.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5 944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 11, 2018, 11:59:31 »
Sorki Darek tak tylko napisałem. Rocznikowo rzeczywiście brat to GS :)
Ależ ja się nie gniewam. Nie patrzę na rocznik, tylko na konstrukcję.
I właśnie z tego powodu to tylko kuzyn, a nie brat :D
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Tomasz Rychlewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, do pracy Transit 2017. Były Xantie, Bxy, AXy.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2018, 12:07:47 »
Tak jest Bx już ma niestety konstrukcje przedniego zawieszenia nie tak komfortową jak poprzednie hydrowozy. Ale i tak dzięki swojej lekkości bardzo fajnie się wygina w zakrętach i na pofalowanej prostej drodze. Oczywiście przy dobrych kulach :) . Może dać dużo frajdy z jazdy za nie wielkie pieniądze.

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2018, 12:29:36 »
Nie znasz konstrukcji CX-a. :)
Aby zrobić porządnie blacharkę, musisz zdjąć ramę. Też jest bardzo specyficzna ,
zazwyczaj wymagająca grubszych napraw, a i tak nie zrobisz tego solidnie, bo jej
konstrukcja to praktycznie uniemożliwia. Aby to zrobić, trzeba auto rozczłonkować.
Będziesz miał wygnite i sparciałe poduszki ramy, które chyba nadal są nie do zdobycia.

Co do zakupu: Pojedziesz z kimś, kto ma duże pojęcie o Citroenach, ale nie zna
specyfiki "Cześka", to i tak kupicie ślicznie wyglądający wrak. Taki do powolnego dojechania.
Weźmiesz jeszcze ze sobą speca od blacharki, i tak będzie jak wyżej.

W żadnym wypadku nie chcę Cię zniechęcać do tego modelu, nie to jest moim zamiarem.
Ale tak to w tym przypadku wygląda. Dla mnie, po DS jest to najpiękniejszy model tej marki.

Zgadzam się, DS jest niesamowity, ale to już jest jednak pełna egzotyka w dzisiejszych czasach :)

Co do ewentualnego zakupu to nastawiam się nad ubiciem interesu z chłopakami z Suchego ;) Raczej nie zamierzam wałęsać się po PL i szukać na własną rękę.
A co do samodzielnych napraw, to z mojej strony blacharka odpada, miałem na myśli takie rzeczy jak hamulce, podstawa elektryki czy osprzętu silnika :D
Do każdej poważnej rzeczy byłby odstawiany do speców.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5 944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 11, 2018, 14:12:57 »
Tak jest Bx już ma niestety konstrukcje przedniego zawieszenia nie tak komfortową jak poprzednie hydrowozy.
Bo CX miał zawieszenie przednie wielowahaczowe. Choć z drugiej strony, sprawdź sobie, ile kosztuje jedna
sztuka fluidblock-a (a są cztery), to pewnie zmienisz zdanie... Na zamienniki nie patrz, nie wytrzymują nawet 2000 km.
Część poduszek silnika i skrzyni też jest nieosiągalna. Aby sprawdzić/dobić/wymienić sferę tylnego siłownika, musisz
go wyjąć z auta.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
HONDA CIVIC COUPE 1,6i LS 1998 137.000 mil
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 85.000 mil

Offline Tomasz Rychlewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, do pracy Transit 2017. Były Xantie, Bxy, AXy.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 11, 2018, 17:10:21 »
Wiem znam Darku konstrukcje i koszty tego auta. Więc chcąc jeżdżąc tym autem dużo czy nawet na codzień trzeba mieć dość dużo PLN :)
BX dużo tańszy i też potrafi cieszyć.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 713
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 11, 2018, 18:24:29 »
Znam dwie osoby, które jeździły/ jeżdżą regularnie CX- ami.
Tomek Habrych, CX 25 GTi turbo jedynka i 2.0 Pallas jedynka.
Mateusz Kaczorek, CX 2.5D (chyba) Leader dwójka.
Zapytaj się ich(Tomka wiesz jak znaleźć a Mateusz jest na forum).

Offline Bartosz Bryl

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Toyota Auris
  • Zainteresowania: motocykle, nauki ścisłe ale i historia, polityka, trochę militaria
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 11, 2018, 22:24:16 »
Znam dwie osoby, które jeździły/ jeżdżą regularnie CX- ami.
Tomek Habrych, CX 25 GTi turbo jedynka i 2.0 Pallas jedynka.
Mateusz Kaczorek, CX 2.5D (chyba) Leader dwójka.
Zapytaj się ich(Tomka wiesz jak znaleźć a Mateusz jest na forum).



U  Tomka byłem, miałem nawet okazję popodziwiać i posiedzieć w jego CX-ach (tam naprawdę mi się spodobały), teraz zasięgam rad i opinii innych użytkowników tego cuda. Trzeba poznać temat z różnych stron :)

Offline Jarek Hełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 229
  • Skąd: Strzegom
  • Posiadany samochód: citroen berlingo 1.4 lpg '99 , ford focus 1.4 lpg '00
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 12, 2018, 13:50:24 »
Znam dwie osoby, które jeździły/ jeżdżą regularnie CX- ami.
Tomek Habrych, CX 25 GTi turbo jedynka i 2.0 Pallas jedynka.
Mateusz Kaczorek, CX 2.5D (chyba) Leader dwójka.
Zapytaj się ich(Tomka wiesz jak znaleźć a Mateusz jest na forum).

Jeżdżą regularnie czy na co dzień - bo to wielka różnica.
Ktoś kto jest specjalistą od CX moze sobie pozwolic na codzienne użytkowanie. Ma zapas części zamiennych, wiedzę i umiejętności,żeby auto było sprawne.

Jeśli nie stać Cię na 2 auta, śmiem twierdzić,że na codzienne użytkowanie CX też nie bedzie Cię stać.
Chyba,że tak jak napisał Darek- kupisz coś przyzwoitego i będziesz go dobijał powoli codzienną jazdą (z przerwami na doraźną naprawę), albo robisz kompleksówkę , a wtedy szkoda będzie go na co dzień.

Moim zdaniem CX jest już zbyt kultowym i rzadkim autem, by dobijać go codzienną jazdą, szczególnie w zimie.
Chyba,że jakiś przegnity trup, którego już nie opłaca się ratować i można go zajeździć.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 713
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
Odp: Pomoc dla zielonego w temacie cytryn :)
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 12, 2018, 15:02:48 »
Znam dwie osoby, które jeździły/ jeżdżą regularnie CX- ami.
Tomek Habrych, CX 25 GTi turbo jedynka i 2.0 Pallas jedynka.
Mateusz Kaczorek, CX 2.5D (chyba) Leader dwójka.
Zapytaj się ich(Tomka wiesz jak znaleźć a Mateusz jest na forum).

Jeżdżą regularnie czy na co dzień - bo to wielka różnica.
Ktoś kto jest specjalistą od CX moze sobie pozwolic na codzienne użytkowanie. Ma zapas części zamiennych, wiedzę i umiejętności,żeby auto było sprawne.
Tomek jeździł 25 GTi turbo na co dzień do czasu jak postawił w garażu, 2.0 Pallasem do momentu większej przygody.
Mateusz chyba regularnie ze wskazaniem na na co dzień.
Nie jestem nimi więc odsyłam do w/w osobników.
Ja jeżdżę regularnie ca 1000km rocznie.
Zdecydowana prawda - zaplecze ułatwia zwykłe użytkowanie.