Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie  (Przeczytany 11768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« dnia: Styczeń 11, 2018, 18:08:43 »
Koledzy chciałbym w Waszych odpowiedziach poznać Wasze przygody z komputerem komfortu, może naprawialiście,  może wymienisliście - interesują mnie jakie objawy związane z elektryką mogą wskazywać na uszkodzenie BSI lub kwalifikują go do wymiany.

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 11, 2018, 18:14:59 »
Napisz co się dzieje . Uszkodzone BSI to m.in : brak oświetlenia we w/zew, nie odpala silnik, zegary, wyświetlacze nie pracują i mnóstwo innych rzeczy. BSI zarządza całą elektryka. Ja osobiście wyciagalem pin z pamięci na wszelki wypadek.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka


Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 11, 2018, 18:50:19 »
Napisz co się dzieje . Uszkodzone BSI to m.in : brak oświetlenia we w/zew, nie odpala silnik, zegary, wyświetlacze nie pracują i mnóstwo innych rzeczy. BSI zarządza całą elektryka. Ja osobiście wyciagalem pin z pamięci na wszelki wypadek.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Heh, trochę tego jest  :'( pewien czas temu po wyłączeniu silnika nie gasły mi światła mijania, musiałem odpinać kleme od aku aby zgasly. Potem chcąc jechać podłączyłem kleme i z powrotem się od razu zapaliły . Gdy auto odpaliłem to nie mogłem włączyć świateł pozycyjnych tylko ciągle mijania, nawet długich nie mogłem załączyć chodź na zegarach zalaczała się kontrolka od drogowych. Stawiałem na zespolony wyłącznik ale pomogła wymiana BSM pod maską, ale nie na długo. Po bardzo krótkim czasie zaczął pojawiać się błąd na wyświetlaczu który w tłumaczeniu oznaczał problemy z ciśnieniem oleju i w pakiecie nie gasły światła mijania i nie działał wentylator w środku, dodatkowo świecił się STOP na zegarach. Czyli błąd olejowy, światła i wentylator występują w pakiecie. Po kilku dniach wszystko wróciło do normy, dziś znów wszystko w pakiecie, błąd olejowy, brak gasnących świateł mijania i brak wentylatora w środku. Do tego nie działa sygnał dźwiękowy, a jak zadziała to się zwiesi i chwilę trąbi bez przerwy. Dziś chciałem to wszytko przyobserwować i wyglądało to tak: palą się światła mijania na zgaszonym aucie,  odpalam i od razu błąd olejowy i brak nawiewu ( w komplecie)  przełączam na światła pozycyjne i zero zmian - po chwili zginął błąd olejowy i zgasly mijania i palą się tylko pozycje i działa wiatrak, siedzę dalej i co kilkanaście sekund blyskaly mijania ale zaraz gasły i po kilku chwilach słyszę sygnalizację błędu olejowego i przestał chodzić wiatrak zapali się STOP i oczywiście światła mijania na przełączniku w pozycji na pozycyjnych. Nie jest to normalne jak kilka rzeczy występuję razem i wszystkie takie ze sobą nie związane w codziennym działaniu. Teraz mi te usterki ustały ale za dzień lub dwa znów będą te dolegliwości.  Nawet zauważyłem że dziś zmienił się sygnał,  który występuje gdy zamyka się drzwi z pilota a jedno z drzwi nie są zamknięte,  kiedyś był taki świst a teraz takie trąbnięcie.  Ogólnie mam problemy ze światłami drogowymi: gdy chcę załączyć drogowe to na chwilę się zapalą i zaraz gasnął co chwilę błyskową bo są załączone a i czasem wyłączyć ich nie mogę.  Czasem też sygnał dźwiękowy się zawiesi i trąbi kilka sekund a czasami nie zadziała wogóle.  Być może i zespolony i BSI do wymiany. 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 586
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 11, 2018, 19:21:11 »
Jak dla mnie, masz gdzieś zwarcie w instalacji. Kolejne BSI też może Ci bardzo szybko paść.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 11, 2018, 20:11:16 »
Jak dla mnie, masz gdzieś zwarcie w instalacji. Kolejne BSI też może Ci bardzo szybko paść.
Kolejny raz mi to powtarzasz kolego i pewnie Masz rację tylko jak to znaleść.  Prxepatrzylem tak jak Mówiłeś te przedody ale nic nie znalazłem, oczywiście te co były bardziej na wierzchu, bez demontażu nie których podzespołów nie da się wszystkiego przepatrzeć. Mój elektryk stawia na BSM a od nośnie wypadania zapłonów podejrzewa sterownik

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 586
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 11, 2018, 20:54:08 »
Te, co są w miarę na wierzchu, zazwyczaj są OK. Nie ma lekko. Trzeba powypinać wtyczki z wszystkich czujników, porozpinać klipsy i mocowania trzymające wiązki, wszystko wytargać przed oczy, porozcinać peszle osłonowe, i wtedy sprawdzać. Robiłem to w swoim HDi, zajęło mi to całe dwa dni.
Lista rzeczy , jaką rzekomo trzeba wymienić w komorze silnika przyprawiała o zawrót głowy.
A winnym było zwarcie dwóch przewodów jednego z czujników pod listwą wtryskową.
BSM możesz też mieć uszkodzone, ale chwilę po wymianie przecież było OK
Jak nie znajdziesz przyczyny, to tą "czarną skrzynkę" możesz wymieniać co chwilę.
Lepiej znajdź takiego elektryka (najlepiej dobrze znającego PSA), który będzie wiedział gdzie szukać,
a nie miał podejrzenia. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy, że o nerwach nie wspomnę.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:22:50 »
Te, co są w miarę na wierzchu, zazwyczaj są OK. Nie ma lekko. Trzeba powypinać wtyczki z wszystkich czujników, porozpinać klipsy i mocowania trzymające wiązki, wszystko wytargać przed oczy, porozcinać peszle osłonowe, i wtedy sprawdzać. Robiłem to w swoim HDi, zajęło mi to całe dwa dni.
Lista rzeczy , jaką rzekomo trzeba wymienić w komorze silnika przyprawiała o zawrót głowy.
A winnym było zwarcie dwóch przewodów jednego z czujników pod listwą wtryskową.
BSM możesz też mieć uszkodzone, ale chwilę po wymianie przecież było OK
Jak nie znajdziesz przyczyny, to tą "czarną skrzynkę" możesz wymieniać co chwilę.
Lepiej znajdź takiego elektryka (najlepiej dobrze znającego PSA), który będzie wiedział gdzie szukać,
a nie miał podejrzenia. Zaoszczędzisz sporo pieniędzy, że o nerwach nie wspomnę.
wiem o czym Mówisz, zastanawiam się tylko czy jezeli wywala błąd olejowy i są problemy ze światłami to czy winna może być instalacja od czujnika ciśnienia oleju i świateł czy tylko akurat takie objawy są całkiem innego zwarcia gdzie indziej. Być może i to wypadanie zapłonów gdzieś jest z tym powiązane.  No właśnie potrzeba dobrego elektryka i najlepiej od C5,  być może wtedy miałby już podobny przypadek ;/

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 586
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 11, 2018, 21:34:59 »
Rafale, dopisz w swoich danych forumowych rocznik i silnik swojej "szczepionki".
Nie trzeba się wtedy domyślać/dopytywać jakiego motoru tyczy problem.

Stety/niestety to nie 2CV. Przy instalacjach van i can mogą być różne "kwiatki", i niekoniecznie problem wywołuje
to, co nie działa. Ja miałem problem z obrotami (np. ustawiały się na 1200, i brak reakcji na gaz), nieraz falowały,
przechodził w tryb awaryjny, wyświetlał różne dziwne komunikaty, "straciły" się światła drogowe,
nie chciał działać centralny, itp. Innym razem jechał w miarę normalnie (troszkę słabszy), tylko
z "choinką" na desce. Nieraz tydzień-dwa jeździł normalnie.

Swego czasu szukając w PL sporego wana, poważnie rozważałem zakup Żuka lub Lublina.
Właśnie ze względu na brak elektroniki.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 11, 2018, 22:39:00 »
Tak, mi się jeszcze nasuwa - wilgoci nie masz ? nie kapie na moduły ? Reflektory, klakson - załącza BSM, ale inf. o włączeniu dostaje z BSI.  Aaa masa na silniku dobra (wypadające zapłony), inne punkty masy nie są pordzewiały?

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 11, 2018, 23:46:55 »
Rafale, dopisz w swoich danych forumowych rocznik i silnik swojej "szczepionki".
Nie trzeba się wtedy domyślać/dopytywać jakiego motoru tyczy problem.

Stety/niestety to nie 2CV. Przy instalacjach van i can mogą być różne "kwiatki", i niekoniecznie problem wywołuje
to, co nie działa. Ja miałem problem z obrotami (np. ustawiały się na 1200, i brak reakcji na gaz), nieraz falowały,
przechodził w tryb awaryjny, wyświetlał różne dziwne komunikaty, "straciły" się światła drogowe,
nie chciał działać centralny, itp. Innym razem jechał w miarę normalnie (troszkę słabszy), tylko
z "choinką" na desce. Nieraz tydzień-dwa jeździł normalnie.

Swego czasu szukając w PL sporego wana, poważnie rozważałem zakup Żuka lub Lublina.
Właśnie ze względu na brak elektroniki.
tak jak Mówisz - wszystko dobre jak działa.  Mój elektryk chce rozebrać BSI i sterownik i przyjrzeć się co tam się dzieje. No zajmuje się tym i zna się na tych sprawach więc może najpierw tam niech zajrzy skoro podejrzewa,  od czegoś trzeba zacząć

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2018, 23:51:45 »
Tak, mi się jeszcze nasuwa - wilgoci nie masz ? nie kapie na moduły ? Reflektory, klakson - załącza BSM, ale inf. o włączeniu dostaje z BSI.  Aaa masa na silniku dobra (wypadające zapłony), inne punkty masy nie są pordzewiały?
z wypadaniem zapłonu to jest historia taka że wyskoczył jakieś pół roku temu błąd AF i praktycznie błąd silnika pali się cały czas i często pod czas jazdy szarpie,cewka podmieniona i nadal to samo. Podczas jazdy najpierw wzrasta napięcie na sondzie Lambda do 3 V za katalizatorem a po chwili komputer rejestruje wypadanie zapłonu, sonda również podmieniona i zero poprawy - ot takie to rzeczy mnie nękają. Rzadko ale jednak czasem błąd zniknie i wyedy jest ok, zero szarpania,  ale jak już błąd powraca to szarpie. Często błąd się pojawia podczas przyśpieszenia

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 586
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2018, 00:15:59 »
Uuuu, po roczniku widzę, że masz prototypa tego typa.
W "extra pakiecie" wszystkie bolączki i choroby "wieku dziecięcego". :)

Mnie też mechanicy/elektrycy cuda wymyślali. A moja krowa zaczęła dokazywać 2000 km
od mojego wieloletniego moto-znachora. Po przesłaniu mu zrzutów błędów w ciemno i
bez zastanowienia powiedział - pruj wiązki, masz zwarcie. Miał, jak zwykle, rację.
Pamiętasz, co napisałeś w pierwszym swoim poście? Podpinałeś krówsko pod lexię? Jakie są błędy i ich opis?
Nikt Ci nie powie, na którym kabelku jest "bobol", ale nadal twierdzę, że jest.


BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2018, 08:18:35 »
Uuuu, po roczniku widzę, że masz prototypa tego typa.
W "extra pakiecie" wszystkie bolączki i choroby "wieku dziecięcego". :)

Mnie też mechanicy/elektrycy cuda wymyślali. A moja krowa zaczęła dokazywać 2000 km
od mojego wieloletniego moto-znachora. Po przesłaniu mu zrzutów błędów w ciemno i
bez zastanowienia powiedział - pruj wiązki, masz zwarcie. Miał, jak zwykle, rację.
Pamiętasz, co napisałeś w pierwszym swoim poście? Podpinałeś krówsko pod lexię? Jakie są błędy i ich opis?
Nikt Ci nie powie, na którym kabelku jest "bobol", ale nadal twierdzę, że jest.
Posluchaj Darku,to auto było kupione w Polskim salonie, pierwszy właściciel miał go 6 lat, drugi również 6 lat a następnych 4 właścicieli mieli go po roku, jestem siódmym właścicielem ( wielki błąd że dowiedziałem się o tym jak już kupiłem)  więc z tym autem były jakieś problemy skoro przechodził z rąk do rąk. Wpakowałem w niego 11 tysięcy złotych aby mechanicznie był w porządku, rozrząd, sprzęgło,hamulce przód tył, regeneracja pół osi, uszczelnienie silnika,skrzyni,układu hydro oraz nowe gruszki 6 sztuk - nawet kropla na niczym nie wisi,  wszystko bez zarzutu, nic tylko jeździć więc nie opłaca mi się sprzedać teraz tylko muszę jeszcze i to zrobić.  Nie mogę zostać z 10 cioma tysiącami do tyłu po roku czasu bo była by to ogromna porażka.  Co to jest ta lexia?  podpinany był pod komputer ale jaki program nie pamiętam, na kod błędów nie patrzyłem, bardziej interesowała mnie ich treść. Podpinał mechanik więc zdałem się na jego doświadczenie.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 12, 2018, 08:27:17 »
A jak w ASO podchodzą do spraw elektroniki? Czy nawet nie patrzeć w strone ASO?  W końcu tam powinno się rozwiązywać rzeczy nie możliwe

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 586
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2018, 08:54:48 »
Lexia to interfejs diagnostyczny dedykowany do aut PSA.
ASO bym odpuścił, zbyt drogo Cię wyjdzie, o ile znajdą przyczynę.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 126.000 km
RENAULT CLIO 1,2 16V Expression 2002 92.000 mil
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 195.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 12, 2018, 11:43:26 »
Z ostatniej chwili: auto zostawiłem wieczorem bez żadnych błędów,  dziś rano otwieram z pilota i pyk zaświeciły się światła mijania, więc myślę napewno i błąd olejowy będzie po odpaleniu i brak wentylatora, nie myliłem się, wszystko w pakiecie. Przejechałem tak 10 km i nagle zaczął działać wentylator w środku no i jednocześnie zginął błąd olejowy i normalnie gasnął mijania po wyłączeniu silnika.  Ni cóż, chciałem tylko potwierdzić że nadal jest ciekawie  8)

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 12, 2018, 11:54:37 »
W jakim stanie jest akumulator?

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 12, 2018, 12:30:05 »
W jakim stanie jest akumulator?
ogólnie aku jest w dobrym stanie, ma trzy lata, mam go od nowości, z innego auta. Parametry też odpowiadają Cytrynie,  jakiś miesiąc temu byłem na badaniu ładowania, wszystko było ok, jedynie stwierdzili że napięcie ładowania wychodzące na alternatorze było o 0,2 V mniejsze, jednak nie było powodów by się czegoś czepiać

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2018, 13:15:26 »
Co do ASO.
Siostra ma firmowego forda - 3 miesiące po końcu gwarancji,  nie gaśnie panel klimatronika po wyjęciu kluczyka, pod maską coś pyrkało do rana aż aku padł. Auto firmowe nie bite, nie naprawiane tylko km robione. Naprawa w ASO - wymiana wiązki elektrycznej - 2500zł - 4 dni w serwisie.


Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 12, 2018, 14:12:44 »
Co do ASO.
Siostra ma firmowego forda - 3 miesiące po końcu gwarancji,  nie gaśnie panel klimatronika po wyjęciu kluczyka, pod maską coś pyrkało do rana aż aku padł. Auto firmowe nie bite, nie naprawiane tylko km robione. Naprawa w ASO - wymiana wiązki elektrycznej - 2500zł - 4 dni w serwisie.
Dziękuję,  wszystko w temacie  :P

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 407
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 12, 2018, 15:08:38 »
U kolegi C5 zaczął głupieć, wyłączona stacyjka i po np 1 godzinie pokazuje się Service, potrafił włączyć światła, na początku wyglądało na stacyjkę (nie rozłącza), potem BSM, ale po kilku dniach szukania i eliminowania obwodów, wypinania kostek i bezpieczników znaleźliśmy winowajcę którym była wiązka między BSM a ABS, zaczęła się przecierać, przewód zasilający był w połowie przepiłowany, drugi sygnałowy też trochę, ten miedziany pył przewodził nieduży prąd. Podczas sprawdzania napięcie wyglądało normalnie, po uśpieniu BSI nagle wzrastało do 9-10V co powodowało wybudzenie BSI i BSM.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 12, 2018, 16:39:17 »
W jakim stanie jest akumulator?
ogólnie aku jest w dobrym stanie, ma trzy lata, mam go od nowości, z innego auta. Parametry też odpowiadają Cytrynie,  jakiś miesiąc temu byłem na badaniu ładowania, wszystko było ok, jedynie stwierdzili że napięcie ładowania wychodzące na alternatorze było o 0,2 V mniejsze, jednak nie było powodów by się czegoś czepiać

To "napięcie ładowania wychodzące na alternatorze o 0,2 V mniejsze" może wskazywać na uszkodzony akumulator. Jeżeli masz możliwość podstawić na kilka dni nowy akumulator to spróbuj. Jeżeli nie, to zmierz napięcie akumulatora rano, przed rozruchem i wkrótce po uruchomieniu, czyli wtedy, kiedy wyskakują błędy. Weź kogoś do pomocy i zmierz napięcie pod obciążeniem w czasie rozruchu, kiedy kręci rozrusznik.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 12, 2018, 19:07:55 »
Dziś na przykład na krótkim odcinku przetestowałem sygnał dźwiękowy.  Podczas jazdy pogineły błędy od oleju i wiatrak chodził i światła dało się wyłączyć,  w tym czasie gdy wszystko było ok trzy razy użyłem celowo sygnału dźwiękowego i za każdym razem po użyciu klaksonu na moment zapalał się błąd olejowy i to trzy razy za każdym razem. Wcześniej gdy palił się błąd olejowy nie miałem klaksonu, dlatego postanowiłem użyć klaksonu jak nie było błędu olejowego i podczas użycia błąd na chwilę wyskakiwał.  Chyba jednak zacznę od komputera komfortu , oddam elektrykowi do sprawdzenia, skoro chętny i też go podejrzewa niech robi - od czegoś trzeba zacząć,  a może akurat

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 12, 2018, 23:43:24 »
W jakim stanie jest akumulator?
ogólnie aku jest w dobrym stanie, ma trzy lata, mam go od nowości, z innego auta. Parametry też odpowiadają Cytrynie,  jakiś miesiąc temu byłem na badaniu ładowania, wszystko było ok, jedynie stwierdzili że napięcie ładowania wychodzące na alternatorze było o 0,2 V mniejsze, jednak nie było powodów by się czegoś czepiać

To "napięcie ładowania wychodzące na alternatorze o 0,2 V mniejsze" może wskazywać na uszkodzony akumulator. Jeżeli masz możliwość podstawić na kilka dni nowy akumulator to spróbuj. Jeżeli nie, to zmierz napięcie akumulatora rano, przed rozruchem i wkrótce po uruchomieniu, czyli wtedy, kiedy wyskakują błędy. Weź kogoś do pomocy i zmierz napięcie pod obciążeniem w czasie rozruchu, kiedy kręci rozrusznik.
przed uruchomieniem zmierzyć może być problem bo tylko po otwarciu drzwi z pilota włączają się światła mijania, no chyba że się nie załączą i będzie normalnie to wtedy ok, uda się. W normalnych warunkach mam tak ustawione światła mijania że palą się cały czas, mogę jedynie wyłączyć na pozycje do zmierzenia bez obciążenia.  Po próbuje różnych pomiarów i dam znać o wynikach

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 13, 2018, 19:44:10 »
O to co udało się pomierzyć: Akumulator po 8 godzinach postoju przy temperaturze ok -5 stopni.
Napięcie na aku 12,44V.  Niestety po otwarciu drzwi od kierowcy zaraz zapaliły się światła mijania więc na zgaszonym silniku napięcie na aku ze światłami mijania 11,44V natomiast podczas odpalania ze światłami mijania 10V. Podczas pracy silnika i ze światłami tylko pozycyjnymi ( nie mogę na zero wyłączyć świateł, tak ustawione)  na aku 14,2V a na alternatorze 14,25V. Na mijania i z błędami i z dmuchawą wewnątrz na maxa na aku 13,95V a na alternatorze 14,12V.  Natomiast bez błędów na mijania i dmuchawie alternator 14,25 V a akumulator 14.20V Podczas zalączenia pompy hydro napięcie na aku spadło chwilowo nawet do 12,30V i  nie wiele więcej na alternatorze. Oczywiście zaraz szybko wzrastało.  Tak to by się przedstawiało.