Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie  (Przeczytany 60852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 15, 2018, 17:42:29 »
Nie pytales to nie pisalem ze mam. Dzwoń 782 673 043, jak bede w domu to przyjezdzaj. Za 10 minut bede jechal przez Niedrzwice.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 15, 2018, 18:27:08 »
Nie pytales to nie pisalem ze mam. Dzwoń 782 673 043, jak bede w domu to przyjezdzaj. Za 10 minut bede jechal przez Niedrzwice.
No właśnie, nie pytałem  :) codziennie Wracasz o tej samej porze do domu?  Dziś już nie będę Ci przeszkadzał ale jutro bym przyjechał tak aby się razem z Tobą zjechać aby Ci potem odpoczynku nie przerywać.  Jeśli tak może być to jutro zadzwonię tak koło 17.

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 15, 2018, 19:37:29 »
Bardzo różnie pracuje bo ciężarówką po kraju latam, a dziś mi sie w Lublinie zepsuła i wróciłem busem do domu. Raczej jutro nie naprawią więc będę miał chyba cały dzień wolny, dzwoń jak coś.

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 15, 2018, 19:56:02 »
Bardzo różnie pracuje bo ciężarówką po kraju latam, a dziś mi sie w Lublinie zepsuła i wróciłem busem do domu. Raczej jutro nie naprawią więc będę miał chyba cały dzień wolny, dzwoń jak coś.
No ok, to widzę że kolega też z branży - fajera wciąga ;-)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 15, 2018, 20:26:37 »
Mnie już przeszło...  :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 15, 2018, 20:42:37 »
Mnie już przeszło...  :)
hahahahahahaha ;-) widzę że kolega nie był zadowolony ;) Powiem Ci nie jest to robota marzeń ale coś trzeba robić. Jak się trochę pojeździ i widzisz że kasa w miarę sensowna i nie opłaca Ci się iść na magazyn za połowę tego to nie ma wyjścia, trzeba wybrać mniejsze zło

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 16, 2018, 19:24:17 »
Koledzy chciałbym wstawić z telefonu kilka zdjęć w tym temacie, zrobiłem zdjęcia błędów jakie wykazała Lexia.  Zdjęcia mam na telefonie i piszę z telefonu - jakiś szybki sposób?  Czy będzie komputer potrzebny?

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 16, 2018, 21:25:32 »
No nic, zdjęcia zdjęciami ale opiszę czego się dowiedziałem: odwiedziłem dziś kolegę Wojta w Kraśniku, podpiął Lexię i co się okazało: jeżeli chodzi o szarpanie podczas jazdy co jest skutkiem wypadania zapłonów pojawiły się następujące błędy :

1. Defekt stały,  Usterka komunikacji na przewodzie DATAB z modułem sterującym silnika

2. Defekt stały,  przekaźnik pompy powoetrznej w  trybie niesterowanym ( moduł sterujący silnika).

3. Usterka przemijająca, Sterowanie cewki zapłonowej 2. Brak iskry Kod defektu P0353

4. Usterka stała. Sygnał czujnika prędkości pojazdu. CC-  Kod defektu P0502

Dodatkowo po wyczyszczenie wszystkich błędów przemijających po jeździe zapisały się takie :

1.Defekt odległy
Defekt przelotny
Prędkość obrotowa silnika wartość otzymana jest nieprawidłowa

2.Defekt odległy
Defekt przelotny
Temperatura cieczy chłodzącej, wartość otrzymana jest nieprawidłowa

3. Defekt odległy
Defekt przelotny
Prędkość pojszdu, wartość otrzymana jest nieprawidłowa

Jest jeszcze błąd związany z informacją wyświetlaną codziennie na moim ekraniku " AIRBAG FAULT " i pali się żółty napis serwis. Poprzedni właściciel twierdzi że wymieniali majstry nagrzewnice i coś zpaprali i wyskoczył ten błąd. Ja postawiłem do elektryka i wymienił moduł poduszek ale nic to nie dało, pytanie co można jeszcze z tym zrobić bo tak naprawdę chyba nie mam poduszek,  błąd wygląda tak:

Defekt Uster trwała Wewnętrzna usterka kalkulatora (interfejs VAN) Nieokreślone
Kod usterki P1F40
Natomiast nic nie pokazała Lexia na temat błędów olejowych, nic o swiatłach mijania, o błędach z klimy ani sygnału dźwiękowego. A tutaj są największe jaja. Dziś np kolega Wojtek był świadkiem że po uruchomieniu sygnału dźwiękowego jego sygnał trwa ok 3 sekund i mrugają światła mijania i po użyciu sygnału na chwilę wywala błąd olejowy, za jakiś czas sygnał dźwiękowy zadziała tylko w momencie naciśnięcia ( prawidłowo)  i światła nie mrugają. Podsumowując: nie gasnące światła mijania, wiatrak od nawiewu, sygnał dźwiękowy oraz błąd okejowy występują w pakiecie, mieszają się i występują przeważnie wszystko razem albo w różnych miksach.  Dokładając do tego wypadanie zapłonów albo szwankuje BSI, BSM i ECU lub komunikacja między nimi jest zachwiana na wiązkach przewodów. 
Co myślicie o tych wszystkich błędach? 
Dodam że po podpieciu do Lexii wszystkie błędy zostały skasowane i zostały odczytane na nowo po kilku kilometrach jazdy.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 16, 2018, 23:18:36 »
Piszesz i czytasz, ale nie słuchasz...

Co do poduszek, to chyba nie masz, czy nie masz? Bo to różnica.
Często błąd AIR-bag jest spowodowany uszkodzeniem taśmy w przełączniku zespolonym.
Jeśli były wywalone napinacze pasów, też będzie świecił. I wymiana sterownika nic nie da.
Mogli też coś rozpiąć, lub uszkodzić (przyciąć i spowodować zwarcie) jakiś kabel składając kokpit po wymianie nagrzewnicy. Na odległość nikt Ci nie pomoże. Albo znajdziesz dobrego elektryka, albo nic z tym nie zrobisz.


BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 16, 2018, 23:29:15 »
Piszesz i czytasz, ale nie słuchasz...

Co do poduszek, to chyba nie masz, czy nie masz? Bo to różnica.
Często błąd AIR-bag jest spowodowany uszkodzeniem taśmy w przełączniku zespolonym.
Jeśli były wywalone napinacze pasów, też będzie świecił. I wymiana sterownika nic nie da.
Mogli też coś rozpiąć, lub uszkodzić (przyciąć i spowodować zwarcie) jakiś kabel składając kokpit po wymianie nagrzewnicy. Na odległość nikt Ci nie pomoże. Albo znajdziesz dobrego elektryka, albo nic z tym nie zrobisz.
czy nie mam czy chyba nie mam to dowiem się jak przydzwonie w coś... Skąd mam wiedzieć Darku, Fizycznie pewnie siedzą tylko czy przez ten błąd są w ogóle gotowe do działania. Auto nie nosi widocznych śladów mocnego dzwona więc poduchy są pewnie, fizycznie siedzą.  Ja wiem że nie pierwszy raz sugerujesz zwarcie, pytam jednak i dokładnie opisuję,  może ktoś miał konkretnie taki przypadek, może ktoś coś przerabiał. Do elektryka i tak stawiam pod koniec stycznia ale jeszcze mimo to szukam,  pytam,  przeglądam internet.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 17, 2018, 00:27:15 »
Wystarczy że odpalą napinacze pasów (poduszki nie muszą wystrzelić), a będzie błąd.
Światła, klakson, AIR-BAG... stopniujesz ilość problemów jak w brazylijskiej telenoweli...
Akurat te trzy mogą mieć związek z uszkodzeniem przełącznika zespolonego. Cholera wie,
co jeszcze może on mieszać w instalacji. Ja tego zwarcia/zwarć jestem na 95% pewien.
Znam te auta dosyć dobrze. Ale bez oględzin pacjenta wiele nie pomogę.
Poprzedni właściciele traktowali to auto jak traktor. Jedzie? Jedzie. To po co naprawiać. Szkoda kasy.
Teraz to się mści, masz kumulację, i sporo zabawy. Jak się moja krowa obraziła, to mechanicy (kilku)
chcieli wymieniać po kilka rzeczy. Każdy co innego. I żaden nie trafił. A trafił mój dobry kumpel,
nie widząc auta, a mając tylko MMS-y z zrzutami błędów. Mechanik/elektryk musi wiedzieć co szukać.
I to go różni od wymieniacza, dla którego jedynym wyznacznikiem diagnozy są zapisane błędy.
Citroen od lat był specyficzny, mechanik jak go nie znał, to narobił więcej szkód niż dobrego.

I nie, nikt nie miał/nie będzie mieć identycznego przypadku. Cytryny są niepowtarzalne.
Każda wkurza właściciela na swój specyficzny sposób.
I dzięki wysoce zaawansowanej elektronice po C5 podziękowałem współczesnej motoryzacji.
Porównując ją do Xantii, których miałem kilka, rozczarowała mnie bardzo.
Świadomie wybieram samochody 20+. Kupuję je zazwyczaj z usterkami, z którymi wymieniacze
też nie mogą sobie poradzić... Nie mam problemów, jeżdżę, nie denerwuję się, mam w środku prawdziwy
plastik, a nie jakieś klejące się eko-fekalia. I co najważniejsze, wszystko DZIAŁA. 
Płacę niby spory roczny podatek ekologiczny, ale tyle to bym kwartalnie na części i mechanika wydawał.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 17, 2018, 18:14:54 »
To mnie właśnie opierniczyłeś, dostałem od Ciebie lanie kolego Darku, właśnie liczyłem na kilka słów otuchy  :P a co do tego podatku podatku rocznego ekologicznego,  to Ty mieszkasz w Polsce? Bo ja mam jeszcze Opla z 95 roku i jeszcze nic nie płaciłem dlatego pytam. A co do tych napinaczy,  to poduszkami może się zająć jakiś dobry elektryk czy serwis tylko pozostaje?  Stopniuje problemy jak to Mówisz,  ponieważ codziennie zauważam coś nowego czego nie mogłem zauważyć od razu ale już nie będę o tym pisać bo widzę że chyba już nikt tego nie czyta...tylko Ty  :)

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 17, 2018, 21:37:56 »
Nie, mieszkam w drugim mieście z podpisu.
Mój kumpel-mechanik w Polsce bez problemu sobie radzi i z poduszkami, i z napinaczami.
Generalnie radzi sobie ze wszystkim. Cuda od ręki, niemożliwe w 24 godziny.
Problem, za to duży, ma z wolnymi terminami. :D
Masz problem z poduszkami, światłami, klaksonem. To może być COM, czyli
przełączniki zespolone pod kierownicą. Ten element lubił szwankować w C5.
Wycierały si styki manetek, pękała taśma od kierownicy.
Dziwne, że Twój spec chce grzebać w "module komfortu", raczej nie zna cytryn.
Skoro nie boi się grzebania w elektronice, to sprawdzenie COM-a powinno dla niego być drobiazgiem.
Serwis, o ile sobie poradzi, to skasuje Cię jak młody BMW...

BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 18, 2018, 07:53:41 »
Nie, mieszkam w drugim mieście z podpisu.
Mój kumpel-mechanik w Polsce bez problemu sobie radzi i z poduszkami, i z napinaczami.
Generalnie radzi sobie ze wszystkim. Cuda od ręki, niemożliwe w 24 godziny.
Problem, za to duży, ma z wolnymi terminami. :D
Masz problem z poduszkami, światłami, klaksonem. To może być COM, czyli
przełączniki zespolone pod kierownicą. Ten element lubił szwankować w C5.
Wycierały si styki manetek, pękała taśma od kierownicy.
Dziwne, że Twój spec chce grzebać w "module komfortu", raczej nie zna cytryn.
Skoro nie boi się grzebania w elektronice, to sprawdzenie COM-a powinno dla niego być drobiazgiem.
Serwis, o ile sobie poradzi, to skasuje Cię jak młody BMW...
Darku jak dobry mechanik to warto poczekać, a gdzie mieszka Twój kolega? W Trzebini?  Ja nie wnikałem w kompetencje swojego elektryka, pracuje w serwisie, wiem że jest dobry, dobre ma opinie ale robi wszystkie,  nie ma konkretnej specjalizacji,  a wiadomo do noe których samochodów trzeba doświadczenia i zajmowania się konkretnie danym autem. Skoro się podejmował to miałem przeświadczenie że coś wie. Napisz coś więcej o swoim koledze, może jakieś namiary jeżeli to możliwe.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 18, 2018, 21:19:50 »
Jeszcze kawałek za. Ze 400 km będzie z Lublina.
No i na miejscu Ci raczej tego auta nie zrobi.
Mogę spytać, w przyszłym tygodniu będę z nim rozmawiał.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 18, 2018, 21:44:44 »
No raczej nie spodziewam się naprawy od reki;) Wiesz, chodzi mi bardziej o coś innego, mam zrzuty ekranów z błędami z Lexii,  nawet na maila wysłać, opisać co się jeszcze dzieje, może ma jakiś pomysł skoro potrafi wyczytać nawet coś z samego zrzutu.  Teraz np zaobserwowałem że światła mijania zapalają się nie tylko po otworzeniu z kluczyka,  ale też przy każdym otwarciu drzwi ręcznie, ale ale za każdym razem gasnął po upływie dwóch minut, zachowują się jak światła powitalne i na pożegnanie,  tylko że za często. Wiem natomiast że zespolony do wymiany,  trochę go wnikliwej zaobserwowałem i wiem że wystarczy nie wielki delikatny ruch i potrafi rozlączyć światła drogowe. Tylko jak sobie pomyślę że mam kupić używany za 200-300 zł i też nie wiadomo w jakim stanie i z jaką przeszłością to mi się odechciewa a cena nowego tez zabójcza.  Ale mniejsza z tym, wymienić trzeba ale jeszcze pozostają dodatkowe czary mary które się dzieją. Gdyby nie ten rozłączający się wentylator od nawiewu i zaraz parujące szyby to można powiedzieć że by to w jeździe nie przeszkadzało.  Darku, jak Będziesz z nom rozmawiał to wspomnij o moich problemach, może akurat znalazł by chwilę chodźby na spojrzenie na maila,  może akurat coś by mu do głowy przyszło.
Zresztą,  tak czy siak wizyta u elektryka nie unikniona - tylko żeby jeszcze trafna

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 18, 2018, 22:07:44 »
Jeszcze drogowe rozłącza...
Ech, nie chce mi się już pisać...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 18, 2018, 22:22:35 »
Jeszcze drogowe rozłącza...
Ech, nie chce mi się już pisać...
hehehe,  no cóż nie mam już chyba nic do dodania :-)

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 23, 2018, 21:21:43 »
Od kilku dni jakoś spokój, ale dziś przez przypadek na postoju z wyłączonym zapłonem użyłem sygnału dźwiękowego który się zaciął i trąbiił przez ok 3 sekundy i zapaliły się światła mijania :-) jak nic zespolony do wywalenia

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 26, 2018, 20:56:49 »
Miedzy alternatorem a aku. jest metr kabla rużnica napięcia 0,05 jest ok. ale przy błedach 0.3v oznacza że płynie duży prąd. hipoteza wiązki jest tu najbardziej prawdopodobna. i jako elektromechanik radzę ci rub to szybko albo kup dużą gaśnice.

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 26, 2018, 22:15:10 »
Płynie duży prąd albo styki są skorodowane a masy do czyszczenia. 

Offline Rafał Stolarz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Skąd: Lublin / Niedrzwica Duża
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk1 2.0 B/LPG 136KM 2001r, Audi 80 B4 1,9TDI 1994r
  • Miejscowość: Lublin / Niedrzwica Duża
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 26, 2018, 22:26:28 »
Miedzy alternatorem a aku. jest metr kabla rużnica napięcia 0,05 jest ok. ale przy błedach 0.3v oznacza że płynie duży prąd. hipoteza wiązki jest tu najbardziej prawdopodobna. i jako elektromechanik radzę ci rub to szybko albo kup dużą gaśnice.
nie bardzo rozumiem co mam szybko zrobić i o którą wiązkę chodzi, o tą co ma metr długości między aku a alternatorem?  Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź kolego.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 26, 2018, 22:52:50 »
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź kolego.
Jak my wszyscy.

Domyślam się, że chodzi o skorodowane połączenia/utleniony przewód (ten gruby).
W specyficznych przypadkach robi się z niego "grzałka elektryczna", jak w starych kuchenkach "na prund",
i auto może się "puścić z dymem".
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 26, 2018, 22:59:53 »
Już ci tłumaczę,jak otworzysz maske samochodu to po lewej ujżysz alternator potem w prawo kolektor ssący pod którym jest rozrusznik potem filtr powietrza i akumulator.Pomiedzy aku. a alternatorem jest ok. 1m długości kabla dość grubego który ma swoją rezystywność jak każdy przewód miedziany. i biorąc pod uwagę różnice napięć miedzy alternatorem a akumulatorem i współczynnik rezystywności miedzi wnioskuje że instalacja samochodu w momencie tych anomalji bierze duży prąd,i dlatego skłaniam się do hipotezy innych kolegów z forum że to problem z kablami a nie bsi bo logika podpowiada że uszkodzone bsi po 10 kilometrach sie samo nie naprawi,bo jest uszkodzone,a jeżeli to kable są uszkodzone to codziennie będą coraz bardziej się podtapiać aż sądnego dnia popłynie taki prąd że polwinit czyli izlacja przewodów dostanie samozapłonu,i wtedy mała gaśnica nie pomoże.mam nadzieje żę ci to z obrazowałem w miarę cztelnie.

Offline Bartosz Krzemiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Joniec
  • Posiadany samochód: citroen C5 mk1
  • Zainteresowania: mechanika,elektronika,zaw.-elektromechanik
  • Miejscowość: Joniec
Odp: Problemy z BSI, które wskazują na jego uszkodzenie
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 26, 2018, 23:06:25 »
I jeszcze taki drobiazg temperatura palącego sie polwinitu - 1000st. dla poruwnania wegiel -700st.