Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy  (Przeczytany 7520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Witam,


Panowie potrzebuje pomocy, pacjent to xsara picasso 2.0 HDI 2005 rok. Zazwyczaj stoi w garażu, wczoraj postała na dworze przez noc (było kilka stopni na minusie) i po odpaleniu zaczęła zostawiać dziwne plamy, jak sie okazało po krótkim rozeznaniu to po prostu olej napędowy. Po bliższych oględzinach cieknie w miejscach gdzie przewody z filtra paliwa wchodzą w pompę (zakładam to pompa wysokiego ciśnienia) na szybkozłączkach. Nie wiem dokładnie która bardziej (zaznaczyłem na zdjęciu). Wygląda na to że pod wpływem niskiej temperatury wyszło niedomaganie tych uszczelek w szybkozłączkach. Samochód wstawiłem do garażu, jak się ogrzał to po odpaleniu w normie, brak wycieków ale wiadomo trzeba to naprawić i to pilnie. Pytanie czy da się w tych szybkozłączkach jakoś wymienić uszczelki czy tylko wymiana całych przewodów?


Zdjęcie na dropboxie:
https://www.dropbox.com/s/mzeqyo3lqwni1vb/xsara1.jpg?dl=0


Z góry dziękuje za pomoc.



Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 14, 2018, 20:26:09 »
Cześć,
wymieniał ktoś ostatnio pompę lub przewody? Te szybkozłączki raczej nie mają tendencji do podciekania. Właśnie po naprawach gdy podejdzie jakiś paproch to zaczyna się sączyć paliwo. Jeśli niedawno były ruszane to warto przeczyścić te połączenia. Należy później odpowietrzyć układ gruszką na przewodach. Według mnie powinno lać się z tej po prawej (tej bliżej filtra paliwa). Tam jest nadciśnienie bo to powrót z pompy. W tej po lewej jest podciśnienie, więc przy małych nieszczelnościach powinna zasysać powietrze.

Jeżeli wtyczka która wychodzi z pompy (ta po jej prawej stronie patrząc za zdjęcie) jest taka sama jak ta po prawej stronie filtra paliwa (z zielonym "przyciskiem") to na pewno da się w niej wymienić oringi (2 szt. na szybkozłączkę). One są do kupienia tylko w sklepach, które zajmują się sprzedażą różnorakich uszczelnień. Mam gdzieś zapisane wymiary tych oringów, jak znajdę to wrzucę. Przy doborze trzeba wziąć pod uwagę że 0.1mm robi tu różnicę, oraz to żeby były odporne na olej napędowy i temperatury (dość wysokie, PWC się grzeje).

Najprościej je wydłubać przy pomocy igły poprzez przebicie i wyciągnięcie. Żeby umieścić nowy oring na miejscu, trzeba się wyposażyć w dwie precyzyjne wąskie pęsety. Należy mieć na uwadze, że oringi rozdzielone są metalowym pierścieniem, dlatego dobrze jest to robić w kolejności. Najpierw wymiana jednego potem drugiego, tak aby pierścień został na miejscu.

PS. Jesteś pewien, że leje się ze wskazanych przez Ciebie miejsc? Tak ze zdjęcia to powiedziałbym, że leje się z przewodu wychodzącego z filtra paliwa.

PS2. Poproś Administratora o przeniesienie wątku do odpowiedniego miejsca na forum.

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2018, 21:52:41 »
Bartek,

bardzo dziękuje za odpowiedź. Na zdjęciu wydaje się że z tych miejsc nie cieknie bo przed zdjęciami sowicie wyczyściciłem środkiem do hamulcy, wyjąłem ten lewy przewód, chciałem sam zdiagnozować czy da rade samem oringi ale że sam za dużo nie zobaczyłem... stąd moja obecność i pytanie na forum :) Wystawie ją jutro znowu na mróz, jest tam czysto zacznie sie  lać będe wiedział precyzyjnie z którego. I masz racje przy filtrze się lało ale to z mojego powodu... źle docisnąłem złączkę.

Odpowiadając na pytanie wymieniany był tylko filtr paliwa w okolicach września ale samochód wtedy został kupiony więc cięzko mi za poprzedniego właściciela ręczyć...Tutaj generalnie prawie że lało się "ciurkiem". BTW tą gruszkę na przewodach gdzie znajde?

Co do wydłubania one są relatywnie głęboko tak? tak z 1-1,5cm? i bede wdzięczny za wymiary jak znajdziesz, powinno to być to samo, są na allegro zestawy oringów mozę cos podpasi od razu bez jeżdzenia po sklepach...

M.


Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2018, 22:14:35 »
Masz układ wtryskowy Boscha czy Siemensa?  Pompa w baku jest czy nie ?

Co do wydłubania one są relatywnie głęboko tak? tak z 1-1,5cm?

Tak mniej więcej na tej głębokości siedzą.

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2018, 22:22:58 »
Nie mam pojęcia czy Bosch czy Siemens, samochód w rodzinie ale az tak jej nie znam, po czymś innym da się zweryfikować? i drugie pytanie na co to wpływa? Jezeli o odpowietrzniu myslisz to dodam ze po wyjęciu tego lewego przewodu pompa zaczęła chyba zasysać powietrze (było słychać świst) ale długo bez przewodu nie stała, dosłownie z minute, przewód wsadziłem i odpaliła normalnie...




Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 14, 2018, 22:24:12 »
Podaj VIN to sprawdzę jaki układ wtryskowy.

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2018, 22:31:22 »
VF7CHRHYB39919437

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2018, 22:39:48 »
Masz układ Boscha i pompę wstępną w baku, więc u Ciebie układ odpowietrza się sam. W związku z tym w całym układzie jest nadciśnienie i istnieje ryzyko wycieku z obu wskazanych przez Ciebie złączek.

EDIT: Co do brudnej puchy z filtrem to doczyść przed badaniem technicznym. Po zmianach z końca zeszłego roku diagności są jakoś bardziej wyczuleni:).

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2018, 08:47:11 »
Hej,


wielkie dzieki za sprawdzenie, przynajmniej jestem spokojniejszy ze po kombinacjach przy tych złączkach nie powinienem miec problemu z odpaleneniem.
Na noc zostawiłem ją na dworze ale pierwsza próba zobaczenia skąd leci spełzła na niczym a przynajmniej pewności nie mam, odpalilem i nie zdążyłem podbiec było juz zalane ropą dosyć sporo, wieczorem druga próba z pomocnikiem. Wydaje się ze to jak już jednak prawa szybkozłączką tak jak pisałeś albo cieknie spod dekielka na PWC i o ten dekielek mam pytanie, patrzac tam od góry jest dekiel na 4 torxach, moze spod niego ciec? zakladam jakas uszczelka tam jest (i zakladam jak to przy ukladach paliwowych bron boże silikon) i da rade to samemu wymienic?

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2018, 18:14:46 »
stałą dzić cały dzien ale oczywiscie jak to zlosliwie być potrafi teraz nie chce ciec, tzn poci sie ale bardziej spod tego dekla na 4 torxy i coraz bardziej sie sklaniam ku temu ze to wina tego jest... co to jest i czy w garazowych warunkach mozna wymienic uszczelke pod tym?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 15, 2018, 18:27:27 »
To jest obudowa filtra paliwa.
Uszczelka jest w komplecie razem z filtrem.
Ja stawiam na odkształconą pokrywę. Lata robią swoje, zbyt mocne dokręcanie też.

PS
Ewentualne kombinacje z grubszą uszczelką wiele nie pomogą.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 15, 2018, 18:36:58 »
Ten dekiel to głowiczka pompy wysokiego ciśnienia. Jak najbardziej może być, że z tego cieknie. Na pompie są 3 takie dekle. W domowych warunkach ? Wymienić ? Wiadomo wszystko można, pytanie czy i jak będzie działać. W zeszłym roku u siebie regenerowałem układ paliwowy, rozmowa z pompą zaczyna się od 550 zł. I ta cena to było tylko uszczelnienie żeby się na drogę nie lało. Pełna naprawa przekraczała nieznacznie 1000zł. Jak byś chciał to zrobić samemu to przede wszystkim musiałbyś się dowiedzieć czy da się kupić zestaw uszczelek.

Darek to nie TDI, że obudowa filtra jest na torxy  ;) Choć moim zdaniem jest to rozwiązanie lepsze...

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 15, 2018, 18:48:50 »
Przepraszam, me culpa.
Zasugerowałem się zaświnioną obudową filtra paliwa, a starsze diesle PSA miały ją na 4 śruby
(chyba imbus, nie torx). Strzałek na foto nie zauważyłem, wiekowy już jestem. :)
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 15, 2018, 19:25:43 »
Najprawdopodobniej masz pompę CP1 oczywiście Boscha. Najprawdopodobniej, bo na tej górnej głowiczce powinien być zawór włączania sekcji tłoczącej (tak jak np. u mnie). Być może na przestrzeni lat coś się zmieniło i jest on na innej lub jest to jakiś inna odmiana tego typu pompy. Nie wiem... Przypuszczam, że ludzie z forum Xsary Picasso pewnie wiedzą więcej na ten temat :P przypominam - wątek jest w złym miejscu. Zapytaj tam.
Tutaj jest przykładowy filmik przedstawiający wymianę uszczelnień dla CP1: http://tnij.at/pompaCP1. Jest ich trochę w sieci.
 Na Twojej PWC powinna być tabliczka informacyjna. Będą tam numery, po których można się zorientować co to dokładnie za pompa i jakich uszczelnień szukać. Pamiętaj, że demontaż PWC wiąże się ze zdjęciem paska rozrządu. Robota wydaje się dość precyzyjna i nielubiąca brudu. Dlatego "ja" robiłem to w warsztacie co się zajmuje układami wtryskowymi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2018, 19:36:43 wysłana przez Bartek Konopka »

Offline Michał Maliborski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Nowa Iwiczna
  • Posiadany samochód: Xsara Piccaso 2.0 HDI 2005
  • Miejscowość: Nowa Iwiczna
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 15, 2018, 21:28:16 »
no to mnie nie pocieszyliscie... Generalnie robota dla fachowca od regeneracji pomp po prostu, nie oszukujmy sie, uszczelke pod deklem zaworów bez problemów wymienię ale to już wyższa inżynieria. Pytanie, bo praktycznie leciało ciurkiem tylko przy tych minusowych temperaturach, tzn zebym nie został zle zrozumiany to jest do roboty i to pilnej, pytanie czy samochód nie do użytku czy tydzien dwa dopóki mechanik nie bedzie mial czasu mozna w miare bezpiecznie tym jeździć?


wielkie dzięki jeszcze raz za pomoc.


M.

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Odp: 2.0 HDI - wyciek na szybkozłączkach przewodów paliwowych - pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2018, 19:06:18 »
Jak by to było zapocenie, to jakoś można jeździć w koło komina w oczekiwaniu na termin. Natomiast przy dużym wycieku, według mnie to trochę ryzyko. Pod pompą jest alternator, pewnie na niego się leje. Może być też tak, że po prostu auto stanie i dalej nie pojedzie. Przy sporym wycieku smród ON w kabinie jest nie do wytrzymania. No i paliwo w końcu wylewa się na jezdnie. Postaraj się jak najszybciej to naprawić i już.