Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Automat czy manual  (Przeczytany 28245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 16, 2018, 22:17:16 »
Łoooł, poszliście z tematem do przodu, że się zgubiłem. ;)

Hmmm, nie znam takiego zachowania. Przy spokojnej jeździe 60km/h w C5 X7 masz 5ty bieg. Jak naciśniesz gaz nie za mocno to miękko przerzuci na 4kę i spokojnie przyspieszysz. Jak naciśniesz mocno albo skorzystasz z kick down to zrzuci na 3kę, zmiana biegów będzie wyczuwalna, ale przyspieszysz mocno.

Nie sądzę, że wymuszanie przyspieszania manualem na 5tce przy 60km/h jest zdrowe i efektywne. Dużo lepiej zrzucić na 4kę.
Z tymi prędkościami, Jacku, to był przykład (bardziej chodziło mi o same proporcje zmiany tej prędkości). No i odnosiłem się do innych automatów, którymi jeździłem (Subaru, Chrysler, Toyota). Pewnie jest tak, że trzeba się z nim zżyć i temat się ogarnie (nawet w moim przypadku). Ale zauważ, co ja o sobie piszę chociażby o wycieraczkach - ja to klikanie manetką mam wyrobione, że robię to prawie bezwiednie, a co dopiero operowanie sprzęgłem czy biegami. Nie te czasy (nauka jazdy/pierwsze samodzielne podróże), żebym się zastanawiał który to bieg i które to sprzęgło, a który hamulec. Nie mam problemu z wciskaniem sprzęgła, ani wybraniem biegu.
O, może tak: mnie się jeździ dobrze manualem, a Tobie pewnie automatem. :)

Offline Daniel Żurek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0HDi 163KM
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 16, 2018, 22:25:38 »
dowiedziałem się że w 2.0 benzyna jest ten stary automat 4 biegowy , jak benzyna to już tylko manual :D

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 16, 2018, 22:37:33 »
Z tymi prędkościami, Jacku, to był przykład (bardziej chodziło mi o same proporcje zmiany tej prędkości). No i odnosiłem się do innych automatów, którymi jeździłem (Subaru, Chrysler, Toyota). Pewnie jest tak, że trzeba się z nim zżyć i temat się ogarnie (nawet w moim przypadku). Ale zauważ, co ja o sobie piszę chociażby o wycieraczkach - ja to klikanie manetką mam wyrobione, że robię to prawie bezwiednie, a co dopiero operowanie sprzęgłem czy biegami. Nie te czasy (nauka jazdy/pierwsze samodzielne podróże), żebym się zastanawiał który to bieg i które to sprzęgło, a który hamulec. Nie mam problemu z wciskaniem sprzęgła, ani wybraniem biegu.
O, może tak: mnie się jeździ dobrze manualem, a Tobie pewnie automatem. :)

W XMie średnio mi się jeździło automatami. Dało radę jeździć, ale to że były tylko 4 biegowe doskwierało przy prędkościach autostradowych. Kultura pracy też taka sobie, skrzynie zabierały też sporo mocy. Były też bardzo awaryjne. Zarówno 2.1TD jak i V6 po zmianie na manuale nabrały werwy.

Za to w C5 automat to zupełnie inna sprawa. Mam 2x C5 X7 2.2 HDI, jeden z manualem, a drugi z automatem i praktycznie nie widzę, żadnych wad automatu, a za to same zalety :)

PS: Jeżdzę też autami z manualnymi skrzyniami i jestem z nich bardzo zadowolony, ale to inna historia :)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 17, 2018, 08:17:40 »
Mam 2x C5 X7 2.2 HDI, jeden z manualem, a drugi z automatem.
Rozumiem, że jeden z Twoich 2.2 to biturbo i tam jest manual? Bo chyba nie było wersji 204KM z automatem?
Jak się ma jeden silnik do drugiego?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 17, 2018, 09:48:52 »
Rozumiem, że jeden z Twoich 2.2 to biturbo i tam jest manual? Bo chyba nie było wersji 204KM z automatem?
Jak się ma jeden silnik do drugiego?

Oba są po chip tuningu, więc nie do końca reprezentatywne. Stary 2.2 170KM po chipie lepiej zbierał się od niskich obrotów. Szczególnie było to czuć w mieście. Mogła być to też kwestia obciążenia automatem nowego. Na trasie 2.2 204KM pracował lepiej. Za to po chipie 2.2 204KM chodzi już super w pełnym zakresie. Automat w ogóle nie doskwiera, bo auto w każdym momencie ma spory zapas mocy. Z kick downa w ogóle nie korzystam. Czasami przed wyprzedzaniem Tira wymuszam ręcznie niższy bieg, ale tylko by "wygładzić" normalną redukcję skrzyni i zmienić bieg, póki jeszcze jest bez obciążenia.

Spalanie przy spokojnej jeździe ok 0,5l mniejsze. Przy dynamicznej jeździe mniejsza różnica.

Ogólnie bardzo polecam oba silniki. Lubię 2.2 170KM, bo ma bardzo fajną charakterystkę na dole, za to lubię 2.2 204KM za bardzo dobrą pracę w pełnym zakresie. Mój mechanik np. twierdzi, że woli stary silnik z 2 turbinami, bo są prostsze. Nowy ma turbiny o zmiennej geometrii.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 17, 2018, 10:45:50 »
Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik  ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 17, 2018, 10:51:36 »
Ja wybierając auto postawiłem na moc, niestety w mocniejszych silnikach tylko automat dostępny. Osobiście dużo korzystam z ręcznej zmiany biegów i odczuwam brak sprzęgła, ale jak się depnie to idzie jak pocisk. Owerdrive czy kick down?
p.s Żona z automatu zadowolona więc i wilk syty i owca cała.
A jak u Ciebie ze spalaniem?


Ze spalaniem powiem tak, jako że mocy dużo a i fajnie jak w fotel wciska jak przy starcie samolotu to z jazdy większość po miejscu ledwo co silnik zagrzać idzie z tankowania wychodzi 9l a z kompa 8,5l.
P.S. mój motor też jest po chipie, choć sam tego nie sprawdzałem, poprzedni właściciel mi pokazywał wykresy na 226 km i 521NM, z tego co twierdził, to chip był przy 142 tys a teraz mam 180.
Idzie bardzo dobrze od samego dołu. Tak nowszy ma jedną turbinę chłodzoną cieczą co wszyscy mechanicy uważają za plus, natomiast właśnie więcej słyszałem narzekania na bi turbo, nie tylko w cytrynie, może z uwagi na to, że jest to bardziej skomplikowany układ, tak mi się wydaje przynajmniej.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 17, 2018, 11:05:11 »
A jeszcze w sprawie spalania, to testowałem raz ile by się udało zrobić najoszczędniej i zrobiłem jakieś 150 km taką trasę gdzie problem był gnać więcej niż 100 km/h i komputer pokazywał 5l, ale nie sprawdzałem na baku jak się to reprezentowało.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 17, 2018, 11:20:46 »
Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik  ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...

Nowy ma turbinę chłodzoną cieczą, ale mechanik i tak twierdzi, że uznaje stary typ za bardziej trwały ze względu na proste turbiny. Ja mu ufam, bo zna się na mechanice baaardzo dobrze.

Stary tuningowałem przy około 50kkm, a teraz ma 190kkm. Żadnych problemów.

Nowy tuningowałem przy 175kkm, teraz ma 210kkm. Na początku wyskoczył błąd, ale po reklamacji i dopasowaniu parametrów w pełni ok. Moc to 225KM, a moment 580Nm. O dziwo w serii miał już dużo większy moment niż katalogowo, z tego co pamiętam to koło 510Nm. Chyba trafiła się dobra sztuka :)

W obu autach olej w silniku wymieniam co 12-13kkm, oszczędzam gdy nie rozgrzany, a w czasie jazdy autostradowej zawsze zmniejszam prędkość na dłuższą chwilę zanim się zatrzymam, by dać czas na wychłodzenie.

Tunningowałem w Tuneforce w Poznaniu, blisko wylotu na Wrocław. Sprawdzałem na ich stronie facebooka i tuningowali już niezliczone ilości Fordów S-Maxów (i trochę Mondeo i Peugeotów 508) z dokładnie takim samym silnikiem i skrzynią. Nie było negatywnych komentarzy.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 17, 2018, 11:41:35 »
Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik  ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...

Nowy ma turbinę chłodzoną cieczą, ale mechanik i tak twierdzi, że uznaje stary typ za bardziej trwały ze względu na proste turbiny. Ja mu ufam, bo zna się na mechanice baaardzo dobrze.

Stary tuningowałem przy około 50kkm, a teraz ma 190kkm. Żadnych problemów.

Nowy tuningowałem przy 175kkm, teraz ma 210kkm. Na początku wyskoczył błąd, ale po reklamacji i dopasowaniu parametrów w pełni ok. Moc to 225KM, a moment 580Nm. O dziwo w serii miał już dużo większy moment niż katalogowo, z tego co pamiętam to koło 510Nm. Chyba trafiła się dobra sztuka :)

W obu autach olej w silniku wymieniam co 12-13kkm, oszczędzam gdy nie rozgrzany, a w czasie jazdy autostradowej zawsze zmniejszam prędkość na dłuższą chwilę zanim się zatrzymam, by dać czas na wychłodzenie.

Tunningowałem w Tuneforce w Poznaniu, blisko wylotu na Wrocław. Sprawdzałem na ich stronie facebooka i tuningowali już niezliczone ilości Fordów S-Maxów (i trochę Mondeo i Peugeotów 508) z dokładnie takim samym silnikiem i skrzynią. Nie było negatywnych komentarzy.


Kurczę, pomyślę. Ogólnie jest teraz bardzo fajnie już teraz, ale te 580Nm... brzmi intrygująco, lubię czuć fotel na plecach :).
Ile Cię skasowali?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Daniel Żurek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0HDi 163KM
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 17, 2018, 11:55:50 »
jednak zaryzykuję ten automat już zadecydowałem , powiedziecie mi jak ew wyczuć te uślizgi wyglądają jak w klasycznym sprzęgle w manualu i ew jak sprawdzić czy nie ma wyciętego FAPa ?? Dzieki

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 17, 2018, 12:01:51 »
To nie dsg, zmiana biegów nie jest szybsza niż w manualnej. Dla 2.0 hdi brakuje mocy już przy manualnej skrzyni więc raczej nie przyspieszy jak pocisk przy redukcji nawet o jeden bieg niżej lepiej niż manual. Co do kultury pracy i ciszy tak manual jak i automat jak jest sprawny to jest cichy, tylko w manualu na kulturę pracy i płynność ma wpływ kierowca, w automacie decyduje sama skrzynia i jej sprawność.


U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 17, 2018, 12:45:22 »
Kurczę, pomyślę. Ogólnie jest teraz bardzo fajnie już teraz, ale te 580Nm... brzmi intrygująco, lubię czuć fotel na plecach :).
Ile Cię skasowali?

Jak będziesz w Poznaniu to możesz porównać z moim autem. Za pierwsze auto płaciłem w promocji 999PLN brutto. Za drugie jak dobrze pamiętam 1200PLN brutto.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 17, 2018, 14:20:19 »
Kurczę, pomyślę. Ogólnie jest teraz bardzo fajnie już teraz, ale te 580Nm... brzmi intrygująco, lubię czuć fotel na plecach :) .
Ile Cię skasowali?

Jak będziesz w Poznaniu to możesz porównać z moim autem. Za pierwsze auto płaciłem w promocji 999PLN brutto. Za drugie jak dobrze pamiętam 1200PLN brutto.
Jak znajdziesz chwilę 26.01 to może bym podjechał bo będę w Śremie z wymianą dynamiczną. Napisz mi numer tel. na pw. jeżeli tak by dało radę.
Mam być na 8, niby ma to potrwać 2h, o ile nic się nie przesunie to mógłbym być około 11.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marcin Bąkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 481
  • Posiadany samochód: Citroen C5 TOURER EXCLUSIVE 2.0 HDI 163km automat
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 17, 2018, 22:28:01 »
Czy wersja 20.hdi 163km i 2.2 hdi 204 ma taka sama skrzynie ?
Pytalem kiedys i podobno max dla 2.0hdi to okolo 190-200km i 400niutków

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 17, 2018, 22:46:47 »
Tak, skrzynia jest ta sama. Wlaśnie niby jej max to 450Nm, dlatego też podobno 3.0 HDi ma 450Nm, bo go ograniczyli fabrycznie...
Ale i tak sprawa kusząca, mocno zbadam te rejony :).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 17, 2018, 22:51:03 »
A mnie ciekawi czy samochody które wyposażone są w silniki 2.0HDI rhr (np. 407, S40/V50/V70, Mondeo itp) mają różne skrzynie manualne czy któreś z tych modeli mają taką jak w C5?!

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 17, 2018, 22:54:16 »

U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Chyba sobie żartujesz. Tak zamulonego silnika skrzynią dawno nie widziałem.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 18, 2018, 10:50:09 »
Pawle a pamiętasz kod skrzyni, jakie to MB bo sporo tego na rynku? Skrzynie mamy te same.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 18, 2018, 11:32:25 »

U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Chyba sobie żartujesz. Tak zamulonego silnika skrzynią dawno nie widziałem.
Ty poważnie piszesz o zamulonym silniku? 3.0HDi?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 18, 2018, 11:45:34 »

U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Chyba sobie żartujesz. Tak zamulonego silnika skrzynią dawno nie widziałem.
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej, bo byśmy jakiś spocik zrobili i porównali nasze silniki. U mnie jak za mocno depnę na gaz (do dechy), to włącza mi się kontrola trakcji. Wiadomo, czuć jest masę auta i to przyśpieszenie nie jest tak mocno odczuwalne jak przy aucie ważącym 1400 kg, ale jak się spojrzy na licznik to jednak jest :)
Jak by ten silnik był aucie ważącym 1400kg to byłby wymiatacz. W C5 wg mnie największym ograniczeniem mocy jest napęd na przód i miękkie zawieszenie, które podnosi trochę przód przy mocnym depnięciu na gaz i koła wtedy tracą trochę przyczepność. Jak by był napęd 4x4 lub chociaż na tył to można by było poszaleć :)

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 18, 2018, 12:35:23 »
Ty poważnie piszesz o zamulonym silniku? 3.0HDi?

Porównaj z paramterami i osiągami tego silnika np. w Jaguarze XF. W C5 ten silnik jest mocno zamulony ze względu na ograniczenia skrzyni AM6.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 18, 2018, 12:50:13 »

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 18, 2018, 12:54:38 »
Ty poważnie piszesz o zamulonym silniku? 3.0HDi?

Porównaj z paramterami i osiągami tego silnika np. w Jaguarze XF. W C5 ten silnik jest mocno zamulony ze względu na ograniczenia skrzyni AM6.

Co nie zmienia faktu, że to najmocniejszy silnik w Grupie PSA i raczej na brak mocy to nie ma co narzekać. Przy wyprzedaniu tira jak depnę do dechy przy 100-tce to wszyscy wpadają w fotele i żona mi ciosa kołki na głowie :). Wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i jak się trochę człowiek przyzwyczai to przydałoby się coś mocniejszego i też się zastanawiam na chipem :)

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 18, 2018, 13:26:29 »
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
Miałem różne auta, w tym Touarega 4,2 benzyna 320km, mam elektryka, a kto tym wystartował to wie co to znaczy przyspieszenie z miejsca i na tym tle uważam, że 3.0 nie ma się czego wstydzić.
Jest czym depnąć i tyle. Jak ktoś uważa, że to muł to, albo ma ambicje sportowe albo używa lub jeździł zepsutym takim autem.
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.