Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...
Nowy ma turbinę chłodzoną cieczą, ale mechanik i tak twierdzi, że uznaje stary typ za bardziej trwały ze względu na proste turbiny. Ja mu ufam, bo zna się na mechanice baaardzo dobrze.
Stary tuningowałem przy około 50kkm, a teraz ma 190kkm. Żadnych problemów.
Nowy tuningowałem przy 175kkm, teraz ma 210kkm. Na początku wyskoczył błąd, ale po reklamacji i dopasowaniu parametrów w pełni ok. Moc to 225KM, a moment 580Nm. O dziwo w serii miał już dużo większy moment niż katalogowo, z tego co pamiętam to koło 510Nm. Chyba trafiła się dobra sztuka
W obu autach olej w silniku wymieniam co 12-13kkm, oszczędzam gdy nie rozgrzany, a w czasie jazdy autostradowej zawsze zmniejszam prędkość na dłuższą chwilę zanim się zatrzymam, by dać czas na wychłodzenie.
Tunningowałem w Tuneforce w Poznaniu, blisko wylotu na Wrocław. Sprawdzałem na ich stronie facebooka i tuningowali już niezliczone ilości Fordów S-Maxów (i trochę Mondeo i Peugeotów 508) z dokładnie takim samym silnikiem i skrzynią. Nie było negatywnych komentarzy.