Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Automat czy manual  (Przeczytany 28209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 18, 2018, 15:36:29 »
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
...
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.

Porównywanie do Porsche czy Ferrari jest mocno ryzykowne. Natomiast do Jaguara jest jak najbardziej na miejscu, bo to TEN SAM SILNIK :)

Jaguar jest zresztą cięższy niż C5, więc argument wagi tu nie pasuje.

Cięższe auto z tym samym silnikiem ma 6.4s do 100km/h, więc jednak można :) Problemem w C5 jest skrzynia biegów i o to chodzi w "zamuleniu" tego silnika w C5.

Nie wiem z czym się spierasz :)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 18, 2018, 16:20:09 »
Wg mnie głównym problemem w C5 oprócz skrzyni jest napęd na przód jak pisałem wcześniej. Z tą masą C5 z tym napędem w życiu się nie rozpędzi w 6s, chyba że gumy będą miały ponad 300 mm szerokości.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 18, 2018, 20:22:14 »
C5 to rodzinna wersalka. Kupcie se audi rs6.

Offline Olaf Tomczynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 304
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Volvo S70, Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 18, 2018, 23:51:32 »
Tak, skrzynia jest ta sama. Wlaśnie niby jej max to 450Nm, dlatego też podobno 3.0 HDi ma 450Nm, bo go ograniczyli fabrycznie...
Ale i tak sprawa kusząca, mocno zbadam te rejony :).
Też czytałem że ta skrzynia maks to 450Nm... Więc te 500+Nm może tą skrzynię dobić, ale nie musi.
Ją do manualnej skrzyni biegów nie wrócę, nawet pogodziłem się z jej ospałą pracą, ale najważniejsze jest to aby automatem nauczyć się jeździć. Wyczuć kiedy mniej więcej zmienia biegi itp. wtedy jest bezproblemowo. Pozdrawiam

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 19, 2018, 09:37:29 »
A jak jest ospały to włączam se sport i już nie jest, wtedy to zmienia biegi jak rajdówka.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 19, 2018, 20:52:03 »
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
...
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.

Porównywanie do Porsche czy Ferrari jest mocno ryzykowne. Natomiast do Jaguara jest jak najbardziej na miejscu, bo to TEN SAM SILNIK :)

Jaguar jest zresztą cięższy niż C5, więc argument wagi tu nie pasuje.

Cięższe auto z tym samym silnikiem ma 6.4s do 100km/h, więc jednak można :) Problemem w C5 jest skrzynia biegów i o to chodzi w "zamuleniu" tego silnika w C5.

Nie wiem z czym się spierasz :)

Z tezą, że 3.0 HDi to muł. Jak muł, to jak nazwać na przykład 1.6HDi?
Porównanie do Jaguara też jest nie na miejscu bo to INNA SKRZYNIA, stąd inne parametry.
To, że gdzieś jest ten silnik lepiej podkręcony, bo tam pozwala na to skrzynia, nie oznacza automatycznie, że w C5 to muł. Nazwałbym to, że jest wolniejszy od Jaguara, ale nie mułem. I tyle.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 19, 2018, 21:35:03 »
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
...
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.


Porównywanie do Porsche czy Ferrari jest mocno ryzykowne. Natomiast do Jaguara jest jak najbardziej na miejscu, bo to TEN SAM SILNIK :)

Jaguar jest zresztą cięższy niż C5, więc argument wagi tu nie pasuje.

Cięższe auto z tym samym silnikiem ma 6.4s do 100km/h, więc jednak można :) Problemem w C5 jest skrzynia biegów i o to chodzi w "zamuleniu" tego silnika w C5.

Nie wiem z czym się spierasz :)

Z tezą, że 3.0 HDi to muł. Jak muł, to jak nazwać na przykład 1.6HDi?
Porównanie do Jaguara też jest nie na miejscu bo to INNA SKRZYNIA, stąd inne parametry.
To, że gdzieś jest ten silnik lepiej podkręcony, bo tam pozwala na to skrzynia, nie oznacza automatycznie, że w C5 to muł. Nazwałbym to, że jest wolniejszy od Jaguara, ale nie mułem. I tyle.
Jacek nie napisał że C5 to muł, tylko źe ten silnik jest zmulony tą skrzynią. Wśród C5 nie ma przecież bardziej dynamicznej wersji. Nie bierz tego tak do siebie... ;)
3.0HDi jest ograniczony fabrycznie tylko po to, żeby skrzynia się nie posypała, w związku z tym można przyjąć że to zmulony silnik, co nie czyni muła z auta.
 Też myślałem o 3.0 ale parametry nie są mega lepsze od 2.2, poza tym nie ma go w nowszych rocznikach.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 19, 2018, 21:36:23 »
Reasumując silnik jest bezpieczny a nie wyżyłowany więc może będzie klepać po milion km jak mercedes.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 19, 2018, 22:04:59 »
Jacek nie napisał że C5 to muł, tylko źe ten silnik jest zmulony tą skrzynią. Wśród C5 nie ma przecież bardziej dynamicznej wersji. Nie bierz tego tak do siebie... ;)
...

Dziękuję za obronę :) Swoją drogą to nawet nie ja to pierwszy napisałem w tym wątku, a tylko poparłem argumentami i faktami. I nigdy nie twierdziłem, że 3.0HDi jest zamulony :) My by się nawet podobał, bo to w końcu V6, ale jednak trochę za często zdarzają się awarie, a w razie czego brak tych silników na rynku wtórnym :(

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 20, 2018, 11:09:28 »
A gdzie zdarzają się te awarie, bo jakoś nie widzę problemów, poza stwierdzeniami typu "odpuść sobie" bez uzasadnienia oczywiście, jak tu: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=94522.msg929427#msg929427
Jakie to częste awarie trapią ten silnik? Konkretnie prosze. Chętnie się dowiem tak na przyszłość.

Co do zmulenia, to nie będę się kopał z koniem, dla mnie "zmulony" to "muł", dla Was "zmulony" to "nie muł". Chodzi o sens wypowiedzi a nie o słówka.
Ciekawi mnie też ilu z tych oceniających miało okazje jeździć sprawnym 3.0HDi? Ilu miało okazję jeździć szybszymi autami? Ilu ma porównanie? Ilu potrafi odczuć różnicę sekundy do setki?
Dziwne, że przeważnie uwagi mają ci co tego silnika nie użytkują, a użytkują 2.0, 2.2 lub 2.7 HDi. Dlaczego? Sami się domyślcie dlaczego  :D .
Jakoś nie widzę tu niezadowolonych użytkowników 3.0HDi a wręcz przeciwnie.
Za to dla innych to zmulony ( ale nie muł 8)) i awaryjny silnik...

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 20, 2018, 11:19:50 »
"Zmulony", był cały czas przedstawiany, jako okrojony z mocy, a w szczególności z momentu w kontekście rozmowy o skrzyni.

Chyba wziąłeś sobie całą sprawę za bardzo osobiście, bo kilka razy powyższe było powtarzane.

Z mojej strony EOT.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 20, 2018, 11:33:16 »
A gdzie zdarzają się te awarie, bo jakoś nie widzę problemów, poza stwierdzeniami typu "odpuść sobie" bez uzasadnienia oczywiście, jak tu: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=94522.msg929427#msg929427
Jakie to częste awarie trapią ten silnik? Konkretnie prosze. Chętnie się dowiem tak na przyszłość.

Co do zmulenia, to nie będę się kopał z koniem, dla mnie "zmulony" to "muł", dla Was "zmulony" to "nie muł". Chodzi o sens wypowiedzi a nie o słówka.
Ciekawi mnie też ilu z tych oceniających miało okazje jeździć sprawnym 3.0HDi? Ilu miało okazję jeździć szybszymi autami? Ilu ma porównanie? Ilu potrafi odczuć różnicę sekundy do setki?
Dziwne, że przeważnie uwagi mają ci co tego silnika nie użytkują, a użytkują 2.0, 2.2 lub 2.7 HDi. Dlaczego? Sami się domyślcie dlaczego  :D .
Jakoś nie widzę tu niezadowolonych użytkowników 3.0HDi a wręcz przeciwnie.
Za to dla innych to zmulony ( ale nie muł 8)) i awaryjny silnik...

Jak szukałem auta dla siebie to dużo czytałem o 3.0HDi, i też nie wyczytałem za wiele o awariach. Ogólnie byla opinia że to poprawiony 2.7.
A o 2.7 byly głosy, że zdarzają się korbowody wychodzące bokiem bloku. Podobno w 3.0 zostalo to poprawione, i ten silnik ma dobrą opinię.
Generalnie odpuściłem 3.0 - o czym już pisałem - bo parametrami nie jest dużo lepszy od 2.2, tyle samo Nm, mocy mniej  o niecałe 40KM. Ponieważ jak wiemy(wiem że to co najmniej duże upgólnienie :) ) moc=prędkość maksymalna, a moment=przyspieszenie, uznałem że 2.2HDi jest dla mnie optymalny, tym bardziej że występował w sprzedaży do końca, a szukałem auta max czteroletniego. 2.2HDi jest jak na lekartstwo, a 3.0HDi jeszcze mniej. Sytuacji nie poprawia wysoka akcyza.

3.0HDi nie jeździłem, może kiedyś się trafi okazja(może Twoim? poruszamy się w tym samym mieście ;)).
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 20, 2018, 11:35:44 »
Nic nie biorę osobiście, bo nie mam powodu.
Okrojony z mocy (wcześniej to stwierdzenie nie padło) ze znanych wszystkim tu powodów a zmulony to chyba jest różnica?
Zapomniałeś opisać częste awarie.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 20, 2018, 11:43:43 »
Marcin, masz rację, wybierając młody rocznik nie ma opcji 3.0 i naturalne jest patrzenie na 2.2. Co do akcyzy to jest taka sama.
A jednak ma "dobre opinie" jak piszesz.
Piszę w tym wątku, bo pomimo, że jeden kolega, który ma 3.0 próbowal Wam powiedzieć, że nie widzi zmulenia, podobnie jak ja, to jeszcze doszła bzdura, że to awaryjne silniki.
Ktoś potem to będzie czytał i wyrabiał sobie na tej podstawie opinię o 3.0HDi.

Racja, wystarczy o silnikach, temat traktuje o czymś innym.

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 20, 2018, 12:35:57 »
Znajomy kupił 3.0HDi z zepsutym silnikiem. Naprawił za grube pieniądze na nowych cześciach z ASO i niedługo znowu silnik się wysypał. Chciał kupić drugi silnik, ale okazało się, że jest gigantyczny problem z używanymi silnikami. Była tylko 1szt. za 10000zł. Ogólnie ma już dość tego auta.

Dodatkowo już nieraz widziałem ogłoszenia sprzedaży 3.0HDi z zepsutymi silnikami. Nie aż tyle co swego czasu XMów 2.5TD, ale jednak dużo częściej niż innych.

Ja dlatego zdecydowałem się na 2.2HDi. Jakby coś się stało to tych silników jest na pęczki, chociażby z P508.

PS: Jakby się trafił ładny 3.0HDi to może bym zaryzykował, w końcu to stan auta jest najważniejszy :)

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 20, 2018, 15:39:00 »
Co do akcyzy to jest taka sama.


Taka sama dla 2.2 i 3.0, i właśnie o tych dwóch silnikach pisałem że jest ich mało. Prym wiedzie 2.0, gdzie akcyza jest dużo niższa.

Znajomy kupił 3.0HDi z zepsutym silnikiem. Naprawił za grube pieniądze na nowych cześciach z ASO i niedługo znowu silnik się wysypał. Chciał kupić drugi silnik, ale okazało się, że jest gigantyczny problem z używanymi silnikami. Była tylko 1szt. za 10000zł. Ogólnie ma już dość tego auta.

Dodatkowo już nieraz widziałem ogłoszenia sprzedaży 3.0HDi z zepsutymi silnikami. Nie aż tyle co swego czasu XMów 2.5TD, ale jednak dużo częściej niż innych.

Ja dlatego zdecydowałem się na 2.2HDi. Jakby coś się stało to tych silników jest na pęczki, chociażby z P508.

PS: Jakby się trafił ładny 3.0HDi to może bym zaryzykował, w końcu to stan auta jest najważniejszy :)
Jakaś masakra, wiadomo co się sypło i czy to samo za pierwszym razem, czy w ogóle coś nowego po remoncie?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 20, 2018, 20:07:06 »
Jak kupił zepsuty to wiedział, że kupuje zepsuty. Może nie wszystko naprawili lub źle naprawili, ryzyko za niską cenę. To tak jak z uderzonym, niby zrobiony, ale potem często wychodzi coś po czasie.
Dla równowagi jak ja szukałem 3.0Hdi to nie widziałem ani jednego z zepsutym silnikiem. Były tylko kręcone lub bite lub to i to.

Wracając do wątku tytułowego, to dla mnie zdecydowanie automat. Miałem kikadziesiąt aut i manuale i automaty, z wiekiem wygoda bierze górę zwłaszcza w takim "pontonie"  :)
Nie ma się co bać automatu, mit o psujących się automatach słyszę od lat 90-tych.
Pewnie, że może się zepsuć, ale co nie może?
Przeczytałem też dzisiaj wątek o wyjących manualach w C5, które ten typ podobno tak ma. To tym bardziej automat.

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 20, 2018, 21:58:36 »
Wiem co się może zepsuć w automacie. Ja zepsucia się nie boję, zepsuje się to naprawię, jakbym się bał to chodziłbym na piechotę, ale wtedy można zostać rozjechanym i znów jest powód do strachu.
Natomiast jak czytam wątek o manualu, to są one wg. wielu użytkowników zepsute niezepsute  ::), bo im pracujące wyją podczas jazdy. Stąd wolę pięknie u mnie pracujący, ale wg. innych potencjalnie psujący się automat niż wyjący manual, choć ja jechałem jednym manualem 2.0 163KM i niczego nie słyszałem.

Offline Piotr Przyłubski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163KM 2010r, Peugeot 207 1.4 75KM 2009, Volvo FH13 480KM 2009r
  • Zainteresowania: Ciężki transport :)
  • Miejscowość: Tychy
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 20, 2018, 22:13:49 »
U mnie manual nie wyje, jedynie to co 1 i 2 bieg by mogły troche lepiej ciągnąć, bo żeby sensownie ruszyć na światłach to trzeba buta dać. Przyznam, że się troche wystarszyłem automatu i teraz troche żałuje, bo jeżdżę praktycznie po mieście i męczy zmiana biegów. Jeszcze jak zacząłem jeździć Volvem z I-shift to w ogóle szkoda mi, że C5 mam w manualu. :)

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 20, 2018, 22:31:27 »
Jak kupił zepsuty to wiedział, że kupuje zepsuty. Może nie wszystko naprawili lub źle naprawili, ryzyko za niską cenę. To tak jak z uderzonym, niby zrobiony, ale potem często wychodzi coś po czasie.
Dla równowagi jak ja szukałem 3.0Hdi to nie widziałem ani jednego z zepsutym silnikiem. Były tylko kręcone lub bite lub to i to.

Oczywiście, że jak kupował to wiedział, że zepsuty. Podkreślałem tylko bardzo duży problem z dostępnością tych silników na rynku wtórnym. W tej chwili na Allegro.pl jest jedna sztuka za 12700PLN...

W tej chwili na samym mobile.de wisi conajmniej 5 sztuk C5 X7 3.0HDi z Motorshaden. Na Allegro.pl kolejna sztuka. Dalej już nie szukam...

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 21, 2018, 10:06:10 »
Jak się zmienia olej w silniku co 30tys to potem jest motorshaden.
To samo było w Lagunach II. Tak zalecał producent. Ja miałem 4 Laguny od 100kk, 107km, 120km i 150km i o żadnej złego słowa nie powiem, a ponoc królowe lawet. A widział ktoś na lawecie? Dzięki tym opiniom najtańsze dobre auto.
Niemcowi kazali wymieniać co 30tys to tak wymieniał i sypały się panewki, turbiny i korbowody.
 
Sprawdzałeś co na czym polega motorshaden? Na mobile widzę pierwszy z brzegu zepsuty, palący, z defektem pompy olejowej, a nie z rozsypanym silnikiem. To taka tragedia? Dla Niemca może tak, bo go serwis zje na dzień dobry.

3.0 to właśnie STETY 2.7 po modernizacji.

Owszem dostępności silników nie ma, ale po co mają być dostępne, znacie kogoś kto potrzebował wymienić cały 3.0HDi?

Czasem jednak się sprzedają z uszkodzonym silnikem, kolega przecież kupił.

Kończę dyskusję na temat sinika 3.0HDi małym podsumowaniem. Tu jest temat o skrzyniach.
Dziwi mnie tylko skąd to negatyne podejście. Jakiś niespełniony żal, bo tak to wygląda?
Zostańmy zatem przy tym, że 3.0 to niestety zmodernizowany 2.7 i jest pełno zepsutych aut z 3.0.
Dla chcących kupić auto z tym silnikiem, polecam poczytać zagraniczne fora, jak ludzie chwalą ten silnik, chwalą jego pracę, piszą, że jako jedyny nie potrzebuje remap, nie widzę narzekań jaki to on zły itd. Tutaj zaś użytkownicy 2.0 wiedzą lepiej.
Ciekawe są też tu posty typu mam 2.0, ale chciałbym, marzy mi się 3.0... Ostrzegam, nie zamieniać, to silnik po modernizacji i pełno zepsutych stoi, ech...


Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 21, 2018, 10:52:49 »
Jasne, ale szmelc z tego 3.0  ;D

Offline Andrzej Mikulski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: Fiesta 1.5tdci, Tesla M3 LR, Audi Q5 3.0TDI
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 21, 2018, 12:13:20 »
Uf, ciężko to zakończyć.
Padł Ci kiedyś 3.0 Hdi i był koniec auta? Jak Tobie padnie 136km to też będzie koniec auta? Czy raczej 136km nie może paść?

Koszty eksploatacji akceptuję, pewnie z litr więcej na sto od Ciebie, no może 2 jak depnę, przepraszam, powoli przyspieszę, bo mam tylko marne 450nm  :D, które kiedyś tam też zaakceptowałem. A Ty ile nm zaakceptowałeś w 136km?

No póki nic się nie dzieje i ktoś akceptuje koszty utrzymania oraz ...nm (nie wiem ile) z 2.0 136km to ok, ale jak padnie to niestety jest raczej koniec auta.
Taki sam bezsens jak powyższe zdanie też mogę napisać o każdym aucie.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 21, 2018, 13:02:43 »
Ja słyszałem tylko a awarii jak ktoś mu zrobił chipa na ponad 300 km i tłoki bokiem wywaliło. (ciekawe, że skrzynia wcześniej nie rypła) Fakt, że mało ich na rynku, już więcej jest 2.2 choć i tak na pewno mniej jak 2.0

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Automat czy manual
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 21, 2018, 14:00:15 »
... przepraszam, powoli przyspieszę, bo mam tylko marne 450nm  :D, które kiedyś tam też zaakceptowałem.
...

Najpierw broniłeś do upadłego, że 3.0HDi nie jest zmulony skrzynią AM6. Teraz uprawiasz obronę Częstochowy wobec awarii silników 3.0HDi. Przy okazji zarzucasz innym kompleksy, bądź niespełnione marzenia...

Ja mam AM6. Wiem, że jest słaba i że w każdej chwili ma spore prawdopodobieństwo sypnięcia się. Większe niż inne skrzynie. Nie widzę potrzeby udowodnienia na siłę, że jest inaczej.