Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem na mrozie...  (Przeczytany 93107 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #425 dnia: Grudzień 16, 2018, 22:53:18 »
Łukasz, trochę poza tematem, a jak u Ciebie wygląda sprawa z Economy Mode? Wyłączałeś moduł naładowania akumulatora? Nie miałeś z tym problemu?
 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka



Jak widać na filmie to EM mam aktywne ... cały czas :D Radia nie posłuchasz na postoju, okna nie otworzysz, w sumie nic nie zrobisz. Już rok temu miałem chęć go wyłączyć bo mnie mocno irytuje. Niestety sprzętu nie posiadam a do kolegów z innych miast którzy oferowali pomoc jakoś mi nie w czasie bądź nie po drodze.

Offline Radosław Marcinkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 164
  • Posiadany samochód: C5 III 2,0 hdi Tourer
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #426 dnia: Grudzień 17, 2018, 10:09:19 »
Własnie wróciłem z kilkudniowego wyjazdu na lodowiec i miałem okazję sprawdzić rozruch po wymianie świec przy większych mrozach niz obecnie w PL. Pod domem w nocy poniżej -10, rano kiedy odpalałem -6. Odpalał natychmiastowo. Pod wyciagami na górze stał około 7 godzin przy -16. Odpalał natychmiastowo. Rok temu przy -16 po nocy były poważne problemy i ratował tylko dobry aku.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #427 dnia: Grudzień 17, 2018, 14:06:53 »
Można tworzyć różne teorie ale faktem niezaprzeczalnym jest, że jak któraś końcówka wtryskiwacza lub wszystkie cztery mają już słabą jakość rozpylania paliwa a co za tym idzie złe przygotowanie mieszanki paliwowo-powietrznej to dobre dogrzanie komory spalania na pewno ułatwi rozruch silnika. Samozapłon ON jest również zależny od temperatury gdzie graniczna wynosi +55 stopni więc sprężenie mieszanki na zimnym silniku i przy dużym mrozie żeby nastąpił samozapłon (czyli w uproszczeniu kompresja w cylindrze) to jedno a temperatura komory spalania to drugie i tutaj właśnie świece pomagają.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #428 dnia: Grudzień 17, 2018, 16:50:51 »
Łukasz, trochę poza tematem, a jak u Ciebie wygląda sprawa z Economy Mode? Wyłączałeś moduł naładowania akumulatora? Nie miałeś z tym problemu?
 

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka



Jak widać na filmie to EM mam aktywne ... cały czas :D Radia nie posłuchasz na postoju, okna nie otworzysz, w sumie nic nie zrobisz. Już rok temu miałem chęć go wyłączyć bo mnie mocno irytuje. Niestety sprzętu nie posiadam a do kolegów z innych miast którzy oferowali pomoc jakoś mi nie w czasie bądź nie po drodze.
Kolego EM wyłączaj śmiało same plusy, a i aku pożyje dłużej.

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #429 dnia: Grudzień 18, 2018, 22:45:35 »
Myślicie że powtarzający się błąd P1163 może być powiązany z zaworem na pompie CR

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #430 dnia: Grudzień 19, 2018, 22:14:04 »
Hej a co odpowiada za czas grzania świec bo wydaje mi się że u kolegi Łukasza przy -2 grzeją trochę dłużej jak u mnie.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #431 dnia: Grudzień 19, 2018, 22:28:08 »
  mądrego czasem warto posłuchać ;)



A tak się zapierałeś, rok czasu myślałeś na ten temat
Pozdrawiam

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #432 dnia: Grudzień 19, 2018, 23:05:59 »
  mądrego czasem warto posłuchać ;)



A tak się zapierałeś, rok czasu myślałeś na ten temat

A nie prawda, myślałem tylko wtedy gdy nie chciał palić, przez resztę roku palił jak trzeba więc nie myślałem :D

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #433 dnia: Grudzień 20, 2018, 07:39:24 »
Krowa nigdy nie zmienia poglądów :) My się uczymy całe życie.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #434 dnia: Grudzień 20, 2018, 08:22:39 »
Marcin a Twoje 2.2 jak odpala?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #435 dnia: Grudzień 20, 2018, 09:21:17 »
Nigdy nie było problemów,  ani pierdów czy szarpania.
Tylko że w mrozach po postoju odpalałem może 20 razy łącznie, a tak to auto stoi w garażu gdzie temperatura nigdy nie jest ujemna. Nie kojarzę żebym kiedykolwiek widział kontrolkę z aktywnymi świecami.
A jak u Ciebie? I stoi w garażu czy pod chmurką?
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #436 dnia: Grudzień 20, 2018, 10:50:06 »
Mój siedzi w domu w garażu. Kontrolki świec też jeszcze nie widziałem.

Po kiku dniowym postoju słyszę jakieś jakieś małe szarpnięcia przez kilka sekund ale wydaje mi się że to kwesta odpowietrzenia układu paliwowego bo gruszka jest zawsze miękka.
Mamy u nas filtr nierozbieralny ale problem z bomblowaniem jest identyczny jak w 2.0.
Mam pomysł jak odpowietrzyć ten układ ale muszę znaleźć czas na realizację.

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #437 dnia: Grudzień 20, 2018, 16:52:35 »

Krowa nigdy nie zmienia poglądów :) My się uczymy całe życie.




I głupi umieramy  :P :) :)
Pozdrawiam

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #438 dnia: Grudzień 20, 2018, 17:06:27 »


I głupi umieramy  :P :) :)
Wolę myśleć że po prostu z niepełną wiedzą... :)

Mój siedzi w domu w garażu. Kontrolki świec też jeszcze nie widziałem.

Po kiku dniowym postoju słyszę jakieś jakieś małe szarpnięcia przez kilka sekund ale wydaje mi się że to kwesta odpowietrzenia układu paliwowego bo gruszka jest zawsze miękka.
Mamy u nas filtr nierozbieralny ale problem z bomblowaniem jest identyczny jak w 2.0.
Mam pomysł jak odpowietrzyć ten układ ale muszę znaleźć czas na realizację.
Nawet nie wiem jak u mnie z tą gruszką... kiedyś może sobie przypomnę i sprawdzę to dam znać.

Po chipie może być jeszcze inaczej, podejrzewam że jak swieca nie działa to uruchamia się jeszcze ekologia szczególnie w nowszych silnikach
Wątpię, chipa robiłem końcem lutego jak dobrze pamiętam, nie działo się nic przedtem jak i po tym.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #439 dnia: Grudzień 20, 2018, 21:05:23 »
Odnośnie rhr. Założyłem dwa zaworki zwrotne. Tylko że temperatura ostatnio w Poznaniu tylko minus dwa. C5 stało dwa dni i dzisiaj na minus jeden po dwukrotnym cofnieciu kluczyka do grzania świec odpaliło bardzo szybko. Żadnego kręcenia typu 10 sekund aż zagada. Dwa dni wcześniej minus dwa i też ładnie poszedł.
Więc mi coś te zaworki pomogły(chyba że to zbieg okoliczności).
Bąbelki nadal występują po odpaleniu i po przygazowaniu. Trzesawek nie mam. Kopcić też nie kopci.
Pompke jak Daniel i tak mam w planach dołożyć.
Kawitacja. Bablowanie według mnie nie jest zdrowe dla pracy pompy wysokiego ciśnienia i samych wtryskiwaczy. Wyeliminowanie tego zjawiska może wydłużyć resurs tych podzespołów.
To takie moje skromne zdanie.

Zaworki zamontowane za filtrem i przed. Ten przed jest też przed gruszka by wyeliminować niesprawność zaworu wbudowanego w nią. Który po testach jest sprawny. Średnica węża wewnętrzna potwierdzam 8 (mm).
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #440 dnia: Grudzień 20, 2018, 21:48:13 »
To fotki z wieczornej diagnostyki chyba ok?Temperatura powietrza zasysanego 4 a na zewnątrz -2 czy to ok?

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #441 dnia: Grudzień 20, 2018, 21:53:12 »
a co sądzicie o korektach wtrysków?

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #442 dnia: Grudzień 28, 2018, 17:09:21 »
dzisiaj odkryłem jeszcze jedną rzecz mianowicie miałem możliwość porównania gruszki w drugiej cytrynie też na DELPHI tylko że 2010 rok ale tam gruszki nie mogłem zgnieść a u mnie ile razy bym nie naciskał to i tak da się ją ścisnąć .Myślicie że gruszka nie trzyma?

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #443 dnia: Grudzień 28, 2018, 17:19:53 »
U mnie jest tak że po kilku nacisnieciach (5), jest twarda i powoli znowu mieknie.

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #444 dnia: Grudzień 28, 2018, 19:08:27 »
Paweł myślisz że może to mieć wpływ przy paleniu ?że ciężko i dymi?dawałem przewód przeźroczysty od filtra do pompy i nie widać aby się paliwo cofało

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #445 dnia: Grudzień 28, 2018, 23:12:59 »
Nie mam pali normalnie A właśnie wymieniłem świece i przy okazji sprawdzilem egr i jak robiłem test to nic się nie dzieje stoi A tu gdzie jest kostka zrobił się ciepły
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2018, 09:25:14 wysłana przez Tomasz Warowny »

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #446 dnia: Grudzień 29, 2018, 10:38:08 »
Nie mam pali normalnie A właśnie wymieniłem świece i przy okazji sprawdzilem egr i jak robiłem test to nic się nie dzieje stoi A tu gdzie jest kostka zrobił się ciepły
Co znaczy że tu gdzie kostka zrobił się ciepły
Cewka ciepła. Pewnie styk w złączu słaby.

Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka

Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #447 dnia: Grudzień 29, 2018, 10:52:57 »
Koledzy, jeśli ktoś wymieniał swiece w swoim 2.0 HDI 163 KM DW10C i jeszcze starej nie wyrzucił proszę o podanie wymiarów jak na rysunku, z tego co wiem po opisach części to rozmiar gwintu M8x1 ale potrzebuję pozostałe wymiary do dorobienia adaptera testera ciśnienia sprężania.

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #448 dnia: Grudzień 29, 2018, 11:59:34 »
Nie mam pali normalnie A właśnie wymieniłem świece i przy okazji sprawdzilem egr i jak robiłem test to nic się nie dzieje stoi A tu gdzie jest kostka zrobił się ciepły
Co znaczy że tu gdzie kostka zrobił się ciepły


Znaczy cewka zrobiła się ciepła postaram się dzisiaj jeszcze raz wyjąć i zdjąć cewkę i ruszyć ręcznie bo podejrzewam że stoi od zbrudzenia sadzą.Tylko czy to ma sens i w czym to pomoże?

Offline Tomasz Warowny

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Ryki
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 X7 2.0 HDI
  • Miejscowość: Ryki
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #449 dnia: Grudzień 29, 2018, 16:08:41 »
Nie mam pali normalnie A właśnie wymieniłem świece i przy okazji sprawdzilem egr i jak robiłem test to nic się nie dzieje stoi A tu gdzie jest kostka zrobił się ciepły


Paweł tak jak pisałem sprawdzaliśmy DELPHI i nie reaguje był wyjęty tzn odkręcony ale kostka podpięta i nie widać było żeby grzybek się otwierał
silnik RHR
a co do gruszki to do wymiany bo jak zdjąłem przewód z filtra do pompy i zatkałem króciec palcem do gruszką pompowałem ale nie twardniała więc zawór nie trzyma.