Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem na mrozie...  (Przeczytany 93661 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 25, 2018, 23:00:02 »
Dzięki ale przegapiłem twój wcześniejszy wpis, pytanie czy idzie się jakoś dostać do tych świec bo umiejscowienie są dość niefortunnie.?
He, to właśnie największe wyzwanie! Ale spoko - ten problem to miałem  już w Golfie I z '79. I jeszcze jedna świeca była za pompą wtryskową, było ciasno więc obligatoryjnie wymieniłem na nową przy sprawdzaniu... i po tygodniu ta nowa się spaliła(a stare działały do końca :) ).

Tu i tak jest lepiej, bo tam wszystkie były zasilane z jednego obwodu, więc trzeba było wszystkie rozłączyć przy świecach... sama radość.

Innymi słowy - musisz wyćwiczyć rączki i pogłówkować. Ewentualnie zmierzyć cegami pobór prądu na poszczególnych świecach, tyle że większość mierników cęgowych nie mierzy prądu stałego.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 26, 2018, 07:24:56 »
Można komfortowo sprawdzić świece po przez piny przekaźnika, akurat  Błąd wskazuje właśnie na niego. Spalona świeca lub rozłączony wiązka to inny nr błędu.

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 26, 2018, 10:41:50 »
Można komfortowo sprawdzić świece po przez piny przekaźnika, akurat  Błąd wskazuje właśnie na niego. Spalona świeca lub rozłączony wiązka to inny nr błędu.

Czyli tym sposobem sprawdzę przekaźnik czy świece? :D Może jakaś instrukcja żebym niczego nie zepsuł?

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 26, 2018, 10:51:54 »
Wynika z tego, że sprawdzisz jedno i drugie  - o ile są tam 4 końcowki przewodów do świec. Zobaczysz czy przekaźnik w ogóle się przełącza, jeżeli nie to albo na cewkę nie przychodzi zasilanie, albo sam przekaźnik jest uwalony że nie przełącza styków. A jeżeli przekaźnik działa poprawnie, to możesz odpiąć przewody od świec i sprawdzić czy świece pobierają prąd.
Tylko zgodnie z tym co pisze Waldek, raczej świece masz sprawne.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 26, 2018, 13:53:53 »
Gdzieś już o tym pisałem, test przekaźnika można zrobić DB, wyjmując go z gniazda w kolejne otwory wkładasz miernik i mierzysz opór, każda świeca to inna dziura jeżeli swieca jest spalona bedzie przerwa. Przekaźnik jest pod ECU.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 31, 2018, 14:05:38 »
Czyli co, Kozak styka? :D

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5549450804

Kierowca z tym znakiem prawdziwym Kozakiem :)
Wczoraj zakupiłem trochę droższy (250PLN z dostawą) -80Ah. Jutro ma przyjść to będę testował. Mój po kilku dniach od ładowania ma napięcie 11,9V i długo kręci, więc przyszedł na niego czas po 7 latach.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 31, 2018, 21:13:41 »
Raczej oryginalny chociaż ciężko powiedzieć, bo bez wyjmowania to widoczny jest tylko 1 bok bez żadnych znaków firmowych. Jest czarny, są tylko jakieś nalepki z różnymi ostrzeżeniami. Jak przyjdzie nowy to jak go wyjmę może będzie widać markę. Czy nowy aku trzeba jakoś kodować w DB?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 871
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 01, 2018, 09:01:22 »
Dzisiaj przyszedł Kozak. Napięcie w spoczynku 13,80 V. Trochę dużo mi się wydaje, ale pewnie pod obciążeniem spadnie. Wcześniej zawsze jeździłem na Centrach Futurach to tam napięcie po ładowaniu rzadko przekraczało 13V. Przy takim napięciu to powinien kręcić jak głupi, oczywiście pod warunkiem, że ten prąd rozruchowy jaki ma na naklejce jest rzeczywiście. Na razie wszyscy są zadowoleni z tych akumulatorów, więc mam nadzieję, że i ja będę.
edit
Z tymi 13,8V to okazało się, że bateria w mierniku pada. Po wymianie baterii miernik pokazał 12,95V a w starym 12,45V. Stary to oryginalna Varta L3, 800A 75Ah. Co ciekawe przy takim napięciu oczko w Varcie świeciło się też na zielono.
Kozak ma 80 Ah i 720 A, więc trochę słabszy prąd rozruchowy, ale za to większą pojemność, co jest na plus bo u mnie jednak Webasto trochę tego prądu ciągnie. Kozak pod obciążeniem, z otwartym bagażnikiem i święcącymi lampkami wewnętrznymi pokazał 12,55V więc nieźle. Po uśpieniu BSI pewnie wskoczy na 12,8V. Na wszelki wypadek, podłączyłem go jednak pod prostownik na noc i zobaczę czy jutro będzie jakaś zmiana, bo z doświadczenia wiem, że w te zielone oczka, to nie ma co ufać za bardzo :)
« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2018, 20:13:29 wysłana przez Artur Juchniewicz »

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 07, 2018, 22:39:18 »
Panowie, problem z odpaleniem prawdopodobnie rozwiązałem - sam :D. Nie świece/przekaźnik, nie akumulator, nie zła kondycja silnika a... EGR !!! To dziadostwo przynosi więcej problemów niż korzyści. Pisałem o tym jak po odpięciu EGR'a auto przestało szarpać przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, przestało wywalać błąd przeładowania turbo przy mocnym deptaniu, teraz doszło że EGR robił problem z odpalaniem na mrozie. Gdzieś na jakimś forum (nie pamiętam czy dot. HDI) czytałem że ktoś miał problem z odpalaniem przez EGR - pomyślałem że można by to sprawdzić.
Zanim kupiłem nowy akumulator - który ponoć jest złomem, zanim dobrałem się do świec żarowych i przekaźnika, poczekałem na zapowiadany mróz no i mróz przyszedł, nawet większy jak w górach. Po ok. 12h postoju w temp. ok -12st.C, zakręciłem go przy -9st.C, tak to wyglądało:

https://www.youtube.com/watch?v=cMuxnMzRPo0

W drugą noc było trochę cieplej tyle że auto stało prawie 20h, temp. nocą -7st.C, za dnia -4st.C, filmu już nie kręciłem ale auto odpaliło od strzała.

To tak na przyszłość gdyby ktoś miał problem z odpaleniem na mrozie. 

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 07, 2018, 22:46:32 »
Zaślepiłeś egr, czy tylko rozłączyłes wtyczkę?

Póki co odłączyłem wtyczkę...poza check'iem same korzyści ;) Zastanawiam się czy zaślepić (15zł i 15min roboty) i pojeździć do wiosny, wtedy go wywalić, wyczyścić i testować, czy darować sobie i wymienić na inny?!

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 07, 2018, 22:54:25 »
Myślałem o zaślepieniu w tym miejscu (wg. instrukcji z ogłoszenia zaślepki), a to się trzyma na dwóch śrubach:


Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 07, 2018, 23:13:33 »
Dzięki za zainteresowanie, ogarnę temat w weekend.

mati2642

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 08, 2018, 15:05:26 »
Ma wpusty, kupujesz zaslepke z uszczelkami i będzie smigac .

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 08, 2018, 15:40:35 »
A na wiosnę radze wymienić na nowy i zapomnieć o temacie. Majątku to nie kosztuje.

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 09, 2018, 20:04:14 »
Łukasz , robiłeś diagnozę DB ? Pokazywało Ci jakieś błędy z EGR ? Bo mi właśnie też poszarpuje i po odpaleniu w mrozne dni chwilę przerywa . Lecz jak podłączę DB to brak błędów . A EGR zamyka się i otwiera prawidłowo , według DB . 

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 09, 2018, 23:21:34 »
Niestety nie mam DB i nie jeździłem z problemem do serwisu więc nie pomogę. Do pewnych rozwiązań doszedłem sam dzięki lekturze w sieci.

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 11, 2018, 19:15:04 »
koledzy orientuje się ktoś czy rozrusznik mitsubishi 9656262780 -03 klasy 5 można zastąpić valeo 9646972280 oznaczenie D8R27 klasy 6+ . Wiem że mitsubishi ma zębów 12 lub 13 a valeo 11.Jeszcze jedno pytanie jakie na DB przy rozruchu powinny być obroty silnika ?

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 17, 2018, 21:09:05 »
Mam pytanie odnośnie obrotów silnika przy rozruchu, czytałem , że przy rozruchu obroty silnika powinny być od 200-do 250 obr/min . Ja według DB mam obroty 140 na zimnym a 240 na cieplym . Nie wiem na ile wiarygodny jest pomiar DB .
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2018, 07:49:19 wysłana przez Szymon Matillek »

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 18, 2018, 13:34:49 »
właśnie akumulator mam naładowany i sprawdzony . Wszystko jest ok . Odpalanie przy -7 jest takie że zakręci wałem z 4 razy i odpali tylko pusci bąka i pare sekund kuleje . Ten załącznik na zimny silniku  jest w temperaturze 2 stopni , zapalił bez rzucania po odpaleniu ale bączka puścił . Jak jest zimniej to dochodzi jeszcze to rzucanie silnikiem parę sekund

Offline Adrian Michałczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: DS5 2012r. 2.0 Hdi
  • Zainteresowania: motoryzacja, wędkarstwo
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 18, 2018, 18:54:23 »
Szymon Matiilek, a powietrza w przewodach paliwowych rano nie ma??

matil80

  • Gość
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 18, 2018, 19:06:18 »
szczerze powiem ,ze nie wiem . Ale jakby bylo to jest taka opcja ,ze przebiera tylko ponizej 0 stopni ? Pompowanie gruszka przed odpaleniem nic nie daje , bo probowalem .

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 18, 2018, 22:44:43 »
Szymon, a odpinałeś wtyczkę EGR - tak z ciekawości? Ja jutro swojego dziada zaślepiam, kasuje błąd i jeżdżę. Na szczęście jestem bogatszy o 300zł za akumulator którego nie kupiłem oraz parę stówek za świece żarowe/przekaźnik które też podejrzewano, o problemach z przeładowaniem turbo i ew. kosztach związanych ze zdiagnozowaniem nie wspomnę. 

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 19, 2018, 12:00:02 »
Dobra, jestem po zaślepieniu EGR - ogarnąłem w godzinę, lekko nie było do pewne rozwiązania mógł tylko francuz wymyślić :D

No i niestety na niewiele się to zdało bo - zaślepiłem egr, błędy wykasowałem, ruszyłem po lokalnych drogach, auto jedzie pięknie, zero szarpnięć, ładnie wchodzi na obroty, wpadam na a4 (mam pod nosem), no i ogień, niestety przy dokręcaniu do ok 3.5tys.obr/min na 3-cim biegu wywaliło check i auto straciło jakieś 50KM, zjechałem na parking, podpinam i standardowy błąd P11AA (przeładowanie turbo?).
No to chop pod maskę, odpiąłem wtyczkę od Egr, skasowałem błąd, no i na A4, ogień na każdym biegu, zero, nic się nie dzieje, auto idzie jak burza, do 180km/h bez zająknięcia, potem powrót i też test ze szczególnym uwzględnieniem przyśpieszenia na 3 i 4 biegu bo wtedy zazwyczaj wywalało bład P11AA, no ale nic się nie dzieje, po 15min testu wróciłem do domu. Na koniec diagnostyka i poza dwoma błędami związanymi z Egr (w końcu go odłączyłem) nie ma nic a auto jedzie elegancko.

Jak widać w moim przypadku jedynym sposobem na ten moment jest odpięcie Egr, zaślepienie nie pomogło bo już sypie błędami, podejrzewam że przy porannym, mroźnym rozruchu też będzie problem o którym już pisałem.

Jakieś pomysły poza wymianą Egr? :D 

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 19, 2018, 14:33:31 »
Zaślepkę kupiłem taką jak niżej i dorobiłem też takie prowizoryczne uszczelki na wzór tych ze zdjęcia (kupiłem bez przez przypadek) bo nie do końca byłem przekonany że będzie to szczelne:



Mógłbym spróbować zrobić jak piszesz, tj. podpiąć kostkę Egr, skasować błędy i jeździć, pewnie w mieście nie wysypie mi błędu a najwyżej w trasie w przypadku gdyby wywaliło to zjadę na parking, odepnę Egr i pojadę dalej z pełną mocą i checkiem w desce :D

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Problem z odpaleniem na mrozie...
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 19, 2018, 18:43:13 »
Tak to już jest z tymi dieslami, kiedyś miałem HDI w C5 mk1 i też co chwilę coś, niby żadna poważna awaria ale co jakiś czas coś się zadziało, zresztą sprzedałem z usterką która do końca nie była ogarnięta - a parę $$$ poszło, potem w między czasie miałem JTD i przez 2 lata zero problemów, potem TDI z ogromnym przebiegiem i 2.5roku bez problemu choć regenerację jednego wtryskiwacza zaliczyłem, potem benzyna V6 z LPG, żadnych problemów, auto bezobsługowe poza regularnym serwisem, zapomniałem co to diesel, checki i inne kwiatki, wróciłem do C5 i znowu co chwilę coś :D
Wiem że kolejnym będzie jakaś benzynowa V6-tka, nie widzę innego pomysłu dla siebie.