Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Tarcze i klocki na przód  (Przeczytany 16130 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 15, 2019, 12:34:15 »
Raczej powinna podejść, 100% pewności nie mam bo 508 ma konwencjonalne zawieszenie i może to mieć jakieś znaczenie, chodź wątpię.
Alternatywą jednak jest c5 3.0hdi- z tą nie powinno być problemu, tylko gdyby ktoś zechciał w takowym zwrócić u siebie uwagę czy osłona dorasta do tarczy.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 15, 2019, 12:43:28 »
Ja mam zawiechę na sprężynie ale dzwoniłem przed chwilą u siebie w DK do aso i gostek mówił że do tarcz 340 są większe osłony niż do reszty wersji silnikowych.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 15, 2019, 12:45:41 »
A o cenę spytałeś? Chyba tzreba po złomowcach podzwonić i poszukać od c5 3.0 hdi.
A wracając do karcz i klocków to chyba się zdecydowałem na komplet textar.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 067
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 15, 2019, 13:36:53 »
Ze zdjęć zwrotnic od 508GT w internecie widać, że osłona jest minimalnie mniejsza od tarczy więc też ma pewnie 330mm. Mam całe zawieszenie przednie z 508GT (wziąłem całość dla samych hamulców a przy okazji są zdrowe zwrotnice identyczne z tymi z C5) więc mogę sprawdzić ale to potrwa bo jest w garażu, który rzadko odwiedzam a mam do niego 13km
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 15, 2019, 14:09:20 »
Może minimalnie lub równa jest tarczy, trudno to precyzyjnie określić ale niestety nie wygląda mi to na różnicę rzędu 0,5cm. Jeśli będziesz w garażu przyjrzyj się temu dokładnie albo zmierz średnicę osłony to będzie najpewniej.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 15, 2019, 14:40:59 »
U mnie w 2.2 osłona nie wystaje poza tarcze 340 mm

Offline Paweł Lessnau

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 155
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 Tourer Exclusive 2011, 1.6 THP BVA 6
  • Zainteresowania: Muzyka
  • Miejscowość: Koszalin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 15, 2019, 14:53:42 »
Ja mam zawiechę na sprężynie ale dzwoniłem przed chwilą u siebie w DK do aso i gostek mówił że do tarcz 340 są większe osłony niż do reszty wersji silnikowych.


To ciekawe, bo na service citroen pokazuje, że osłony są takie same.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 15, 2019, 14:54:21 »
i to samo wynika z SB.edit. zdublowałem  :P

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 15, 2019, 15:11:44 »
Ale gościu sprawdzał jak to jest w peuegocie i takie podał mi info,gdyby nawet trzeba było kupić nową osłonę to koszt ok.170 zeta więc albo poszukam używki albo kupię nowe.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:14:41 »
Henryku wkleiłem też zestawienie z 508'ki i również te same numery osłony.  Ja już zgłupiałem, dzwoniłem do kilku szrotowni ale nikt nie miał ochoty sprzedać...tylko w całości z piastą.
U mnie w 2.2 osłona nie wystaje poza tarcze 340 mm
Jest równa z tarczą czy mniejsza? Z SB wynikało by, że osłona jest o 0,5cm mniejsza od tarczy- przeglądając używki w allegro mam wrażenie że jest równa tarczy, czyli jej fi musi być jednak o 1cm większe od "podstawowej"

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:42:15 »
Ciężko to ocenić. Na pewno nie wystaje poza tarczę.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:45:41 »
W 3.0Hdi tez minimalnie mniejsza od tarczy

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 15, 2019, 19:47:41 »
Praktycznie zdecydowany jestem na te Zimmermanny. Jakie klucze będę potrzebował do przeprowadzenia operacji wymiany tarcz i klocków (chcę się przygotować, aby w czasie pracy nie biegać za kluczami)
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 15, 2019, 20:00:53 »
Z przodu potrzebny torx bodajże 34 ale pewny nie jestem no i bez pneumata lub grzania może się nie obejść.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 15, 2019, 21:01:05 »
cytryna nie rdzewieje więc może nie będzie tak źle.
https://www.youtube.com/watch?v=69DTwoTiJ_o
Dokup jeszcze smar do tłoczków i będzie gitarka ;)

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 15, 2019, 22:07:57 »
Znalazłem, że potrzebujemy:
1. Do odkręcenia tarczy TORX 30 ( dwie śrubki )
2. Do odkręcenia zacisku klucz 13
3. Do odkręcenia jarzma klucz TORX 55 ( dwie śruby ).
Tobiasz dzięki za link - na pewno się przyda.
Mam nadzieję, ze obejdzie się bez grzania czy też innych przygód. Klucz udarowy w pogotowiu też będzie:)
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 370
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 16, 2019, 13:30:37 »
Zależy jaką masz wersję hamulców. U mnie do odkręcenia zacisku potrzebny był imbus 7mm.

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 16, 2019, 17:13:15 »
Imbus 7 jest do odkręcania prowadnic zacisku, przy wymianie klocków czy tarczy nie ma potrzeby tego robić.

Offline Daniel Pytlik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 221
  • Skąd: Łuków
  • Posiadany samochód: Citroën C5 X72.0 Hdi 138 BVA AM6
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Łuków
Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 16, 2019, 18:00:35 »
T55 to trzeba mieć dobrej jakości. Kiedyś próbowałem odkręcić kluczem z walizki za 100zl to nawet jedna nie puściła a klucz się ukręcił. Przy większych tarczach zaciski są przykrecone na klucz 13 a w prowadnicy 15 żeby się nie obracala
Wszyscy mówią - Pchasz się w hydro? W dodatku automat? Prosisz się o problemy... A ja delektuję się komfortem

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 19, 2019, 18:39:51 »
Robiłem przymiarkę zestawu dziś, nie miałem pomocnika do odpowietrzenia wiec nie założyłem na stałe. Co mogę powiedzieć- zestaw na pewno pasuje, tarcza i zacisk są wielkie  :o w porównaniu do 304mm (w wolnej chwili podeślę fotki). Zostaje kwestia osłony- jest o 4mm niższa od tarczy ale porównując zdjęcia z internetu chyba tak ma być, serwisówka też podobnie twierdzi...Co do mechanicznej wymiany klocków i tarczy bo była dyskusja wcześniej.. niezbędny jest klucz 17 do odkręcenia koła, torx 30 do odkręcenia tarczy i torx 55 do odkręcenia zacisku. U mnie wszystko odkręciło się bez problemu, do zacisku użyłem zamiast grzechotki cięgna 50cm i puściło lekko, z dobrym podejściem do klucza myślę że i grzechotką poszło by bez problemu- ja się nie siłowałem bo na lewarku miałem auto i kiepskie dojście by przyłożyć energię do klucza dlatego od razu użyłem dłuższego.
Jeszcze mam pytanie co do skręcania, czy aby na pewno trzeba użyć kleju do gwintów? Nic takiego na śrubie nie zauważyłem i wcześniej w poprzednich samochodach również nie stosowałem i było dobrze.

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 19, 2019, 20:11:21 »
Co do kleju jeśli użyjesz to daj niebieski  troszkę na gwint i będzie git.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 21, 2019, 17:36:40 »
obiecane zdjęcia  ;)

Offline Łukasz Michalak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer Exclusive 2.0 HDI 163 2010r.
  • Miejscowość: Kwiatkowice
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 21, 2019, 21:30:11 »
Porządnie ten zestaw wygląda! Mam tylko nadzieję, że Cię Textar nie zawiedzie. Pamiętam z forum BMW, że chłopaki na nim strasznie psy wieszali, bo tarcze krzywiły się tuż po montażu, a w razie reklamacji było trzeba się kilka razy odwoływać. Oby Tobie się taka nieciekawa sytuacja nie przytrafiła. Ja od siebie mogę dodać, że zmieniałem ostatnio w moim C5 kompletne hamulce z przodu i z braku pomysłów (ATE, Zimmerman i właśnie Textar mają kiepskie opinie), kupiłem cały komplet od TRW i póki co kilka tysiecy kilometrów za mną, a hamulce są jak brzytwa. Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie też zabezpieczenie antykorozyjne tarcz, bo nie są pokryte szarą farbą z cynkiem, tylko czarną, połyskującą warstwą lakieru, który, przynajmniej na pierwszy rzut oka, wydaje się być jeszcze lepszym zabezpieczeniem. Czas pokaże.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 21, 2019, 22:14:51 »
A no widzisz Łukaszu, ja podobnych opinii doczytałem się o ATE gdy przenieśli część produkcji do PRC, mam na tyle textar już ok rok i ani grama rdzy i chyba to było głównym czynnikiem czemu skusiłem się akurat na nie, chociaż mocno zastanawiałem się nad trw ale właśnie przez czarne malowanie odrzuciłem- nie komponowało by się z tyłem

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 281
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Tarcze i klocki na przód
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 21, 2019, 22:25:38 »
No zaciski konkret ;D ja oprócz przodu zastanawiam się czy jeszcze nie wrzucić na tył od 508 GT tak do kompletu,po wymianie znowu kupię tarczę Jurida bo póki co spisują się dobrze i nierdzewieją.